sommige professionele trainers........
sommige professionele trainers........
Hoe iets vreselijk mis kan gaan als je in goed vertrouwen je hond voor training naar een kennel (met training) brengt
https://www.fox9.com/video/1397132?fbcl ... z8INYVImcs
https://www.fox9.com/video/1397132?fbcl ... z8INYVImcs
Re: sommige professionele trainers........
Ik durfde niet verder te kijken. Werd er misselijk van. Heeft het hondje zich opgehangen?
Wat verschrikkelijk.
Een van de redenen voor mij om nooit een hond achter te laten bij een trainer.
In Amerika is het heel normaal om een hond zo (een maand of langer bij een trainer laten) te laten trainen, maar ik zou het echt nooit kunnen.
De eigenaresse kon er niet direct naar toe.
"Out of town" in de VS kan een heel eind weg betekenen.
Bah Ik kwam er onlangs eentje tegen van ook zo’n trainer met een DH. Beest liep al met staart tussen de poten en werd toen een vari kennel in gepropt, die vervolgens vol water gekieperd werd en toen werd de kennel ondersteboven gehouden… echt, kakmensen
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
Wat was het doel daarvan?
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik hoef het niet te zien maar van vertrouwen is al geen sprake als je je hond doodleuk aan iemand anders meegeeft die hem dan gaat "opvoeden".
Hond is alleen op straat beter af.
Hond is alleen op straat beter af.
- Mo-yi
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Oh gatver, ik kan er niet naar kijken denk ik dus ik doe t maar niet
Ben er nu al misselijk van, en de verhalen hier omheen..uberhaupt je frustraties op dieren afreageren is een no-go en hefet NIETS te maken met trainen/opvoeden of welk kundig gelul je het ook wilt noemen
Ben er nu al misselijk van, en de verhalen hier omheen..uberhaupt je frustraties op dieren afreageren is een no-go en hefet NIETS te maken met trainen/opvoeden of welk kundig gelul je het ook wilt noemen
- kloesje
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Wat een stress heeft dat hondje gehad in de laatste dagen van haar leven.. wat vreselijk verdrietig
Dat vind ik ook het ergste
Vastgebonden aan een kennelpaneel zo dat ze net de grond niet raakte
De wanhoop en stress die dat hondje toont.
edit: beschrijving aangepast
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 jan 2024, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de video niet gekeken, maar ga hem zo te lezen ook niet kijken bah bah bah.
En ja. In de USA normaal om je hond voor board & train uit te besteden. Diverse van mijn pup kopers daar doen dat en daar zie ik alleen maar goede dingen gelukkig. En niet alleen online. In 2022 heb ik een 10 dagen bij vrienden met board & train aan huis in huis gezeten en echt geen misstanden gezien.
Geen idee, mss had het beestje er zijn behoefte ingedaan ofzo. Ik heb het niet verder gekeken.
Echt walgelijk volk loopt er rond, ik ben zo blij dat Treskor bij mij zit, want in ieders andere handen uit die (toen nog) wereld had die vast ook zo’n praktijken moeten ondergaan
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 3
- Welke: Golden retriever
Ik snap ook echt niet dat je je hond een maandje wegbrengt om te trainen. Dat doe je toch gewoon zelf? Onder begeleiding van een trainer vaak, maar alsnog doe je dan zelf het echte werk. Maar ik heb het in youtubefilmpjes wel vaker gezien in de VS inderdaad, ofwel dat de hond naar een trainer gaat om simpele dingen te leren, ofwel dat een trainer langs komt om bij jou thuis het werk te doen (en dan doet de eigenaar nog steeds niks lijkt het wel). Zo zag ik laatst een filmpje langskomen van een hond van ruim een jaar oud, die een maand naar een trainer was, en daar waren ze aan het werken aan het 'plaats' commando. Ik vroeg me af of die hond dan in het eerste jaar thuis helemaal niks had geleerd
-
- Posts in topic: 4
- Welke: Whippet en Lurcher
Al gaat het allemaal wel "goed", dat je ergens heen gestuurd wordt om dingen te leren. Dat werkt bij paarden niet en bij honden zie ik het ook al niet gebeuren. Ik vind het echt zo'n bedacht gelul allemaal. Zo'n tuchtkamp.
