Pups en hun voeding

Plaats reactie
Fabienne
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Pups en hun voeding

Bericht door Fabienne »

Sinds gister is Depp hier bij ons, een super leuk en vrolijk pupje die het echt heel goed doet zo in z'n nieuwe huis en met z'n nieuwe mensen :I: .
Vanaf de fokker is hij Belcando puppy gewend en hier heb ik ook een zak van meegekregen welke uiteraard ook gevoerd wordt. Lola eet deels kvv en dit wil ik eigenlijk bij Depp ook gaan introduceren maar die darmpjes zijn natuurlijk enkel maar die puppy brok gewend. Hoe ga ik dit in de loop van de dagen aanpakken? Ik wil eigenlijk 1 brok maaltijd tzt vervangen voor vlees en vanuit daar kijk ik wel verder qua groentes enzo.
Sirene
Posts in topic: 1

Re: Pups en hun voeding

Bericht door Sirene »

Van brok naar KVV gaat eigenlijk altijd probleemloos in 1x.
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik ben daar heel makkelijk in, ik geef gewoon gelijk 1 maaltijd met vlees. niks mengen.
ik zal eerst nog wel zeker een week de brokken voeren totdat hij meer vertrouwd is bij jullie. de stress van verhuizing en verandering van voer kan dus wel op de darmen gaan werken.
Fabienne

Bericht door Fabienne »

ellen en de birmanen schreef: 04 mar 2024, 09:21 ik ben daar heel makkelijk in, ik geef gewoon gelijk 1 maaltijd met vlees. niks mengen.
ik zal eerst nog wel zeker een week de brokken voeren totdat hij meer vertrouwd is bij jullie. de stress van verhuizing en verandering van voer kan dus wel op de darmen gaan werken.
Ja precies, daar dacht ik dus ook aan. Ik geef hem even de tijd om nog meer te landen en dan vervang ik 1 maaltijd voor vers. Denk zomaar dat dat heel goed in de smaak gaat vallen.
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Ik zou hem ook gewoon een keer vlees geven over een week of twee ofzo. De meeste honden zijn volgens mij echt niet zo gevoelig op hun buik als soms gezegd wordt.
S.V.

Bericht door S.V. »

panda krijg en brok en vers en soms ook samen gaat prima
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Ik heb met mijn laatste pups gewoon eerst een weekje één maaltijd en daarna alles over gezet op KVV
Geen enkel probleem gezien.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

sabine schreef: 04 mar 2024, 11:42 Ik zou hem ook gewoon een keer vlees geven over een week of twee ofzo. De meeste honden zijn volgens mij echt niet zo gevoelig op hun buik als soms gezegd wordt.
Haha, ik vraag me dat ook altijd af - of ik van die uitzonderingen heb, of dat mensen goedbedoeld veel te voorzichtig zijn? Mijn honden kan ik echt alles geven, door elkaar, ze krijgen daar nooit last van hun maag van en hebben altijd keurige drollen. Maar misschien heb ik gewoon heel veel geluk met al die ijzeren magen.

Fayah komt van een fokker die de pups BARF en kvv gaf, met af en toe brokken om daar wel aan te wennen, aangezien alle pups naar mensen gingen die (hoofdzakelijk) brok voeren. Hier kreeg ze gewoon meteen brokken met 1 of 2 keer in de week wat rauw en verder van alles en nog wat bij de brokken (natvoer, etensresten, zuivel, rijst, havermout, groenteprutje, etc.). Dat was allemaal geen probleem. Ik heb mijn opvangers die alleen maar asielbrokken gewend waren ook altijd meteen op kvv overgezet en dat is ook nooit een probleem geweest.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Diana schreef: 04 mar 2024, 17:33
sabine schreef: 04 mar 2024, 11:42 Ik zou hem ook gewoon een keer vlees geven over een week of twee ofzo. De meeste honden zijn volgens mij echt niet zo gevoelig op hun buik als soms gezegd wordt.
Haha, ik vraag me dat ook altijd af - of ik van die uitzonderingen heb, of dat mensen goedbedoeld veel te voorzichtig zijn? Mijn honden kan ik echt alles geven, door elkaar, ze krijgen daar nooit last van hun maag van en hebben altijd keurige drollen. Maar misschien heb ik gewoon heel veel geluk met al die ijzeren magen.

