Hond erbij in 2024

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
ranetje
Posts in topic: 7

Re: Hond erbij in 2024

Bericht door ranetje »

Wat een lief snoetje. :I:
Veel plezier met haar :ok:
Afbeelding
Omega
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Bij ons komt geen pup dit jaar, er is helaas maar 1 pup geboren.
Dit jaar verder met Quinta trainen en hoop ik wat jachtproeven en wellicht wat andere workshops/cursussen.
Afbeelding
Mo-yi
Posts in topic: 9
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

blacky schreef: 15 mar 2024, 19:56 ja hier is er een meisje bij gekomen. Anders dan verwacht is het geen pupje van onze Loekie geworden. Hij gaat een mooi teefje dekken en ik had daar graag een pupje van gewild. Maar is het een pupje geworden die gewoon op mijn pad is gekomen.
Nadat een pup uit Litouwen niet door ging. Zag ik weer het pupje voorbij komen waar ik ook voor was gevallen. Alleen een teefje en ik wilde graag een reutje. Toen ik informeerde of ze nog vrij was bleek ze te zijn verkocht aan een fokker in Duitsland. Dus helaas maar niet zo erg want pupje van Loekie zou er ook nog komen.
En dan komt het bericht dat ze terug komt, er is opvang nodig want de fokker zelf is op vakantie maar wil haar wel zo snel mogelijk weer in Nederland hebben. Tja en dan weet ik het zeker, ik vang haar op met de optie haar te houden.
En nu 3 weken nadat ze bij ons kwam kan ik het hier wel zeggen ze blijft.
Wat ik al na 10 minuten wist en mijn man ook. Dit meisje is zo superleuk lief en geweldig dat ze niet meer weg gaat.
Het is wel de bedoeling met haar te showen en hopelijk een nestje te fokken maar als dat allemaal niet kan blijft ze toch.
Maar goed het verhaal is lang genoeg. Ontmoet onze Roos ( Appolonia Akelei van de Hollandia Staete.)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ahhh wat een leukerd! proficiat :hartjes:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Wat een dropje, die zou ik ook houden
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Hier geen pup, maar ik ga morgen eens kijken voor wat verse zebravinken. Er zijn er helaas twee gesneefd wegens hoge leeftijd.
Afbeelding
Irma
Posts in topic: 5

Bericht door Irma »

Heerlijk hoor, die vooruitzichten. Helaas wanneer Beau er niet meer is, dan geen dieren meer. Zal ongelofelijk, ongelofelijk stil worden straks. Geniet wel mee van alle andere honden, dieren hier.
Hakkene
Posts in topic: 6
Honden: 2
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Nanna schreef:Hier geen pup, maar ik ga morgen eens kijken voor wat verse zebravinken. Er zijn er helaas twee gesneefd wegens hoge leeftijd.
Wat is een hoge leeftijd voor een zebravink?
Hakkene
Posts in topic: 6
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Irma schreef:Heerlijk hoor, die vooruitzichten. Helaas wanneer Beau er niet meer is, dan geen dieren meer. Zal ongelofelijk, ongelofelijk stil worden straks. Geniet wel mee van alle andere honden, dieren hier.
Hopelijk heeft Beau nog een flinke tijd voor de boeg. Of is het een stokoudje
alinelaila
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Irma schreef: 16 mar 2024, 08:26 Heerlijk hoor, die vooruitzichten. Helaas wanneer Beau er niet meer is, dan geen dieren meer. Zal ongelofelijk, ongelofelijk stil worden straks. Geniet wel mee van alle andere honden, dieren hier.
Ook niet een oud hondje wat genoeg heeft aan een beetje scharrelen in de tuin?
alinelaila
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Ja, hier is (na bijna 2 jaar zonder hond) een paar weken geleden Zoë komen wonen. Ze is een Friese stabij van 1,5 jaar

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Hakkene schreef: 16 mar 2024, 09:32
Nanna schreef:Hier geen pup, maar ik ga morgen eens kijken voor wat verse zebravinken. Er zijn er helaas twee gesneefd wegens hoge leeftijd.
Wat is een hoge leeftijd voor een zebravink?
Ik heb ze vijf jaar gehad. Maar ik kocht ze als volwassen vogel dus geen idee.

