Overlast loslopende honden

Marc
Posts in topic: 10

Re: Overlast loslopende honden

Bericht door Marc »

Bas en Guus lopen ook altijd los maar Bas kijkt hooguit omhoog naar passerende mensen en doet een paar pasjes hun kant op om te kijken of ze aandacht kan krijgen. Honden negeert ze doorgaans volledig. Guus weet precies welke honden wel en welke niet te begroeten. Op aangelijnde honden mag hij niet af gaan en op loslopende honden ook zelfden omdat ik te bang ben bij willekeurige ontmoetingen.

Toch kennen we heel wat honden en die worden dan van ver al gespot. Ik geef groen licht en dan stuiven ze er op af. Bas om de baasjes te begroeten en Guus begroet dan de honden als oude vrienden. Maar alleen als ik zeg ga maar kijken wie daar is....

Bij passeren lijn ik ze aan al is dat niet nodig. Naast kan ook. Maar als ik ze los heb laten anderen hun opdringerige labrador ook los en dat vinden mijn honden niet prettig. Grote opdringerige reuen of teven houden ze helemaal niet van als ze naast lopen of aangelijnd zijn. Los en vrij gaat wel maar dat risico vind ik dus niet acceptabel met kleine hondjes.
blondie
Posts in topic: 8

Bericht door blondie »

In de wijk niet echt veel loslopers, een enkeling die zich los weet te trekken maar niet echt een gevaar vormt.
Als dat 3x achter elkaar gebeurd werd ik wel pissig, want deze hondjes komen vaak niet niet om te spelen en mocht 1 van mijn drietal dan teruguithalen, of ik heb een keer het drietal te laat onder controle dan zou er heisa kunnen ontstaan waar ik niet op zit te wachten.
Dat het een keertje gebeurd, prima maar meerdere keren een hondje van hooguit 8 kilo laten schieten, dat is onnodig vind ik.

Buurman liet zijn hond telkens los uit huis of uit de auto als mijn vriend of ik aan kwamen lopen op een bepaald moment, om te jennen had ik het idee.
Ik nam mijn honden dan kort een ging gewoon de slop maar in en negeerde de boel maar. Tot hij het een keer flikte toen we onze Aki de auto uit tilden die groggy van narcose uit de auto getilt werd.
Was zo'n bekende druppel voor mij.
Keer erop gaf ik alledrie ook maar eens lijn toen de buurhond weer los aan kwam zetten op straat. Sindsdien is de boodschap helder.

Van Chara weet ik dat ze ook niet zo snel amok maakt, dus die geef ik soms ook lijn of klik ik los als een specifieke eigenaar met uitvallende hond willens en wetens een hond niet aanlijnt en maar op ons af laat stieren continue (op plekken waar ze ook niet los mógen)
Die schrok zich ook de tandjes dat ik eens niet mijn honden kort nam en Chara vrij gaf.
Toen kon ze ineens wel aanlijnen :19: (was een hond van gelijke grootte hoor, bij hele kleintjes doe ik dat ook niet)

IN de wijk heb ik er dus niet veel last van, wel op plekken waar honden eigenlijk niet los mogen en men het wel als losloopgebied beschouwd. Wij hebben ze dan aan de lijn, of lijnen aan bij het zien van arriverende andere honden (los of vast)
Dan krijg je vaak de "hij wil alleen spelen"of "ze mogen hier los hoor!" reacties.
Blijkbaar is dat bij de Rijn recent weer misgegaan, want daar wordt nu weer continue gecontroleerd en beboet helaas.
Jasophoria.
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Aussi doodle

Bericht door Jasophoria. »

