sommige professionele trainers........

Crutz
Posts in topic: 6

Re: sommige professionele trainers........

Bericht door Crutz »

CatnDog schreef:
ranetje schreef: 18 jan 2024, 17:53
Sandra&co schreef: 18 jan 2024, 17:50 What the hell voor 'training' is dat?! Arm, arm beest..."out of town" of niet, als ik zo'n filmpje zag van 1 van mijn beesten zat ik in de auto.
Maar goed, ik laat ze ook nooit achter bij vreemden.
Een van de redenen voor mij om nooit een hond achter te laten bij een trainer.
In Amerika is het heel normaal om een hond zo (een maand of langer bij een trainer laten) te laten trainen, maar ik zou het echt nooit kunnen.
De eigenaresse kon er niet direct naar toe.
"Out of town" in de VS kan een heel eind weg betekenen.
Ja, in Amerika heb je van die 'boarding schools' voor pups. Een merkwaardig verschijnsel.
Voor luie Amerikanen die hun eigen honden niet willen opvoeden?
Ja en wat ik eerder schrijf. Er zijn daar ook fokkers die het verplichten:..
ranetje
Posts in topic: 12

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 19 jan 2024, 16:22
Sandra&co schreef: 18 jan 2024, 17:50 What the hell voor 'training' is dat?! Arm, arm beest..."out of town" of niet, als ik zo'n filmpje zag van 1 van mijn beesten zat ik in de auto.
Maar goed, ik laat ze ook nooit achter bij vreemden.
In Amerika is het heel normaal om een hond zo (een maand of langer bij een trainer laten) te laten trainen, maar ik zou het echt nooit kunnen.
Ja, in Amerika heb je van die 'boarding schools' voor pups. Een merkwaardig verschijnsel.
Nou zeker niet voor allemaal uit luiheid.
Die indruk krijg ik tenminste niet op de pagina's die ik bezoek.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Crutz schreef: 19 jan 2024, 16:23
CatnDog schreef:
Ja en wat ik eerder schrijf. Er zijn daar ook fokkers die het verplichten:..
Ja, ik zag net op de eerste pagina dat je ze al had vernoemd.
Ik hoorde het voor het eerst via een Youtube groomer. Ze had haar poedel naar zo'n boarding school gestuurd. Ze sprak er alleen maar vol lof over.
Het zal wel 'normaal' zijn als je het gewend bent. Vroeger stopten ze kinderen ook in een internaat weg. We sturen kinderen nog steeds naar school. :F:

Ik neem aan dat die fokkers er dan toch de meerwaarde in zien als ze het zelfs verplichten. Ze gaan er vanuit dat honden beter worden opgevoed bij die boarding schools dan door de eigenaars zelf.
CatnDog

Bericht door CatnDog »

ranetje schreef: 19 jan 2024, 16:27
Dan moet er toch een zekere kwaliteit/resultaat van worden verwacht?
ranetje

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 19 jan 2024, 16:29
ranetje schreef: 19 jan 2024, 16:27
Dan moet er toch een zekere kwaliteit/resultaat van worden verwacht?
Ja en die kwaliteit krijgen ze bij sommige trainers ook.

Als je zelf ook nog lessen krijgt een paar dagen als je hond getraind is, kan dat vast wel goed uitpakken.
Bij sommigen lees ik ook nog over een follow up na een paar maanden.

Misschien is het grootste risico wel dat de trainer bekend wordt en het bedrijf te groot wordt?
Buiten het trainen om zitten de honden in een kennel.
Daar is het bij de draadhaar uit dit verhaal ook flink mis gegaan (als ik dat filmpje zie :( ).
Te weinig controle?
Of er wordt niet ingegrepen als ze de hond zo in paniek zien?

Dat is voor mij gokken.
Ik weet het gewoon niet.

Edit:
Bij nader bekijken van die uitzending en het filmpje is het goed mogelijk dat de trainer er wel bij was. :80:
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 jan 2024, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

ranetje schreef: 19 jan 2024, 16:39 Ja en die kwaliteit krijgen ze bij sommige trainers ook.

