hond ziek

Susam
Posts in topic: 51
Welke: Podengo kruising

hond ziek

Bericht door Susam »

Zijn er hier ook honden die blijven braken en niet willen eten en drinken? Sambal is behoorlijk ziek met rillen en een maagontsteking, oorzaak onbekend. Ik hoor in de wandelgangen dat er een virus met dit soort klachten rond gaat?
Hier op de Markt in het dorp zijn meerdere honden ziek met soortgelijke klachten en ik zag vorige week een rat midden op de parkeerplaats die dood aan het gaan was. Er kan ook iets gestrooid zijn.
Tineke
Posts in topic: 1

Re: hond ziek

Bericht door Tineke »

Hier niet ,gelukkig.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
De5muzketierz

Bericht door De5muzketierz »

Hier een aantal weken terug allemaal ziek ,diaree ,overgeven etc.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 15

Bericht door ranetje »

Hondengriep?
Hopelijk geen grote problemen.
Let op mogelijke uitdroging als hij blijft kotsen.
Beterschap!
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 7
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Hier is er niks aan de hand. Beterschap voor Sambal.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Persistence
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Hier allebei ook ziek geweest. Voor de zekerheid wel op giardia getest maar die was negatief gelukkig.
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

ranetje schreef: 01 feb 2024, 11:25 Hondengriep?
Beterschap!
we waren gisteren bij de dierenarts en zijn tandvlees zag er al niet zo goed uit en hij had al wat uitdrogingsverschijnselen, gelukkig drinkt ie weer wat, niet super veel en ik kreeg de tip van iemand om havermelk met water aan te lengen. Hij heeft wat gekookte kip op (het vocht daarvan wilde hij ook niet drinken). Al met al gaat het wel iets beter, het extreme rillen is gestopt en ook de constante bidhouding en het niet kunnen liggen van de pijn gaat beter. Evengoed best heftig, dank je wel!
Susam

Bericht door Susam »

Persistence schreef: 01 feb 2024, 12:56 Hier allebei ook ziek geweest. Voor de zekerheid wel op giardia getest maar die was negatief gelukkig.
ai, gelukkig! Hoop dat ze nu weer helemaal in orde zijn!
Susam

Bericht door Susam »

bedankt! Hij slaapt nog de hele tijd, maar niet meer dat hoog ademen stress pijn buikkramp rillend slapen gelukkig. Paar plasjes in de tuin gedaan. Zit stijgende lijn in.
Sterre
Posts in topic: 2

Bericht door Sterre »

Susam schreef: 01 feb 2024, 17:14 bedankt! Hij slaapt nog de hele tijd, maar niet meer dat hoog ademen stress pijn buikkramp rillend slapen gelukkig. Paar plasjes in de tuin gedaan. Zit stijgende lijn in.
Gelukkig. Wat sneu dat hij zo’n buikpijn had. Hij was echt behoorlijk ziek zo te lezen.
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Klinkt als een maagdarmvirus, zien we bij ons in de praktijk ook regelmatig langskomen deze winter.
Gelukkig gaat het al iets beter. Hopelijk snel weer de oude, beterschap! :roos:
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Is er koorts?
Is er sterk verminderde energie?
Neurologisch qua reflexen alles oke?

Als je vermoed dat hij iets giftigs heeft gegeten zou ik helemaal niets afwachten. Kan gebeuren maar niet iets wat je meer tijd moet geven.

Verder zijn er na zo een regenperiode allerlei waters waar je echt niet uit wil drinken.
Ook geen sok opgegeten ofzo? Ik kan er echt niet bij en ik zou mijn hond echt stom gaan vinden als hij dat deed maar het gebeurt.

