Fryslan Cup 2023

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Nanna

Re: Fryslan Cup 2023

Bericht door Nanna »

Leuk!
CatnDog
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Hamilton schreef: 28 nov 2023, 22:19 Wij waren er ook vrijdag :smile:
Sagan in de jeugdklas; 1 Uitmuntend, Beste Jonge hond, Beste reu, CAC
Afbeelding
Wat goed! :ok:
EchoMira
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 25 nov 2023, 16:35
Snuffel11 schreef: 25 nov 2023, 16:34 Ik hou dr van 🥰. Zelf ook een bassethound gehad. Wel slanker. Maar geweldige honden 🥰
Niemand beweert dat het geen leuke honden zijn😉

Ik wel hoor.
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Afbeelding
:I: :I:
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 28 nov 2023, 22:45
Nanna schreef: 25 nov 2023, 16:35
Snuffel11 schreef: 25 nov 2023, 16:34 Ik hou dr van 🥰. Zelf ook een bassethound gehad. Wel slanker. Maar geweldige honden 🥰
Niemand beweert dat het geen leuke honden zijn😉

Ik wel hoor.
Nee ik vind ze wel leuk. Bij een ander, dat wel. Maar ze zijn immer goedgehumeurd en ik hoef alvast niet bang te zijn dat ze mijn honden uit elkaar trekken.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Leuk hoor Hamilton! :ok:

Wat ik om te gieren vind zijn die mensen die alle shows afrennen en telkens trots weten te verkondigen dat ze alweer een U hadden gescoord. Wat ze er niet bij vermelden is dat ze als enige deelnemer in de ring stonden. :LOL:
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Kelperuaantjes
Posts in topic: 1

Bericht door Kelperuaantjes »

Kells schreef: 28 nov 2023, 23:21 Leuk hoor Hamilton! :ok:

Wat ik om te gieren vind zijn die mensen die alle shows afrennen en telkens trots weten te verkondigen dat ze alweer een U hadden gescoord. Wat ze er niet bij vermelden is dat ze als enige deelnemer in de ring stonden. :LOL:
Dat je als enige in de ring staat houdt zeker niet automatisch in dat je een U scoort toch?
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Kelperuaantjes schreef: 30 nov 2023, 16:27

Dat je als enige in de ring staat houdt zeker niet automatisch in dat je een U scoort toch?
Nee dat niet, maar wel dat je automatisch op de eerste plaats eindigt.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
blacky
Posts in topic: 7

Bericht door blacky »

Afbeelding
ja ook super leuk. En wat is het een lieverd
blacky

Bericht door blacky »

Kells schreef: 30 nov 2023, 21:16
Kelperuaantjes schreef: 30 nov 2023, 16:27

Nee dat niet, maar wel dat je automatisch op de eerste plaats eindigt.
dat dan weer wel. Ik vond het dan weer leuk dat mijn reu won van mensen die elk weekend op een show te vinden zijn met hun hond incl. Crufts en dat hij er dan van gewonnen heeft.
Verder zal het allemaal wel voor de 2 á 3x per jaar dat we op show zijn maken we er een leuke dag van.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

blacky schreef: 01 dec 2023, 15:18 dat dan weer wel. Ik vond het dan weer leuk dat mijn reu won van mensen die elk weekend op een show te vinden zijn met hun hond incl. Crufts en dat hij er dan van gewonnen heeft.
Verder zal het allemaal wel voor de 2 á 3x per jaar dat we op show zijn maken we er een leuke dag van.
Op zich vind ik dat wel een heel goed teken. Het geeft voor mij aan dat de jury niet beinvloed wordt door oude bekenden die er dan altijd weer met de prijs vandoor gaan.
blacky

Bericht door blacky »

