Op schoot
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Op schoot
Normaal vind ik op schoot springen altijd een beetje zeikerig. We knuffelen heus wel maar vaker dan 2 keer per dag even aanhalen en kusjesgeven vind ik al best veel. Ik blijf niet bezig met je.
Normaal denk ik ook een beetje dat het aandacht trekken is om het baasje zover te krijgen dat we gaan wandelen of eten pakken.
Maar vandaag moesten we best ver fietsen want de auto moest naar de garage dus wij met de fiets naar huis en onderweg kreeg echo ook nog waterstraalpoep.
Ze is niet ziek maar wel echt moe en ze heeft net echt een kwartier op schoot gezeten met oogjes knijpen en aanleunen.
Wat lees je daar dan in?
Normaal denk ik ook een beetje dat het aandacht trekken is om het baasje zover te krijgen dat we gaan wandelen of eten pakken.
Maar vandaag moesten we best ver fietsen want de auto moest naar de garage dus wij met de fiets naar huis en onderweg kreeg echo ook nog waterstraalpoep.
Ze is niet ziek maar wel echt moe en ze heeft net echt een kwartier op schoot gezeten met oogjes knijpen en aanleunen.
Wat lees je daar dan in?
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Re: Op schoot
Het kind had gewoon behoefte aan wat ouderwetse liefde en aandacht.
(Had eerst tlc getikt, maar omdat jij het bent maar weer weggehaald .)
(Had eerst tlc getikt, maar omdat jij het bent maar weer weggehaald .)
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Als je moe bent wil je leunen.
- Josefien
- Posts in topic: 2
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Het liep allemaal wat anders dan gebruikelijk. En dan krijgt ze ook nog durchfall. Moe en wellicht koud zoekt ze jouw nabijheid, en fysiek contact. Niks mis mee, integendeel
Moe en koud, gezellig toch dan ze dan even bij jou opwarmt.
Ik vind er niks aan. Tanja duwt altijd haar kont op mijn schoot en op mijn iPad als ik bezig ben. Als ik rustig zit komt ze niet. Ik zeg altijd tegen haar: Hee, ik heb niet voor niks voor een zelfstandig ras gekozen. Opzouten.
Tanja en Anne
Hier wil de miskoop uit mn onderschrift eeuwig op schoot. En zich dan breeduit installeren en aanwijzen waar je moet krabben.
- Susam
- Welke: Podengo kruising
haha jullie zijn gek! er is toch niks leuker en gezelliger dan een aanhankelijke hond? Ik hou dan niet van kusjes en gelik in mijn gezicht, maar schmoozen zoals wij dat hier in Limboland zeggen en op schoot en bij elkaar zijn, heerlijk! Sambal was het eerste jaar helemaal niet aanhankelijk en hij rook zo lekker, maar ik hoefde echt niet met mijn gezicht bij hem in de buurt te komen, bij onze eerste Berner ook niet trouwens, die beet je kop eraf. Nu komt hij regelmatig op de bank tegen me aan liggen en dan ben ik volstrekt gelukkig. Het is nog steeds geen knuffelkont, maar ik neem alles wat ik krijgen kan. Hoop dat Echo snel opknapt, hoe is het nu?
Ik houd er ook van, zelfs Abel van 35 kilo ligt wel eens op schoot Jip was daar niet zo van. Hij wilde altijd in mijn buurt zijn, maar dan wel op minstens een halve meter afstand. Bij uitzondering lag hij soms tegen mij aan op de bank. Zolang hij daar lag bewoog ik mij niet om te voorkomen dat hij weer zou verplaatsen
Mia heeft nog niet op schoot gelegen maar is wel erg aanhankelijk. Ze kruipt echt zo dicht mogelijk tegen je aan.
