Willen jullie duimen voor Redje?
Willen jullie duimen voor Redje?
Hij is zo ziek...
Lieve Red... zijn leven wederom aan een zijden draadje..
2019, was hij zo ziek na een niet herleidbare bloedarmoede, zo gevochten en we hebben gewonnen,
2 jaar later acute alvleesklierontsteking, maanden zo ziek geweest, maar gewonnen...
Nu na 2 jaar , woensdagochtend ineens weer die vreselijke buikpijn en koliekpijn, ik herkende het meteen, dus naar de dierenarts: pijnstillers , maagtabletten mee ,en een bloedonderzoek voor de alvleesklierwaardes..
Donderdagavond werd ik gebeld.. de waardes zijn torenhoog , over de 1000, het mag 200 zijn, toen hij 2 jaar geleden het ook had waren zijn waardes 650...
De dierenarts zegt dat het een wonder mag zijn als hij dit gaat overleven, zo slecht en hoog zijn de ontstekingwaardes, Gisterochtend heb ik bij hem een infuusnaaldje laten prikken en voor 3 dagen ligt hij hier in huis aan het infuus, dit is nog een kleine kans dat het hem gaat helpen...
Het is echt een dubbeltje op zijn kant, positief is dat hij geen diarree heeft en niet misselijk is, gelukkig eet hij nog, maar hij moet echt vechten om hier overheen te gaan komen..
Red heeft heel heel veel duimen nodig...dit is zo niet goed...Willen jullie voor hem duimen? Het is zo'n lief ventje..
Lieve Red... zijn leven wederom aan een zijden draadje..
2019, was hij zo ziek na een niet herleidbare bloedarmoede, zo gevochten en we hebben gewonnen,
2 jaar later acute alvleesklierontsteking, maanden zo ziek geweest, maar gewonnen...
Nu na 2 jaar , woensdagochtend ineens weer die vreselijke buikpijn en koliekpijn, ik herkende het meteen, dus naar de dierenarts: pijnstillers , maagtabletten mee ,en een bloedonderzoek voor de alvleesklierwaardes..
Donderdagavond werd ik gebeld.. de waardes zijn torenhoog , over de 1000, het mag 200 zijn, toen hij 2 jaar geleden het ook had waren zijn waardes 650...
De dierenarts zegt dat het een wonder mag zijn als hij dit gaat overleven, zo slecht en hoog zijn de ontstekingwaardes, Gisterochtend heb ik bij hem een infuusnaaldje laten prikken en voor 3 dagen ligt hij hier in huis aan het infuus, dit is nog een kleine kans dat het hem gaat helpen...
Het is echt een dubbeltje op zijn kant, positief is dat hij geen diarree heeft en niet misselijk is, gelukkig eet hij nog, maar hij moet echt vechten om hier overheen te gaan komen..
Red heeft heel heel veel duimen nodig...dit is zo niet goed...Willen jullie voor hem duimen? Het is zo'n lief ventje..
Re: Willen jullie duimen voor Redje?
Ahhh neee wat een zorgen!!!
Duimen draaien voor Red
Duimen draaien voor Red
Duimen draaien, heel veel sterkte en hopelijk gaat hij dit ook te boven komen deze keer
- Mo-yi
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Oh wat naar..ik duim hard mee, kom op Red!
Wat ellendig. Zet ‘m op Red!
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
O nee! Dat klinkt niet goed. Wij duimen mee, veel sterkte en beterschap voor Red!
Nee , het is ook echt niet goed...ik hou echt mijn hart vast
Duimen draaien
Ik neem aan dat hij in het infuus antibiotica krijgt?
Hopelijk gaat het goed.
Ik herken het wel (helaas).
Bij mijn hond is het goed afgelopen.
Hopelijk bij jullie ook.
Oh ja, vitamine B12 is waarschijnlijk ook nodig.
Ik neem aan dat hij in het infuus antibiotica krijgt?
