Spel onderling
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Spel onderling
Lola en Depp zijn gelukkig elkaars beste maatjes maar ik merk bij Depp dat hij soms in het "spel" wat doorslaat wat zich vooral uit in heel hard grommen en hier ook best volhardend in zijn, qua grom klinkt het niet als een spel grom en als Lola hem (super netjes) corrigeert in z'n fanatisme is hij niet perse onder de indruk. Vaak kan ik het herleiden aan moe zijn en tijd voor een slaapje, leg ik hem dan in de bench is hij ook met 5 seconden in diepe slaap. Maar ik kan hem niet altijd in de bench stoppen en spelen hoort er natuurlijk ook gewoon bij maar doe ik er goed aan om het gewoon te laten en het ze zelf uit te zoeken? Wordt het me echt te gortig dan probeer ik hem wel wat af te leiden van Lola en Lola mag/kan op de bank dus daar zoekt en vindt ze haar veiligheid ook wel van het puppy geweld. Depp is nu bijna 11 weken dus hij zal ook nog echt wel profiteren van z'n puppy krediet maar ik vindt het lastig of ik me hier mee moet bemoeien of dat het zonder mijn bemoeienis ook wel goed komt. Depp is hierin echt wel fanatieker en vocaler in als dan toen Floris en dat kwam uiteindelijk ook helemaal goed maar omdat Depp soms een tandje bijzet is het voor mij toch een andere situatie.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: Spel onderling
Ik zou hem wel in de bench leggen denk ik. Niet als ie wat wild speelt/veel gromt, maar meer als je merkt dat hij niet meer goed reageert op een correctie van Lola. Vooral ook omdat je zegt dat ie in 5 seconden slaapt, dan is ie blijkbaar toch moe en voor Lola blijft het ook leuker als ie niet als een wilde door blijft beuken. Want over een maand of 2 issie 8 kilo zwaarder en heeft ie nog die babytanden en dan is het niet meer zo leuk. Ik zou willen voorkomen dat ze alles uit de kast moet gaan halem om hem 'eronder te krijgen' in deze fase.
Al begreep ik van Karels fokker dat honden soms wel tot 11 maanden puppykrediet krijgen dus dat het op zich normaal is als er niet meteen wordt doorgepakt.
Al begreep ik van Karels fokker dat honden soms wel tot 11 maanden puppykrediet krijgen dus dat het op zich normaal is als er niet meteen wordt doorgepakt.
Als hij bij het doorslaan in 5 minuten onder zeil is in de bench, dan zou ik dat wel gewoon doen denk ik.
Ik heb het bij een van mijn pups ook gedaan die ook wel eens doorsloeg, al was dat niet naar de andere hond maar naar mij.
Ik heb het bij een van mijn pups ook gedaan die ook wel eens doorsloeg, al was dat niet naar de andere hond maar naar mij.
-
Ik weet niet of het altijd te herleiden is tot zijn moe zijn. Natuurlijk is een pup van 11 weken snel moe/voldaan en hij krijgt die rust ook zeker wel maar hij is vrij vlot fanatiek in z'n 'spel'. Ik ga er zeker iets mee doen en kijken of het echt ligt aan z'n slaap tijd.
Ik zal Lola dus iets meer in bescherming moeten nemen.
Ik zal Lola dus iets meer in bescherming moeten nemen.
Is lola in staat om nog wat fanatieker te corrigeren? Iets wat wel indruk maakt? Super netjes corrigeren is natuurlijk leuk, maar wanneer de " tegenpartij" er weinig boodschap aan heeft, zal het nog wat duidelijker moeten.
Wat denk je dat er gebeurt wanneer je niet ingrijpt? En lola mag best zijn ego flink krenken en dat kan ook een "kras" opleveren.
Wat denk je dat er gebeurt wanneer je niet ingrijpt? En lola mag best zijn ego flink krenken en dat kan ook een "kras" opleveren.
-
Lola is een hond van vertrouwen en voorzichtig en ik merk inderdaad dat gaandeweg de dagen Lola wat duidelijker durft te zijn in haar correcties en dat resulteert er inderdaad soms in dat hij een draai om z'n oren krijgt (ze corrigeert door in z'n oor te bijten...). Dat werkt en het geeft Lola ook het vertrouwen dat ze dit mag....uiteraard mag ze dit van mij want ze is netjes en eerlijk maar haar durf zit in de weg. En ik leg Depp vaker in de bench als hij doorslaat, het is een pupje met peper in z'n kont maar hij leert gelukkig vlot waarbij hij nu ook z'n eigen uit knop ontdekt. Het gaat in elk geval al beter dan begin van de week.Noor schreef: ↑22 mar 2024, 20:02 Is lola in staat om nog wat fanatieker te corrigeren? Iets wat wel indruk maakt? Super netjes corrigeren is natuurlijk leuk, maar wanneer de " tegenpartij" er weinig boodschap aan heeft, zal het nog wat duidelijker moeten.