Als je zelf ook nog lessen krijgt een paar dagen als je hond getraind is, kan dat vast wel goed uitpakken.

Misschien is het grootste risico wel dat de trainer bekend wordt en het bedrijf te groot wordt?
Daar is het bij de draadhaar uit dit verhaal ook flink mis gegaan (als ik dat filmpje zie :( ).
Te weinig controle?

Dat is voor mij gokken.
Ik weet het gewoon niet.
Ik vraag me ook af of ze niet een illusie verkopen: je hond is nu goed opgevoed/kent de basics. Maar dat zegt toch niet zoveel? Als een hond netjes luistert naar de trainer, wil dat toch nog niet zeggen dat dezelfde hond luistert naar iemand anders? Of zeg ik dan iets heel raars?
Ik zie ook voor me dat ze dan een soort kwaliteitsgarantie/veiligheidsgarantie (deze hond kan de samenleving in) afgeven.

De hond die ik in het filmpje zie, dat vind ik puur misbruik. Die zit niet in de kennel, die zit toch aan de buitenkant en wordt 'lekker even bewerkt' door de trainer? (Ik heb het filmpje maar 1 x gezien en de kans is groot dat ik het niet goed heb gezien, hoor.) Mogelijk van een afstandje? Ik vind het vreemd dat zoiets op beeld staat.
S.V.
Posts in topic: 2

Bericht door S.V. »

dat niet alleen ,heel veel honden leren ook plaatsgebonden.. hoe dan ook, geen toezicht is niet wenselijk, want er zijn altijd mensen die niet te vertrouwen zijn
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

ranetje schreef: 19 jan 2024, 16:15Als er iets stroef loopt kan ik dat trouwens op training navragen.
Niet dat er altijd een antwoord is, maar regelmatig krijg ik wel hulp/suggesties als ik dat vraag.
Ja, dat doen wij inderdaad ook, maar ook dan is het beter worden samen een groeiproces. Hier wel in elk geval. In Aloys geval speelt leeftijd trouwens wel een grote rol. Nou ja, ik vind het in elk geval wel eens vervelend hoor, dan wilde ik dat we al wat verder waren samen. Maar wij zijn samen echt al enorm ver gekomen en dat is ook heel mooi om te zien. Misschien is het ook wel daarom dat ik me niet zo goed kan voorstellen dat sommige mensen in Amerika hun hond zo makkelijk maandenlang naar zo'n trainer sturen. Zeker niet voor hondensporten oid. Het hele idee erachter is dan toch juist dat je samen lekker aan de slag gaat? :scratch: Nou ja, ik zag al in dit topic dat ik gelukkig niet de enige ben die het niet snapt. :F:
ranetje

Bericht door ranetje »

Frootje schreef: 19 jan 2024, 17:48
ranetje schreef: 19 jan 2024, 16:15Als er iets stroef loopt kan ik dat trouwens op training navragen.
Niet dat er altijd een antwoord is, maar regelmatig krijg ik wel hulp/suggesties als ik dat vraag.
Ja, dat doen wij inderdaad ook, maar ook dan is het beter worden samen een groeiproces. Hier wel in elk geval. In Aloys geval speelt leeftijd trouwens wel een grote rol. Nou ja, ik vind het in elk geval wel eens vervelend hoor, dan wilde ik dat we al wat verder waren samen. Maar wij zijn samen echt al enorm ver gekomen en dat is ook heel mooi om te zien. Misschien is het ook wel daarom dat ik me niet zo goed kan voorstellen dat sommige mensen in Amerika hun hond zo makkelijk maandenlang naar zo'n trainer sturen. Zeker niet voor hondensporten oid. Het hele idee erachter is dan toch juist dat je samen lekker aan de slag gaat? :scratch: Nou ja, ik zag al in dit topic dat ik gelukkig niet de enige ben die het niet snapt. :F:
Uiteraard is dat een groeiproces.
Bij elke hond opnieuw.
Ook als je een aardig rugzakje vol hebt met mogelijkheden is het altijd weer uitzoeken hoe je hond er op reageert. :ok:
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

CatnDog schreef: 19 jan 2024, 16:46
ranetje schreef: 19 jan 2024, 16:39 Ja en die kwaliteit krijgen ze bij sommige trainers ook.

