HD en ED foto's gemaakt. Uitslag bekend!!
- hakunamatata
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Re: HD en ED foto's gemaakt. Uitslag bekend!!
Beter kon niet
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
gefeliciteerd!! beter kan niet.
- Gretha
- Posts in topic: 14
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Bedankt allemaal!!
Echt super fijn deze uitslag
Dus nu toch maar verder met de rest van de onderzoeken. De Embark test gaat volgende week richting Amerika.
Dan nog de DF test, die zit helaas nog niet in de Embark test. Ogen en MAG test. Die laatste kijk ik niet naar uit.
Heb het altijd al een onzinnige test gevonden en hij lijkt me ook lastig voor een ras wat van nature terughoudend is. Maar goed, als Fila's, Rottweilers en aanverwanten erdoor komen, zal het met Cash ook wel goed komen.
Echt super fijn deze uitslag
Dus nu toch maar verder met de rest van de onderzoeken. De Embark test gaat volgende week richting Amerika.
Dan nog de DF test, die zit helaas nog niet in de Embark test. Ogen en MAG test. Die laatste kijk ik niet naar uit.
Heb het altijd al een onzinnige test gevonden en hij lijkt me ook lastig voor een ras wat van nature terughoudend is. Maar goed, als Fila's, Rottweilers en aanverwanten erdoor komen, zal het met Cash ook wel goed komen.
- malinois
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Super! Gefeliciteerd!!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Super! Gefeliciteerd!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Top! Gefeliciteerd
- Fenneke
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Fijn nieuws gefeliciteerd
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Gretha
Dank jullie wel
- CatnDog
- Posts in topic: 4
- Welke: Groenendaeler
Wat een top resultaat. Gefeliciteerd!
De MAG test is toch een soort gedragstest?
De MAG test is toch een soort gedragstest?
- Gretha
Ja klopt, die is gebruikt ten tijde van de RAD wet en wordt nu nog gebruikt voor risico rassen.
De Beauceron club had een eigen test, maar daar zijn ze mee gestopt. Nu moeten we de mag test doen.
Ik ben geen voorstander van de deze test, zeker voor mijn ras niet.
Vooral de onderdelen zonder eigenaar niet en het insluiten van de hond vind ik ook absurd.
Cash is geen bange hond, maar soms een beetje onzeker. Daarbij reageert hij niet vervelend of angstig, maar hij kijkt naar mij. Als ik dan zeg: het is oké, ga maar kijken, doet hij dat ook zonder aarzelen en huppelt weer vrolijk verder. Ik vind het juist een positieve karakter eigenschap dat hij steun zoekt zonder echt bang te zijn. Hij vertrouwd mij en dat vertrouwen wil ik niet beschadigen
https://magtest.nl/mag-test-uitvoeringsprotocol/
Ik houd ook niet van die MAG test.Gretha schreef: ↑27 feb 2024, 19:08Ja klopt, die is gebruikt ten tijde van de RAD wet en wordt nu nog gebruikt voor risico rassen.
De Beauceron club had een eigen test, maar daar zijn ze mee gestopt. Nu moeten we de mag test doen.
Vooral de onderdelen zonder eigenaar niet en het insluiten van de hond vind ik ook absurd.
Cash is geen bange hond, maar soms een beetje onzeker. Daarbij reageert hij niet vervelend of angstig, maar hij kijkt naar mij. Als ik dan zeg: het is oké, ga maar kijken, doet hij dat ook zonder aarzelen en huppelt weer vrolijk verder. Ik vind het juist een positieve karakter eigenschap dat hij steun zoekt zonder echt bang te zijn. Hij vertrouwd mij en dat vertrouwen wil ik niet beschadigen
Net als jij heb ik er een hekel aan als ik niet bij die test kan zijn.
- CatnDog
Bedankt voor de link!Gretha schreef: ↑27 feb 2024, 19:08 Ja klopt, die is gebruikt ten tijde van de RAD wet en wordt nu nog gebruikt voor risico rassen.
