Is bloed afgenomen voor TLI met in achtneming van nuchter zijn van hem in de zin dat Red 8-12 uur voor de bloedafname geen voedsel meer heeft gekregen? Dat schijnt wel belangrijk te zijn bij het meten van de waarden.
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/bloe ... e-tli-pli/
Van een ontsteking acuut van de alvleesklier wordt ook nog steeds gezegd op diverse sites dat als een hond hersteld men moet opletten dat ze geen EPI ontwikkelen als gevolg.
'Dat Red niet ontlast vind ik zelf erg vreemd, en was daar niets op de echo die gemaakt is te zien? Je geeft aan dat hij wel soms voer binnen hield, en dat moet toch via de darmen eruit als hij het niet heeft uitgespuugd lijkt me.
Dat hij nu niet wil eten, zou ik zo laten voor vandaag.
Het niet ontlasten vind ik nogmaals raar, en ik gaf aan enzymen Zymoral over voer te doen, maar weet bij Chara dat de ontlasting dan juist harder kan worden dus bij een hond die niet ontlast is dat dan weer geen optie om te "proberen".
Dat Carnibest voer Pancreas, ik blijf het zeggen, probeer daar een rol van te krijgen zeker nu je het weekend in gaat. Of je nu dat vlees een kans geeft of eigen vlees wat hij niet eet maar voor jouw gevoel licht verteerbaar zou moeten zijn. Dat is die Carnibest Pancreas ook, alleen door toevoeging van de pancreas daarin (en juiste balancering) zou het zo maar kunnen zijn dat hij dat voer wel op kan nemen zonder buikpijn te krijgen.
Zat net mijn oude topic van Chara te lezen op het andere forum en dat was ook een enorme puzzel, mede ook omdat veel da praktijken niet echt heel bekend zijn met alvleesklieraandoeningen.
En dat het ene het andere niet uitsluit, of dat je niet iedere aandoening met de ander kan vergelijken ben ik me ook bewust van.
Je geeft ook in hier aan dat je je in veel symptomen niet herkend, en dat had ik dus ook bij onze dame. Kon ook niet alles afvinken van het lijstje, en de DA twijfelde om die reden destijds dus ook en wist het soms ook allemaal niet..
Maar bij Red dat hij niet poept, vind ik nog zorgelijker eerlijk gezegd. Niet kunnen poepen veroorzaakt ook buikkrampen..
Blijf voor jullie duimen in ieder geval!