Te weinig controle?

Dat is voor mij gokken.
Ik weet het gewoon niet.
Ik vraag me ook af of ze niet een illusie verkopen: je hond is nu goed opgevoed/kent de basics. Maar dat zegt toch niet zoveel? Als een hond netjes luistert naar de trainer, wil dat toch nog niet zeggen dat dezelfde hond luistert naar iemand anders? Of zeg ik dan iets heel raars?
Ik zie ook voor me dat ze dan een soort kwaliteitsgarantie/veiligheidsgarantie (deze hond kan de samenleving in) afgeven.
Nee geen basics, in ieder geval niet veel.
Het gaat vooral om het trainen voor de jacht. Dat betekent de aanleg van de hond stroomlijnen.
Bijvoorbeeld bij het werk voor het schot het wild (fazant en andere vogels) wel aanwijzen, maar als het opvliegt er niet achteraan jakkeren, maar netjes wachten of het wordt geschoten.
De hond die ik in het filmpje zie, dat vind ik puur misbruik. Die zit niet in de kennel, die zit toch aan de buitenkant en wordt 'lekker even bewerkt' door de trainer? (Ik heb het filmpje maar 1 x gezien en de kans is groot dat ik het niet goed heb gezien, hoor.) Mogelijk van een afstandje? Ik vind het vreemd dat zoiets op beeld staat.
Als ik het goed zie zit zij vastgebonden aan een kennelpaneel, maar kan daardoor net de grond niet raken.
Zij bijt in het paneel uit wanhoop omdat zij zich zo niet goed meer kan bewegen.
Volgens mij is hier geen mens bij aanwezig.
De "controle" op de honden gebeurt volgens mij met een camera.
Alleen moet je die dan wel in de gaten houden natuurlijk.
Bovendien heb ik de indruk dat zij een TT om heeft, dus janken kan niet, dan krijgt ze een stroomstoot :ugh:
Echt zware mishandeling dit.
Dat een trainer dit soort filmpjes durft te sturen naar de baas is krankzinnig :piew:
S.V. schreef: 19 jan 2024, 16:57 dat niet alleen ,heel veel honden leren ook plaatsgebonden.. hoe dan ook, geen toezicht is niet wenselijk, want er zijn altijd mensen die niet te vertrouwen zijn
Ja honden leren plaatsgebonden, maar een jachtveld is een jachtveld. :P
Als er genoeg verschillende velden zijn kan je een hond wel leren hoe hij zich daar te gedragen heeft.
Ook voor wat het apporteren betreft kan een trainer een hond zeker wat leren.
Ook daar heb ik goede EN heel beroerde voorbeelden van gezien.
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 jan 2024, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
GoldenGizmo
Posts in topic: 3
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

ranetje schreef: 19 jan 2024, 18:10
CatnDog schreef: 19 jan 2024, 16:46

Te weinig controle?