Hopelijk gaat het goed.
Ik herken het wel (helaas).
Bij mijn hond is het goed afgelopen.
Hopelijk bij jullie ook.
Oh ja, vitamine B12 is waarschijnlijk ook nodig.
Laatst gewijzigd door ranetje op 10 feb 2024, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ach jee, wat een narigheid. Uiteraard duim ik. Sterkte.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ach wat sneu, uiteraard duim ik mee. Sterkte hoor.
- Omega
- Posts in topic: 3
- Welke: Nu een echte toller
Sterkte, duimen draaien voor hem.
- annnie
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Wat eet hij? Heeft de dierenarts je iets meegegeven? Zorg ervoor dat hij zo vetarm mogelijk eet, dat is belangrijk bij alvleesklier ontsteking, maar niet iedere dierenarts lijkt dat door te hebben. Gekookte kip ofzo is fijn
Duimen draaien voor hem
Duimen draaien voor hem
- nevache
- Posts in topic: 5
- Honden: 7
Sterkte!
-
- Posts in topic: 4
Mijn duimen draaien voor Red
-
- Welke: Oud Duitse herder
Agh ventje toch. Kom op lieverd, je baasjes kunnen je niet missen hoor. Duimen draaien op volle toeren. Sterkte met je grote lieverd.
- Persistence
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Hé wat naar, ze kunnen echt doodziek zijn van alvleesklierontsteking. Hier ook een hond aan het infuus gehad ermee, dat is goed afgelopen. Het is wel positief dat hij nog wilt eten.
Voer je speciaal voer na de vorige ontsteking? Hier deed ie het erg goed op canibest pancreas, maar dat werd aardig prijzig, nu voer ik Calibra Gastro and Pancreas brokken. Dat is trouwens wel omdat het vaker terugkwam en ze dachten dat het inmiddels chronisch was.
Veel sterkte, ik duim ook mee.
Ps. Waren de leverwaarden in orde? Leverproblemen kunnen ook samenhangen met alvleesklierontsteking.
Voer je speciaal voer na de vorige ontsteking? Hier deed ie het erg goed op canibest pancreas, maar dat werd aardig prijzig, nu voer ik Calibra Gastro and Pancreas brokken. Dat is trouwens wel omdat het vaker terugkwam en ze dachten dat het inmiddels chronisch was.
Veel sterkte, ik duim ook mee.
Ps. Waren de leverwaarden in orde? Leverproblemen kunnen ook samenhangen met alvleesklierontsteking.
Nee hij krijgt geen AB , omdat het geen bacteriële infectie is, heeft AB geen zin ( zegt de dierenarts..) , hij krijgt alleen vocht om de afvalstoffen die de pancreas afgeeft zo snel mogelijk uit zijn bloed te spoelen,en om een evt shock tegen te gaan. B12 krijgt hij ( nog) niet, heeft hij vorige keer ook niet gekregen, maar als dat helpt dan ga ik dat zeker geven ( mocht hij dit overleven).
Dit is de 2de keer dat hij het krijgt in 2 jaar, alleen 2x zo heftig als de eerste keer
Hij eet al 2 jaar heel vetarm ( alleen voer met maximaal 6% vet erin... ) ik heb nu voer met 3% vet, maar dat vind ie niet zo lekker , heel mager rundvlees gaat er zonder probleem in, maar ik dacht hem al die tijd veilig te houden door altijd al voer met heel weinig vet te geven, maar helaas...
Dank jullie wel voor alle duimen voor hem...
ik duim mee
- Fenneke
- Posts in topic: 3
- Welke: Witte herder en nu een hún
Had het gemist. Maar ik duim natuurlijk mee voor knappe red
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Ach arme Redje. Wat zal hij zich ellendig voelen.
Wat heftig, ik ga zeker duimen en hopen dat hij opknapt
Natuurlijk duimen wij voor jullie!
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.