Hij is nog ontzettend fit en goed in conditie. Hij liep vorig jaar nog mee met twee dogsurvivals en hij gaat nog gemakkelijk twee uur lang mee wandelen. Hij jaagt Meeko de tuin door en sloft de hele dag als erfhond om het huis.
Hij heeft wat artrose in één voorpoot waarvoor hij elke maand een Librela injectie krijgt. We merkten dat zijn achterhand wat spierverlies had en slapper werd en dus krijgt hij nu ook maandelijks anabolen geïnjecteerd en geven we hem dagelijks ontstekingsremmer galliprant.
Hij wordt regelmatig gecontroleerd, altijd prachtige bloeduitslagen en men vindt het een sterke en gezonde hond
Hij eet goed, is mooi op gewicht en bovenal is hij ontzettend vrolijk en goedgemutst.
Al jaren had hij een kleine bult in zijn lip. Deze is alleen de afgelopen maanden gaan groeien tot het tegen zijn hoektand aan ging drukken. We hebben de bult al een aantal keer laten controleren maar elke keer was de conclusie dat het geen kwaad kon. Tot het nu dus drukt. Ik vond het ook best wel veel gegroeid dus toch maar weer naar de dierenarts.
Ze hebben wat cellen afgenomen en vandaag krijg ik de uitslag. Ze dacht toch aan een tumor door hoe het eruit zag en de plots snelle groei.
Nu wil ze het alleen niet weghalen door zijn leeftijd. Ze is bang dat de narcose teveel voor hem zal zijn en hij er of niet uit komt of niet goed zal herstellen.
Ik heb het er veel met mijn partner over gehad. Het is natuurlijk iets voorbarig want ik weet nog niet wat het is, maar zoiets gaat toch malen natuurlijk.
Hij is sterk en gezond maar wel op leeftijd. Wij vinden hem niet stokoud. Als we besluiten het weg te laten halen, kan het dat hij er niet uit komt maar dan heeft hij er niet zoveel last van natuurlijk.
Als we het niet weg laten halen gaat het hem pijn doen ivm de plek op de lip. Wacht je dan tot hij niet meer eet van de pijn?
Wat zouden jullie doen?
Oh, en duim alsjeblieft dat het gewoon een ontsteking is en het weg gaat met antibiotica oid. Dan heb ik dit topic lekker voor niets gemaakt