Verslagje van gisteren:
Vannacht alweer een droge nacht (en dat hij ook zelf niet op de bak is gegaan), ik vind het reteknap. Ik heb hem even voor 7u maar wakker gemaakt voor een plas, hem daarna een beetje laten kauwen op zijn favoriete kauwspeeltje (nee, dat klopt niet: mijn hand is favoriet, dan mijn vest en dan het koord aan mijn vest. Nou, op vier na favoriete kauwspeeltje dus

). Beetje toegedekt en toen is hij weer lekker in slaap gevallen en kon ik nog even foto's uitzoeken en beetje schrijven. *note to self: NIET nog even iets af willen maken als hij eenmaal begint te bijten omdat ie goed wakker is en honger heeft

*
Het gaat echt geweldig, we hebben een heel fijn ritme en zeker nu hij ook steeds meer alleen in de ren kan geeft dat meer ruimte om ook nog iets anders te doen. En vanuit de basis die er nu is kunnen we lekker gaan uit gaan bouwen met in andere vertrekken verblijven, meer van de tuin en wei verkennen en na het weekend ook lekker wandelen in het bos.
Samen wachten bij de deur als ik snel even iets van binnen haal
Vanmiddag had ik hem weer in de ren gelaten na een wandeling buiten, het was een uurtje voor zijn etenstijd dus hij kon eerst nog wel slapen. Dacht ik. Ik heb hem in z'n ren gezet, hij rommelde nog wat en begon toen een z'n murmelritueel om te gaan slapen. Ging best goed en hij viel ook licht in slaap...
Slapen in het mandje
...totdat de katten gingen keten

. Daarna was hij over z'n slaap heen en wilde het echt niet meer, ook omdat hij inmiddels goed honger had. Dat besefte ik iets te laat, ik dacht dat hij nog wel in slaap zou vallen maar nee, meneer zette het op een krijsen en was niet meer te bedaren

. Stil werd ie niet meer dus toch maar ernaar toe, gelukkig gaat ie dan wel keurig zitten voor ik de ren in kom. Eenmaal in de ren ben ik even gaan zitten en de hummel had me Heel Erg Nodig. Hij had het ook koud (want hij gaat natuurlijk niet in de warme holletjes die ik voor hem gemaakt heb liggen

) dus eerst maar even beetje actief zijn buiten, dan eten en daarna samen naar bed. Snuggle mee en onder een dekentje

.
Eerst nog even eten (Lais en Raaf vonden het niet heel eerlijk dat de smuf wél eten kreeg (helemaal bovenaan op de foto) en zij niet)
Daarna opwarmen in bed
De keer erna hem ook maar mee naar bed genomen maar na het avondeten, buiten spelen en met de groterds mee-eten hem weer in de ren gedaan. Hij ging spelen, kluiven, miemelen en uiteindelijk... weer op een heel dun vetbedje liggen

. Ik voelde de bui al hangen want dat is veel te koud dus dat wordt weer geen succes, maarrrrr, hèhè, na een minuut of vijf verkaste hij tóch naar de doos die ik speciaal voor hem gemaakt had die middag. Een doos met uitgesneden zijkant voor makkelijke instap, een aladinkleedje onderin, een warme snuggle daarboven, dan nog twee dekentjes en daarbovenop zijn eigen vetbed van 'thuis'. De katten waren er meteen verguld mee maar meneertje natuurlijk niet, maar nu dan toch. Yes!
Ja hoor, wij vinden hem geslaagd!
Nou okee, ik ook wel
Ik bedacht ineens dat ik toch al zeker twee dagen geen poep meer uit de bak heb hoeven halen, hij heeft dus alles buiten gedaan. Hij gaf het ook al aan herinner ik me nu, dan bleef hij na het plassen nog in de buurt van die bak staan wachten en nam ik hem mee naar buiten en ging hij poepen.
Nu het beter gaat met mijn rug kan ik wel kijken of ik er met het plassen zelf wat meer op kan letten. Niet dat ik vind dat het haast heeft en zo 's ochtends vroeg vind ik het zalig om hem op de bak te zetten en samen weer het bed in te duiken, maar overdag kan ik wel kijken of ik er meer structuur in kan aanbrengen.
Liefde is...