Zitten met honden

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Teckel

Zitten met honden

Bericht door Teckeltoos »

Op facebook volg ik Rocky Kanaka die probeert het vertouwen van honden te winnen door bij ze te gaan zitten, observeren en zelf de keuze te laten maken hoeveel en of ze contact willen met hem. Wat een rust en begrip straalt deze man uit

Ik ben fan.
Afbeelding
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Zitten met honden

Bericht door EchoMira »

Of je nou empatisch zit te kijken of gewoon staand op je telefoon blijft wachten..honden hebben tijd nodig als je het ze zelf laat bedenken. Dat klopt.
Je kunt het natuurlijk ook verduidelijken en dan duurt het waarschijnlijk minder lang.

Dat gezwatel over dat zijn zitten later misschien wel extra kansen op een 4ever hoom geeft kan ik niet zo goed aan. Dat amerikaanse gedrein over "putting it out there" is niet zo mijn smaak.
Je kunt elke hond leren blij zitten te kijken als er mensen komen. Kwestie van de kijkers lekkers meegeven bij de balie en zelf de honden minder voeren. Moet jij opletten hoe ze met een hoedje op bij de poort gaan zitten.
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Das volgens mij dezelfde gast die bij een hoop honden zegt dat het een *insert ras* is en dat de hond er hooguit een mix mee is.
Zo wees hij ooit een toller aan, beweerde dat het een heel zeldzaam ras is en dat bleek eerder een roodbruine Border Collie ofzo. :mann:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

We kregen in de teckelkennel weleens logees die soms schijtbang waren. De kortste klap was om die mee te nemen naar je slaapkamer. Hop in bed. Na twee dagen had je er een trouwe, je op de voet volgende broeder aan. Scheelt een hoop op een betonnen vloer zitten wachten,
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

gast is met name heel erg verliefd op zichzelf, kots
Noor

Bericht door Noor »

Susam schreef: 29 dec 2023, 07:40 gast is met name heel erg verliefd op zichzelf, kots
Nou nee hoor. Wat je er ook van vind, of er in gelooft, hij is weldegelijk begaan met honden en doet er veel goed mee.

Ik vind hem prettig om naar te kijken, hoe hij met honden omgaat.
Afbeelding
Plaats reactie