“ Leeftijd Zebravinken
Hoe oud kan een zebravink nou echt worden? Een leeftijd van 3 tot 5 jaar is de gemiddelde levensverwachting voor zebravinken. Een zebravink in gevangenschap wordt veel ouder dan in het wild. De gemiddelde leeftijd van een wilde zebravink is maar 50 dagen! Er zitten echter hele grote verschillen in de leeftijd die de meeste zebravinken halen. Het is absoluut niet uitzonderlijk dat een zebravink maar 1 of 2 jaar oud wordt, of zelfs 6 jaar of ouder. Wel uitzonderlijk is een leeftijd van meer dan 10 jaar, wanneer dit voorkomt is dit meestal bij zebravinken welke in huis gehouden worden.”
Afbeelding
Irma

Bericht door Irma »

Hopelijk heeft Beau nog een flinke tijd voor de boeg. Of is het een stokoudje
Nou... hij is bijna 19, maar hij blijft me verrassen.....
Ook niet een oud hondje wat genoeg heeft aan een beetje scharrelen in de tuin?
Nee durf dat niet meer aan, ben nu alleen, heb echt geen mens om me heen die eventueel hem / haar kan verzorgen.
Gaat me vreselijk aan het hart , vrijwel altijd honden en katten om me heen gehad. Maar je moet kiezen voor het dier, niet omdat ik het zo graag wil. Zie genoeg oudere hondjes die in de opvang komen omdat men er niet meer voor kan zorgen. Zo triest..... voor mens en dier.
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Is een oppashond ofzo geen optie voor je tzt?
Heb je wel geregeld een hond waar je lekker mee kan kroelen, wandelen etc maar niet de verantwoordelijkheid etc. 😊
Of bijvoorbeeld afspreken met het plaatselijke asiel dat je daar ik noem maar wat 1-2x per week honden gaat uitlaten?

Zo ben ik aan Joep gekomen, zijn vrouwtje werkt veel en Joep kan zeer slecht alleen thuis zijn maar is tegelijkertijd zo makkelijk dat hij mij vrijwel geen extra werk geeft qua verzorging, uitlaten etc.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Irma

Bericht door Irma »

Loraine schreef: 16 mar 2024, 12:27 Is een oppashond ofzo geen optie voor je tzt?
Heb je wel geregeld een hond waar je lekker mee kan kroelen, wandelen etc maar niet de verantwoordelijkheid etc. 😊
Of bijvoorbeeld afspreken met het plaatselijke asiel dat je daar ik noem maar wat 1-2x per week honden gaat uitlaten?

Zo ben ik aan Joep gekomen, zijn vrouwtje werkt veel en Joep kan zeer slecht alleen thuis zijn maar is tegelijkertijd zo makkelijk dat hij mij vrijwel geen extra werk geeft qua verzorging, uitlaten etc.
Ja, misschien wel, kan een optie zijn een oppashondje. Hier in de buurt geen asiel, te minste waar ik kan komen. anders had ik dat zeker gedaan.
Kells
Posts in topic: 10
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

@Irma, wellicht is het een idee om je aan te melden bij Opoe?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
K@ren
Posts in topic: 4

Bericht door K@ren »

Hier komt volgende week een pup wonen :cheer:
Hij heet Ilvar, is een IJslandse Hond en komt uit Oostenrijk 🇦🇹
Hij wordt door een Nederlandse fokker gehaald, die hem in Nederland wil plaatsen voor de fok. En dat is dus bij mij geworden 😀 Zijn zusje komt ook naar Nederland, dus ze zijn nog met z’n tweeën.
Op een paar dagen na precies 2 jaar nadat Kuno is overleden, heb ik weer een hond. Ik heb er zo’n zin in :cheer: :hartjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door K@ren op 16 mar 2024, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Wat een leukerd!
Afbeelding
Sterre
Posts in topic: 13

Bericht door Sterre »