Fayah komt van een fokker die de pups BARF en kvv gaf, met af en toe brokken om daar wel aan te wennen, aangezien alle pups naar mensen gingen die (hoofdzakelijk) brok voeren. Hier kreeg ze gewoon meteen brokken met 1 of 2 keer in de week wat rauw en verder van alles en nog wat bij de brokken (natvoer, etensresten, zuivel, rijst, havermout, groenteprutje, etc.). Dat was allemaal geen probleem. Ik heb mijn opvangers die alleen maar asielbrokken gewend waren ook altijd meteen op kvv overgezet en dat is ook nooit een probleem geweest.
Ik denk dat veel mensen te voorzichtig zijn. Hier krijgen ze ook van alles door elkaar, de pup incluus en ze hebben er nooit problemen mee. Door veel verschillende dingen te geven wennen die darmen juist overal aan.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Maar als pups in het nest enkel maar 1 soort voeding krijgen lijkt het mij dat ze juist wel wat 'heftiger' kunnen reageren op wat nieuws qua voeding toch? Ik ben ook haast bang om hem beloningen te geven die anders zijn of tzt een pens staafje ofzo. Floris kreeg qua voeding veel meer mee vanaf de fokker zoals vers en zo nu en dan wel iets te knagen. Ik wil Depp meer variatie geven ook omdat ik merk dat honden dan uiteindelijk ook veel meer kunnen verdragen qua voer, niet morgen natuurlijk al maar ergens komende dagen.
Kells
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Dat valt reuze mee hoor! Clancy kreeg Purina puppybrok en ook wel de nodige snacks. Hier kreeg ze aanvankelijk 1 dag de brok die ze gewend was. De volgende dag gemengd met het de brokken en blik wat ik voer en vervolgens ging ze aan het sorteren. De Purina liet ze staan. Ze eet dus eigenlijk al vanaf dag twee met de roedel mee en wat die krijgen is best wel divers. Ze eet wel veel en kakt evenredig veel, maar dat is normaal voor een puppy.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Kijk gewoon naar je pup zou ik zeggen. Ik zou elke of om de dag iets nieuws aanbieden en kijken of er reactie komt. Eevee was ook enkel brok gewend, eenmaal hier wilde ze die echt niet eten. Dus dat werd meteen over op ander merk en daarnaast heb ik regelmatig iets aangeboden als konijnenoortje, beetje natvoer of kvv, kleine snackjes, beetje gekookt ei, hapje groenten etc. Ze heeft er nooit diarree van gekregen of iets, dus ben dat blijven doen.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Bonnie F

Bericht door Bonnie F »

Fabienne schreef:Maar als pups in het nest enkel maar 1 soort voeding krijgen lijkt het mij dat ze juist wel wat 'heftiger' kunnen reageren op wat nieuws qua voeding toch? Ik ben ook haast bang om hem beloningen te geven die anders zijn of tzt een pens staafje ofzo. Floris kreeg qua voeding veel meer mee vanaf de fokker zoals vers en zo nu en dan wel iets te knagen. Ik wil Depp meer variatie geven ook omdat ik merk dat honden dan uiteindelijk ook veel meer kunnen verdragen qua voer, niet morgen natuurlijk al maar ergens komende dagen.
Helemaal mee eens. Ik heb nog nooit een hond gehad die gevoelig op de maag was. Vers, vis, brok, zelfs in nood blik, etensresten ook met kruiden. Alles schoof gewoon naar binnen en kwam er normaal weer uit. Zappa was gek op jalopenopepers uit zo'n glazen potje.
Natuurlijk doe ik dat niet met pups maar ik bied wel vanalles aan. Vers, yoghurt, vis en brok.
Plaats reactie