Cane Corso
Re: Cane Corso
Ziet er een lieverdje uit.
Ruim drie
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ik vind het geen mooie hond, doe mij Zillion maar.
ja mij ook hoor,.. toch zie ik nog wel eens types die veel lelijker zijn hoor, er zijn fokkers daar zou ik geen CC van nemen al kreeg ik geld toe . wel leuk dat ze lekker in haar eigen wereldje leeft en haar eigen gang gaat en die streepjes zijn zeker wel leuk
Ze heeft wel een prettige snuit. Alleen te weinig bone en niet in balans kwa bouw. Maar daar zal ze zelf geen last van hebben en daar gaat het om.
Ik vind haar ook niet perse heel knap, ik vind het wel heel leuk dat cane corso's zo divers zijn in uiterlijk maar allemaal die side eye blik hebben
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik vind het best een mooie hond, maar die blik! Als blikken konden doden...
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind cane corsi nooit mooi maar deze hond is gewoon te dik en nat.
Als fenotype vind ik er weinig mis mee. Behalve dan dat rastype.
Als fenotype vind ik er weinig mis mee. Behalve dan dat rastype.
De makke is dat er wellicht wel veel Cane Corso’s zijn maar weinig mooie. De Ierse Wolfshond heeft dat ook. Veel Ieren maar weinig waarvan je wow zegt.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik zag van de winter een meneer met een deerhound rondlopen. Prachtig plaatje.
De meneer had zich toch een beetje als hertenjager aangekleed en dat vond ik dan weer zonde. Mooie meneer, mooie hond maar het moet geen kerststalletje worden.
Bij een CC wil ik een baas die oogcontact heeft metr een zittende hond en een slappe riem.
Dit hoort niet los op straat. Niet naar mij laten kijken.
In een grijs verleden zorgde ik voor een jongen met een grote lichamelijke en mentale beperking. Hij kon een beetje praten en woonde vanaf zijn 13e al op de groep.
Zijn zus ging trouwen en ik ging zorgen dat hij daar dan kon zijn.
De cane corso van hun ouders (want daar hadden we het over) heeft de hele middag in de bench staan schreeuwen omdat ik aan die rolstoel zat. 12 meter verderop. Proberend die bench dan maar die kant op te beuken.
Ik vind het mooi dat het kan maar het is geen huisdier. Die horen buiten aan een ketting of inderdaad in een stevige kooi.
Ik snap echt niet wat je er mee moet als het niet om die agressie gaat en ik wil de uitlaatstrook niet met je delen.
De meneer had zich toch een beetje als hertenjager aangekleed en dat vond ik dan weer zonde. Mooie meneer, mooie hond maar het moet geen kerststalletje worden.
Bij een CC wil ik een baas die oogcontact heeft metr een zittende hond en een slappe riem.
Dit hoort niet los op straat. Niet naar mij laten kijken.
In een grijs verleden zorgde ik voor een jongen met een grote lichamelijke en mentale beperking. Hij kon een beetje praten en woonde vanaf zijn 13e al op de groep.
Zijn zus ging trouwen en ik ging zorgen dat hij daar dan kon zijn.
De cane corso van hun ouders (want daar hadden we het over) heeft de hele middag in de bench staan schreeuwen omdat ik aan die rolstoel zat. 12 meter verderop. Proberend die bench dan maar die kant op te beuken.
Ik vind het mooi dat het kan maar het is geen huisdier. Die horen buiten aan een ketting of inderdaad in een stevige kooi.
Ik snap echt niet wat je er mee moet als het niet om die agressie gaat en ik wil de uitlaatstrook niet met je delen.