Ik werd al een beetje pissig. Dat soort dingen hoor je mij te vertellen, maar ja, je bent druk. Het is je vergeven.
Opvoedingsswitch
- Kells
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Opvoedingsswitch
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Oh wat een enorm schatje
Van epistels van 4 alinea's naar "het gaat goed" kan natuurlijk niet.
Wat heb je nu gedaan?
Wat heb je nu gedaan?
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Die pup heeft wel een erg hoog teddybeer-gehalte.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Wat een lief hoofd.
-
- Posts in topic: 15
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou, nog niet zoveel.
Het moet nog neerdalen. Ze zitten veel in de auto. Gewoon twee keer per dag goed wandelen, hoor. Tussen de middag racen door het aanpalende park en voor we op het werk aankomen zijn ze al drie kwartier door het bos geweest.
Savonds gaan we dan nog even een lang piesrondje en dat is voor mijn honden gewoon genoeg in de winter. Ze houden niet van vies weer.
De inrichting van mijn kantoor begint er op te lijken en nu ook de pup erbij komt en het dadelijk voorjaar wordt wanneer ik ook gewoon buiten kan gaan zitten schiet het heel goed op.
Ik zet wat paneeltjes neer en dan gaan we de hele zomer lekker buiten wonen.
Klinkt goed!
Heerlijk toch voor de honden lekker mee met de baas.
Zelfs in de auto. Tenminste, mijn honden zitten ook heel veel in de auto. Volgens mij vinden ze het een fantastisch leven. Op woensdag laat ik ze vaak thuis om een dagje uit te rusten.
Heerlijk toch voor de honden lekker mee met de baas.
Zelfs in de auto. Tenminste, mijn honden zitten ook heel veel in de auto. Volgens mij vinden ze het een fantastisch leven. Op woensdag laat ik ze vaak thuis om een dagje uit te rusten.
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Hier gaan ze ook veel mee in de auto. Enige nadeel is dat ze zo relaxed zijn dat als ik dan moe thuiskom Danu juist lekker uitgeslapen is en toe aan een nieuw verzetje
Treskor zit ook dolgraag in de auto. Toen ik nog in het labo werkte, zat hij er een ganse werkdag in, nooit een blaf gegeven.
Op het huidige werk heeft hij zijn eigen omheinde ruimte, dat is nog iets leuker voor hem natuurlijk, maar moest ik verandereb van werk, zou ik het helemaal niet erg vinden om terug in de auto te laten. Ik vind het fijner dan thuislaten.
Op het huidige werk heeft hij zijn eigen omheinde ruimte, dat is nog iets leuker voor hem natuurlijk, maar moest ik verandereb van werk, zou ik het helemaal niet erg vinden om terug in de auto te laten. Ik vind het fijner dan thuislaten.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
-
Het is ook goed.
Vandaag hebben ze een middagje met pup rondgerausd.
Mira is ontzettend leuk en grappig maar niet meteen heel lief dus die vond een moment om pupje even een staar en een luchthap te geven want te vrolijk gehuppel in haar directe aanwezigheid ziet ze gewoon niet zo zitten. Maar Mira is een moeder dus die mag dat gewoon.
Die weet wat ze doet.
Samen plasrondje gedaan.
Echo was aan het gieren want Echo vindt alles alleen maar lollig dus een pup om mee te spelen was meteen bullseye. Echo maakt alles gezellig.
De hobbel is genomen. Ze kunnen nu gewoon met zijn drieen.
Ik vind het een leuk hondje. Heel blij en lekker zacht en mooi maar ook wel een bepaalde schanderheid. Ik vind poedels sowieso om op te vreten qua mentaal en ook qua uiterlijk maar dan ook nog half aussie.
Ik snap waarom het in de mode is, zeg maar. Het zijn leuke honden.
-
Het gaat er om hoe je het aanleert.
Mijn honden hebben een lekker warm snuggle safeje, wat te kijken en een kluif in de auto.
Die zitten gewoon een terrasje te pakken. Met lunch en mimosas. Elke dag.
Op dinsdag en vrijdag gaan ze 8 kilometer naast de fiets en tussendoor eten ze forel en ei met kliekjes hutspot. Natuurlijk gaat het goed met ze.
Ze hebben geen ontevredenheid om te beleven.
Mijn honden krijgen geen kans om hun zeikerige kant te verkennen. Haha.
Het gaat er om dat je het zo aanstuurt dat ze er blij mee zijn. Ik kan het niet duidelijker maken.
Het zijn verwende huisdiertjes van westerse mensen. Dat is allang goed genoeg. Dat zijn al onze honden.
Het is oke om gewoon een keer savonds al een bak brokken over te slaan en ze dan smorgen een half ei te geven om dan smiddags een frikandel speciaal in het bakje te voeren omdat ze tien minuten in de autobench hebben gezeten.
Dit is geen ingewikkeld curriculum.
Ome Willem zei "je moet ze laten weten dat je de baas bent. Corrigeren!".
Ome Cleva zegt " Dit is hoe je je hond op een positieve manier laat leren wie de baas is. Waarom kent jouw hond dingen die je niet wil zien? Jij was toch de baas?"
Oma EM zegt "Als je wil dat je mooie, gezonde hond voor een voertje werkt moet je hem niet eerst thuis volstorten met petspleesbrok."
Mij lijkt een Aussiedoodle ook een leuk hondje hoor. Die hoogkynologische neerkijkerij op poedelkruisingen snap ik niet. En dan zelf met zo’n knorrende bulldog lopen
Wat mij tegen zou houden is die vacht. Helemaal schattig en fluffy als pup maar op een gegeven moment moet je er wat mee. En dat wordt in 99 van de 100 keer kaalscheren. Zit je opeens hier tegenaan te kijken. Nee.
