Zeldzame verschijning tegenwoordig
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Zeldzame verschijning tegenwoordig
Ik vind ze zo leuk! Maar je ziet ze inderdaad nauwelijks.
Hier in het bos loopt er eentje. Leuke hond.
Maar volgens mij hebben die de Moeder aller Verharingen….
Nanna schreef:Hier in het bos loopt er eentje. Leuke hond.
Ik heb er 2 als klant. De eigenaresse heeft er 4
Vanwege het verharen mogen ze inderdaad in huis alleen op de begane grond komen. Niet boven.
Met trainen vindt ik dat ze verdomd weinig achterlaten in mijn ruimte. Ik heb honden die meer zooi achterlaten. En ze zijn echt leuk.
- Tamara/Bayko
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Kwam er laatst toevallig eentje tegen toen ik met Co aan het mantrailen was. Cody netjes aan het werk, komt er opeens vanachter een heuvel een Samreu op ons afgestormd en gaat al grommende over Cody heen hangen. Schijtbeest. Eigenaren stonden een stuk verderop te klessebesssen en hadden geen flauw benul wat hun mormel uitspookte. Onze instructrice kon de situatie gelukkig de-escaleren maar ik vond het dus geen toffe ontmoeting. Wel een mooi dier om te zien, leek me qua uiterlijk meer werk- dan showlijn.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Hier vlakbij wonen er meerdere. Eigenaren mushen met ze.
Ze mogen geen contact met andere honden. Eentje heeft als pup ooit even gestoeid met Peer. Is al even geleden maar die piept nog steeds als hij Peer ziet maar nee
Ze mogen geen contact met andere honden. Eentje heeft als pup ooit even gestoeid met Peer. Is al even geleden maar die piept nog steeds als hij Peer ziet maar nee
-
- Welke: Oud Duitse herder
Ik vind ze altijd wel erg leuk. Hier loopt er 1 altijd met een lach op zijn gezicht. Een witte vacht vind ik altijd prachtig. Bij een ander. Brego zal net zo goor zijn al dan niet goorder, maar dan zie ik het tenminste niet.
Ik vind ze met name mooi. Maar wat ik zie zitten ze altijd aan de riem. Net als de meeste huskies. Ik wil graag een keer een poolhond deels ook vanwege hun sociale skills en met een husky teefje kun je eigenlijk elke hond tegen komen zonder issues. Maar dat niet goed los kunnen vind ik wel echt een ding.
Hier woont er ook een in de buurt. Prachtig. Altijd spierwit en dan die zwarte ogen en neus. Maar inderdaad. Mag nooit los. Ik vind het ook wat sneu. Geen idee of ze misschien fietsen met hem. Nooit gezien in ieder geval. Hij is ook superlief tegen iedereen mens en hond.
Die op de foto met Tux was wel los zie ik.
Die op de foto met Tux was wel los zie ik.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
In Nijmegen kwam ik er wel eens één tegen in park Staddijk toen Mila nog jong was en die liep wel altijd los.Marc schreef: ↑08 mar 2024, 14:28 Ik vind ze met name mooi. Maar wat ik zie zitten ze altijd aan de riem. Net als de meeste huskies. Ik wil graag een keer een poolhond deels ook vanwege hun sociale skills en met een husky teefje kun je eigenlijk elke hond tegen komen zonder issues. Maar dat niet goed los kunnen vind ik wel echt een ding.
Maar misschien is dat de uitzondering die de regel bevestigt.
- runninggirl
- Honden: 3
Hier in het losloopgebied loopt een roedel van 3. De jonsgte van het stel altijd een paar honderd meter achteraan zijn eigen avonturen aan het beleven. Ze zijn alle drie super sociaal en leuk en makkelijk. Echt leuke honden die ik graag tegenkom.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Toen Zeno jong was kwam ik regelmatig een duo tegen. Ik vind het prachtige honden.
- stellamay
- Welke: een Woezeltje
Er lopen er hier 2 in de wijk, van dezelfde baas. Reu en teef, met duidelijk verschil
Ik vind ze erg leuk, Woes kan hun bloed wel drinken. Die is niet zo van de groot, wit en pluizige variant. En vooral die reu is echt een schatje, en altijd zéér geïnteresseerd in Woes
help...
Ik vind ze erg leuk, Woes kan hun bloed wel drinken. Die is niet zo van de groot, wit en pluizige variant. En vooral die reu is echt een schatje, en altijd zéér geïnteresseerd in Woes
help...
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind het mooie honden. Tot zover mijn interesse.
Ik heb niets met pooltypes.
Dan had ik wel een kees genomen maar die hoef ik ook niet.
Ik heb niets met pooltypes.
Dan had ik wel een kees genomen maar die hoef ik ook niet.
-
Ik vind ze prachtig en ook erg leuk qua karakter maar dat kéffen. Brrr.
Ik kom ze regelmatig tegen. Er loopt ook een joggende/sloffende man met een Samojeed met vervilte achterpoten en op een of andere manier kom ik hem bijna dagelijks wel tegen, waar ik ook loop
Ik heb wel begrepen dat ze juist niet zoveel jachtdrift hebben. Ze zijn qua karakter ook niet te vergelijken met Malamutes of husky’s. Dat zelfstandige hebben ze veel minder.
Op stal hadden we een Samojeed als erfhond. Die rende ook wel keffend tussen de paarden en ging dan met al zijn bagger in het stro rollen. Die eigenaren hebben zo vaak staan vloeken, dat wil je echt niet met zo’n vacht
Ik kom ze regelmatig tegen. Er loopt ook een joggende/sloffende man met een Samojeed met vervilte achterpoten en op een of andere manier kom ik hem bijna dagelijks wel tegen, waar ik ook loop
Ik heb wel begrepen dat ze juist niet zoveel jachtdrift hebben. Ze zijn qua karakter ook niet te vergelijken met Malamutes of husky’s. Dat zelfstandige hebben ze veel minder.
Op stal hadden we een Samojeed als erfhond. Die rende ook wel keffend tussen de paarden en ging dan met al zijn bagger in het stro rollen. Die eigenaren hebben zo vaak staan vloeken, dat wil je echt niet met zo’n vacht
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Deze hond loopt inderdaad wel altijd los. Of hij goed luistert weet ik niet, maar hij gaat niet erg ver bij de baas vandaan.
Het is ook een leuke vriendelijke hond.
Een paar jaar geleden liep er regelmatig eentje rond de Casteleynsplas achter ons huis. Die stond iedere keer bij mijn hanen ren terwijl zijn baasjes 50m verderop (door het bos) op het pad stonden te roepen. Die luisterde duidelijk niet zo goed.
Het is ook een leuke vriendelijke hond.
Een paar jaar geleden liep er regelmatig eentje rond de Casteleynsplas achter ons huis. Die stond iedere keer bij mijn hanen ren terwijl zijn baasjes 50m verderop (door het bos) op het pad stonden te roepen. Die luisterde duidelijk niet zo goed.
-
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Ben ik nou gek dat ik het op een Keesje vind lijken?
(Ongetwijfeld)
(Ongetwijfeld)
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Hier lopen er ook meerdere in de buurt . Allemaal leuke honden.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik.vind ze geweldig. Vroeger jaren met 2 in Oostenrijk gelopen, wel werkgefokt dus alles behalve fluffy pluizebollen. Wel weglopers en eenmaal.los vraten ze de kippen op bij de buurboer.
Ik zou er best 1willen bebben naast de herders.
Ik zou er best 1willen bebben naast de herders.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi