Hoe is het bij jou met de watervoorziening? Ik zag gisteren allemaal beelden voorbij komen met mensen die bruine modder uit de kraan krijgen.Diana schreef: ↑13 feb 2024, 07:01Ah, oké. Ik wandel bijna nooit op drukke plekken, dus voor mij maakt het niet zo veel verschil. De collies luisteren gewoon prima als ze loops zijn, dus roep ik op tijd bij me als ik een andere hond in de verte zie en loop een andere kant op. Ik heb dus nooit het gevoel dat ik ogen op steeltjes moet hebben; komt er toch eens een keer een reu naar ons toe, dan laat ik de loopse hond zitten en breng ik de reu terug naar de baas of wacht tot die de hond op komt halen. Maar dat is met Mila in heel haar leven misschien drie keer gebeurd of zo. Mila was sowieso wel makkelijk toen ze nog intact was (nu sinds een jaar gecastreerd), want heel selectief en liet zich echt niet zomaar door een willekeurige vreemde reu dekken. Dus met haar hoefde ik eigenlijk alleen op te passen met bekende reuen die ze heel leuk vond, de rest kreeg bij haar de kans sowieso niet, of er was eerst een uitgebreid voorspel nodig en dan had ik dus alle tijd om in te grijpen Fayah is niet zo assertief, dus met haar is het misschien wel iets meer oppassen, maar nu wonen we in Spanje waar we zelden andere honden tegenkomen tijdens de wandelingen, dus is het ook niet meer echt een punt of iets waar ik veel rekening mee moet houden.Fabienne schreef: ↑12 feb 2024, 22:20Meer gedoe in de zin van rekening houden waar/wanneer en hoe laat je gaat wandelen en ogen op steeltjes om te voorkomen dat er een ongewenste dekking plaats vind. Niet elke mede hondeneigenaar heeft zijn hond onder controle of lijnt hem aan als dat nodig is. En de 'angst' voor een BMO telt ook mee. Nou heb ik ook gewoon meer met reuen dan met teven dus daar zal het zeker ook aan liggen.
Is een intacte reu zielig?
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: Is een intacte reu zielig?
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik heb met Dívka ook weinig problemen met andere reuen, ze laat zich gewoon niet dekken.
Ze vindt vreemde honden eng en zal er met een grote boog omheen rennen.
Ook meteen de enige reden dat ze nooit drachtig is geweest bij de vorige eigenaar die ervan overtuigd was dat de loopsheid voorbij is wanneer de teef niet meer vloeit en haar gewoon weer losgooide.
Ik loop normaal al op afwijkende tijden, gewoon omdat ik dat relaxter lopen vind en losloopgebied komen we vrijwel nooit, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden wanneer ze loops is.
De reuen die hier over de vloer komen zijn gecastreerd, net zoals Mahdutje.
Wanneer iemand een intacte reu meeneemt dan wil ik dat weten zodat er ruim om de loopsheid heen gepland kan worden, tijdens de loopsheid zijn intacte reuen hier niet welkom.
Voor oppassen neem ik alleen gecastreerde reutjes aan of teefjes, gewoon omdat ik dat makkelijker vind.
Ik vind een intacte teef niet lastiger dan een gecastreerde hond, ze is wel wat minder gelijkmatig in haar humeur omdat de hormonen hun invloed hebben.
Maar dat is voor mij geen probleem, zolang er geen medische reden voor is, het bloed niet tegen de muren zit en er geen heftige schijnzwangerschap is of bijvoorbeeld elke 3 maanden loopsheid blijft een intacte teef mooi intact wat mij betreft.
En mocht ik geen intacte teef hebben dan is het ook geen probleem als een volgende hond een intacte reu blijkt te zijn.
Nu is zo'n beetje 90% van wat ik aan herplaatshonden (ik ben niet zo vd pups) voorbij zie komen gecastreerd geloof ik.
Dat maakt de kans op een gecastreerde opvolger wel significant groter.
Ze vindt vreemde honden eng en zal er met een grote boog omheen rennen.
Ook meteen de enige reden dat ze nooit drachtig is geweest bij de vorige eigenaar die ervan overtuigd was dat de loopsheid voorbij is wanneer de teef niet meer vloeit en haar gewoon weer losgooide.
Ik loop normaal al op afwijkende tijden, gewoon omdat ik dat relaxter lopen vind en losloopgebied komen we vrijwel nooit, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden wanneer ze loops is.
De reuen die hier over de vloer komen zijn gecastreerd, net zoals Mahdutje.
Wanneer iemand een intacte reu meeneemt dan wil ik dat weten zodat er ruim om de loopsheid heen gepland kan worden, tijdens de loopsheid zijn intacte reuen hier niet welkom.
Voor oppassen neem ik alleen gecastreerde reutjes aan of teefjes, gewoon omdat ik dat makkelijker vind.
Ik vind een intacte teef niet lastiger dan een gecastreerde hond, ze is wel wat minder gelijkmatig in haar humeur omdat de hormonen hun invloed hebben.
