Klikhalsband of gesp halsband

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Klikhalsband of gesp halsband

Bericht door Mizzsylver »

Een ketting met grove schakel. Met de musketon zo vastmaken dat ie niet op slip staat en niet over de kop af kan.
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Ik heb geen zware honden, maar voor de veiligheid heb ik naast de klik ook een dubbele ring. Er staat dus heb druk op de gesp.

https://images.app.goo.gl/wnwG8Ftmf4ViTC818
Susam
Welke: Podengo kruising

Bericht door Susam »

waarom mag hij geen tuigje om op de hondenschool?
Sambal heeft nog steeds een antiontsnappingstuig om/aan en dat vind ie helemaal prima en daar trainen we ook mee. Halsband is puur voor de sier en telefoonnummer.
Jachtlijn is voor mij nooit een optie ook niet met stop.
EchoMira
Posts in topic: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Crutz schreef: 15 mar 2024, 11:20 Omdat het (zelfs met dubbele stop) tegenwoordig op veel hondenscholen niet mag
Dan haak ik alweer af. Niet omdat ik per se een jachtlijn moet hebben maar ik doe gewoon niet aan zulke regels die helemaal niets met mij of mijn honden te maken hebben.
Suzanne
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Hier was op de hondenschool een jachtlijn ook geen probleem. Het enige bezwaar wat ze hadden met de puppyles was hun manier van de oefening hierkomen. Dan je dan met 1 hand een koekje geeft en met je andere hand via de borst van de hond de halsband vastpakt zodat ie niet weg kan schieten na het aanlijnen. Maakte voor mij niet uit want wij hebben het commando "doe om" en dan pas koek.
Verder hadden ze geen bezwaar, ze verkochten mijn lijntjes zelfs.

Je hebt ook halsbanden met klik en dubbele ring
Afbeelding
Petra

Bericht door Petra »

Hier hebben ze allemaal een martingale om, vind ik het makkelijkste met om- en afdoen.
Afbeelding
nevache
Honden: 7

Bericht door nevache »

Ik heb hier van alles rondslingeren - klik, gesp, halfcheck, tuig (al dan niet veiligheids-), jachtlijntjes, korte, lange, heellange lijnen - en het hangt simpelweg van hond en doel af wat er gebruikt wordt. En wat de hond zelf prettig lijkt te vinden. Aan de fiets langs een N-weg met Chaiou (die niks eng en alles interessant vindt) gaat er een tuigje om. Maar een blokje hardlopen met FaeLynn (die niks anders wil dan gezellig samen met mij onderweg zijn) een simpel klikhalsbandje. Of haar 'sporttuigje'. Ouwe Brass krijgt een jachtlijntje - die loopt toch het grootste deel los.
Afbeelding
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Verstelbare martingales hier. Halsbanden met gesp schieten zo over die smalle koppen heen. Bij een halfcheck moet ik zo nadenken hoe de halsband om moet. Alleen Afghaan Aislynn heeft een halsband met gesp, maar die heeft ook een dun nekje met een dikke kop. Voor een windhond dan.

Als ik met Kyara naar hondenschool op een spannende locatie ga, krijgt ze haar anti-ontsnaptuig er ook nog bij. Zehra is dubbel aangelijnd.
Afbeelding
Annets

Bericht door Annets »

Suzanne schreef: 15 mar 2024, 16:45 Hier was op de hondenschool een jachtlijn ook geen probleem. Het enige bezwaar wat ze hadden met de puppyles was hun manier van de oefening hierkomen. Dan je dan met 1 hand een koekje geeft en met je andere hand via de borst van de hond de halsband vastpakt zodat ie niet weg kan schieten na het aanlijnen. Maakte voor mij niet uit want wij hebben het commando "doe om" en dan pas koek.
Verder hadden ze geen bezwaar, ze verkochten mijn lijntjes zelfs.

Je hebt ook halsbanden met klik en dubbele ring
Afbeelding
Mooie band.
groetjes van Annet en James Hond.
Afbeelding
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Klik halsband voor Depp bij een snelle plas in de tuin en met wandelen en op cursus een tuigje,ik wil geen onverwacht gedoe aan zo'n puppen nekje want hij vliegt (sporadisch)nog wel is van links naar rechts. Lola aan een stoffen halfcheck of een jachtlijn. Ik verwacht dat de honden als Depp ouder wordt flink gaan spelen en klooien onderweg dus dan beide aan een jachtlijn zodat ze "bloot" zijn tijdens het loslopen.
Josefien
Honden: 3
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Nou, met die klikhalsbanden en dat 'losfloepen', is het een kwestie van goedkoop is duurkoop.
Merlijntje, een XXL-formaat hond, wil nog wel eens forse druk leggen wanneer een motorrijder ons passeert.
Hij draagt al een jaar of zeven, een martingale met kliksluiting. De checkmate van ezydog, het ding gaat maar niet af en slijt amper.
Een niet-martingale halsband past hem ook voor geen meter. Hij heeft een dikke kraag, stokhaar en vette wam. Een normale halsband is niet goed af te stellen. Of dat ding kruipt in zijn vacht, waardoor hij er potsierlijk uitziet .Stel ik hem ruimer, wat zijn keelhuid ten goede komt, heb ik weinig vat op hem, wat betreft passerende motorrijders.
Een martingale met kliksluiting is voor ons helemaal prima
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Dikke vette gesp met karabijnhaak of bullsnap. Colin mag absoluut niet loskomen en dan vertrouw ik een kliksysteem niet.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Amy en Arlo een tuig of martingale, Mila en Fayah een jachtlijntje.
Bij de martingales heb je het risico niet dat er een sluiting los kan schieten.