Hier valt het gelukkig mee met loslopende honden in de wijk.
Maar een tijdje terug had iemand een grote hond los lopen, ook nog een reu, terwijl Lola loops was.
Ik zei dat Lola loops was, en toen deden ze hem meteen aan de riem.
Daarna ook niet meer los zien lopen gelukkig.
Dan is er een vrouw met een zwarte lab, die haar hond standaard los heeft, maar die gaat nooit meer dan 3 meter bij haar vandaan, en ik heb er dan ook geen last van, maar officieel mag het gewoon niet.
Ik vind gewoon dat je geen uitzonderingen moet maken, want dan denkt iedereen dat ze hun hond los kunnen laten lopen.
En zolang er nog domme mensen op aarde zijn, die niet inzien dat hun hond niet luistert, en denken dat hij wel luistert,of mensen die het gewoon geen klap interesseert wat er gebeurt, moet deze wet gewoon blijven.
Ik weet niet of er Nederlandse honden trainers op youtube zitten.
Ik weet wel dat er standaard weinig Nederlanders op youtube zitten, dus ik kijk altijd alles in het Engels.
En er zijn een paar "honden trainers"die mensen aanmoedigen hun hond overal los te laten lopen, maar deze "trainers"zijn dus ook helemaal geen trainers, maar ook meer dierenbeulen, want ze doen wel meer met honden wat niet deugt.
En aangezien er zo weinig Nederlanders op youtube posten, ben je genoodzaakt het in Amerika te zoeken, dus ik zal niet de enige zijn gok ik zo.
Groetjes Els, Lola, Snoeske, Speedy Conzales, Sunshine, Calimero,Mevrouw Spaai, Punky en Jager.
Jasophoria.
Welke: Aussi doodle

Bericht door Jasophoria. »

Maart schreef: 15 feb 2024, 15:23
Border Collie schreef: 15 feb 2024, 15:09
Maart schreef: 15 feb 2024, 14:57 Bij mij valt het mee, onlangs een berner sennen die niet wou luisteren. Ik vind het enorm vervelend gezien ik met de bijtende hond zit (die aangelijnd is uiteraard) en plezant is het niet als je eigen hond een andere hond (wil) bijt(en).
Maar Runar was ook mee en die vindt dat dan weer reuzegezellig natuurlijk, dus die volledige vrijheid aan de flexi en Piiri kort bij me. Maar goed, Runar zal ook niet het eeuwige leven hebben dus die buffer zal op een gegeven moment weg komen te vallen.

Ik roep wel dat het niet goed gaat komen en uiteraard ga ik ontwijken indien mogelijk. En er loopt hier eentje los die niet op of om kijkt naar niets of niemand, dus het zal mij worst wezen als daar dan wel of geen lijn aanhangt.
Op momenten dat het drukker is qua honden, doe ik ook wel een muikorf aan bij Piiri. Maar verder voel ik me ook niet verantwoordelijk voor wat er met de tegenpartij gebeurt. Ergens stoppen mijn tegemoetkomingen ook wel natuurlijk.

Maar het valt gelukkig mee, het merendeel van de erfhonden zijn ook echt wel erfvast of zijn van die 'stoer van ver maar ver van stoer' honden en lopen je pas scheldend achterna op 20m afstand als je 50m voorbij het erf bent :LOL:
Doet Piiri daadwerkelijk bijten? Een hond als Runar is in zulke situaties altijd fijn, dat is een mooie bliksemafleider.
Ik ben het met je eens dat het een keer ophoud, in dat stadium ben ik nu met Perry ook belandt. Ten eerste loopt die hond al los waar het dan niet mag en ten tweede komt de hond op m’n aangelijnde hond af.
Alleen vraag ik me af of het wettelijk gezien ook zo werkt. Volgens mij ben je ten alle tijden verantwoordelijk over je hond als die bijt. Dat maakt hetgeen ik het zo zuur vindt. Als mensen hun hond aangelijnd houden is er namelijk niks aan de hand
Ze heeft een jaar of 4 geleden het hondje van de buren 2 huizen verderop gepakt (het kwam vanuit hun tuin recht op mijn aangelijnde honden afgelopen). Lelijke wonde, dooreen geschud ook :schrik: Dus ja, ze doet wel degelijk iets, hoewel ik me kan voorstellen dat ze het niet als hondje herkend had in 1ste instantie, het ging zodanig snel :O:
Dus nee, ik kan niet zeggen dat ze een dergelijk iets nog nooit gedaan zou hebben, vandaar de muilkorf indien ik veel honden verwacht, je weet maar nooit.