Je hond gaat zich gedragen als jij hebt geleerd om hem dat te laten doen. Zo simpel is het gewoon.
Je hond gaat zich gedragen als jij hebt geleerd om hem dat te laten doen. Zo simpel is het gewoon.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Grootste deel van de lol van honden hebben is het allemaal lekker zelf doen en samen werken..mja, leek-geneuzel zeker
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Hond is niet overleden aan hartaanval maar aan verstikking (asphyxiation). Zo te zien werd de hond gebracht voor jachttraining en dat is gruwelijk afgelopen.
Trainen kost tijd en discipline, dat is toch veel makkelijker als iemand anders dat voor je doet en je krijgt je hond getraind terug?GoldenGizmo schreef: ↑18 jan 2024, 19:15 Ik snap ook echt niet dat je je hond een maandje wegbrengt om te trainen. Dat doe je toch gewoon zelf?
Nou ja miss overtrof het talent van de hond de kunde van de eigenaar. Maar zou de trainer graag met een e collar aan het hek binden met elektroden op zn ballen en dan ff 220 erdoor jagen.
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 3
- Welke: Golden retriever
Dan ga je onder begeleiding van een professionele trainer aan de slag. Jij als eigenaar bent uiteindelijk toch ook degene die met die hond moet samenleven en werken? Ik vind het gewoon lui om dat dan maar helemaal uit te besteden. Voor mij zit de lol er, zoals @Mo-yi ook al zegt, vooral in om samen met de hond bezig te zijn. Dat is ook heel goed om een band samen op te bouwen.
Persistence schreef: ↑18 jan 2024, 19:34
Trainen kost tijd en discipline, dat is toch veel makkelijker als iemand anders dat voor je doet en je krijgt je hond getraind terug?
Dat is vast de redenatie erachter inderdaad. Maar dan snap ik dus weer niet waarom ze dan geen volwassen, al getrainde hond kopen in plaats van een pup. Dat zindelijk maken kost ook tijd en discipline (maar ik kijk ook af en toe afleveringen van 'It's me or the dog', van Victoria Stillwell op youtube, en daar zie ik ook wel eens mensen langskomen die het ook te veel moeite vinden om hun hond zindelijk te maken, maar dan wel boos zijn dat ze zoveel moeten poetsen )
Ik zie dus onder mijn pupkopers die board&train doen ook pups voorbij komen. Wel eens naar gevraagd. Fokkers “eisen” dat dan voor de periode van 8-16 weken tot ze “volledig” gevaccineerd zijn. Echt :zot:GoldenGizmo schreef:Dan ga je onder begeleiding van een professionele trainer aan de slag. Jij als eigenaar bent uiteindelijk toch ook degene die met die hond moet samenleven en werken? Ik vind het gewoon lui om dat dan maar helemaal uit te besteden. Voor mij zit de lol er, zoals [smention u=95]Mo-yi[/smention] ook al zegt, vooral in om samen met de hond bezig te zijn. Dat is ook heel goed om een band samen op te bouwen.
Persistence schreef: ↑18 jan 2024, 19:34
Trainen kost tijd en discipline, dat is toch veel makkelijker als iemand anders dat voor je doet en je krijgt je hond getraind terug?