CatnDog schreef: 01 dec 2023, 15:38
blacky schreef: 01 dec 2023, 15:18 dat dan weer wel. Ik vond het dan weer leuk dat mijn reu won van mensen die elk weekend op een show te vinden zijn met hun hond incl. Crufts en dat hij er dan van gewonnen heeft.
Op zich vind ik dat wel een heel goed teken. Het geeft voor mij aan dat de jury niet beinvloed wordt door oude bekenden die er dan altijd weer met de prijs vandoor gaan.
Het was een Spaanse keurmeester die niemand kende als keurmeester van havanezers. En je hebt gelijk hoor. Ik kijk nooit voor welk type de keurmeester gaat ik zie het wel op de dag zelf. Deze viel voor klein met een zachte stijle vacht. Daar had ik gewoon geluk mee meestal is het groot met een te overvloedige vacht. (zondag stond een deel van de hava fokkers dan ook met een stijltang de vacht van hun hond te behandelen. Ik had dat werkelijk nog nooit gezien en bij de mensen die ook havanezers voorbrachten waar ik bij zat werd dat ook echt niet gedaan of gewaardeerd. Helaas denken vooral nieuwkomers dat het dan zo hoort en nemen dat over. Ach voor de hond kan het geen kwaad denk ik dan.
De Fin van zondag ging voor klein met een voorkeur voor een zeer lange vacht. (iets wat niet bij de havanezer hoort overigens en alleen kan als de hond nooit buiten komt) er won dan ook iemand die haar honden nooit buiten laat helaas.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

blacky schreef: 01 dec 2023, 16:11 Het was een Spaanse keurmeester die niemand kende als keurmeester van havanezers. En je hebt gelijk hoor. Ik kijk nooit voor welk type de keurmeester gaat ik zie het wel op de dag zelf. Deze viel voor klein met een zachte stijle vacht. Daar had ik gewoon geluk mee meestal is het groot met een te overvloedige vacht. (zondag stond een deel van de hava fokkers dan ook met een stijltang de vacht van hun hond te behandelen. Ik had dat werkelijk nog nooit gezien en bij de mensen die ook havanezers voorbrachten waar ik bij zat werd dat ook echt niet gedaan of gewaardeerd. Helaas denken vooral nieuwkomers dat het dan zo hoort en nemen dat over. Ach voor de hond kan het geen kwaad denk ik dan.
De Fin van zondag ging voor klein met een voorkeur voor een zeer lange vacht. (iets wat niet bij de havanezer hoort overigens en alleen kan als de hond nooit buiten komt) er won dan ook iemand die haar honden nooit buiten laat helaas.
Weet je als deelnemer van tevoren welke keurmeesters er zullen zijn?
Als je van tevoren weet wie er komt, zou je daar als fokker op kunnen inspelen en daar gebruik/misbruik van kunnen maken.
blacky

Bericht door blacky »

CatnDog schreef: 01 dec 2023, 16:14
blacky schreef: 01 dec 2023, 16:11 Het was een Spaanse keurmeester die niemand kende als keurmeester van havanezers. En je hebt gelijk hoor. Ik kijk nooit voor welk type de keurmeester gaat ik zie het wel op de dag zelf. Deze viel voor klein met een zachte stijle vacht. Daar had ik gewoon geluk mee meestal is het groot met een te overvloedige vacht. (zondag stond een deel van de hava fokkers dan ook met een stijltang de vacht van hun hond te behandelen. Ik had dat werkelijk nog nooit gezien en bij de mensen die ook havanezers voorbrachten waar ik bij zat werd dat ook echt niet gedaan of gewaardeerd. Helaas denken vooral nieuwkomers dat het dan zo hoort en nemen dat over. Ach voor de hond kan het geen kwaad denk ik dan.
Weet je als deelnemer van tevoren welke keurmeesters er zullen zijn?
Als je van tevoren weet wie er komt, zou je daar als fokker op kunnen inspelen en daar gebruik/misbruik van kunnen maken.
ja hoor voor je inschrijft weet je dat. En dat laatste wordt ook veel gedaan. Eigenlijk door bijna iedereen. Mij maakt het nooit veel uit. Je hond is goed genoeg of niet goed genoeg. Een onbekende of strenge keurmeester zoals nu op de Fryslandcup en de Winner zorgt wel voor minder inschrijvingen.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

blacky schreef: 01 dec 2023, 16:22 ja hoor voor je inschrijft weet je dat. En dat laatste wordt ook veel gedaan. Eigenlijk door bijna iedereen. Mij maakt het nooit veel uit. Je hond is goed genoeg of niet goed genoeg. Een onbekende of strenge keurmeester zoals nu op de Fryslandcup en de Winner zorgt wel voor minder inschrijvingen.
Een onbekende factor (zoals een onvoorspelbare keurmeester) lijkt mij wel spannender en eerlijker.
Gelukkig ben jij wel sportief :ok:
Hamilton
Posts in topic: 3

Bericht door Hamilton »

blacky schreef: 01 dec 2023, 15:15
Afbeelding
ja ook super leuk. En wat is het een lieverd
Dank je wel, en leuk om elkaar ( weer) in het echt te ontmoeten :smile:
Afbeelding