Moderas

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna
Posts in topic: 6

Re: Moderas

Bericht door Nanna »

De Bouvier is natuurlijk lachwekkend geworden.
Van donkere pikhaar naar blonde salonjonker met onderhand een afghanenvacht.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Rennendehond
Posts in topic: 2
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

Toevallig heb ik in de wijk 3 Dobermann’s. Twee sukkels en één wat pittiger geval, allemaal reuen. Ik vind ze echt heel lelijk en slungelig, maar mijn vriend vindt ze dan altijd weer heel stoer en mooi :lol1: Eén van die Dobers rent altijd weg van zijn baas en kom ik meerdere keren in zijn eentje tegen. Die man brult ook altijd heel hard tegen hem dus ik snap het wel. Die hond is trouwens echt een bangige slungel met nul kwaad in de zin.

Vizsla’s zie ik overal. Bij jonge stellen, gezinnen, sportieve mensen of juist bejaarden. Ze zijn o-ver-al. En Goldens. Maar vooral Doodles.
Naast die Doodles zie ik nog het meest buitenlandse straathonden. Dat is ook wel een yuppenhond hoor. Zelf zo’n wijde hoogwater jeans aan, opvallende sneakers, een veel te grote jas en dan op de bakfiets met je straatschoffie. Het liefst ruwharig. Het leuke is wel dat je de honden die je in het bos tegenkomt ook in de winkelstraten ziet, naast de bak koffie of het ijsje van de baas. Lekker ontspannen en gezellig. En de honden zijn hier eigenlijk bijna allemaal heel erg braaf. Terwijl het niet stadser en meer millenial-aanstelleritus-achtiger kan qua wijk :LOL:
Marc
Posts in topic: 4

Bericht door Marc »

Mijn overbuurman heeft een doberman. Beest blaft enorm veel.
Hamilton
Posts in topic: 1

Bericht door Hamilton »

Hier toevallig 1 Westie en 1 Dober in de pupgroep :smile:
Afbeelding
Omega
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

In het bos waar ik vaak loop lopen 3 dobermannen. Een reu is luistert aardig goed, maar het interesseert de eigenaar niet zoveel, hij vindt het vooral stoer als zijn hond kleine hondjes opjaagt. Hond is rondom gecoupeerd en straalt echt niks uit.
De andere twee zijn van een eigenaar die geen bal snapt van honden, ze heeft een reu en een teef, ook beide gecoupeerd, ze komen uit Oost-Europa en 'daar doen ze dat nou eenmaal en stiekem vind ik het mooier'. Zo'n typje die op haar elektrische step naar het bos gaat en denkt dat het een goed idee is om van achter aan te komen zonder enig geluid en dan door mijn groep honden te scheuren met haar reactieve reu.

Verder veel doodles en lompe labradors. Kom ook meer tollers tegen maar dat zijn twee fokkers waarvan eentje al langer in de buurt woont en de ander is recent hier in de regio komen wonen.
Afbeelding
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

hier in de buurt Border Collies, 223947223 border collies. De meesten luisteren als een gek en een paar waarvan de mensen niet doorhebben wat voor ras het is, zijn een beetje mesjogge. Verder een stuk of 5 buitenlandse honden, dan duizend Rottweilers, allemaal zo vals als de nacht. Wat shit zu kruisingen en kleine mormels die alleen maar keffen en sodemieteren. Paar Goldens, paar labs.
Grappig dat er hier zo'n stereotypes aan hondenrassen gehangen worden.
Ik voel me niet echt een yup met mijn buitenlandse hond :D en daarvoor met mijn Berners ook niet. Ik wilde eigenlijk een hond met een baard en snor en drie poten. Wat maakt dat mij? (en nee Echomira...nee! ;)
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Nanna schreef: 18 feb 2024, 00:07 Ik zie overal goddeloos lelijke Shih Tzukruisingen met van die traanogen en kaalgeschoren rolmopslijven.
Wat is dat?
En de ene nog scheler dan de ander. En bagger vet met een kaal geschoren lijf en zo niet dan zitten ze wel mega in de klit. Knap lopen kunnen ze ook al niet want óf de voorpoten zijn krom óf de achterpoten en soms ook alle 4.
Bij ons in pension ook heel veel Beagles...wat moet je daar nou weer mee??? Die staart functioneert als dikke middelvinger en die oren hangen er voor de sier. Kunnen niet los bij de baas en nagenoeg allemaal een bepaalde mate van bezits drang en vreten allemaal stront. En stabij's maar daar zie ik echt een 2 deling, of super leuk lief en makkelijk met andere honden óf echt totaal niet handig met soortgenoten. Nou wordt bijna alles met vlekken een stabij genoemd maar de "echte" vis je er wel tussenuit.
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Susam schreef: 19 feb 2024, 07:08 hier in de buurt Border Collies, 223947223 border collies. De meesten luisteren als een gek en een paar waarvan de mensen niet doorhebben wat voor ras het is, zijn een beetje mesjogge. Verder een stuk of 5 buitenlandse honden, dan duizend Rottweilers, allemaal zo vals als de nacht. Wat shit zu kruisingen en kleine mormels die alleen maar keffen en sodemieteren. Paar Goldens, paar labs.
Grappig dat er hier zo'n stereotypes aan hondenrassen gehangen worden.
Ik voel me niet echt een yup met mijn buitenlandse hond :D en daarvoor met mijn Berners ook niet. Ik wilde eigenlijk een hond met een baard en snor en drie poten. Wat maakt dat mij? (en nee Echomira...nee! ;)
Ik had ook een buitenlandse hond, een Podenco ;) De wijk waarin ik (nu) woon is sowieso een yuppenwijk. En hier zie ik 9 van de 10 keer echt een stereotype. Ik ben dat ook een beetje, met mijn strepenhond en nephusky.
S.V.