Dat is voor mij gokken.
Ik weet het gewoon niet.
Nee geen basics, in ieder geval niet veel.
Het gaat vooral om het trainen voor de jacht. Dat betekent de aanleg van de hond stroomlijnen.
Bijvoorbeeld bij het werk voor het schot het wild (fazant en andere vogels) wel aanwijzen, maar als het opvliegt er niet achteraan jakkeren, maar netjes wachten of het wordt geschoten.
Als ik het goed zie zit hij met een poot vast in een kennelpaneel.
Hij krijgt die poot er niet uit en bijt in het paneel uit wanhoop omdat hij zich zo niet goed meer kan bewegen.
Volgens mij is hier geen mens bij aanwezig.
De "controle" op de honden gebeurt volgens mij met een camera.
Alleen moet je die dan wel in de gaten houden natuurlijk.
Bovendien heb ik de indruk dat hij een TT om heeft, dus janken kan niet, dan krijgt hij een stroomstoot :ugh:
S.V. schreef: 19 jan 2024, 16:57 dat niet alleen ,heel veel honden leren ook plaatsgebonden.. hoe dan ook, geen toezicht is niet wenselijk, want er zijn altijd mensen die niet te vertrouwen zijn
Ja honden leren plaatsgebonden, maar een jachtveld is een jachtveld. :P
Als er genoeg verschillende velden zijn kan je een hond wel leren hoe hij zich daar te gedragen heeft.
Ook voor wat het apporteren betreft kan een trainer een hond zeker wat leren.
Ook daar heb ik goede EN heel beroerde voorbeelden van gezien.
Niet alleen voor een hondensport denk ik, toch ook echt gewoon voor basics. Ik heb een paar weken geleden nog een filmpje zitten kijken van iemand die 2 honden heeft (ik dacht goldens), volgens mij zijn dat in hun geval gewoon huishonden, en in dat filmpje zag je dat de jongste (volgens mij ruim een jaar oud) een aantal weken naar een trainer was en daar aan het 'plaats' commando aan het werken was. Ik weet alleen echt niet meer welk kanaal dat was, dus ik kan het niet terugvinden. :blauwoog:
ranetje

Bericht door ranetje »

Het kan vast ook wel voor gewone basic training :ok:
Al zie ik het nut daarvan niet zo, nou ja ook niet voor jachttraining als ik er niet bij ben :mrgreen:

In het geval van deze Draadhaar denk ik dat het echt wel om jachttraining ging.
En bij nader bekijken denk ik dat deze hond door de trainer mishandeld wordt
Afbeelding
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik heb het zelf aangeboden gekregen met Mahdutje toentertijd.
Diegene wilde hem een maand in huis nemen om hem te heropvoeden en dan mij er na een bepaalde tijd bij betrekken maar dan moest ik wel exact doen wat diegene zei en deed.
Ik was al niet tevreden over hoe het ging wanneer hij daar logeerde dus ik heb dat afgewezen en maar goed ook want toen ik alle feiten op een rijtje zette bleek dat diegene hem gewoon mishandelde en wanneer ik vroeg naar dingen die me opvielen (ontzettend veel zuipen bij terugkomst, ontzettend opstandig zijn, hoesten, zich afreageren op een negatieve manier) werd er gezegd dat ik het me verbeeldde of dat ik een zieke hond gekocht had.
Diegene zie of spreek ik niet meer en wil ik überhaupt niet meer in de buurt van mijn honden hebben.
Ik mag dan niet de beste opvoeder en trainer zijn maar ik ben ook niet degene die een hond zoveel stress bezorgt dat die liters water wegwerkt, zich absurd gaat gedragen en ik bezorg ze ook geen beschadigd strotje door een sliplijn te maken van een touwflexi en eraan te gaan lopen snokken bij het minste teken van afgeleid zijn of niet perfect in de pas lopen.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Loraine schreef:Ik heb het zelf aangeboden gekregen met Mahdutje toentertijd.
Diegene wilde hem een maand in huis nemen om hem te heropvoeden en dan mij er na een bepaalde tijd bij betrekken maar dan moest ik wel exact doen wat diegene zei en deed.
Ik was al niet tevreden over hoe het ging wanneer hij daar logeerde dus ik heb dat afgewezen en maar goed ook want toen ik alle feiten op een rijtje zette bleek dat diegene hem gewoon mishandelde en wanneer ik vroeg naar dingen die me opvielen (ontzettend veel zuipen bij terugkomst, ontzettend opstandig zijn, hoesten, zich afreageren op een negatieve manier) werd er gezegd dat ik het me verbeeldde of dat ik een zieke hond gekocht had.
Diegene zie of spreek ik niet meer en wil ik überhaupt niet meer in de buurt van mijn honden hebben.
Ik mag dan niet de beste opvoeder en trainer zijn maar ik ben ook niet degene die een hond zoveel stress bezorgt dat die liters water wegwerkt, zich absurd gaat gedragen en ik bezorg ze ook geen beschadigd strotje door een sliplijn te maken van een touwflexi en eraan te gaan lopen snokken bij het minste teken van afgeleid zijn of niet perfect in de pas lopen.