Dat is vast de redenatie erachter inderdaad. Maar dan snap ik dus weer niet waarom ze dan geen volwassen, al getrainde hond kopen in plaats van een pup. Dat zindelijk maken kost ook tijd en discipline (maar ik kijk ook af en toe afleveringen van 'It's me or the dog', van Victoria Stillwell op youtube, en daar zie ik ook wel eens mensen langskomen die het ook te veel moeite vinden om hun hond zindelijk te maken, maar dan wel boos zijn dat ze zoveel moeten poetsen )
Wat ik wel zie is dat er na de periode (pup of volwassen, deels ook herplaatsers die door een rescue geplaatst worden en dan na “heropvoeding” geplaatst worden) follow up trainingen zijn met de eigenaar. Bv bij 1 daarvan hebben ze iedere week group walks voor de oud klanten (natuurlijk ook betaald) om de geleerde eigenschappen bij te houden.
Maar inderdaad. Zou absoluut niet mijn keuze zijn
Klopt @Crutz van wat ik lees op pagina's in de VS wordt de eigenaar ook nog getraind nadat de hond is getraind zodat het wel aansluit.
Sommige van die jonge honden zijn behoorlijk lang van huis, soms wel 3 tot 4 maanden.
Nou is het daar denk ik wel iets lastiger om naast je werk met een trainer aan de slag te gaan, want die zit doorgaans niet in de buurt?
In Nederland zitten trainers en trainingsgroepen echt wel wat dichterbij
Dus helemaal vergelijken wil ik het niet.
Ik kan en wil mijn honden nergens achterlaten en al helemaal niet voor een training.
Daar wil ik zicht op hebben en kunnen afbreken als het me niet aanstaat.
Ik ben degene die met de hond moet werken, dus laten wij onze fouten maar samen maken
Ook in de VS zijn er echt wel mensen die het zelf doen en ook nadrukkelijk zelf willen doen, met af en toe een weekend van de NAVHDA waar mensen met "bird dogs" hulp kunnen krijgen (als ik dat goed heb begrepen).
Sommige van die jonge honden zijn behoorlijk lang van huis, soms wel 3 tot 4 maanden.
Nou is het daar denk ik wel iets lastiger om naast je werk met een trainer aan de slag te gaan, want die zit doorgaans niet in de buurt?
In Nederland zitten trainers en trainingsgroepen echt wel wat dichterbij
Dus helemaal vergelijken wil ik het niet.
Ik kan en wil mijn honden nergens achterlaten en al helemaal niet voor een training.
Daar wil ik zicht op hebben en kunnen afbreken als het me niet aanstaat.
Ik ben degene die met de hond moet werken, dus laten wij onze fouten maar samen maken
Ook in de VS zijn er echt wel mensen die het zelf doen en ook nadrukkelijk zelf willen doen, met af en toe een weekend van de NAVHDA waar mensen met "bird dogs" hulp kunnen krijgen (als ik dat goed heb begrepen).
Ik hoeft ut even iet te zien als je weet waar sommige mensen toe in staat zijn dan ben je toch wel even klaar he, wie geeft zijn hond dan ool uit handen bah
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb wel eens een tijdje in een overwegend Amerikaanse hulphond-community rondgehangen (ben ik mee gestopt omdat hun manier van trainen en hun kijk op hulphonden echt ontzettend verschilt van die van ons ) en daar komt het echt heel veel voor. En ook in die wereld zijn er ontzettend veel beunhazen en misstanden. Veel mensen die een hartstikke leuke, geschikte jonge hond compleet verpest en ongeschikt terugkrijgen. Verbaast me niks dat dat ook bij andere takken van de hondensport het geval is.
Ik snap in sommige gevallen trouwenes wel waarom mensen er de voorkeur aan geven, maar het risico zou mij alsnog te groot zijn. Zelfs als je denkt dat je iemand kan vertrouwen, zit je er soms gewoon naast en daarvoor zijn mijn honden te belangrijk voor me. Ik doe het wel zelf. Ook al had een goede, ervaren trainer waarschijnlijk heel veel dingen beter gekund met Aloy dan ik, daar twijfel ik niet aan. Ondanks onze begeleiding zit ik zeker met een aantal dingen die stroef lopen en die ik graag anders zou zien. Maar haar daarvoor naar iemand anders brengen? Het is mijn hond, ik wil graag zelf samen groeien. Ik vind de route ernaartoe minstens net zo waardevol als de eindbestemming.
