hond ziek
- Susam
- Posts in topic: 51
- Welke: Podengo kruising
Re: hond ziek
met die otter heeft hij van begin af aan een lijntje en vise versa, echt heel leuk om te zien!
Ik denk dat hij gefascineerd is dat die otter zo terug het water in gaat en alles tussen water en land. Ik weet het niet goed.
Je zou denken dat hij op al dat wild wel reageert vanwege zijn hoge jachtinstinct, maar sommige dieren kijkt hij niet naar om en andere waarvan je het niet zou verwachten gaat heel goed samen. Maf beest.
Nee optochten en dat soort fratsen doe ik hem ook geen lol mee, outlet puur om af en toe te trainen (is onze tuin) en daar vind ie nogal wat frietjes en pannenkoekjes dus daar is ie wel voor te porren. Maar ik snap die mensen nooit die een hele dag daarheen gaan met hun hond, vooral in hoogzomer. Sambal vind het tuincentrum wel leuk vanwege de prairie hondjes die er zijn en hij mag cadeautjes uitzoeken. Maar zelf wil ik er zo kort mogelijk zijn.
Ik denk dat hij gefascineerd is dat die otter zo terug het water in gaat en alles tussen water en land. Ik weet het niet goed.
Je zou denken dat hij op al dat wild wel reageert vanwege zijn hoge jachtinstinct, maar sommige dieren kijkt hij niet naar om en andere waarvan je het niet zou verwachten gaat heel goed samen. Maf beest.
Nee optochten en dat soort fratsen doe ik hem ook geen lol mee, outlet puur om af en toe te trainen (is onze tuin) en daar vind ie nogal wat frietjes en pannenkoekjes dus daar is ie wel voor te porren. Maar ik snap die mensen nooit die een hele dag daarheen gaan met hun hond, vooral in hoogzomer. Sambal vind het tuincentrum wel leuk vanwege de prairie hondjes die er zijn en hij mag cadeautjes uitzoeken. Maar zelf wil ik er zo kort mogelijk zijn.
- CatnDog
- Posts in topic: 14
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Dat snap ik ook nooit. Of mee naar een drukke vrijmarkt op Koningsdag. De honden die ik daar tegenkom zie ik eigenlijk nooit genieten. Ik denk dat ze zich op dat moment een beetje afsluiten voor al die chaos om hen heen. Dat doen we zelf denk ik ook. Normaal tolereer je liever mensen ook niet in je persoonlijke zone.
- Susam
ja denk ik ook. Ik hoorde dat er een vrouw met 2 Pointers naar de optocht stond te kijken en die arme beesten waren dood ellendig, tegen die vrouw aanduwen van kom we gaan en ze bleef doorleuk staan "genieten". Daar word ik woest van en als ik erbij was geweest had ik er denk ik iets van gezegd.
- CatnDog
Ik ga er niets van zeggen. Misschien hebben ze het niet eens zelf door? En misschien kan de hond ook niet goed alleen thuis blijven; dan is het kiezen tussen twee kwaden.
- Susam
Ja je hebt misschien gelijk, ik vind het zo naar voor die beesten!
- Susam
het is heel vreemd want hij wil bijvoorbeeld standaard naar de kermis hier in het dorp en daar is ook herrie, kan ook te maken hebben met dat hij er van alles vind om te snaaien, afgelopen keer popcorn en een piemel knuffel waar hij de hele weg mee naar huis is gelopen . Wij doen het eigenlijk zoals jullie, wel aanleren/laten ervaren maar gewoon goed kijken naar wat ie trekt en begrenzen in tijd. Sambal is juist gek op mensen en duwt zich tegen iedereen aan en zit bij iedereen in de jaszak te peuteren op zoek naar snoep. Elke ochtend krijgt hij van de krantenmevrouw van alles lekkers en nu denkt hij bij iedere auto dat het voor hem isGos schreef: ↑13 feb 2024, 11:39 Wij nemen de honden nooit lang mee naar optochten enzo, maar de eerste jaren juist wel als de kans zich voordoet en dan kort. Dat is wel lekker van in een dorp wonen, jaarmarkten, kermis enzo is allemaal beperkt in omvang dus je loopt er zo op en ook zo weer af ( en je bent zo weer thuis). Ze zijn er allemaal wel goed mee omgegaan, de geluiden daar gaven ze geen van allen wat om en de meest eenkennige honden vonden de mensen om hen heen die met iets anders bezig waren dan contact met hen maken, juist wel goed te pruimen. Maar goed we zien dat altijd als een oefening in op elkaar vertrouwen en we overdrijven het natuurlijk niet, het moet geen vervelende ervaring zijn voor de hond.
Ik snap heel goed dat het met een hond met problemen met geluid enzo ook gewoon een no go kan zijn.
- CatnDog
Hoe gaat het nu met Sambal? Is hij alweer een beetje op zijn oude gewicht?
Misschien nog wel wat buikpijn.
Maar fijn dat hij verder weer lekker actief is
Maar fijn dat hij verder weer lekker actief is
- CatnDog
Fijn dat het weer zo goed gaat!
Ook al heb je af en toe een sfinx-versie
Ook al heb je af en toe een sfinx-versie
- Susam
zeg dat, de houdingen van dat beest zijn hysterisch.
Hij heeft vanochtend om 10 voor 4 gal overgegeven, werd ik niet blij van, had hem nog wat gedroogde kip later op de avond gegeven.
Ik hoop dat dit de naweeën zijn.
Hij heeft vanochtend om 10 voor 4 gal overgegeven, werd ik niet blij van, had hem nog wat gedroogde kip later op de avond gegeven.
Ik hoop dat dit de naweeën zijn.
Ik heb een hond gehad met chronische maag en darmproblemen en die at ook gras en stond ook vaak zo. Dus ik zou toch nog even kijken of je dit kan verbeteren. Of misschien zijn het inderdaad nog de naweeën
- Susam
wat heb jij toen gedaan als je dat kwijt wilt? Hij krijgt Bokashi en veendrekstof, maar zodra ik dit toevoeg, hoe klein de portie ook, eet hij de hele maaltijd niet meer, of het nu vers vlees is of gekookte kip of wat dan ook!
Maagzuurremmers,hypoallergeen voer en Puur maag en de oorzaak ook aangepakt dat was stress bij hem
- Susam
dat puur maag ga ik eens bestellen. Hij krijgt Clomicalm en zijn stress is daarmee onder controle en hij staat weer open voor leer ervaringen, ik lees wel bij de bijwerkingen dat braken voorkomt bij gebruik van het middel. Hij heeft gisteravond weer zijn hele maaltijd eruit gegooid, vandaag even overleg dierenarts, dan wil ik maagzuurremmers inderdaad ook even bespreken.Smoushond schreef: ↑21 feb 2024, 20:17Maagzuurremmers,hypoallergeen voer en Puur maag en de oorzaak ook aangepakt dat was stress bij hem