- runninggirl
- Honden: 3
Zodra ik zie dat de andere hond het niet leuk vindt en de wildebras niet dimt, dan ga ik opsplitsen of de aanstichter even kort aan de riem doen tot de energie is gezakt. Sommige honden kunnen goed corrigeren en grenzen aangeven, en sommigen luisteren er helaas toch niet naar. En sommige honden geven te zacht hun grenzen aan en die moet je vind ik ook in bescherming nemen. Dus dan grijp ik gewoon in zodat het voor iedereen leuk blijft. En als je het vaak genoeg doet zolang het nodig is leert de hond er ook wel van om niet zo door te drammen.
SuperFabienne schreef: ↑22 mar 2024, 23:30Lola is een hond van vertrouwen en voorzichtig en ik merk inderdaad dat gaandeweg de dagen Lola wat duidelijker durft te zijn in haar correcties en dat resulteert er inderdaad soms in dat hij een draai om z'n oren krijgt (ze corrigeert door in z'n oor te bijten...). Dat werkt en het geeft Lola ook het vertrouwen dat ze dit mag....uiteraard mag ze dit van mij want ze is netjes en eerlijk maar haar durf zit in de weg. En ik leg Depp vaker in de bench als hij doorslaat, het is een pupje met peper in z'n kont maar hij leert gelukkig vlot waarbij hij nu ook z'n eigen uit knop ontdekt. Het gaat in elk geval al beter dan begin van de week.Noor schreef: ↑22 mar 2024, 20:02 Is lola in staat om nog wat fanatieker te corrigeren? Iets wat wel indruk maakt? Super netjes corrigeren is natuurlijk leuk, maar wanneer de " tegenpartij" er weinig boodschap aan heeft, zal het nog wat duidelijker moeten.
Als je Lola bevestigt in haar recht om grenzen te stellen gaat het duidelijk al een stuk beter.
Gaat prima zo
-
Het gaat inderdaad al een stuk beter. Lola vindt grenzen stellen best heel lastig ( Lola is het type hond wat zich laat pesten en opjagen) maar ze komt ten opzichte van Depp steeds meer voor zichzelf op en Depp weet steeds beter waar de grenzen zijn en accepteert dat nu ook prima.ranetje schreef: ↑23 mar 2024, 11:13SuperFabienne schreef: ↑22 mar 2024, 23:30Lola is een hond van vertrouwen en voorzichtig en ik merk inderdaad dat gaandeweg de dagen Lola wat duidelijker durft te zijn in haar correcties en dat resulteert er inderdaad soms in dat hij een draai om z'n oren krijgt (ze corrigeert door in z'n oor te bijten...). Dat werkt en het geeft Lola ook het vertrouwen dat ze dit mag....uiteraard mag ze dit van mij want ze is netjes en eerlijk maar haar durf zit in de weg. En ik leg Depp vaker in de bench als hij doorslaat, het is een pupje met peper in z'n kont maar hij leert gelukkig vlot waarbij hij nu ook z'n eigen uit knop ontdekt. Het gaat in elk geval al beter dan begin van de week.Noor schreef: ↑22 mar 2024, 20:02 Is lola in staat om nog wat fanatieker te corrigeren? Iets wat wel indruk maakt? Super netjes corrigeren is natuurlijk leuk, maar wanneer de " tegenpartij" er weinig boodschap aan heeft, zal het nog wat duidelijker moeten.
Als je Lola bevestigt in haar recht om grenzen te stellen gaat het duidelijk al een stuk beter.
Gaat prima zo
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Mooi!Fabienne schreef: ↑23 mar 2024, 22:41 Het gaat inderdaad al een stuk beter. Lola vindt grenzen stellen best heel lastig ( Lola is het type hond wat zich laat pesten en opjagen) maar ze komt ten opzichte van Depp steeds meer voor zichzelf op en Depp weet steeds beter waar de grenzen zijn en accepteert dat nu ook prima.
Amy en Arlo waren er ook niet zo goed in toen puppy Fayah er hier bij kwam. Mila daarentegen kan juist héél goed haar grenzen stellen en duidelijk maken, die heeft Fayah precies één keer hoeven te corrigeren om het daarna met een blik en houding af te kunnen. Fayah had sowieso meteen al veel meer ontzag voor Mila, ze leek meteen al te weten wat voor vlees ze in de kuip had.
Nou was Fayah geen pup die überhaupt vaak echt te ver ging en doordraaien deed ze eigenlijk nooit, meestal reageerde ze ook al prima op de subtielere signalen van Arlo en Amy. Het duurde echt wel weken voordat Amy een keer serieus liet weten dat Fayah te ver ging en Arlo heeft dat eigenlijk nooit gedaan (die liep gewoon weg). Ik beloonde Amy ook als ze wel een keer echt voor zichzelf opkwam, want ze keek daarna meteen naar mij alsof ze dacht dat ze iets verkeerd had gedaan. Dus ja, ik heb de volwassen honden die dat nodig hadden dan ook wel eens wat in bescherming genomen en geholpen, bijvoorbeeld door Fayah even weg te roepen en met haar te spelen.
Haar apart leggen of in de bench leggen was bij Fayah niet nodig, maar als je ziet dat Depp uit overprikkeldheid/vermoeidheid vervelend wordt, lijkt me dat ook een prima oplossing.