Omdat Mia in de ochtend erg vroeg wakker is en dan op slooptour gaat, heb ik vannacht op de bank geslapen: Abel in mijn knieholten, Mia naast mijn hoofd. Dat is toch ultiem genieten Aan beide honden merk ik ook dat ze vaker contact zoeken als ze even niet lekker in hun vel zitten of iets spannend vinden, vind ik ook wel logisch.
Mia heeft nog niet op schoot gelegen maar is wel erg aanhankelijk. Ze kruipt echt zo dicht mogelijk tegen je aan.
Omdat Mia in de ochtend erg vroeg wakker is en dan op slooptour gaat, heb ik vannacht op de bank geslapen: Abel in mijn knieholten, Mia naast mijn hoofd. Dat is toch ultiem genieten Aan beide honden merk ik ook dat ze vaker contact zoeken als ze even niet lekker in hun vel zitten of iets spannend vinden, vind ik ook wel logisch.
Wat ik er van Echo in lees is dat ze zich niet zo lekker voelde en het fantastisch vond om even lekker bij je te kunnen liggen
Hier ligt het vaak op de bank tegen ons aan te hangen, op schoot zouden ze willen maar vind ik Chara en Aki te groot voor. Glory wordt door de baas vaak wel als een baby in de armen genomen, en ach ze vinden dat allebei fijn, ik vind dat te veel vertroetelen maar prima
Claimen vind ik irritant, Chara heeft de neiging met de poot te gaan maaien voor aandacht, dan zeg ik daar wel wat van. Bij me liggen prima, maar wel normaal doen.
Hier ligt het vaak op de bank tegen ons aan te hangen, op schoot zouden ze willen maar vind ik Chara en Aki te groot voor. Glory wordt door de baas vaak wel als een baby in de armen genomen, en ach ze vinden dat allebei fijn, ik vind dat te veel vertroetelen maar prima
Claimen vind ik irritant, Chara heeft de neiging met de poot te gaan maaien voor aandacht, dan zeg ik daar wel wat van. Bij me liggen prima, maar wel normaal doen.
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik denk dat ze letterlijk even uitgepoept was en wel behoefte had aan wat affectie.
Zeno is niet echt een knuffeltype. Hij houdt wel aan 'aanleunen', maar hij kruipt niet in je en aaien hoeft voor hem niet per se.
Hij is wel een contactligger, dus als ik op de grond ga zitten (hij springt nooit op de bank), dan ligt hij meteen op me.
Ik til hem ook wel eens op schoot op de bank. Dat gebeurt niet zo vaak, een keer in de week ofzo.
Zeno is niet echt een knuffeltype. Hij houdt wel aan 'aanleunen', maar hij kruipt niet in je en aaien hoeft voor hem niet per se.
Hij is wel een contactligger, dus als ik op de grond ga zitten (hij springt nooit op de bank), dan ligt hij meteen op me.
Ik til hem ook wel eens op schoot op de bank. Dat gebeurt niet zo vaak, een keer in de week ofzo.
Lekker op schoot, dekentje en liefst nog een verhaaltje. Hoe fijn is dat of je nou hond, kat of mens bent.
Ze heeft groot gelijk en geef jij je gewoon over. Moet je zien hoe heilzaam dat is.
Ze heeft groot gelijk en geef jij je gewoon over. Moet je zien hoe heilzaam dat is.
-
Maar meestal is het wel echt om aandacht om weer iets mee te doen.
Ik vond het ook wel fijn dat ze het bij mij zocht. Weer eens iets anders dan transactioneel aandacht pakken.
Misschien heb ik het eerder wel verkeerd gelezen.
Prima voor een zielige hond die bij de bully van het forum woont. Hoe is het met jou?
Gaan we nou ineens leuk liggen doen?
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Op schoot is altijd warm en gezellig. Met dit weer wordt je broek wel erg vies! Je wil mijn broek niet zien want die werd vandaag weer aardig bestempeld met jonge hondenpootjes. Om die reden trok ik al dezelfde vieze broek van gisteren aan.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
Ik had pas kennis aan een mevrouw met een aussie van 11 weken en die was al heel erg van het "Naam, nee, laag, goed zo"
Daar heb ik toch meer mee.
