Susan schreef: ↑19 mar 2024, 13:56
Doyaquba schreef: ↑19 mar 2024, 07:19
Susan schreef: ↑18 mar 2024, 22:19
Bij de.komende afspraak willen ze weer een kweek afnemen om te kijken of de bacterie meer resistent is. Ik vraag me af wat het doel daarvan is, omdat we 2 maanden terug ook een kweek hebben gedaan waaruit al de resistentie op medicatie bleek. Van de 4 medicatie opties die uit de kweek bleken hebben we nu 2 geprobeerd/doe ik nu. Waarom dan weer een kweek? Er is letterlijk gezegd dat we dan waarschijnlijk een uitkomst krijgen waaruit nog meer resistentie blijkt, maar wat nodig is om verdere behandeling te bepalen. Ik begrijp daar niets van, dus daar wil ik het nog over hebben.
Waarschijnlijk willen ze kijken of de bacterie nu resistent is tegen de medicatie die je al gebruikt. Het vervelende is dat Pseudomonas echt snel evolueert tegen behandelingen en de biofilm formatie is ook nog eens een extra resistentie factor. Heeft je dierenarts het al eens gehad over een Zepp operatie? Ik vrees dat je na zo'n lange behandeling niet meer met alleen medicatie er komt. Tenzij combinatietherapie en echt hoge dosering nog een optie is, maar daarvoor zal ook nog het extra antibiogram nodig zijn. Hoe langer de ontsteking duurt, hoe moeilijker deze te behandelen is. Onze richtlijn (op het diagnostisch lab) is altijd dat er na 6-8 weken behandeling een verandering in behandelplan moet zijn als er niet voldoende vooruitgang is geboekt.
Ja, ik begrijp dat ze idd die resistentie willen testen maar ik zie nu eigenlijk al dat de antibiotica niet voldoende werkt. Na 2 maanden. Dus dan kun je denk ik met het blote oog al zeggen dat het resistent is voor deze antibiotica?
Wat ik afgelopen tijd heb geprobeerd is spoelen, zalf antibiotica, prednison in pil vorm en een soort prednison voor in haar bek. En dan savonds nog een andere antibiotica in haar oor. Dus ik heb nu 5 dingen, volgens mij een vrij heftige aanpak. En we zitten al sinds oktober/november op Anallergenic voer. En verder helemaal 0 lekkers of wat dan ook. Maar heb niet het idee dat het weg is. Heb de kast vol met medicatie waar de Pseudomonas en MRSA resistent voor zijn, veel blijft er niet over.
We hebben het gehad over Teca? De hele gehoorgang verwijderen. Maar daar wil Amsterdam nog niet aan omdat de kans op infecties groot is als de bacterie er nog zit. Dus ze willen die eerst onder controle krijgen. Wat dus niet lukt, dus ik zit een beetje in een loop.
Deze week heb ik weer een afspraak met de da. Ik weet nog niet of ik dan meteen met iets nieuws wil beginnen of me wil verdiepen in homeopathische medicatie. De Manuka honing, en ik las hier op het forum iets over een groene behandeling. Ik weet de naam even niet meer, maar iets met orale poeder geloof ik. Heb jij nog bepaalde tips vanuit wat je hebt gezien/ervaren?
Voor deze antibiotica kan je dat concluderen zonder test, maar ik weet niet hoe ze in Amsterdam testen, bij ons worden meer dan 20 verschillende antibiotica in 1 test getest om het juiste middel te vinden en dan niet alleen resistent ja of niet maar wat precies de werkzame dosis nog is.
Het is ook echt een ellende hoor, dit soort ontstekingen, het heeft bij een vriendin van me 6 maanden geduurd voor ze de juiste combinatie had van medicijnen.
TECA en Zepp zijn verschillende operaties en Zepp wordt hier in de kliniek gebruikt voor dit soort therapieresistente ontstekingen van de buitenste gehoorgang. De hond wordt hierbij ook niet doof, wel is de uitgang dan open zodat spoelen bijvoorbeeld veel meer nut heeft en de omgeving ook ongunstiger is voor bacteriën. Het verschil staat hier ook verder uitgelegd:
https://www.eduvet.nl/ooroperatie-zepp-of-teca/ Maar het is dus wel afhankelijk van waar de pseudomonas ondertussen allemaal zit. Dat ze niet opereren zonder de infectie onder controle te hebben is wel een beetje apart aangezien operatie noodzakelijk is op een gegeven moment als alleen therapie niet helpt juist om het onder controle te krijgen, maar goed, ze zullen hun redenen hebben neem ik aan, het verbaast me alleen.
Loop je alleen bij een dermatoloog of ook bij een KNO arts?
Homeopathie heb ik helaas geen tips voor, die informatie krijgen wij niet erbij, alleen diagnoses en (reguliere) therapie.