In Nederland gebeurd het inderdaad ook meer en meer. Aniek, Leidy en aanverwanten
Maart
Posts in topic: 4
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ik wil gewoon nooit geld uitgeven om mijn honden naar een opvang te doen. Dat maakt gewoon het volledige verschil. Net zoals dat ik geen geld wil vragen als ik een hond opvang (ok, behalve politie hond, maar goed, uiteindelijk is dat gewoon mijn eigen geld dat ik terugkrijg :pffff:).
Geld doet smerige zaken met een mens. Je betaalt om voor je hond te kijken. Niet omdat die persoon naar je hond wil kijken. Wezenlijk verschil.

Treskor vertrouw ik niemand toe, doe je niemand een plezier mee. Als ik er niet voor kan kijken, blijft hij op werk, fantastisch dat deze mogelijkheid er is, hij heeft vorig jaar zelfs een mega omheinde ruimte gekregen van mijn baas :I: maar in een bench op de bureau voelt hij zich ook prima thuis, zit hij daar dan 20 uur per dag in, is dat voor mij niet fijn, maar wel voor hem, het is ook niet de bedoeling dat zonder mij leuker is dan met mij, want dat moet je overgaan tot herplaatsen lijkt me.
Vertrouwen valt gewoon niet te betalen.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Crutz

Bericht door Crutz »

Maart schreef:Ik wil gewoon nooit geld uitgeven om mijn honden naar een opvang te doen. Dat maakt gewoon het volledige verschil. Net zoals dat ik geen geld wil vragen als ik een hond opvang (ok, behalve politie hond, maar goed, uiteindelijk is dat gewoon mijn eigen geld dat ik terugkrijg :pffff:).
Geld doet smerige zaken met een mens. Je betaalt om voor je hond te kijken. Niet omdat die persoon naar je hond wil kijken. Wezenlijk verschil.

Treskor vertrouw ik niemand toe, doe je niemand een plezier mee. Als ik er niet voor kan kijken, blijft hij op werk, fantastisch dat deze mogelijkheid er is, hij heeft vorig jaar zelfs een mega omheinde ruimte gekregen van mijn baas :I: maar in een bench op de bureau voelt hij zich ook prima thuis, zit hij daar dan 20 uur per dag in, is dat voor mij niet fijn, maar wel voor hem, het is ook niet de bedoeling dat zonder mij leuker is dan met mij, want dat moet je overgaan tot herplaatsen lijkt me.
Vertrouwen valt gewoon niet te betalen.

Toch vind ik pension/opvang wel anders dan interne training. Toen ik alleen was was ik blij dat ik uiteindelijk een betrouwbaar pension gevonden had.
Maart
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Ook daar heb ik gewoon veel te veel slechte ervaringen (uit 1ste hand) mee. Ik zal al echt op randje hopeloos moeten zijn vooraleer ik het nog maar overweeg.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Crutz

Bericht door Crutz »

Maart schreef:Ook daar heb ik gewoon veel te veel slechte ervaringen (uit 1ste hand) mee. Ik zal al echt op randje hopeloos moeten zijn vooraleer ik het nog maar overweeg.
Weet ik.
Moet ook zeggen dat ik ruim 1,5 uur reed ervoor ;-) en dan iemand die ik al lang ken en vertrouw inderdaad.

En kiara deed ook wel het kaf vt koren scheiden.
Een proefnachtje bij een pension die zegt dat hij alles aanneemt en overal mee overweg kan en daar kon ik haar na een half uurtje ophalen want ze stond met haar tanden bloot tegenover hem. Echt. Kiara. Of all
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Maart schreef: 19 jan 2024, 19:34 Ook daar heb ik gewoon veel te veel slechte ervaringen (uit 1ste hand) mee. Ik zal al echt op randje hopeloos moeten zijn vooraleer ik het nog maar overweeg.
Zelfs op het randje hopeloos heb ik liever dat je gewoon je hond in de bench stopt dan hem naar een "trainer" die belooft dat je over een maand een opgevoede hond terug krijgt brengt.