Ik vind het best een pittige test.
Ik heb dit filmpje gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=ufZ_mS6jzY0
De hond in dit filmpje vindt de harde geluiden echt niet prettig en in afwezigheid van het baasje/geleider zie je hem gewoon trillen. Dat insluiten en staren vindt hij ook intimiderend. Zodra het baasje/geleider er op het einde weer bij is, leeft hij weer op.
-
Magtest was ook jarenlang de test voor de leonberger, hebben altijd al een gedragstest gedaan, zolang ik me herinner. Daarna kwam de magtest, "die was gevalideerd". Daar zijn ze vanaf gestapt, veel kritiek ook op die test. Ze hebben nu een paar jaar al een gedragstest gestoeld op de magtest. Met eigen beoordelaars. https://leonberger.nl/wp-content/upload ... 220625.pdf
Ik ben al jaren niet bij de testen geweest dus geen verdere ervaring meer.
- CatnDog
Zeker bij de onderdelen zonder aanwezigheid van de baas, zou ik verwachten dat baasgerichte honden hier best veel moeite mee zullen hebben (veel herders, inclusief de beauceron). In tegenstelling tot een allemansvriend. Ik kan me herinneren dat een baasje van een golden retrieven even vroeg of ik op haar hond wilde letten. Prima. Die hond vond het dus ook prima. Zij aan de ene kant, Zeno aan de andere kant van mij. Zitten wachten. Het boeide haar werkelijk geen bal dat ze bij en vreemde was gedropt. Ik weet zeker dat Zeno zodra ik weg liep meteen al in de alerte stand zou staan van: waar ga jij naartoe?! Deze hond keek niet eens.Irma schreef: ↑28 feb 2024, 08:58 Magtest was ook jarenlang de test voor de leonberger, hebben altijd al een gedragstest gedaan, zolang ik me herinner. Daarna kwam de magtest, "die was gevalideerd". Daar zijn ze vanaf gestapt, veel kritiek ook op die test. Ze hebben nu een paar jaar al een gedragstest gestoeld op de magtest. Met eigen beoordelaars. https://leonberger.nl/wp-content/upload ... 220625.pdf
- Gretha
Precies dat ja. Cash staat strak in de lijn in de richting waar ik heen gelopen ben totdat ik weer terug ben. Ook als mijn man of zoons hem vast hebben.CatnDog schreef: ↑28 feb 2024, 17:42Zeker bij de onderdelen zonder aanwezigheid van de baas, zou ik verwachten dat baasgerichte honden hier best veel moeite mee zullen hebben (veel herders, inclusief de beauceron). In tegenstelling tot een allemansvriend. Ik kan me herinneren dat een baasje van een golden retrieven even vroeg of ik op haar hond wilde letten. Prima. Die hond vond het dus ook prima. Zij aan de ene kant, Zeno aan de andere kant van mij. Zitten wachten. Het boeide haar werkelijk geen bal dat ze bij en vreemde was gedropt. Ik weet zeker dat Zeno zodra ik weg liep meteen al in de alerte stand zou staan van: waar ga jij naartoe?! Deze hond keek niet eens.Irma schreef: ↑28 feb 2024, 08:58 Magtest was ook jarenlang de test voor de leonberger, hebben altijd al een gedragstest gedaan, zolang ik me herinner. Daarna kwam de magtest, "die was gevalideerd". Daar zijn ze vanaf gestapt, veel kritiek ook op die test. Ze hebben nu een paar jaar al een gedragstest gestoeld op de magtest. Met eigen beoordelaars. https://leonberger.nl/wp-content/upload ... 220625.pdf
En waarom staren naar de hond en de hond ook nog volgen als hij zijn blik afwend?!! Dat is toch volkomen normaal gedrag. Insluiten met 4 man zonder de baas erbij, wat willen ze nou eigenlijk.