Ik snap in sommige gevallen trouwenes wel waarom mensen er de voorkeur aan geven, maar het risico zou mij alsnog te groot zijn. Zelfs als je denkt dat je iemand kan vertrouwen, zit je er soms gewoon naast en daarvoor zijn mijn honden te belangrijk voor me. Ik doe het wel zelf. Ook al had een goede, ervaren trainer waarschijnlijk heel veel dingen beter gekund met Aloy dan ik, daar twijfel ik niet aan. Ondanks onze begeleiding zit ik zeker met een aantal dingen die stroef lopen en die ik graag anders zou zien. Maar haar daarvoor naar iemand anders brengen? Het is mijn hond, ik wil graag zelf samen groeien. Ik vind de route ernaartoe minstens net zo waardevol als de eindbestemming.
DatFrootje schreef: ↑19 jan 2024, 14:55 Ik heb wel eens een tijdje in een overwegend Amerikaanse hulphond-community rondgehangen (ben ik mee gestopt omdat hun manier van trainen en hun kijk op hulphonden echt ontzettend verschilt van die van ons ) en daar komt het echt heel veel voor. En ook in die wereld zijn er ontzettend veel beunhazen en misstanden. Veel mensen die een hartstikke leuke, geschikte jonge hond compleet verpest en ongeschikt terugkrijgen. Verbaast me niks dat dat ook bij andere takken van de hondensport het geval is.
Er kan zo veel verpest worden en dat gebeurt (kan gebeuren) inderdaad in elke sport
Precies ik ookIk snap in sommige gevallen trouwenes wel waarom mensen er de voorkeur aan geven, maar het risico zou mij alsnog te groot zijn. Zelfs als je denkt dat je iemand kan vertrouwen, zit je er soms gewoon naast en daarvoor zijn mijn honden te belangrijk voor me. Ik doe het wel zelf. Ook al had een goede, ervaren trainer waarschijnlijk heel veel dingen beter gekund met Aloy dan ik, daar twijfel ik niet aan. Ondanks onze begeleiding zit ik zeker met een aantal dingen die stroef lopen en die ik graag anders zou zien. Maar haar daarvoor naar iemand anders brengen? Het is mijn hond, ik wil graag zelf samen groeien. Ik vind de route ernaartoe minstens net zo waardevol als de eindbestemming.
Als er iets stroef loopt kan ik dat trouwens op training navragen.
Niet dat er altijd een antwoord is, maar regelmatig krijg ik wel hulp/suggesties als ik dat vraag.
- CatnDog
- Posts in topic: 5
- Welke: Groenendaeler
Wat een sicko. Gatver, dat je je hond bij zo iemand blijkt te hebben achter gelaten. Het stomme is dat je dan jezelf gaat verwijten, maar het is natuurlijk niet de schuld van de eigenaars.
Ik hoop dat ze de rechtszaak winnen en dat die man daardoor geen dieren meer mag houden o.i.d.
Ik hoop dat ze de rechtszaak winnen en dat die man daardoor geen dieren meer mag houden o.i.d.
- CatnDog
- Posts in topic: 5
- Welke: Groenendaeler
Ja, in Amerika heb je van die 'boarding schools' voor pups. Een merkwaardig verschijnsel.ranetje schreef: ↑18 jan 2024, 17:53Een van de redenen voor mij om nooit een hond achter te laten bij een trainer.
In Amerika is het heel normaal om een hond zo (een maand of langer bij een trainer laten) te laten trainen, maar ik zou het echt nooit kunnen.
De eigenaresse kon er niet direct naar toe.
"Out of town" in de VS kan een heel eind weg betekenen.
Voor luie Amerikanen die hun eigen honden niet willen opvoeden?