Ik ben voor dat incident trouwens niet verantwoordelijk gesteld geweest, die mensen zelf zagen ook in dat zij fout zaten. Ik heb de helft betaald, dat wel, gewoon omdat het toch niet fijn is als hondenliefhebber.
Ondertussen is het hondje nog 2 x op mijn honden komen aflopen :') Gelukkig heb ik er wel van geleerd en is er ook niets meer gebeurd. Maar goed, als ze het nog eens grijpt, kunnen zij volle mep betalen hoor :pffff:
Wou, die geeft dus niks om haar hond, die heeft niks geleerd.
Laat de hond nog gewoon loslopen :oohja:
Groetjes Els, Lola, Snoeske, Speedy Conzales, Sunshine, Calimero,Mevrouw Spaai, Punky en Jager.
Jackira
Posts in topic: 5
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Loslopende honden in aanlijngebied vind ik geen probleem als ze onder controle zijn. Wel als het van die ongeleide projectielen zijn, want dat vinden mijn honden niet zo leuk als ze aangelijnd zijn.

Er is hier iemand in de buurt die zijn hond (een bordercollie) altijd los laat lopen maar de hond luistert heel erg goed. Dus dan maakt het me niet uit.
AfbeeldingAfbeelding
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1

Bericht door ellen en de birmanen »

soms heb ik overlast van loslopende honden. als ik met mijn aangelijnde honden het park in loop zoals laatst. er komt een dalmaat aan en ik ging al opzij omdat ik mijn honden nog aan de lijn had (2 loopse teven). de dalmaat kwam al grommend en liptrekkend naar mijn honden, niet reageren op zijn baas. na een waarschuwing van mij dat ik mijn honden los zou laten pakte ze hem maar in zijn kippennek.
lopen mijn honden los, op Ecco na, dan heb ik er minder problemen mee. ik moet dan alleen zorgen dat ze niet bij Ecco in de buurt komen omdat hij wisselend is met andere honden.
sabine
Site Admin
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Als een hond gewoon goed luistert vind ik het prima, maar soms kan je dat op een afstand niet direct zien en dan vind ik het in aanlijngebied toch een beetje vervelend. Als iemand zodra hij mij ontwaart iets doet waardoor ik kan zien dat de hond onder appel is,prima. Maar ik begrijp dat je daar zelf met je brave hond niet zo aan denkt. Mijn honden lopen in principe niet los in aanlijngebied, of het moet niemandsland zijn..

Hier in de wijk is 1.. ik denk dat het een kees x husky is, en die loopt al-tijd los over straat omdat ie dan 'ontsnapt' als ze de deur open doen. Dat vind ik echt zo enorm achterlijk, dat kan je 1 keer gebeuren, misschien 2, maar niet 8 keer. Hij doet verder niets maar hij luistert ook voor geen kloot. En een Golden die gewoon door mijn voortuin hobbelt, dat vind ik eigenlijk ook vrij aso.. Ik snap het gewoon niet zo goed
EchoMira
Posts in topic: 14
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

sabine schreef: 19 feb 2024, 22:38 Als een hond gewoon goed luistert vind ik het prima, maar soms kan je dat op een afstand niet direct zien en dan vind ik het in aanlijngebied toch een beetje vervelend.
Dan gaat het gelden wat voor hond je hebt.
Een boomertje is altijd oke. Een labradorreu ook en ik ken zelfs een ridgeback die ik op aftsnad al meteen vertrouwde omdat hij niet al liep te staren maar gewoon lekker gezellig met zijn baas bezig was.

