Stille liefdes

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Diana
Posts in topic: 20
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Re: Stille liefdes

Bericht door Diana »

Hakkene schreef: 21 jan 2024, 23:16 “Boris is een gevoelige hond, stemmingen voelt hij goed aan. Om die reden is een rustige woon omgeving gewenst.”

Als in, hij blaft alles bij elkaar?

Toch sneu, dan ben je 12 en mag je nog verkassen.
Bij een sheltie denk je natuurlijk meteen aan blaffen :engel: Maar dat heeft niets te maken met het aanvoelen van stemmingen. Ik denk dat er eerder wordt bedoeld: geen hectisch/stressvol huishouden, dat hij daar ongelukkig van wordt.
Dat is voor mij met gevoelige collies wel herkenbaar in ieder geval. Mila is totaal geen blafferd, maar wel gevoelig voor stemmingen en drukte en heeft ook een rustige, stabiele omgeving nodig. Als ik gestrest ben, is zij ook niet te genieten.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 36

Bericht door blondie »

Diana schreef: 22 jan 2024, 11:35
Hakkene schreef: 21 jan 2024, 23:16 “Boris is een gevoelige hond, stemmingen voelt hij goed aan. Om die reden is een rustige woon omgeving gewenst.”

Bij een sheltie denk je natuurlijk meteen aan blaffen :engel: Maar dat heeft niets te maken met het aanvoelen van stemmingen. Ik denk dat er eerder wordt bedoeld: geen hectisch/stressvol huishouden, dat hij daar ongelukkig van wordt.
Dat is voor mij met gevoelige collies wel herkenbaar in ieder geval. Mila is totaal geen blafferd, maar wel gevoelig voor stemmingen en drukte en heeft ook een rustige, stabiele omgeving nodig. Als ik gestrest ben, is zij ook niet te genieten.
Krijg eerder het idee dat de eigenaar psychisch niet goed in zijn vel zit en dat de hond daar nu vanwege gevoeligheid de dupe van is. Vind het wel heel sneu dat een hond van 12 jaar dan toch ter herplaatsing wordt aangeboden :ugh:
Diana
Posts in topic: 20
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

blondie schreef: 22 jan 2024, 11:48
Diana schreef: 22 jan 2024, 11:35

Krijg eerder het idee dat de eigenaar psychisch niet goed in zijn vel zit en dat de hond daar nu vanwege gevoeligheid de dupe van is. Vind het wel heel sneu dat een hond van 12 jaar dan toch ter herplaatsing wordt aangeboden :ugh:
Ja, zoiets denk ik dus ook, ik denk dat het niets met blaffen te maken heeft :ok:
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 14
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Enorm ja😟
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 29

Bericht door ranetje »

Ach gossie :(
En zo schraal
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

:vlinder: Inderdaad @Zinodo
Zoek je er op? Zo ja als je gevoel ja zegt dan niet twijfelen maar ervoor gaan.

Zelf zou ik geen look a-like willen. Bij Bluf naast dat ik haar leuk vond vond ik het ook grappig dat ze enkele dezelfde voorouders had als Finn.. die "fout" maak ik dus niet meer om dan te denken dat je een vergelijkbaar karakter of type krijgt whaha. :engel:

En zo wel dan wel, ik merk hier dat we voor bepaalde uitstraling vallen en blijkbaar voor karakters. Aak heeft qua karakter veel weg van Finn en Bluffie samen bijvoorbeeld, Chara nu ze ouder wordt idem, en Glory heeft heel veel trekjes die herkenbaar zijn van Jol.

En dan ben ik juist weggegaan van bewuste keuze voor een ras of specifieke kruising.

Ik ga er maar vanuit dat soms bepaalde honden op je pad komen, als het goed voelt moet je er maar voor gaan denk ik dan.
Had ik bij Chara, en mijn vriend bij Glory.
blondie

Bericht door blondie »

Zinodo schreef: 22 jan 2024, 13:28 Nee, ik zoek er niet op, ik hoef helemaal geen derde hond en al helemaal geen tweedehandsje/tweedekansje meer. Iemand in mijn vriendenlijst op fb had haar gedeeld. Zij heeft er trouwens zelf ook een die erop lijkt, ik denk daarom. Tuurlijk is het een snoepje om te zien, minstens even schattig als Doortje. Maar ik heb het al gedaan en hoef het niet nog een keer.
Ik bedoelde het niet negatief hoor. Maar denk dat je dat wel weet van mij.
Met de tijd komt een passend iets voor jullie, en snap dat je om redenen geen herplaatser meer wilt nemen.
:vlinder:
CatnDog
Posts in topic: 91
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Wat een zoet hoofd. Ik begrijp je volkomen. Ik zou zelf trouwens sowieso niet een hond kiezen die te veel op mijn overleden hond zou lijken. Dan maak je misschien een vergissing in haar naam en dan komt de pijn weer boven (althans, dat zou ik denk ik hebben).