Wat mij tegen zou houden is die vacht. Helemaal schattig en fluffy als pup maar op een gegeven moment moet je er wat mee. En dat wordt in 99 van de 100 keer kaalscheren. Zit je opeens hier tegenaan te kijken. Nee.
Hoeveel persoonlijkheden heb je nu ondertussen EM?
het is sowieso mijn type niet met die hangoren en de fluf maar er is toch niks mis met deze hond en het kapsel? Ziet er gewoon goed verzorgd uit en niet gekker als honden met krullen of heel lang haar.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Deze vind ik nog mooi geknipt/geschoren. Sommige maken er meteen zo'n rattenkop van zoals ze ook met die shihtzu(kruisingen) doen de bol er af en kale oren en snuit neem dan gewoon een kortharige hond als je geen zin en tijd hebt om de hond een beetje fatsoenlijk er bij te laten lopen.Nanna schreef: ↑28 feb 2024, 11:26 Mij lijkt een Aussiedoodle ook een leuk hondje hoor. Die hoogkynologische neerkijkerij op poedelkruisingen snap ik niet. En dan zelf met zo’n knorrende bulldog lopen
Nou.
Dat fatsoenlijk erbij laten lopen kan op twee manieren. Zelf doen. Voor de gewone sterveling eigenlijk niet haalbaar met zo’n klotefleecevacht.
Of dn trimmerd. En dan na twee keer prachtig trimmen erachter komen dat zo vaak moeten gaan wel heel begrotelijk is dus dan is het al snel ‘scheer maar kaal’.
Dat fatsoenlijk erbij laten lopen kan op twee manieren. Zelf doen. Voor de gewone sterveling eigenlijk niet haalbaar met zo’n klotefleecevacht.
Of dn trimmerd. En dan na twee keer prachtig trimmen erachter komen dat zo vaak moeten gaan wel heel begrotelijk is dus dan is het al snel ‘scheer maar kaal’.
Nou hoef je geen doodle voor te hebben, de échte golden van hier verderop loopt er ook zo bij om de haverklap en niet vanwege medische aandoening.Nanna schreef: ↑28 feb 2024, 11:26 Mij lijkt een Aussiedoodle ook een leuk hondje hoor. Die hoogkynologische neerkijkerij op poedelkruisingen snap ik niet. En dan zelf met zo’n knorrende bulldog lopen
Had ik net mijn vriend helder gemaakt dat de labrador de kortharigen zijn en de goldens langharig, scheren ze dat beest continue kaal
Hier liep een mooie Schapendoes in de bossen. Mooie reu met mooie warrelvacht. Een kynologisch lichtend voorbeeld. Opeens ook finaal kaalgeschoren. Dus ik van wat is er aan de hand, ja, weet je veel, voor hetzelfde geld heeft dat beest een gierende aandoening.
Nee hoor, het LP mantra.
Lekker Praktisch.
Afschuwelijk gewoon.
Nee hoor, het LP mantra.
Lekker Praktisch.
Afschuwelijk gewoon.
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik denk dat ik bij Mila voor komende zomer ook voor LP ga
Nu met die castratenvacht... het haar is echt zo onpraktisch lang geworden. Ze kan niet meer plassen zonder over haar eigen haar heen te plassen en soms staat ze op het haar als ze opstaat. Zo dik en lang was het voor de castratie nooit, dus die problemen waren er eerder ook niet. Ik vind het nu echt een hele vracht haar, dus ik denk dat het voor haar alleen maar fijn is als ik er een heel stuk afknip.
Nu met die castratenvacht... het haar is echt zo onpraktisch lang geworden. Ze kan niet meer plassen zonder over haar eigen haar heen te plassen en soms staat ze op het haar als ze opstaat. Zo dik en lang was het voor de castratie nooit, dus die problemen waren er eerder ook niet. Ik vind het nu echt een hele vracht haar, dus ik denk dat het voor haar alleen maar fijn is als ik er een heel stuk afknip.
Met de effileerschaar laten bewerken door een deskundig persoon?Diana schreef: ↑29 feb 2024, 17:16 Ik denk dat ik bij Mila voor komende zomer ook voor LP ga
Misschien kan je het daarna zelf ook
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik denk dat Mila liever heeft dat ik het zelf doe, ook al loopt ze daarna voor aapranetje schreef: ↑29 feb 2024, 17:59Met de effileerschaar laten bewerken door een deskundig persoon?Diana schreef: ↑29 feb 2024, 17:16 Ik denk dat ik bij Mila voor komende zomer ook voor LP ga
-
Dat valt echt wel mee. Ja het is een terugkerend klusje maar je hebt dan ook een hond met haar gekocht.
Ik zit er helemaal niet mee om ergens een tondeuze overheen te trekken want het gaat me om de hond zelf en als die 1 keer in vol tenu heeft gelopen is de vacht goed voor het ras en dan is het genoeg.
Natuurlijk is dit:
mooier dan dit:
of heaven forfend dit:
Maar als je hond geen zin in urenlang getut met kammetjes en klitjes heeft dan doe je toch wel wat je hond goed uitkomt.
Ik wel tenminste. Maar goed, ik heb helemaal niets met al dat haar. Weg ermede.
Diana schreef: ↑29 feb 2024, 18:01Ik denk dat Mila liever heeft dat ik het zelf doe, ook al loopt ze daarna voor aapranetje schreef: ↑29 feb 2024, 17:59Met de effileerschaar laten bewerken door een deskundig persoon?Diana schreef: ↑29 feb 2024, 17:16 Ik denk dat ik bij Mila voor komende zomer ook voor LP ga
Misschien ben je er wel heel goed in