Kells schreef: 16 mar 2024, 12:58 @Irma, wellicht is het een idee om je aan te melden bij Opoe?
Dat is echt heel leuk. Ik heb dat ook bijna gedaan maar toen kwam iemand uit de buurt bij mij die vroeg of ik af en toe op een cockerspanieltje wilde passen. Dat doe ik nu al twee jaar en volgende week komt ze voor 3 weken ivm vakantie van baasje. Dus Opoeh is niet doorgegaan. Maar daar staan echt leuke, kleine, makkelijke hondjes bij. En je leert weer wat mensen met honden kennen. Is echt een aanrader Irma.
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik ben via een oproep op Facebook (zo'n plaatselijke groep) aan Joep gekomen.
Zijn eigenaar had daar een oproep geplaatst, ik twijfelde vnl ivm Dívka, de oproep verdween en een tijdje later werd hij weer geplaatst.
Bleek dat ze een oppas hadden gevonden maar die bleek ineens een ander idee te hebben over de verantwoordelijkheid (laatste moment afzeggen, melden dat als er vandaag besloten werd om morgen 6 weken op vakantie te gaan dat niet te hoeven melden etc) en daarom met diegene gestopt is.
Kennis gemaakt in het park, gekeken hoe de honden het onderling deden omdat Dívka andere honden eng of op zijn minst erg spannend vindt, dat ging ontzettend goed en een paar dagen later een halve middag op proef bij mij gekomen.
En eigenlijk beviel dat zo goed dat we inmiddels 6 maanden verder zijn en Joep hier de ene week 2 dagen is en de andere week kan dat maar zo 5-6 dagen zijn en wanneer de eigenaar op vakantie gaat of bijvoorbeeld een concert bezoekt oid blijft hij gezellig logeren. :cheer:
Ik krijg er wat geld voor, maar das meer een klein extraatje (€5,- per dag, €2,50 per nacht, een etmaal is dus €7,50, ze zorgt zelf voor voer), zien hoe leuk de honden onderling met elkaar omgaan, hoe Joep gewoon naadloos invoegt in het ritme hier etc is het allerleukste.

Joep en Dívka hebben wat voedselnijd maar ze liggen allebei (apart van elkaar) rustig strak naast Mahdu te kluiven, Mahdu is ook echt de stabiele factor tussen ze zegmaar en buiten voer om vinden Joep en Dívka elkaar ook steeds liever. :lol1:
Dat Joep hier zo vaak komt haalt ook de gevoelsmatige druk eraf dat er een hond bij moet wanneer één van die van mij om wat voor reden dan ook zou wegvallen.
Het is wat dat betreft echt win-win-win gebleken hier. :E:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Petra
Posts in topic: 2

Bericht door Petra »

Het was eigenlijk niet de bedoeling, maar het is toch gebeurd.
Mijn moeder kan niet meer goed genoeg voor haar Tessa zorgen, dus Tessa woont nu bij mij.

Afbeelding
Afbeelding
hakunamatata
Posts in topic: 8
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

K@ren schreef: 16 mar 2024, 13:18 Hier komt volgende week een pup wonen :cheer:
Hij wordt door een Nederlandse fokker gehaald, die hem in Nederland wil plaatsen voor de fok. En dat is dus bij mij geworden 😀 Zijn zusje komt ook naar Nederland, dus ze zijn nog met z’n tweeën.
Op een paar dagen na precies 2 jaar nadat Kuno is overleden, heb ik weer een hond. Ik heb er zo’n zin in :cheer: :hartjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo leuk! En zo'n knap pupje :I:
Het is nu zo dichtbij, je kan gewoon de dagen tellen :wachten:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 11
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat leuk Karen! Gefeliciteerd!
Is dat soms van de fokker die we van de kc nog kennen ;-)
Afbeelding
Irma

Bericht door Irma »

Kells schreef: 16 mar 2024, 12:58 @Irma, wellicht is het een idee om je aan te melden bij Opoe?
Ja, ook een idee, dank je! Past wel bij me... Opoe.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

blacky schreef: 15 mar 2024, 19:56
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik snap totaal dat je voor haar gevallen bent, wat is ze leuk :I:
Als je eens een oppas zoekt bied ik me alvast aan :engel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit is ook al zo’n snoepje. Is er een bepaalde reden dat je voor een Oostenrijkse fokker hebt gekozen?
Afbeelding
Pyrnoah

Bericht door Pyrnoah »

Wilma schreef: 16 mar 2024, 16:05 Afbeelding

Gisteren hebben we onze keuze gemaakt. :I: Nu nog drie weken wachten.
Kijk nou, wat een schatje :I: Is het een reutje of een teefje?

En ook die andere pupjes, het IJslandertje en Havanezertje wat een popjes :vlinder: Ik wens jullie allemaal heel veel plezier met de nieuwe aanwinsten!
Plaats reactie