Doe hem daar dan maar gewoon blijvend heen. Dat slaat tenminste nog ergens op. Zelf niets anders doen maar wel een andere hond willen niet.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Maart schreef: 19 jan 2024, 19:28 Vertrouwen valt gewoon niet te betalen.
Leren ook niet.
Maar mensen willen altijd afdingen op de minimale eigen inzet. Afkopen is makkelijker.
En ik zou ze gelijk geven als het werkte maar dat is niet zo. Je kunt je hond niet door iemand anders laten leren hoe jij het hebben wil.
Loraine

Bericht door Loraine »

In mijn geval ging het om iemand die ik dacht te kunnen vertrouwen maar waarbij ik steeds meer signalen kreeg, schreeuwen om hulp eigenlijk, van Mahdu dat het niet goed ging daar.
In mijn onzekerheid ging ik in eerste instantie mee in alle mooie praatjes en verklaringen en dat is iets waar ik spijt van heb.
Ik had meer op mijn eigen gevoel en kunnen moeten vertrouwen.
Ben er overigens blij mee dat ik hem daar niet intern heb ondergebracht, dat was niet goed gekomen.
Hoe heftig hij het ervaren heeft kwam ik achter toen we korte tijd daarna daar vlakbij in de buurt moesten zijn en hij compleet uitflipte, compleet in paniek. :ugh:
Mijn superstabiele hondje dat normaal nergens van onder de indruk is ging zo tekeer dat ik hem letterlijk bij zijn lurven moest vastgrijpen omdat mijn fiets onbestuurbaar werd. :schrik:

Diegene heeft me bij het laatste contact nog toegebeten dat hij binnen een half jaar weer weg zou zijn, compleet onopgevoed en verpest.
We zijn 6 jaar verder en meneer ligt hier op schoot te slapen, is niet perfect opgevoed maar dat hoeft van mij ook niet en hij gaat pas weg als één van ons het loodje legt. :pffff:
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

@Loraine je bent op tijd geweest met toch luisteren naar je gevoel :ok:
Gelukkig maar
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Ja heel blij mee, ik denk dat diegene Mahdu op den duur van me afgenomen en naar de klote geholpen had, hij op den duur flink van zich afgebeten zou hebben uit frustratie/wanhoop oid en hij dan alsnog met een blauwe spuit in zijn reet geëindigd was. :ugh:
Diegene was al bezig met aansturen op afstand doen omdat hij te moeilijk en onhandelbaar was en dat ik te weinig ervaring had met honden (diegene had zelf het eerste setje honden in diens leven :Q:), puur gaslighting en misbruik maken van mijn onzekerheid uiteraard. ;-)
Grappige is wel dat nadat diegene de deur gewezen is en we een cursus 'gehoorzaamheid' hebben gelopen (puur om elkaar wat beter te leren aanvoelen), we samen een ontzettend leuke combinatie bleken.
De aanpak van diegene paste gewoon totaal niet bij ons individueel en als combinatie en er was ook nergens iets van flexibiliteit mogelijk vanuit diegene waardoor ik op mijn tenen moest gaan lopen in de omgang met mijn hond. :piew:
Mijn zogenaamde compleet onopgevoede hond met ernstige gedragsproblematiek waar niets van terecht zou komen bleek achteraf een gouden hondje te zijn. :hartjes:
Intussen heeft mijn hond geen 3 (of meer) katten doormidden gebeten in zijn eigen huis, geen bijtincidenten op zijn naam staan, loopt niet gedrukt door het huis en nog meer van die ellende die ik heb gehoord over de eigen honden van de persoon in kwestie.
Afbeelding
Plaats reactie