In het filmpje zie je de Amstaff helemaal onzeker worden en dat is een ras met een plaat voor hun kop. Een Beauceron is veel gevoeliger met dit soort dingen.
- Célie
- Posts in topic: 5
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Maar mag hij zonder die MAG-test niet dekken dan, anders zou ik het gewoon niet eens doen.Gretha schreef: ↑28 feb 2024, 20:08Precies dat ja. Cash staat strak in de lijn in de richting waar ik heen gelopen ben totdat ik weer terug ben. Ook als mijn man of zoons hem vast hebben.CatnDog schreef: ↑28 feb 2024, 17:42Zeker bij de onderdelen zonder aanwezigheid van de baas, zou ik verwachten dat baasgerichte honden hier best veel moeite mee zullen hebben (veel herders, inclusief de beauceron). In tegenstelling tot een allemansvriend. Ik kan me herinneren dat een baasje van een golden retrieven even vroeg of ik op haar hond wilde letten. Prima. Die hond vond het dus ook prima. Zij aan de ene kant, Zeno aan de andere kant van mij. Zitten wachten. Het boeide haar werkelijk geen bal dat ze bij en vreemde was gedropt. Ik weet zeker dat Zeno zodra ik weg liep meteen al in de alerte stand zou staan van: waar ga jij naartoe?! Deze hond keek niet eens.Irma schreef: ↑28 feb 2024, 08:58 Magtest was ook jarenlang de test voor de leonberger, hebben altijd al een gedragstest gedaan, zolang ik me herinner. Daarna kwam de magtest, "die was gevalideerd". Daar zijn ze vanaf gestapt, veel kritiek ook op die test. Ze hebben nu een paar jaar al een gedragstest gestoeld op de magtest. Met eigen beoordelaars. https://leonberger.nl/wp-content/upload ... 220625.pdf
En waarom staren naar de hond en de hond ook nog volgen als hij zijn blik afwend?!! Dat is toch volkomen normaal gedrag. Insluiten met 4 man zonder de baas erbij, wat willen ze nou eigenlijk.
In het filmpje zie je de Amstaff helemaal onzeker worden en dat is een ras met een plaat voor hun kop. Een Beauceron is veel gevoeliger met dit soort dingen.
-
- Posts in topic: 3
Gefeliciteerd, super uitslagen!
De Belgische Herdervereniging heeft gelukkig haar eigen gedragstest, die ook best pittig is maar wat beter op het ras afgestemd dan de MAG test.
De Belgische Herdervereniging heeft gelukkig haar eigen gedragstest, die ook best pittig is maar wat beter op het ras afgestemd dan de MAG test.
mwah, pittig vind ik wel mee vallen, maar mijn ervaring is dat de afname niet objectief gebeurd (en het zijn mensen dus dat kan ook niet)Kelperuaantjes schreef: ↑29 feb 2024, 10:39 Gefeliciteerd, super uitslagen!
Inno hebben ze 5 minuten afgezocht met de chipreader, tot tussen zijn ballen
en ik zei, zit bij de schouder. Het antwoord was, we hebben de chip al maar dit is om te kijken of dat gaat, Prima, maar de hond voor me moesten ze van een afstandje heel snel checken en met 4 man vasthouden
daarna was het commentaar dat hij bij de pop die naar hem toegetrokken werd niet reageerde dus moest ik maar de pop aanraken anders was het niet beoordeelbaar
bij de vereenzaming ging hij knuffelen met de keurmeester die ingelopen kwam, dat was als angst beoordeeld
en bij de pakwerker zonder mouw sprong hij ook op (was nogal een enthousiaste in your face knuffel Mechel) en dat was agressie dus gezakt
je snapt dat ik daarna nooit meer meegedaan heb
oh en de hond die met 4 man vastgehouden moest worden voor de chip controle was wel geslaagd natuurlijk
-
- Posts in topic: 3
Dat is een heel andere ervaring dan ik heb gehad met de Laekense waarmee ik de test heb gedaan dan, en de honden die doir mij gefokt waren die mee hebben gedaan. En ik heb ook een paar keer als vrijwilliger geholpen bij sommige onderdelen waaronder de "markt:.Crutz schreef: ↑29 feb 2024, 10:49mwah, pittig vind ik wel mee vallen, maar mijn ervaring is dat de afname niet objectief gebeurd (en het zijn mensen dus dat kan ook niet)Kelperuaantjes schreef: ↑29 feb 2024, 10:39 Gefeliciteerd, super uitslagen!