Nog een schat gespot: Althea.
https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... g-nijkerk/
Johnny Jones
Posts in topic: 34
Honden: 6
Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen

Bericht door Johnny Jones »

Ik snap er niks van. Deze hond is zo ontzettend leuk, maar er is helemaal geen interesse in haar.

Afbeelding

https://www.helpeenhond.nl/pogi/
Afbeelding
nevache
Posts in topic: 1
Honden: 7

Bericht door nevache »

Johnny Jones schreef: 26 jan 2024, 15:09 Ik snap er niks van. Deze hond is zo ontzettend leuk, maar er is helemaal geen interesse in haar.

Afbeelding

Ach, zij stond vorig jaar op mijn 'lijstje'. Maar ja, daar stonden er nog meer ... Wat vreemd dat er helemaal geen interesse voor haar is.
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 13
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Johnny Jones schreef: 26 jan 2024, 15:09 Ik snap er niks van. Deze hond is zo ontzettend leuk, maar er is helemaal geen interesse in haar.

Afbeelding

Wat vreemd inderdaad. Als ik Aloy nog niet had gehad was ik zo voor deze hond gevallen.
Johnny Jones

Het is heel erg stil met de adopties, maar je zou toch denken dat zij er wel uitgepikt wordt. Ze lijkt alles mee te hebben, haar looks, temperament, ze kan al erg veel, leuke hond voor bij paarden..
Schiet mij maar lek.
Afbeelding
Hakkene
Posts in topic: 41
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Johnny Jones schreef:Ik snap er niks van. Deze hond is zo ontzettend leuk, maar er is helemaal geen interesse in haar.

Afbeelding

Wat een leuke honden staat er op die site. DezeAfbeelding

https://www.helpeenhond.nl/lilliac/
Die orenAfbeelding
Natalie
Posts in topic: 7

Bericht door Natalie »

Afbeelding

Ik heb heel lang naar Pille zitten kijken. Ook zij is nog niet geadopteerd zie ik. Qua uiterlijk vind ik haar fantastisch en ook haar beschrijving sprak mij erg aan, maar vanwege de combinatie met Abel heb ik het niet gedaan.

Pille :I:

Afbeelding
Johnny Jones

Natalie schreef: 27 jan 2024, 14:07
Ik heb heel lang naar Pille zitten kijken. Ook zij is nog niet geadopteerd zie ik. Qua uiterlijk vind ik haar fantastisch en ook haar beschrijving sprak mij erg aan, maar vanwege de combinatie met Abel heb ik het niet gedaan.

Afbeelding
Hoe heb jij dat gedaan, een hond uitkiezen bij de hond die je al had? Dat vond ik echt lastig.
Pille is met haar verhaal inderdaad bijzonder, gewoon een tophond. Er is pas eindelijk één van haar 'pups' geplaatst, één van de twee grote witte reuen. Hij doet het goed, de mensen zijn heel erg blij met hem. Het is ook een bijzondere verschijning, net een witte Ierse Wolfshond
Afbeelding
Natalie

Bericht door Natalie »

Johnny Jones schreef: 27 jan 2024, 17:51
Natalie schreef: 27 jan 2024, 14:07

Afbeelding
Hoe heb jij dat gedaan, een hond uitkiezen bij de hond die je al had? Dat vond ik echt lastig.
Pille is met haar verhaal inderdaad bijzonder, gewoon een tophond. Er is pas eindelijk één van haar 'pups' geplaatst, één van de twee grote witte reuen. Hij doet het goed, de mensen zijn heel erg blij met hem. Het is ook een bijzondere verschijning, net een witte Ierse Wolfshond
Ik wist ook niet precies waar ik op moest letten, maar ik heb uiteindelijk het hele ‘berghondachtige type’ doorgestreept als optie. Misschien had Pille hier perfect gepast, maar iets minder serieus en toch een maatje kleiner leek mij beter. Een hond die wat meer “tralala” door het leven gaat. Een jonge teef die Abel een beetje kan uitdagen, maar die ook zichzelf kan vermaken en Abel met rust laat wanneer hij dat nodig heeft.

