Ook in Limburg zijn er gelukkig genoeg hondenscholen die kennelhoestenting niet verplicht stellen. Daar heb ik voor Cody zeker op gelet. Sommige scholen die me aanspraken vielen daardoor af, maar er bleef nog genoeg te kiezen.Susam schreef: ↑30 nov 2023, 13:31oh ja hondenbelasting, dat ook! wordt hopelijk 2025 afgeschaft hier, die onzin.Sandra&co schreef: ↑30 nov 2023, 10:52 Idem hier. Ik koop zelden iets nieuws omdat ik genoeg heb liggen. Voer is 60,- per 2 maanden (trouwens, minder nu, want Sofi krijgt ander voer tegenwoordig). Entingen doen we niet meer en naar de dierenarts ben ik toch ook al zo'n 3 jaar niet hoeven gaan - grotendeels omdat ik probeer honden te kopen die niet na de geboorte van ellende al uit elkaar vallen. Cursussen doe ik niet (alleen een gratis cursusje hier in de buurt) want vind gewoon wandelen met trucjes tussendoor veel leuker.
Hondenbelasting is wel duur. Ik meen de eerste hond 80,- en de 2e (en alle volgende) hond 180,-.
Hoe doe je dat zonder bv een kennelhoest enting als je eventueel bij andere honden gaat of laat? (ik weet niet of je dat doet?) hier als je bv op cursus gaat, moet ie verplicht kennelhoest hebben. (edit typo, ik zie niks zonder leesbril)
Het financiële plaatje is voor mij overigens wel een heel belangrijke reden waarom er geen tweede hond meer bij gaat komen. Ik wil niet hoeven beknibbelen op (kwaliteit van) dingen die ik belangrijk vind voor mijn viervoeters. Wekelijkse trainingen van een goede instructeur, mooie kwaliteit voer, passende ziektekostenverzekering etcetera.