Inno hebben ze 5 minuten afgezocht met de chipreader, tot tussen zijn ballen
en ik zei, zit bij de schouder. Het antwoord was, we hebben de chip al maar dit is om te kijken of dat gaat, Prima, maar de hond voor me moesten ze van een afstandje heel snel checken en met 4 man vasthouden
daarna was het commentaar dat hij bij de pop die naar hem toegetrokken werd niet reageerde dus moest ik maar de pop aanraken anders was het niet beoordeelbaar
bij de vereenzaming ging hij knuffelen met de keurmeester die ingelopen kwam, dat was als angst beoordeeld
en bij de pakwerker zonder mouw sprong hij ook op (was nogal een enthousiaste in your face knuffel Mechel) en dat was agressie dus gezakt
je snapt dat ik daarna nooit meer meegedaan heb
oh en de hond die met 4 man vastgehouden moest worden voor de chip controle was wel geslaagd natuurlijk
Wat me wel opvirl is dat ook bij deze testen vriendjespolitiek meespeelde, en dat kan en mag natuurlijk niet de bedoeling zijn.
- Gretha
Nee dan mag hij niet dekken volgens de regels van de rasvereninging.Célie schreef: ↑29 feb 2024, 10:25Maar mag hij zonder die MAG-test niet dekken dan, anders zou ik het gewoon niet eens doen.Gretha schreef: ↑28 feb 2024, 20:08Precies dat ja. Cash staat strak in de lijn in de richting waar ik heen gelopen ben totdat ik weer terug ben. Ook als mijn man of zoons hem vast hebben.CatnDog schreef: ↑28 feb 2024, 17:42
Zeker bij de onderdelen zonder aanwezigheid van de baas, zou ik verwachten dat baasgerichte honden hier best veel moeite mee zullen hebben (veel herders, inclusief de beauceron). In tegenstelling tot een allemansvriend. Ik kan me herinneren dat een baasje van een golden retrieven even vroeg of ik op haar hond wilde letten. Prima. Die hond vond het dus ook prima. Zij aan de ene kant, Zeno aan de andere kant van mij. Zitten wachten. Het boeide haar werkelijk geen bal dat ze bij en vreemde was gedropt. Ik weet zeker dat Zeno zodra ik weg liep meteen al in de alerte stand zou staan van: waar ga jij naartoe?! Deze hond keek niet eens.
Het kromme is ook nog dat de test verplicht is, maar we kunnen niet slagen of zakken. Je moet hem alleen doen.
Dus als een hond zodanig zou reageren dat hij/zij zakt dan kan die hond alsnog voor de fok worden ingezet?
Wat een hoogst merkwaardige regeling
Ik zou op de ledenvergadering voorstellen om die centen maar in de zak te houden dan.
Afschaffen die test
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind een gedragstest in de vorm van 4 onderdeeltjes met punten sowieso niet serieus te nemen.
Waar streef je naar?
Waar streef je naar?
- *Esther
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Die hele club staat zelf bol van inteelt. Leden tellen daar niet. Maar dat kun je niet weten.
*Esther schreef: ↑29 feb 2024, 23:06Die hele club staat zelf bol van inteelt. Leden tellen daar niet. Maar dat kun je niet weten.