Storm
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Storm
Peer vindt stormachtig weer niet leuk maar hij gaat wel zonder tegenstribbelen mee naar buiten. Hij is dan wel extra kijkerig vanwege geluiden en beweging die volgens hem niet horen. Vooral in het donker.
Als het ook nog regent kijkt hij naar mij alsof hij zwaar gestraft wordt.
Wat vinden jullie honden van stevig stormweer ?
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Re: Storm
Quin vond het gisteren eigenlijk wel leuk op de hei, vooral al die rond waaiende bladeren.
Regen in de tuin is stom, maar regen als hij uitgaat is dan weer geen enkel probleem.
Regen in de tuin is stom, maar regen als hij uitgaat is dan weer geen enkel probleem.
Ons Portugese meisje Farah.
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Mahdu maakt het niets uit zolang hij maar waar mogelijk om de plassen heen kan lopen.
Is dat niet mogelijk dan stampt hij er gewoon doorheen.
Rondvliegende blaadjes zijn ontzettend leuk om een stukje achteraan te rennen, niet om de jacht maar omdat het zo lollig langswappert.
Net zoals hij in het park vogels achterna zit omdat die zo lollig opvliegen.
Dívka is altijd een beetje nerveuzig maar das met alles wat 'raar' is.
Die schiet af en toe ineens links/rechts/voor/achteruit om dan te schrikken dat ze een klap krijgt omdat ze het eind vd lijn bereikte en de tegenovergestelde richting op te schieten.
En dat ik soms wat uit balans raak bij stevige windstoten vindt ze ook eng.
Maar heb je haar loslopen dan is er geen probleem, dan kan ze zelf beslissen waar ze loopt en in welk tempo en is ze te druk bezig met snuffelen om te stressen.
Is dat niet mogelijk dan stampt hij er gewoon doorheen.
Rondvliegende blaadjes zijn ontzettend leuk om een stukje achteraan te rennen, niet om de jacht maar omdat het zo lollig langswappert.
Net zoals hij in het park vogels achterna zit omdat die zo lollig opvliegen.
Dívka is altijd een beetje nerveuzig maar das met alles wat 'raar' is.
Die schiet af en toe ineens links/rechts/voor/achteruit om dan te schrikken dat ze een klap krijgt omdat ze het eind vd lijn bereikte en de tegenovergestelde richting op te schieten.
En dat ik soms wat uit balans raak bij stevige windstoten vindt ze ook eng.
Maar heb je haar loslopen dan is er geen probleem, dan kan ze zelf beslissen waar ze loopt en in welk tempo en is ze te druk bezig met snuffelen om te stressen.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo wil bij alles wat geen zonnetje is eigenlijk al niet naar buiten. Aloy was altijd wat onzekerder als het stormt maar ik moet zeggen dat ze er aan lijkt te wennen ondertussen. Er was vandaag op wandeling in elk geval niks meer van te merken.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Buiten maakt het niet uit wat voor weer het is. Aislinn was gisteren in huis wel wat van de leg. Onze tuin is erg groen en de klimop zwiepte hard tegen het raam. Dat lawaai vond ze eng.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik vond het vorig jaar februari met die storm ook niet meer zo leuk wandelen toen ik een vallende tak wegkopte.
Mijn oplossing was verder bij bomen vandaan wandelen want 2m ernaast bleek toch te dichtbij.
Harde hagelbuien vinden ze hier ook niet fijn idd, striemende regen zijn ze ook geen fan van.
Hoosbuien, sneeuw, harde wind etc maakt ze verder niet zoveel uit behalve dan dat Dívka wat nerveuziger is maar das toch al niet het voorbeeld van stabiliteit.
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Takken wegkoppen is inderdaad niet lollig.Loraine schreef: ↑22 dec 2023, 19:01Ik vond het vorig jaar februari met die storm ook niet meer zo leuk wandelen toen ik een vallende tak wegkopte.
Mijn oplossing was verder bij bomen vandaan wandelen want 2m ernaast bleek toch te dichtbij.
Harde hagelbuien vinden ze hier ook niet fijn idd, striemende regen zijn ze ook geen fan van.
Hoosbuien, sneeuw, harde wind etc maakt ze verder niet zoveel uit behalve dan dat Dívka wat nerveuziger is maar das toch al niet het voorbeeld van stabiliteit.
De buienradar had me voor de gek gehouden anders was ik mooi nog even binnen gebleven.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel houdt wel van een beetje pokkeweer, hij vindt wind maar ook regen, sneeuw, hagel allemaal beter dan 25 graden. Hij heeft het snel warm dus dit seizoen is helemaal goed voor hem.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Jamie boeit het niet zolang het maar niet regent, want lopen in de regen is dierenmishandeling aldus Jamie.
Yara wordt van een goeie woei helemaal stuiterig
Yara wordt van een goeie woei helemaal stuiterig
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Arlo wordt er een beetje stuiterig en druk van, maar als het er ook bij regent, dan wil hij echt niet naar buiten.
Fayah wordt onrustig van alles wat ze hoort en ziet bewegen. Ze is niet bang, maar wel érg alert waardoor ze lastig kan ontspannen, want ze wil álles in de gaten houden.
Mila en Amy geven er eigenlijk niets om.
Fayah wordt onrustig van alles wat ze hoort en ziet bewegen. Ze is niet bang, maar wel érg alert waardoor ze lastig kan ontspannen, want ze wil álles in de gaten houden.
Mila en Amy geven er eigenlijk niets om.