Roos is loops

Plaats reactie
mim
Posts in topic: 2

Roos is loops

Bericht door mim »

Roos is loops ( 2e keer), nu ongeveer 10 dagen maar man man, wat een aandacht vragend portret.. de hele dag door zacht piepen, naar binnen, naar buiten. Piepen als ik naar boven ga enz. Ik wandel ong anderhalf uur aan een lange lijn s’ ochtends en dan is ze even out.
Dan in de middag nog een rondje en als ze eten heeft gehad zo rond een uur of 16.00 is ze helemaal gesloopt en hoor je haar niet meer.
Ze mist natuurlijk even haar vrijheid. Het is heel lang geleden dat ik een loopse teef in huis had want die zijn/waren gecastreerd maar nog nooit zo een als deze dramaqueen. Normaal is ze in huis rustig en buiten actief en is het een heerlijke dame maar nu :zweep:

Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Roos is loops

Bericht door Lothian »

Wat heeft ze een prachtig luxe mand :I: sterkte nog even :LOL:
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

De gruwel, daarom heb ik alleen al alles gecastreerd of gesteriliseerd ( en makkelijk praten want herplaatsen zijn dat al). T kind moet een kruikje en meer speeltjes zie dat nou ♡♡♡

Haha sterkte!
Groetjes Heidi

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Blij dat ik hier bloedkutvrij ben.
Geen gezanik met hormonen of jankende reuen buiten.
Hahaa. Sterkte😉
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hier zijn ze alle drie (reu en twee teven) intact en dat wil ik graag zo houden. Het 'gedoe' stelt niet zoveel voor en daar kan ik prima mee leven. Castreren doen we alleen als het echt om medische redenen noodzakelijk is.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
dre

Bericht door dre »

Kells schreef: 10 jan 2024, 12:09 Hier zijn ze alle drie (reu en twee teven) intact en dat wil ik graag zo houden. Het 'gedoe' stelt niet zoveel voor en daar kan ik prima mee leven. Castreren doen we alleen als het echt om medische redenen noodzakelijk is.
Ik merk ook nooit zoveel van "gedoe" omtrent loopsheid. Vooraf had ik echt nachtmerries over bloed aan de muren :LOL: maar echt nergens voor nodig.
Karakter blijft hetzelfde, bloed vind ik zelden en jankende reuen staan ook niet aan de deur.

Die 2 grote waren gesteriliseerd, maar de shelties gaan alleen wanneer het medisch noodzakelijk is (ik heb ook nog nooit een beetje okay castratenvacht op een sheltie gezien :schrik: )
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Als mijn Deerhoundteef op de bank sprong viel er zo een koffiekopje bloed uit. Gatver. Aan broekjes of zo ben ik nooit begonnen, die waren sneller uit dan aan.
Bij sommige vachten kan ik me trouwens voorstellen dat je er niet aan begint hoor, zonde.
Nanna

Bericht door Nanna »

Zinodo schreef: 10 jan 2024, 12:52
Nanna schreef: 10 jan 2024, 12:26 Als mijn Deerhoundteef op de bank sprong viel er zo een koffiekopje bloed uit. Gatver.
:proest: :LOL: Je moet ook geen koe nemen maar een hond :lol1:
😜 De Pulidames liet ik ook altijd een of twee keer loops worden maar van dat kleverige bloed in die vacht word je qua lucht niet blij. Ik bleef ze met die kutten door een schaal warm sop roeren.
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Flora was ook zo'n dramaqueen :lol1: Ze ging ook liedjes zingen (huilen/loeien) vanaf zonsopkomst. Liefst achter een (open) raam. Erg leuk in de zomer als de ramen op slaapkamer openstaan en de zon vroeg opkomt :slaap:
Ze ging ook het liefst 10x per dag op patrouille en kon gerust 20x per wandeling een paar druppels markeren. Arme arme reuen :')
Ze maakte het af met een schijndracht waar ze 9 weken vol overgave lamlendig was gevolgd door 3 weken lekkende tieten. Ze moest dan een pakje aan want ze likte haar buik helemaal rauw. Ze viel dan ook standaard flink af want eten deed ze nauwelijks.
Kortom, Flora is na haar 2de nestje direct gecastreerd.

Ik zag dan ook wel op tegen loopsheid Danu. Maar ze is nu 2x loops geweest en behalve dat ze aardig wat bloed verliest gaat het leven gewoon door als altijd. Ze wil even graag wandelen en trainen. Onbekende reuen zijn nog steeds stom. Voor snuffelen trekt ze ipv 10 seconden misschien 30 seconden uit op een wandeling maar voor markeren heeft ze nog steeds geen tijd.
Ze krijgt 's nachts een broekje aan want ze slaapt op bed. De bank dek ik af.
Ze is nu ruim 8 weken schijnzwanger en ze eet haar bak niet altijd helemaal leeg maar ze eet en snoept voldoende om niks af te vallen dus prima. Alleen even opletten dat Mies het restant niet opeet :engel: Vorige keer alleen wat dikkere tepels maar geen druppel melk dus ik verwacht daar ook geen problemen bij dit keer.
Afbeelding
mim
Posts in topic: 2

Bericht door mim »

Roos was bij haar eerste loopsheid lang niet zo dramatisch als nu maar best wel schijnzwanger. Ik ga aankijken hoe dat nu gaat..
Als het inderdaad zo is dat de loopsheden zo heftig zijn én ze ook nog last krijgt van schijnzwanger perikelen dan weet ik niet wat ik ga doen want in principe was ik niet van plan om haar te castreren nl. We gaan ook regelmatig een paar dagen weg of op vakantie en dan wordt je daar ook in beperkt😉 Wat ik ook vervelend vind dat ze af en toe op een kleinkind probeert te rijden als ik haar ff niet in de gaten heb. Maar goed, ik wacht nog een derde keer af en kijken hoe ze dan reageert, dan is ze igg volwassen.
Petra

Bericht door Petra »

Puk is nu 1x loops geweest, en ze is nu schijnzwanger.
Resultaat: 1½ week bijna niets gegeten, ook echt mager geworden. Ik denk dat ze in die tijd zo'n 3 volledige maaltijden op heeft ipv dagelijks 2 porties.
Nu eet ze weer wat beter, en slaapt heel erg veel.
Bloed heb ik nagenoeg niet gevonden, ze hield zichzelf erg goed schoon.
Afbeelding
Plaats reactie