En dan nog de gewone jonge hondenschijterij. Ze moeten het allemaal gewoon krijgen om immuun te worden en er gaan echt heel zelden honden dood aan. Ja, parvo maar we nemen voor nu nog even aan dat hij dat niet heeft.
ranetje
Posts in topic: 15

Bericht door ranetje »

Susam schreef: 01 feb 2024, 17:12
Beterschap!
we waren gisteren bij de dierenarts en zijn tandvlees zag er al niet zo goed uit en hij had al wat uitdrogingsverschijnselen, gelukkig drinkt ie weer wat, niet super veel en ik kreeg de tip van iemand om havermelk met water aan te lengen. Hij heeft wat gekookte kip op (het vocht daarvan wilde hij ook niet drinken). Al met al gaat het wel iets beter, het extreme rillen is gestopt en ook de constante bidhouding en het niet kunnen liggen van de pijn gaat beter. Evengoed best heftig, dank je wel!
Is dat tandvlees nu beter van kleur?
Anders heeft hij een infuus nodig om vocht bij te spijkeren.
Afbeelding
Matahari

Bericht door Matahari »

Hier ook eentje met een maag darm ontsteking en hoor best wat mensen in m’n omgeving erover .
Susam

Bericht door Susam »

Kelperuaantjes schreef: 01 feb 2024, 20:24 Klinkt als een maagdarmvirus, zien we bij ons in de praktijk ook regelmatig langskomen deze winter.
Gelukkig gaat het al iets beter. Hopelijk snel weer de oude, beterschap! :roos:
hij heeft geen diarree gelukkig en ook niet gehad, het begon met extreem gal spugen en dan 20 x achter elkaar, dierenarts gebeld, alles was vol en kon die dag om half 5 terecht, na een uur gebeld dat ik eerder kwam en ze het maar moesten regelen en toen konden we gelijk komen. Het is echt de maag, ook bij tast onderzoek gaf ie daar de meeste pijn aan. Ik vind dat dit erg langzaam gaat, hij knapt nauwelijks op, slaapt alleen maar en is enorm zwak. Hij heeft nog medicatie, maar water of wat voor vloeistof erin krijgen is een uitdaging (heb spuitje enz) eten alleen gekookte kip. Dank je wel!
Susam

Bericht door Susam »

ranetje schreef: 01 feb 2024, 21:34
Susam schreef: 01 feb 2024, 17:12
Beterschap!
Is dat tandvlees nu beter van kleur?
Anders heeft hij een infuus nodig om vocht bij te spijkeren.
ik heb dagelijks contact met de dierenarts en we houden het strak in de gaten, gisteren heeft hij meer gedronken en dat is al okay, maar vandaag drinkt hij (nog) niks dus ik geef hem zo spuitje met water en anders gaan we weer. Niet leuk dit :(
Susam

Bericht door Susam »

EchoMira schreef: 01 feb 2024, 21:15 Is er koorts?
Is er sterk verminderde energie?
Neurologisch qua reflexen alles oke?

Als je vermoed dat hij iets giftigs heeft gegeten zou ik helemaal niets afwachten. Kan gebeuren maar niet iets wat je meer tijd moet geven.

Verder zijn er na zo een regenperiode allerlei waters waar je echt niet uit wil drinken.
Ook geen sok opgegeten ofzo? Ik kan er echt niet bij en ik zou mijn hond echt stom gaan vinden als hij dat deed maar het gebeurt.

