Mooiste versie van je ras.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
Re: Mooiste versie van je ras.
Ik ging zoeken naar een mooie Malamute of husky maar ik vind ze niet zo mooi als mijn mixje
Qua kelpie vind ik Bindi van @kloesje prachtig. De working vind ik ook ontzettend mooi. Misschien dat ik me daar ooit nog aan ga wagen. Voor nu is mijn Meeko qua karakter alvast perfect. Iedereen zou zo’n hond willen hebben.
Qua kelpie vind ik Bindi van @kloesje prachtig. De working vind ik ook ontzettend mooi. Misschien dat ik me daar ooit nog aan ga wagen. Voor nu is mijn Meeko qua karakter alvast perfect. Iedereen zou zo’n hond willen hebben.
- CatnDog
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ja, ik heb bewust gekozen voor de show lijn.Kelperuaantjes schreef: ↑21 feb 2024, 07:48Degene die jij mooi vindt zijn showlijngroenendaelers, die jij minder mooi vindt zijn werklijnhonden.
De eerste foto vind ik een voorbeeld hoe de showlijnen zijn doorgeslagen in type. Heel veel vacht, bijna geen stop meer en zo kort in de rug dat ze alleen nog maar kunnen trippelen in draf ipv meters maken.
Geef mij van beiden maar liever de functioneler gebouwde versie, de werklijnhond dus van dit ras.
De onderste foto's zijn van een kennis van mij, die ook op de foto zichtbaar is trouwens. Zij werkt met hasr honden in de IGP en obedience en niet onverdienstelijk, en doet aan trailrunning.
Wat een kleine wereld is het toch, wat grappig dat je precies de hond van de foto herkent.
- Saschesfloor
- Posts in topic: 1
Hier hoeft van mij geen strik omheen. Kom maar brengen. Zo'n prachtige reu. Het is de vader van mijn Maggie.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
- Posts in topic: 3
Ik heb zelf al heel lang Belgische Herders, sinds 1991. Heb Mechelaar gehad, daarna Laekense waarmee ik gesport, geshowd en gefokt heb. Dus ik ken heel wat Belgenmensen en Belgen, zeker deze dame omdat zij van mij de redactie van het clubblad heeft overgenomen jaren terug. En van de agilitywedstrijden en fokkersdagen.
Al heeft ze een stamboom, ze is wat aan de kleine kant. En haar staart staat vaak recht omhoog (ze paradeert als pumba van de Lion king door het bos)… Maar ik vind Miep eigenlijk wel een mooie labrador. Ze is bijna 7 maar blijft een jeugdige uitstraling hebben. En is vrij slank voor een labrador (al mag er nog iets af, werken we aan).
Dat is een mooie "dual purpose" Labrador, @Hakkene
- CatnDog
- Posts in topic: 4
- Welke: Groenendaeler
Heb je ook Ruud Haak gekend? Die meneer van de boeken over Belgische herders?Kelperuaantjes schreef: ↑21 feb 2024, 20:33Ik heb zelf al heel lang Belgische Herders, sinds 1991. Heb Mechelaar gehad, daarna Laekense waarmee ik gesport, geshowd en gefokt heb. Dus ik ken heel wat Belgenmensen en Belgen, zeker deze dame omdat zij van mij de redactie van het clubblad heeft overgenomen jaren terug. En van de agilitywedstrijden en fokkersdagen.
-
Ende Bouvier. Nee, niet persoonlijk. De boeken wel.CatnDog schreef: ↑22 feb 2024, 16:25Heb je ook Ruud Haak gekend? Die meneer van de boeken over Belgische herders?Kelperuaantjes schreef: ↑21 feb 2024, 20:33Ik heb zelf al heel lang Belgische Herders, sinds 1991. Heb Mechelaar gehad, daarna Laekense waarmee ik gesport, geshowd en gefokt heb. Dus ik ken heel wat Belgenmensen en Belgen, zeker deze dame omdat zij van mij de redactie van het clubblad heeft overgenomen jaren terug. En van de agilitywedstrijden en fokkersdagen.
Thanks! Ben erg blij met haarranetje schreef:Dat is een mooie "dual purpose" Labrador, [smention u=302]Hakkene[/smention]
- kloesje
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Ah wat een lief complimentRennendehond schreef: ↑21 feb 2024, 12:52 Ik ging zoeken naar een mooie Malamute of husky maar ik vind ze niet zo mooi als mijn mixje
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Niet mijn ras, maar mijn ouders hebben een aantal jaren Labradors gefokt.
Afgelopen weekend hebben mijn broertje en ik de spullen van mijn vader uitgezocht en kwam ik deze foto van Joska tegen. (Disney vh Grootgrut, geboren in 1982).
Geen show topper, ZG was het hoogste wat ze haalde. Ze vond er ook geen zak aan.
Maar een geweldige hond in het veld en op Jachtproeven.
Ik had en heb helemaal niks met Retrievers, maar met haar samen mee met de Jachtcombinatie vond ik wel erg leuk om te doen.
Een Labrador zoals ze horen te zijn, rustig en werkwillig.
Zij kwam uit de Canis Frisiae lijnen. Eén van de eerste kennels in Nederland.
Afgelopen weekend hebben mijn broertje en ik de spullen van mijn vader uitgezocht en kwam ik deze foto van Joska tegen. (Disney vh Grootgrut, geboren in 1982).
Geen show topper, ZG was het hoogste wat ze haalde. Ze vond er ook geen zak aan.
Maar een geweldige hond in het veld en op Jachtproeven.
Ik had en heb helemaal niks met Retrievers, maar met haar samen mee met de Jachtcombinatie vond ik wel erg leuk om te doen.
Een Labrador zoals ze horen te zijn, rustig en werkwillig.
Zij kwam uit de Canis Frisiae lijnen. Eén van de eerste kennels in Nederland.
Ik vind een dieprode mechel kleur het mooist, zoals Fax was (maar dan zonder de doggenkop) en Treskor nu is (had daar de blik van Ds ingezeten, was hij qua uiterlijk af Nu heeft hij een wat lege blik)
Runar vind ik qua omvang wel goed en functioneel, mocht wat korter in haar zitten.
Piiri is het levende voorbeeld van een absoluut niet mooie mechel in mijn ogen
Runar vind ik qua omvang wel goed en functioneel, mocht wat korter in haar zitten.
Piiri is het levende voorbeeld van een absoluut niet mooie mechel in mijn ogen
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Die is ook prachtig. Maar werklijn labs zijn toch vaak iets teveel hond voor veel mensen.
Joska was niet moeders mooiste, maar wel een prettige middenweg tussen show en werklijn type qua karakter.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ja, als ze gewoon al zo is dan is het idioot toch, nu is ze gewoon te dik. Dat maakt het uit.
-