Als pup droeg Fayah op de hondenschool een tuigje. Ze moest eerst nog leren een halsband te accepteren, want daarvan ging ze in eerste instantie steigeren als een woest paard. Op mijn hondenschool was zowel een tuigje als halsband prima. Nu draagt ze alleen nog een tuig op wandelingen waarbij ze wat vaker aangelijnd moet zijn, in combinatie met lange lijn.
Amoz droeg op de hondenschool een halfcheck en dat was ook gewoon prima, maar die trok dan ook echt niet aan de lijn.
Afbeelding
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Josefien schreef:Nou, met die klikhalsbanden en dat 'losfloepen', is het een kwestie van goedkoop is duurkoop.
Merlijntje, een XXL-formaat hond, wil nog wel eens forse druk leggen wanneer een motorrijder ons passeert.
Hij draagt al een jaar of zeven, een martingale met kliksluiting. De checkmate van ezydog, het ding gaat maar niet af en slijt amper.
Een niet-martingale halsband past hem ook voor geen meter. Hij heeft een dikke kraag, stokhaar en vette wam. Een normale halsband is niet goed af te stellen. Of dat ding kruipt in zijn vacht, waardoor hij er potsierlijk uitziet .Stel ik hem ruimer, wat zijn keelhuid ten goede komt, heb ik weinig vat op hem, wat betreft passerende motorrijders.
Een martingale met kliksluiting is voor ons helemaal prima
Inderdaad, ik heb ze speciaal laten maken de banden met zeer sterke en grote aluminium kliksluitingen. Ze zwemmen ermee, dock diven ermee en doen alles maar zo sterk als een huis. Nu ook een Always Prepared band geprobeerd met 2 cobra sluitingen. Deze heb ik.nog niet getest maar zien er ook erg sterk uit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

P & T dragen constant een halsband met kliksluiting, daar hangt bij P nooit een riem aan, bij T enkel op het werk (en op wandeling een korthouder)
Bij wandelen dragen ze een AnnyX tuig.

Runar draagt zelden een halsband, indien wel is het idem aan die van de andere.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
Marc

Bericht door Marc »

Wuilus had een nylon band met een kliksysteem en daar heeft ze jaren mee gelopen. En die kon heel erg trekken en uitvallen maar die band heeft het nooit begeven. Dat terwijl die hond regelmatig met 40 kilo volle kracht op de achterpoten naar bepaalde buurt honden ging.
Hewi

Bericht door Hewi »

Halfcheck. Mijn handen vinden gespen of klikdingen niet fijn.
Groetjes Heidi

Afbeelding
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Ik heb een dunne kleine halsband met penning van zijn puppy tijd. Daarna een bredere klik gekocht maar 1 ruk en hij is los. Daarom nu een leren gesp halsband. Die met penning is alleen voor het loslopen, die hij los trekt voor op m’n werk. De leren voor m’n moeder die laat hem aan zijn halsband uit. Bij mij loopt hij standaard aan zijn tuig en met trainen aan zijn jacht lijn
Afbeelding
alinelaila
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Zoë loopt met een tuig, maar mijn vorige hond liep aan een klik-halsband. Heeft ie jaren aan gelopen en is nooit stuk gegaan.
Sabine1
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Sabine1 »

Bowie heeft een jachtlijntje (dubbele stop) ook tijdens de cursus.
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik gebruik of halfchecks of gewoon jachtlijntje. jachtlijntjes zijn niet zo zwaar als ik ga wandelen.
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Halfchecks of jachtlijnen. Officieel mocht dat op onze hondenschool ook niet maar er heeft nooit iemand moeilijk gedaan.
Ik maak er een spelletje van om zelf hun kop door de lus te duwen en uiteraard gaan ze nooit te strak.
Wij moesten ook de oefening doen dat je de band pakt maar ik heb dat niet willen aanleren. Manu had altijd een hekel aan pakken. Die wil gewoon dat je wat leuks voor hem hebt en dat je er vanuit gaat dat hij dan wel blijft. Zodra het iets teveel op controle lijkt gaat hij in protest. Ik heb daar mijn manieren omheen gevonden en die werken voor Meeko ook prima.
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Minou heeft een leren halfcheck en Nala een klikhalsband met extra slot erop.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Plaats reactie