En dan nog de gewone jonge hondenschijterij. Ze moeten het allemaal gewoon krijgen om immuun te worden en er gaan echt heel zelden honden dood aan. Ja, parvo maar we nemen voor nu nog even aan dat hij dat niet heeft.
Er is geen koorts, er is sterk verminderde energie en dat is bizar om te zien bij een actieve, hyper hond als Sambal, hij is lusteloos, slaapt alleen maar, loopt sloom (de eerste dagen neigde hij zelfs naar omkiepen bij een plasje) en is gewoon niet zichzelf. Hij wil totaal niet aangeraakt worden, zelfs een vrij ruwe rug massage die hij normaal heerlijk vind is een no go. Ook niet zachte kriebels over zijn fluwelen hoofd.
Ik denk dat je dichtbij zit wat betreft het regenwater. Ik ben alle stappen na gegaan en er zijn twee aandachtspunten, er zat hier op de Markt laatst een rat (was eerste ronde dus knal donker en ik zag het niet goed) dood te gaan en daar heeft hij aan gesnuffeld, maar dat is inmiddels dik 2 weken geleden voordat de klachten begonnen en we zijn op de heide geweest waar hij een slok dronk van een donkere stinkpoel. Ook maar 1 slok want ik trok hem weg, maar misschien evengoed? Sokken enz eet hij niet (meer, als pup at ie alles, peuken, kauwgom, stenen). Verder rondom het huis is er niks waar hij aan kan snaaien dat schadelijk is. Ik weet niet of ik het moet zoeken in de hoek van vervuild water of iets dergelijks inderdaad of in de virale hoek? Hij heeft geen diarree gehad, het was gal spugen, toen gal spugen keer tien en toen begon de zwakte en het rillen. Voordat dat begon waren we al bij de dierenarts. De entingen voor Parvo zijn op orde, uiteraard weet je het allemaal nooit.
Hij bevalt me in ieder geval niks, gelukkig kan ik direct terecht mocht er verslechtering zijn en belt de assistente een paar keer op om vinger aan de pols te houden. Bedankt voor het meedenken!
Susam

Bericht door Susam »

Matahari schreef: 02 feb 2024, 01:54 Hier ook eentje met een maag darm ontsteking en hoor best wat mensen in m’n omgeving erover .
ik hoor het ook inderdaad, ik hoop dat jouw hond snel de oude is! Bij Sambal zijn de darmen okay, ontlasting heeft hij vanochtend een minitje gedaan en dat zag er goed uit qua structuur enz. Het is in zijn geval echt de maag. Beterschap voor je hond!
Maart
Posts in topic: 2
Honden: 3
Contacteer:

Bericht door Maart »

Zou je dan voor het zekerste niet testen op Leptospirose?
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Maart schreef: 02 feb 2024, 07:14 Zou je dan voor het zekerste niet testen op Leptospirose?
Daar dacht ik ook meteen aan,beterschap voor Sambal
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Maart schreef: 02 feb 2024, 07:14 Zou je dan voor het zekerste niet testen op Leptospirose?
hij heeft de L4 enting gehad en de dierenarts denkt niet in die richting, maar het is zeker iets om in het achterhoofd te houden. In Sambals geval zijn de klachten echt maag gerelateerd, dus geen diarree en ook veel van de andere verschijnselen van Weil laat hij niet zien, ook geen koorts. Ik denk dat als het de komende dagen niet substantieel verbeterd, we al dat soort dingen moeten gaan uitsluiten. :euh:
Susam

Bericht door Susam »

ps hij is ook uitgebreid getest op Mediterrane ziektes, gelukkig allemaal negatief en dan een aantal keer.
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Van een maagontsteking kan een hond behoorlijk ziek zijn. En dat duurt best even. Je zou haast wensen dat hij weer aan de riem trok 😉
Afbeelding
Susam

Bericht door Susam »

Smoushond schreef: 02 feb 2024, 07:34 Van een maagontsteking kan een hond behoorlijk ziek zijn. En dat duurt best even. Je zou haast wensen dat hij weer aan de riem trok 😉
:lol1: zeg dat wel! Hij draaft een beetje wankel en pept zich enorm op tijdens dat blokje om, om vervolgens uitgeput op de bank te ploffen. Afgelopen paar dagen enkel tuin plasje. Hij wil ook totaal niet aangeraakt worden. Zo raar voor een knuffel hond als hem.
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Susam schreef: 02 feb 2024, 07:32
hij heeft de L4 enting gehad en de dierenarts denkt niet in die richting, maar het is zeker iets om in het achterhoofd te houden. In Sambals geval zijn de klachten echt maag gerelateerd, dus geen diarree en ook veel van de andere verschijnselen van Weil laat hij niet zien, ook geen koorts. Ik denk dat als het de komende dagen niet substantieel verbeterd, we al dat soort dingen moeten gaan uitsluiten. :euh:
Die enting geeft geen 100% garantie dat een hond geen leptospirose kan krijgen helaas.
Plaats reactie