Kreupel - hamstringblessure

Plaats reactie
EchoMira
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Kreupel - hamstringblessure

Bericht door EchoMira »

Eergisteren ben ik met mira gebotst (ze wilde met me mee naar buiten lopen en ik keerde me om.)

Nu loopt ze een beetje kreupel en hinkt af en toe. Ze kan nagenoeg zuiver draven maar komt steeds weer terug op hinken.
Ze likt onder haar voet dus daar zal het zitten maar ik zie niets en ik mag gewoon overal aan trekken en in knijpen.
Bij de buitenste teen trekt ze wel een beetje maar dat doet ze aan de andere kant ook.

Op het moment zelf gaf ze helemaal geen pijn aan en we hebben het over een verwend hondje dat meteen zou gaan krijsen.

Ik kijk het maar even aan denk ik. Ze kan er gewoon gewicht op zetten en zelfs op haar achterpootjes staan. Wat vinden jullie?
Smoushond
Posts in topic: 1

Re: Kreupel

Bericht door Smoushond »

Ik zou het ook aankijken en rust geven natuurlijk. Toen Heavy een gebroken teen had werd haar teen dik . Dus als er niks te zien is lijkt het me wel meevallen
Afbeelding
Nanna
Posts in topic: 2

Bericht door Nanna »

Lastig met honden. Vizsla van verderop liep ook wat onzuiver. Naar de dierenarts. Trekken, voelen en knijpen. Niks. Advies was rust.
Maar hij bleef aan de gang. Dus foto. Middenvoetsbeentje gebroken….nu mag ie maar kleine stukjes met spalk lopen.
Honden zijn wat pijn betreft dus regelrechte klootzakken.
Afbeelding
Kells
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Ik zou het een paar dagen aankijken en als het dan niet beter gaat alsnog naar de dierenarts.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Ik zou haar een paar dagen niet laten rennen en rauzen langs de rivier. Als ze dan nog steeds kreupel loopt even naar de DA voor een foto.
Afbeelding
nevache
Honden: 7

Bericht door nevache »

Hier heeft Chaiou vorig jaar met ook zo'n frêle pootje onder een paardenvoet gestaan.
Ze is nogal windhonderig expressief, dus onmiskenbaar dat het zeer deed.
W.s. metacarpaal fractuurtje, maar die botjes zijn ultrafragiel dus niet persé chirurgisch handig reparabel.
Er bleek ook een duidelijke barst in een van haar zooltjes te zitten.
Ik heb haar aangelijnd gehouden tot ze stabiel correct liep, een evt. breuk niet verder zou compliceren en de scheur soepel gehouden met Vetramil (ontstekingsremmend/antibacterieel).

Ter illustratie - ja, dat moest natuurlijk een keertje mis gaan:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Hewi

Bericht door Hewi »

Als ze aan eind vd week nog niet lekker loopt kun je altijd da bellen toch?
Groetjes Heidi

Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik zou t een paar dagen aankijken...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mo-yi
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ik zou het ook nog even aankijken. Geen zwelling, je mag eraan komen. Misschien een spier verrekt. Je zegt; tgen haar aangebotst. Dan zou het in haar schouder kunnen zitten, niet zozeer dr voet/teen?
Afbeelding
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Paar dagen aankijken kan geen kwaad als ze alleen mankt en hwt pootje wel deels belast. Eventueel een paar dagen een pijnstiller/ontstekingremmer geven als je die in huis mocht hebben. Indien geen verbetering op donderdag zou ik donderdag of vrijdag even de dierenarts laten kijken. Zal vast een verrekking zijn.
Kells

Bericht door Kells »

Een pijnstiller zou ik niet zo snel geven, want de kans is dan aanwezig dat de boel teveel belast wordt terwijl rust belangrijker is voor een vlot herstel.
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 04 mar 2024, 20:02 Eergisteren ben ik met mira gebotst (ze wilde met me mee naar buiten lopen en ik keerde me om.)
En wat minder een lompe kuus zijn.
Afbeelding
Kelperuaantjes

Bericht door Kelperuaantjes »

Kells schreef: 05 mar 2024, 11:53 Een pijnstiller zou ik niet zo snel geven, want de kans is dan aanwezig dat de boel teveel belast wordt terwijl rust belangrijker is voor een vlot herstel.
Mijn ervaring is dat dat erg meevalt. Maar ik ken EchoMira's hond niet persoonlijk. Denk dat hij dat zelf vast goed kan inschatten.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik heb wel pijnstillers in huis maar niet gegeven. Mira is niet zo driest dus die gaat zonder pijn niet ineens geweldig tekeer.
Wel willen ze heel graag keihard rennen en dat mocht nu natuurlijk even niet.

Gelukkig is het al een stuk minder en kan ze weer gewoon zuiver lopen. Het is prima zo. Ik denk dat ze haar buitende teenkootje verstuikt had.
Bart

Bericht door Bart »

Hi Allemaal!
Bart hier,

Hebben jullie een goed product dat jullie mij kunnen aanraden tegen klachten van heup en gewrichten?
Ben namelijk hard op zoek, want ik merk dat mijn geliefde teckel niet meer zo mobiel is als een maand geleden:(

Graag een antwoord :)
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

EchoMira schreef: 06 mar 2024, 19:26 Ik heb wel pijnstillers in huis maar niet gegeven. Mira is niet zo driest dus die gaat zonder pijn niet ineens geweldig tekeer.
Wel willen ze heel graag keihard rennen en dat mocht nu natuurlijk even niet.

Gelukkig is het al een stuk minder en kan ze weer gewoon zuiver lopen. Het is prima zo. Ik denk dat ze haar buitende teenkootje verstuikt had.
Dat klinkt goed zo ja :ok:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Bart schreef: 06 mar 2024, 19:44 Hi Allemaal!
Bart hier,

Hebben jullie een goed product dat jullie mij kunnen aanraden tegen klachten van heup en gewrichten?
Ben namelijk hard op zoek, want ik merk dat mijn geliefde teckel niet meer zo mobiel is als een maand geleden:(

Hoi Bart, ik ga het toch weer een keer zeggen; maak beter een eigen topic even aan voor je vragen graag.
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Bart schreef:Hi Allemaal!
Bart hier,

Daar kun je zelf prima een eigen topic over aanmaken en niet die van een ander kapen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Bart schreef: 06 mar 2024, 19:44 Hi Allemaal!
Bart hier,

Ik heb even een ander onderwerp voor je aangemaakt. Dan zien meer mensen het.

viewtopic.php?t=6885
EchoMira

Re: Kreupel - hamstring probleem

Bericht door EchoMira »

Het was toch niet over dus ik heb het laten bekijken want ik zag vanmorgen een klein bolletje in haar "knieholte"
Ze heeft een klein hamstringspiertje gescheurd. De caudal crural abductor.
Is niets aan te doen. Kan in principe geopereerd worden maar dan doen je meer kwaad dan goed.

Nog 3 weken rustig aan (maar hinken is ook rust bij een whippet) en wennen dat ze een klein spiertje mist.
Klinkt erger dan het is maar met de tenen had het niets te maken.
Het was echt maar een heel klein botsinkje. Nog geen piepje. Amper pijn maar wel goed kreupel inderdaad. Maar dat is dus meer uit onhandigheid omdat ze een spiertje mist.

Nou heeft ze al zere voortenen vanwege beginnende artrose dus we gaan maar lekker goed voor haar zorgen zodat ze nog minstens 10 jaar door kan. Onbeperkt rücksichtlos raggen is voorbij maar dat houdt altijd een keer op. Ik ga ook niet meer skien.
Kells

Re: Kreupel - hamstringblessure

Bericht door Kells »

Ach, toch een kleine blessure. Beterschap voor je meisje!
Plaats reactie