Bericht door S.V. »

Doodles - in alle soorten en maten en kleuren , aussies en borders in modekleurtjes,, verder veel buitenlanders, niets op aan te merken overigens, kan ik van de eerste 3 merken niet zeggen..verder zijn hier veel mensen nogal merk vast, eens een herder, altijd een herder , helaas is het ook vaak eens een 2 de handsje, de volgende weer en dan jezelf verslikken in wat je in huis hebt gehaald omdat de vorige gewoon braaf geboren was en nummer twee gewoon niet, daar zit heel wat werk in, werk wat je niet ziet( zitten) of waar je gewoon niet capabel genoeg voor bent of zo.
Afbeelding
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Hier vooral fransjes, doodles en ruwe teckels
Petra

Bericht door Petra »

Hier veel teckels en boomers. Daar draag ik ook flink aan bij, aan dat teckelgehalte :E:
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Persistence schreef: 17 feb 2024, 17:16 Zie de Schotse terriër nog minder eigenlijk. Dalmatiërs ook nauwelijks.
Dobermans kom ik met regelmaat tegen.

Denk 60% wat ik tegenkom zijn retrievers en doodles, maar vizslas ook best veel.
Hier loopt toevallig 1 man met 4 schotse maar idd anders zie je ze nooit. Dobers en Dalmaten zie ik ook nooit hier.
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Nanna schreef: 18 feb 2024, 00:07 Ik zie overal goddeloos lelijke Shih Tzukruisingen met van die traanogen en kaalgeschoren rolmopslijven.
Wat is dat?
O, ja die lopen hier ook heel veel en inderdaad allemaal traansporen en slechte kappers.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Célie schreef: 21 feb 2024, 13:45
Wat is dat?
O, ja die lopen hier ook heel veel en inderdaad allemaal traansporen en slechte kappers.
Nou ja, slechte kappers? Toen ik nog honden trimde had ik er een behoorlijk aantal in mijn klantenbestand. Veel daarvan moest gewoon kort geschoren omdat de klitten er niet meer uit te krijgen waren.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Tineke

Bericht door Tineke »

Hier boomers ,doodles en buitenlandertjes.
Verder nog een teckel, twee herders en een Berner Sennen.
Één klapkaak die woont een stuk verderop maar wandelt hier, al zie ik die de laatste tijd niet meer.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Omega
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

De laatste paar jaar komen er in de buurt ook steeds meer herders. Helaas bij eigenaren die er niet zoveel van snappen en denken dat ze een gezellige hond hebben waar ze mee in een losloopgebied kunnen wandelen zonder dat ze 'm onder controle hoeven te houden en naar iedereen toe laten gaan. Weer anderen lopen met bal en gooistok en die honden kun je dus de hele wandeling volgen vanwege de hele route blaffen om de bal.
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Kells schreef: 21 feb 2024, 14:22
Wat is dat?
Nou ja, slechte kappers? Toen ik nog honden trimde had ik er een behoorlijk aantal in mijn klantenbestand. Veel daarvan moest gewoon kort geschoren omdat de klitten er niet meer uit te krijgen waren.
Nou je ziet sommige echt zo slecht geschoren vol hakkels enz. Dat kan bijna geen echte trimmer zijn geweest, daarom noem ik het al kappers, dan loopt zo'n beestje toch gewoon voor schut.
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

ja of honden met een dubbele vacht zoals Berners die ze dan in de zomer gaan scheren omdat ze "zo'n dikke vacht hebben" :(
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Kells schreef: 21 feb 2024, 14:22
Wat is dat?
Als ze dezelfde instelling als mijn ex hebben wb vachtverzorging verbaast dat me niets.
'hij vindt kammen niet leuk', 'kost teveel tijd/moeite' en 'daar is de trimmer toch voor' heb ik al vaak zat voorbij horen komen.
Maar wel jammeren dat de hond nog net niet op 3 tegen gladgeschoren terug komt vd trimmer en er nooit een leuk modelletje van gemaakt wordt terwijl ze elke 16-20 weken naar de trimsalon gaat en de hond compleet vervilt is dan.
Vaker wegbrengen is 'te duur' terwijl ze dezelfde trimmer heeft als ik (zo ongeveer de goedkoopste, kost €45,- voor een complete/uitgebreide trimbeurt, €30,- voor een tussenbeurt of kleine behandeling), maar wel genoeg budget hebben om te schoorsteenroken etc. :roll:
Stikjaloers dat Mahdu een eekhoornstaartje, pluizig bolletje en wat langere oortjes heeft want dat staat zo schattig, maar er zelf totaal geen moeite in willen steken om haar eigen hond een leuk modelletje te laten trimmen.
Zowel de trimmer als ik hebben inmiddels meerdere keren uitgelegd wat ervoor nodig is om ook een leuk model te laten trimmen maar das tegen dovemansoren, dus zoek het dan ook maar uit hoor. :P

Zowiezo dat aanschaffen van een hond met lange vacht en dan weigeren er ook maar iets aan te doen of fatsoenlijk aanleren dat kammen erbij hoort.
Mij een biet of je hem elke 3 maanden met 3 tegen laat scheren ofzo, maar je laat hem toch niet compleet vervilten. :ugh:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Plaats reactie