Echo en mira zijn niet zulke honden en hoewel ze klein en totaal onagressief zijn zouden ze het reuzeleuk vinden om een ander hondje te bestuiven en keihard in de oren te gaan blaffen. Een daar jagen ze rustig een zwitserse witte jodelend mee naar huis.
Dat doen ze niet omdat ik zeg dat het niet mag maar dat is niet genoeg. Soms willen we gewoon de riem even zien. En nog liever dat je gewoon even de andere kant op loopt met je aangelijnde grote hond.

Het is 2024. Geen hond denkt er aan om zonder contract over consent nog een vrouw aan te raken maar ik moet wel met een verkrapmte anus van de angst over straat omdat Zlatek met zijn bandog los over straat wil?
Ik geloof best dat hij denk dat het kan. Maar "een buurman die zegt dat het kan" is niet altijd genoeg, he?

Gewoon voor de vorm. Zodat andere mensen ook van hun pisrondje kunnen genieten gewoon graag even het hondje aan de lijn of echt een hondje hebben dat niemand kwaad zou kunnen doen. Maar die zijn inderdaad niet stoer.

Oh god, een citaat en 4 alinea's! Nou krijg ik op mijn kop van de pruimen die vinden dat je elkaar op een forum van het schrijven moet weerhouden. :kotz:
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 19 feb 2024, 23:32

Het is 2024. Geen hond denkt er aan om zonder contract over consent nog een vrouw aan te raken maar ik moet wel met een verkrapmte anus van de angst over straat.
Oh god, een citaat en 4 alinea's! Nou krijg ik op mijn kop van de pruimen die vinden dat je elkaar op een forum van het schrijven moet weerhouden. :kotz:
:LOL:
Afbeelding
Afbeelding
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nou, we zijn te ver heen voor therapie ben ik bang.

Het is echt gezegd. Een derde a4tje is een "epistel". Echt....snij gewoon mijn strot door van achter met een stanleymes uit de schuur van de buren.
Wat een armoe.
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Weet je wat het ook is, net als dat niemand van een afstand kan zien dat mijn pitbull sociaal is, en dat "hij doet niks" ook niks helpt maar een "ik heb m vast/hij kan niks doen" wel, zo weet iemand met een oude/zieke/moeilijke/herstellende hond, of iemand die zelf bang is voor honden, ook niet dat jou loslopende hond niet op hen afkomt. Even een lijntje erom op straat tot je in gebied komt waar je loslopende honden kan verwachten is dan een kleine moeite vind ik, zeker als ze toch niet van je zijde wijken. En als iedereen het doet laat Zlatan z'n hond misschien ook aangelijnd.
Crutz

Bericht door Crutz »

Nicoline schreef:Weet je wat het ook is, net als dat niemand van een afstand kan zien dat mijn pitbull sociaal is, en dat "hij doet niks" ook niks helpt maar een "ik heb m vast/hij kan niks doen" wel, zo weet iemand met een oude/zieke/moeilijke/herstellende hond, of iemand die zelf bang is voor honden, ook niet dat jou loslopende hond niet op hen afkomt. Even een lijntje erom op straat tot je in gebied komt waar je loslopende honden kan verwachten is dan een kleine moeite vind ik, zeker als ze toch niet van je zijde wijken. En als iedereen het doet laat Zlatan z'n hond misschien ook aangelijnd.
Afgelopen week bij de dierenkliniek waar ik werk iemand er op gewezen (en een van de lijntjes die ze voor dat doel hebben hangen gegeven/omgedaan, want het gebeurd dus vaak) dat het misschien handig is om zijn hond bij de dierenarts in de wachtkamer aan te lijnen.
Echt. Hoe verzin je het???
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Ach, ik vind het niet zo erg als er een loslopende hond op mijn honden aflopen. In het bos lopen de meeste los. En als ik zie dat iemand haar hond aan de lijn heeft roep ik Tanja bij me en laat haar er voorbij lopen. Maar als ik mijn honden aan de lijn zou hebben in het bos, wat losloopgebied is, dan maakt het mij niks uit als er een loslopende hond op ze afkomt.
Nou loop ik meestal in het bos niet met de honden aan de lijn, als ze loops zijn lopen we meestal gewoon in de wijk.