Maar dat is voor mij geen probleem, zolang er geen medische reden voor is, het bloed niet tegen de muren zit en er geen heftige schijnzwangerschap is of bijvoorbeeld elke 3 maanden loopsheid blijft een intacte teef mooi intact wat mij betreft.
En mocht ik geen intacte teef hebben dan is het ook geen probleem als een volgende hond een intacte reu blijkt te zijn.
Nu is zo'n beetje 90% van wat ik aan herplaatshonden (ik ben niet zo vd pups) voorbij zie komen gecastreerd geloof ik.
Dat maakt de kans op een gecastreerde opvolger wel significant groter.
- Diana
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, in Cataluña en Andalucia is dat, daar zijn beperkingen voor watergebruik vanwege de extreme droogte Hier in de regio Valencia is het ook kurkdroog en dat al zeker 1,5 jaar, maar de situatie is blijkbaar nog niet zo nijpend. Dus hier zijn nog geen beperkingen voor watergebruik en komt er nog gewoon water uit de kraan. Hoewel ik echt een hekel heb aan regen, hoop ik nu toch op een heel nat voorjaar - dat is normaal hier de tijd van het jaar waarin het wel eens flink kan regenen. Want het is echt nodig voor de natuur.CatnDog schreef: ↑13 feb 2024, 20:28Hoe is het bij jou met de watervoorziening? Ik zag gisteren allemaal beelden voorbij komen met mensen die bruine modder uit de kraan krijgen.Diana schreef: ↑13 feb 2024, 07:01Ah, oké. Ik wandel bijna nooit op drukke plekken, dus voor mij maakt het niet zo veel verschil. De collies luisteren gewoon prima als ze loops zijn, dus roep ik op tijd bij me als ik een andere hond in de verte zie en loop een andere kant op. Ik heb dus nooit het gevoel dat ik ogen op steeltjes moet hebben; komt er toch eens een keer een reu naar ons toe, dan laat ik de loopse hond zitten en breng ik de reu terug naar de baas of wacht tot die de hond op komt halen. Maar dat is met Mila in heel haar leven misschien drie keer gebeurd of zo. Mila was sowieso wel makkelijk toen ze nog intact was (nu sinds een jaar gecastreerd), want heel selectief en liet zich echt niet zomaar door een willekeurige vreemde reu dekken. Dus met haar hoefde ik eigenlijk alleen op te passen met bekende reuen die ze heel leuk vond, de rest kreeg bij haar de kans sowieso niet, of er was eerst een uitgebreid voorspel nodig en dan had ik dus alle tijd om in te grijpen Fayah is niet zo assertief, dus met haar is het misschien wel iets meer oppassen, maar nu wonen we in Spanje waar we zelden andere honden tegenkomen tijdens de wandelingen, dus is het ook niet meer echt een punt of iets waar ik veel rekening mee moet houden.Fabienne schreef: ↑12 feb 2024, 22:20
Meer gedoe in de zin van rekening houden waar/wanneer en hoe laat je gaat wandelen en ogen op steeltjes om te voorkomen dat er een ongewenste dekking plaats vind. Niet elke mede hondeneigenaar heeft zijn hond onder controle of lijnt hem aan als dat nodig is. En de 'angst' voor een BMO telt ook mee. Nou heb ik ook gewoon meer met reuen dan met teven dus daar zal het zeker ook aan liggen.
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Hier hebben we dus een overschot aan regen. Ik zou graag wat naar Spanje sturenDiana schreef: ↑14 feb 2024, 06:58 Ja, in Cataluña en Andalucia is dat, daar zijn beperkingen voor watergebruik vanwege de extreme droogte Hier in de regio Valencia is het ook kurkdroog en dat al zeker 1,5 jaar, maar de situatie is blijkbaar nog niet zo nijpend. Dus hier zijn nog geen beperkingen voor watergebruik en komt er nog gewoon water uit de kraan. Hoewel ik echt een hekel heb aan regen, hoop ik nu toch op een heel nat voorjaar - dat is normaal hier de tijd van het jaar waarin het wel eens flink kan regenen. Want het is echt nodig voor de natuur.
- Diana
- Posts in topic: 4
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, we zouden een ruil moeten kunnen doen, hier is het echt hard nodig.CatnDog schreef: ↑14 feb 2024, 15:24Hier hebben we dus een overschot aan regen. Ik zou graag wat naar Spanje sturenDiana schreef: ↑14 feb 2024, 06:58 Ja, in Cataluña en Andalucia is dat, daar zijn beperkingen voor watergebruik vanwege de extreme droogte Hier in de regio Valencia is het ook kurkdroog en dat al zeker 1,5 jaar, maar de situatie is blijkbaar nog niet zo nijpend. Dus hier zijn nog geen beperkingen voor watergebruik en komt er nog gewoon water uit de kraan. Hoewel ik echt een hekel heb aan regen, hoop ik nu toch op een heel nat voorjaar - dat is normaal hier de tijd van het jaar waarin het wel eens flink kan regenen. Want het is echt nodig voor de natuur.
Maar gezien alle bizarre weersextremen en -records van de afgelopen vijf jaar hier (toevallig ook precies de periode dat ik in Spanje woon), zou het mij niet verbazen als we dan juist een heel nat voorjaar gaan krijgen.