Ik vind honden echt heel lief maar ik wens niet ondergesmeerd te worden.
Echo doet het trouwens gewoon wel. Als ze blij is gelooft ze het wel met de regeltjes.
Ze kan wel luisteren maar dan moet je het kalm houden. Als we in de lach schieten houdt het op.
Echo doet het trouwens gewoon wel. Als ze blij is gelooft ze het wel met de regeltjes.
Ze kan wel luisteren maar dan moet je het kalm houden. Als we in de lach schieten houdt het op.
Mijn honden zijn godlof niet geïnteresseerd in andere mensen. Alleen Panni is onze aandachtshoer. Maar die komt ook niet verder dan strak tegen iemand aan gaan zitten en dan met donkere kraaloogjes smekend opkijken.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Mijn eigen honden mogen dat.EchoMira schreef: ↑16 feb 2024, 22:05 Ik had pas kennis aan een mevrouw met een aussie van 11 weken en die was al heel erg van het "Naam, nee, laag, goed zo"
Het kan mij helemaal niks schelen. Die broek kan gewassen worden en met opspringende puppies wacht ik een paar dagen langer met het aantrekken van schone kleren.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Ze zoekt steun bij je, omdat ze niet lekker is en je vertrouwd.
- Josefien
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
Het hoeft niet zozeer steun te zoeken zijn bij, maar gewoon een bevestiging van de onderlinge band (niet in transactioneel, maar in relationeel opzicht). Edison is ook vaak 'klef' na intensieve arbeid of nieuwe activiteiten. Bij hem is het dan een soort afronding van het geheel, samen uit samen thuis. Het finale onderdeel van het arrangement is samen uitrusten Dat houdt in dat hij zich boven op me stort, diepe tevreden zuchten laat, in slaap valt en mij brandend maagzuur bezorgt. Een voldaan en intens tevreden hondje. Die Braquejes zijn berucht, wat dat betreft. Klittenband, na gedane arbeid...... etc (foto afkomstig uit een braque-FBgroep)
Het kan, dat dat ook speelt bij Echo
Het kan, dat dat ook speelt bij Echo
Mijn honden liggen constant tegen me aan. Op de bank of grote stoel. Als ik ga zitten komt minimaal Guus. Bij bezoek wil hij op schoot maar dat is dominant gedrag bij hem. Hij is sowieso vreselijk dominant naar mensen. Die gaat rustig overhangen. Rijden. Klemmen etc. Maar agressief is hij echt nooit dus prima. Ik duw hem wel weg bij mensen als hij echt irritant is.
In de avond ligt hij sowieso strak tegen mij aan of bij de andere baas op schoot. Altijd. Super lief hondje maar hij is heel warm en zacht en een dweil dan die je kan verschuiven of manipuleren zonder enige reactie.
Bas wil altijd bij je zijn maar is daarin ontzettend drammerig. Een keer aaien en je moet daarna wel 50 keer duwende pootjes en smekende blikken voor meer afwijzen. Dat vind ik minder.
In de avond ligt hij sowieso strak tegen mij aan of bij de andere baas op schoot. Altijd. Super lief hondje maar hij is heel warm en zacht en een dweil dan die je kan verschuiven of manipuleren zonder enige reactie.
Bas wil altijd bij je zijn maar is daarin ontzettend drammerig. Een keer aaien en je moet daarna wel 50 keer duwende pootjes en smekende blikken voor meer afwijzen. Dat vind ik minder.
Pien zoekt altijd het warmste plekje op en laat dat nou net mijn schoot zijn
Fredje komt graag op schoot maar wil het maar een paar minuten. Even knuffelen en weer door. Hij heeft het sowieso snel warm maar af en toe moet het.