Bovendien wilde ik het mijzelf ook niet te moeilijk maken met twee honden die qua type teveel op elkaar lijken en elkaar mogelijk gaan opjutten in hun gedrag. Dan heb ik hier straks twee honden die samen de tuin gaan bewaken. :schrik:

Toen we Abel uitzochten heb ik er overigens helemaal niet zo goed over nagedacht. Jip vond iedereen leuk, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Achteraf had ik hem meer plezier gedaan met een retriever meisje erbij. Hij vond Abel soms net iets te indrukwekkend en daar maakte Abel dan weer misbruik van. Ze tolereerden elkaar en lieten elkaar met rust, maar verder was er weinig interactie tussen die twee. Dat was prima hoor, maar dat heb ik ook wel veel moeten sturen want anders had Abel compleet over Jip heen gewalst. Ik zocht nu dus ook een hond die niet zo onder de indruk is van Abels gebrom af en toe.

Ik heb al deze informatie met de stichting gedeeld en gevraagd of Mia een match zou zijn. Ik geloof (vooralsnog) dat het aardig is geslaagd.
Pyrnoah
Posts in topic: 11

Bericht door Pyrnoah »

Wij hebben 3 maanden geleden Alma geadopteerd. Wij hebben ook naar Pille en Pogi gekeken, maar uiteindelijk puur op de foto's voor Alma gekozen. Dat beetje rommelige, ruwharige sprak ons aan.
Wat misschien een aandachtspuntje is, is de vermelding van het formaat van de hond. Alma stond, net als haar broers en zus, aangemerkt als 'groot'. Nu kan het zijn dat ons idee daarvan anders is dan gemiddeld, omdat we altijd berghonden gehad hebben, maar ze is echt geen grote hond. Ik zou haar omschrijven als formaatje kleine, beetje tengere labrador, dat vind ik medium en absoluut niet groot. Ik heb niet nagekeken hoe 'groot' Pogi en Pille in werkelijkheid zijn, maar misschien valt daar nog wat te halen?
Rosanne
Posts in topic: 24
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Johnny Jones

Pyrnoah schreef: 27 jan 2024, 20:11 Wij hebben 3 maanden geleden Alma geadopteerd. Wij hebben ook naar Pille en Pogi gekeken, maar uiteindelijk puur op de foto's voor Alma gekozen. Dat beetje rommelige, ruwharige sprak ons aan.
Wat misschien een aandachtspuntje is, is de vermelding van het formaat van de hond. Alma stond, net als haar broers en zus, aangemerkt als 'groot'. Nu kan het zijn dat ons idee daarvan anders is dan gemiddeld, omdat we altijd berghonden gehad hebben, maar ze is echt geen grote hond. Ik zou haar omschrijven als formaatje kleine, beetje tengere labrador, dat vind ik medium en absoluut niet groot. Ik heb niet nagekeken hoe 'groot' Pogi en Pille in werkelijkheid zijn, maar misschien valt daar nog wat te halen?
We hebben ze gemeten in Roemenië, voor de meeste mensen is een schouderhoogte van 60 cm toch wel groot. Pogi is wel echt een middelmaatje met 50 cm.
Het valt me op dat de Roemeense berghonden niet zo groot zijn. De Karpaat is niet zo groot als een Spaanse Mastin. De Mioritics zijn wel een stuk groter maar ondanks dat dit ook kuddebewakers zijn is het toch een heel ander type.
Afbeelding
Josefien
Posts in topic: 10
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Rosanne schreef: 31 jan 2024, 19:58 Dat grijze hoofd 🥰🥰

Afbeelding

https://verhuisdieren.nl/plaatsprofiel/ ... er-dieren/
Leo? Ik zag hem ook langs komen. Dat mooie grijze hoofd.
Fabiola17
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

https://ndz.nl/asiel-dieren/bemiddeling-sascha-en-zoe/

Deze 2 oudere dames zoeken een huisje zonder katten.
Naar ik begrijp zijn het leuke, lieve hondjes.
Ik heb bij serieuze interesse nog meer foto's.

Manlief heeft een veto gegeven anders ging ik ze zelf ophalen!

Zonder hem kan ik niet voor 4 honden zorgen, vandaar.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
CatnDog

Bericht door CatnDog »

Bij katten: NEE met hoofdletters :LOL: Zo verschrikkelijk zien ze er niet uit.
alinelaila
Posts in topic: 24
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Nu nog stille liefde…

Afbeelding

Maar binnenkort van mij :smile:
hakunamatata
Posts in topic: 40
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Vertellll! Wat ontzettend leuk dat er weer een eigen hond bij je komt. Een lief snoetje zit er in elk geval op :hartjes:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Plaats reactie