Vond het wel vervelend toen Tanja een pup was en een man zijn loslopende rottweiler op Tanja af liet komen, nou vond ik dat niet zo heel erg, maar hij vond dat ik Tanja los moest laten zodat ze konden spelen, ja dag, ik liep langs een drukke weg en Tanja vond blaffende honden toen nog niet echt leuk, voor hetzelfde geld rent ze voor die hond weg en beland ze onder een auto. Hij vond me maar kinderachtig.
Ze is als pup haast verzopen omdat ze wegrende en in het water sprong nadat de hond waar ze mee speelde naar een andere hond blafte, had haar toen pas twee dagen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Nanna

Bericht door Nanna »

Van de week. Een dikke mastiffachtige en gestreepte boerboel die blaffend achter ons aanliepen. Mijn honden vinden dat niks dus die liepen wat angstig kijkend voor me uit. Dikke troleigenares liep ergens in de verte te paffen.
Die kruik gaat dus te water tot ie barst. Ik draaide me om en liep woest op die honden af. EN NOU GODVERDOMME NAAR JE BAAS. Ze draaiden zich als één man om, hahaha. Dat was wel even een Cesar Millan momentje😂
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik had laatst weer last van iemands hond en dat bevestigde weer dat het echt niet afhankelijk is van de locatie en of een hond daar überhaupt mag loslopen, maar gewoon echt van desinteresse en/of onkunde van de eigenaar. Mijn hond mag los op veel plekken en ik sta niet toe dat ze andere honden lastigvalt. Als het ongewenst is dat ze ergens heen gaat zie ik dat aan de honden of de eigenaar en roep ik haar terug, in de woonwijk zou ik het zo doen, maar in een losloopgebied doe ik het dus ook zo. Aloy kan heel intens zijn en veel (kleinere) honden vinden dat spannend.

Ik stond laatst in het losloopgebied bij het hek bij de auto’s, daar achter ligt de weg. Ik had Aloy dus alweer aangelijnd want ik wilde de auto in. Er liep een hond ons achterop, die had ik al gezien maar we hadden nog meer dan genoeg tijd om gewoon aan te lijnen en naar de auto te gaan want hij liep maar wat te slenteren en zijn baas leek geen haast te hebben. Maar toen Aloy was aangelijnd kwam die hond ineens toch aanrennen. :oohja: Ik wil geen gezeur met kennismakingen als Aloy is aangelijnd (wil ze zelf ook niet) en weer losgooien wilde ik ook niet want de honden kunnen daar gewoon makkelijk door het hek. Bovendien wilde ik gewoon naar de auto. Dus ik blokkeerde de hond. Hartstikke opdringerig, bleef maar komen. Uiteindelijk maar heel even bij halsband gepakt en Aloy in de auto laten zetten door gezelschap. De hond had ik alweer losgelaten toen Aloy door het hek was en toen ben ik zelf ook maar naar de auto gegaan. Die hele eigenaresse heeft van begin tot eind niet eens met haar ogen geknipperd geloof ik. Ze heeft me wel nog vuil aangekeken. Leek me zo’n typisch “maar mijn hond mag hier los!!” persoon. En als ik nou nog met Aloy aangelijnd door dat losloopgebied had gelopen… maar dat was niet eens aan de orde. Ik stond echt al bij het hek. Misschien ben ik gewoon te sociaal, maar als het andersom was geweest had ik Aloy dus teruggeroepen op het moment dat ik doorhad dat haar aanwezigheid niet gewenst was (ik had haar trouwens al eerder teruggeroepen want Aloy mag niet buurten bij aangelijnde honden).
blondie

