je wordt een beetje doodgegooid met advertenties met probiotica voor je hond. Als hij bijvoorbeeld veel aan de pootjes likt, dan zou je dat moeten geven
Onzin of zit er een kern van waarheid in?
aanvulling: wie geeft probiotica aan haar/zijn hond en welke? Resultaten zichtbaar?
Ik hoor graag!
probiotica; wie geeft het?
Re: probiotica
Het hangt er van af waarom de honden likken.
Wat wel duidelijk lijkt te zijn uit onderzoeken, is dat een gezond darmstelsel helpt bij het voorkomen van allergische reacties.
Wat dat betreft kan het geen kwaad om een paar weken probiotica te geven/te proberen bij dergelijk wat dwangmatig gelik.
Wat wel duidelijk lijkt te zijn uit onderzoeken, is dat een gezond darmstelsel helpt bij het voorkomen van allergische reacties.
Wat dat betreft kan het geen kwaad om een paar weken probiotica te geven/te proberen bij dergelijk wat dwangmatig gelik.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Grieks
Re: probiotica; wie geeft het?
niemand verder ervaringen?
Het kan zeker zijn nut hebben, maar pas als laatste stap in een herstelproces. Als het darmmilieu niet goed zit, er geen prebiotica geleverd wordt,…. Dan heeft het geen nut, dan gaan ze toch direct dood (of komen in het slechtste geval in de bloedbaan terecht)
De ene probiotica is ook de andere niet, dus ook dat moet telkens bekeken worden.
Ik geef het maar zelden, ze krijgen uitstekende voeding en via de voeding kan ik zo wel bijsturen indien nodig en dan komen die goede bacteriën er vanzelf ook wel.
Maar dé probiotica bestaat dus niet en het is een onderdeel van een herstelplan, niet de oplossing.
De ene probiotica is ook de andere niet, dus ook dat moet telkens bekeken worden.
Ik geef het maar zelden, ze krijgen uitstekende voeding en via de voeding kan ik zo wel bijsturen indien nodig en dan komen die goede bacteriën er vanzelf ook wel.
Maar dé probiotica bestaat dus niet en het is een onderdeel van een herstelplan, niet de oplossing.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
- kloesje
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Ik geef aan het de pups na het ontwormen, ik merk dat dat echt wel verschil geeft.
Mijn volwassen honden krijgen vaak konijnenoren met vacht om hun darmen te reinigen. Verder gebruik ik voor de volwassen honden geen probiotica.
Mijn volwassen honden krijgen vaak konijnenoren met vacht om hun darmen te reinigen. Verder gebruik ik voor de volwassen honden geen probiotica.
- Johnny Jones
- Posts in topic: 1
- Honden: 6
- Welke: 1 Spanjaard en 5 Roemenen
Ik heb het hier op advies van de dierenarts een tijdje gegeven toen ze achter elkaar dunne poep hadden. Of het heeft bijgedragen aan het herstel weet ik niet, maar de poeperij ging wel over.
Ach, probiotica zijn niet alleen goed voor ons, maar ook voor onze viervoeters! Het kan helpen bij hun gevoelige maagjes. Mijn Marsel kreeg ook zo'n kuurtje na een beetje buikgedoe. Gewoon even checken met de dierenarts voor de juiste dosis! Heb gehoord dat DogSuppy heel goede producten heeft.