Bericht door blondie »

Wat ik wel irritant vind op straat langs de groenstrook zijn mensen die lijn gaan geven zodat hun honden bij jouw aangelijnde kunnen komen.
Als er 1 of 2 aan het ontlasten zijn en ik sta met mijn rug naar straat en kleine smalle stukje stoep bij ons moet ik ogen voor en achter hebben, want mensen beseffen gewoon niet dat het niet handig is om te doen.
Laatst stond ik op punt om de poep op te ruimen en besloot iemand wiens hond bang is voor onze honden dat het eens tijd was om kennis te gaan maken en trok die hond over straat richting mijn drietal "Kom maar kijken, je kent ze nu toch wel, de musketiers zijn hardstikke braaf joh! "

Kon nog net op tijd snerpend "Doe maar niet!" roepen en de flex ook van Glory op de stop drukken want die kwam al druk aangesjeesd vanaf het gras.

Ze zijn te druk voor die hond, en de hond is gewoon te bang. Dat weet ik omdat 1x eerder ik bij alleen de dames ik het maar toeliet en die hond schoot toen alle kanten op aan de lijn. Dan ga je het toch niet nog een keer forceren :19:

En daarbij, ik wil het gewoon van niemand hebben aan de lijn en zeker niet als ik alle drie bij me heb, veel te gespannen gedoe levert dat op.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 22 feb 2024, 10:34 Van de week. Een dikke mastiffachtige en gestreepte boerboel die blaffend achter ons aanliepen. Mijn honden vinden dat niks dus die liepen wat angstig kijkend voor me uit. Dikke troleigenares liep ergens in de verte te paffen.
Oh got! Als je me tot haat wil drijven moet je dat doen. Dan hóóp ik dat die hond me pakt. Gaat ´ie naar de slacht ook.
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 22 feb 2024, 10:49
Nanna schreef: 22 feb 2024, 10:34 Van de week. Een dikke mastiffachtige en gestreepte boerboel die blaffend achter ons aanliepen. Mijn honden vinden dat niks dus die liepen wat angstig kijkend voor me uit. Dikke troleigenares liep ergens in de verte te paffen.
Oh got! Als je me tot haat wil drijven moet je dat doen. Dan hóóp ik dat die hond me pakt. Gaat ´ie naar de slacht ook.
Het waren van die woewoewoe blaffen. Angst. Dan durf ik wel :LOL:
Afbeelding
Sterre

Bericht door Sterre »

We hadden tijdje terug een Norfolk terrier te logeren. Hondje moet niet veel van andere honden hebben. Geeft niet want ik laat hem toch niet los voor die paar dagen. Liet ik hem uit ‘s avonds om een uur of elf en net als Blondie was ik net zijn poep aan het opruimen staat hij ineens oog in oog met een andere kleine hond. Bazin vond het wel gezellig om haar flex te laten vieren om kennis te laten maken. In het donker en allebei aan de lijn. Logeetje was daar dus niet van gediend en het gaf een hoop tumult en in elkaar gedraaide lijnen en ik met mijn poepzakje in mijn hand. 😂. Pfffff irritant en nutteloos gedoe.
S.V.

Bericht door S.V. »

ik denk dat veel overlast een kwestie van niet weten is, hier heeft een buurman een geweldig leuke buitenlander die andere honden niet leuk vind, hij is bang en heeft geleerd dat de eerste klap........enz. en toch alle keren weer dat hij mensen met honden opzoekt en hij vind eigenlijk nog steeds dat zijn hondje er maar aan moet wennen terwijl het beest al op 200 meter begint met wegkijken van de hond en de andere kant op wil.. ik vind het sneu.. waarom zou je dat doen en voor wie, niet voor je hond in ieder geval want na 5 jaar vind het beest het nog steeds niet leuk.
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

In mijn voorbeeld is het echt wel een prima man, gek op zijn hondje maar ook verzot op onze honden en met name onze Aak omdat hij zelf ook vroeger Duitsers heeft gehad.
Maar we geven echt altijd al aan dat we geen gedoe aan de lijn willen, en helemaal niet als een van ons in ons uppie alle 3 de honden bij zich heeft.

Onwetend of niet, soms is het ook gewoon bij bepaalde mensen een plaat voor hun kop hebben of er vanuitgaan dat hoe vervelend of uitdagend hun hond zich gedraagt, wij toch wel zorgen dat we onze honden kort nemen of zelf oversteken.

Dat is hier dus wel, weinig loslopers maar wel van die in de lijn hangende krijsers met eigenaren die dan erachter hangen om recht op ons in te blijven lopen en ik heb dan écht geen idee hoe ze dat zelf dan zouden invullen als ik ook eens gewoon het maar laat gebeuren.

Maar goed wij willen het lot niet tarten, en ik ga er altijd maar vanuit dat onze honden dan niet braaf blijven dus wijk ik wel.
ranetje

Bericht door ranetje »

Crutz schreef: 22 feb 2024, 09:09
Nicoline schreef:Weet je wat het ook is, net als dat niemand van een afstand kan zien dat mijn pitbull sociaal is, en dat "hij doet niks" ook niks helpt maar een "ik heb m vast/hij kan niks doen" wel, zo weet iemand met een oude/zieke/moeilijke/herstellende hond, of iemand die zelf bang is voor honden, ook niet dat jou loslopende hond niet op hen afkomt. Even een lijntje erom op straat tot je in gebied komt waar je loslopende honden kan verwachten is dan een kleine moeite vind ik, zeker als ze toch niet van je zijde wijken. En als iedereen het doet laat Zlatan z'n hond misschien ook aangelijnd.
Afgelopen week bij de dierenkliniek waar ik werk iemand er op gewezen (en een van de lijntjes die ze voor dat doel hebben hangen gegeven/omgedaan, want het gebeurd dus vaak) dat het misschien handig is om zijn hond bij de dierenarts in de wachtkamer aan te lijnen.
Echt. Hoe verzin je het???
Het niet aanlijnen in de wachtkamer heeft mijn DA haar hond gekost.
Hondje lag achter de balie bij de assistente op haar plek, dus niet in zicht.
Een hond uit de wachtkamer die los was heeft dat (kleine) hondje gegrepen en vermorzeld.
Het gebeurt inderdaad soms dat zelfs daar een hond niet wordt aangelijnd. :(
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Sommige mensen willen stoer doen. ‘Mijn hond luistert altijd’.
Een keer in de beredrukke terminal op Terschelling een rare kwast die daar zijn onaangelijnde ‘meggel’ af ging staan richten. ZIT AF.
Moet je net doen bij dat Terschellingpubliek. Meewarige blikken en gemompel over te kleine plassertjes.
Afbeelding
CatnDog
Posts in topic: 3
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik denk dat heel veel mensen gehoorzaamheid ook echt niet meer boeit. Honden moeten 'vrij' zijn.
Nanna

Bericht door Nanna »

CatnDog schreef: 22 feb 2024, 16:42 Ik denk dat heel veel mensen gehoorzaamheid ook echt niet meer boeit. Honden moeten 'vrij' zijn.
Het interesseert me geen ene fluit of iemands hond wel of niet onder appèl staat of luistert naar ‘commando's’. Het enige dat ik wil is dat die hond zich normaal kan gedragen. Dus beleefd kennismaken of gewoon doorlopen. Geen loeren uit de verte, er al helemaal niet als een idioot aan komen denderen en de boel overlopen. Om het over aanvallen maar niet te hebben. Als je hond die laatste dingen wel doet hou je hem maar vast. En voor de rest maakt het me niet uit.
Afbeelding
Plaats reactie