Hoe blokkeer je een hond ?
Re: Hoe blokkeer je een hond ?
@ Maart, wat rot dat je gebeten bent ! Fijn dat je honden heel zijn, en rustig bleven.
Wat de meesten adviseren, hond achter je houden, jezelf groot maken, en met luide boze stem de andere hond wegsturen, dat heb ik wel gedaan. Maar vervelend is het wel, toen het klaar was ging pippa zich uitschudden, en had ik de rest van de dag een mega-hoofdpijn.
Nu gaat het wel weer.
Wat de meesten adviseren, hond achter je houden, jezelf groot maken, en met luide boze stem de andere hond wegsturen, dat heb ik wel gedaan. Maar vervelend is het wel, toen het klaar was ging pippa zich uitschudden, en had ik de rest van de dag een mega-hoofdpijn.
Nu gaat het wel weer.
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Auw, dat ziet er pijnlijk uit Maart.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik voel het wel ja, gelukkig mijn rechterarm en die gebruik ik het minst.
Wonde vloeit goed dus dat is ok.
Andere kant is er niet doorheen gelukkig.
Wonde vloeit goed dus dat is ok.
Andere kant is er niet doorheen gelukkig.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
Re: Hoe blokkeer je een hond
Jezus Maart
Ik heb ooit een kruising malamute die Rozi beet (die nota bene een omweg voor die hond maakte door de struikjes) een rotklap met mijn stok gegeven. Nadat ik diezelfde struikjes was ingevlogen
De eigenares van die hond was woest en pakte me bij mijn kraag, waar ik de slappe lach van kreeg. Het was een klein oud vrouwtje
Maar goed, effect is wel dat die hond nu bang voor me is. Heel goed. Je wilt mamma niet boos hebben.
Ik heb ooit een kruising malamute die Rozi beet (die nota bene een omweg voor die hond maakte door de struikjes) een rotklap met mijn stok gegeven. Nadat ik diezelfde struikjes was ingevlogen
De eigenares van die hond was woest en pakte me bij mijn kraag, waar ik de slappe lach van kreeg. Het was een klein oud vrouwtje
Maar goed, effect is wel dat die hond nu bang voor me is. Heel goed. Je wilt mamma niet boos hebben.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Het interesseert me oprecht geen bal wat de smurven allemaal vinden maar ik vind de confrontatie opzoeken/escaleren gewoon niet de beste weg naar een veilige situatie.ellen en de birmanen schreef: ↑27 mar 2024, 08:55 ik zal er maling aan hebben om als tokkie te gaan gillen. de veiligheid van mijn honden gaan voor op dat wat de buurt van mij zal denken. ik brul het liefst de hond weg.
Verreweg de meeste honden komen alleen maar patsen en gaan dan weer weg. Dan maak je de boel echt niet veiliger door de hond af te willen bluffen. Wat er gebeurt als de hond door je bluf heen kijkt en je corrigeert daargelaten; nog erger wordt het als de hond wel van je geschreeuw schrikt en in de verdediging gaat.
Koekje ophouden en allemaal zitten is veel veiliger.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
Ik heb kuddes paarden op me af gerend gehad en die kunnen blokken door het echt tot in mijn tenen te menen Ik denk nu vaak aan zo’n kudde paarden als ik een hond echt weg wil hebben.
Een soort oerbrul met UUUHHH en een zwaai omhoog, voeten uit elkaar en helemaal klaar om je om de oren te meppen KUTHOND!
Ik had laatst met hardlopen in het donker een op me af stormende, al grommende Amerikaanse Bulldog voor de voeten. Ik zag hem pas toen hij heel dichtbij was maar had wel een zwarte vlek grommend gezien en gehoord. Toen hij dichtbij was schrok ik zo erg van zijn formaat dat ik echt als een soort King Kong tekeer ben gegaan. Hahaha! De houding van die hond veranderde meteen en keek even twijfelend. Ik heb toen nog eens gebruld en in mijn handen geklapt en hij vloog terug naar de baas. Die overigens met een zaklamp in mijn gezicht scheen en me er niet langs wilde laten op het smalle pad: “dit is losloopgebied, je hond moet los”. Sukkel.
Een soort oerbrul met UUUHHH en een zwaai omhoog, voeten uit elkaar en helemaal klaar om je om de oren te meppen KUTHOND!
Ik had laatst met hardlopen in het donker een op me af stormende, al grommende Amerikaanse Bulldog voor de voeten. Ik zag hem pas toen hij heel dichtbij was maar had wel een zwarte vlek grommend gezien en gehoord. Toen hij dichtbij was schrok ik zo erg van zijn formaat dat ik echt als een soort King Kong tekeer ben gegaan. Hahaha! De houding van die hond veranderde meteen en keek even twijfelend. Ik heb toen nog eens gebruld en in mijn handen geklapt en hij vloog terug naar de baas. Die overigens met een zaklamp in mijn gezicht scheen en me er niet langs wilde laten op het smalle pad: “dit is losloopgebied, je hond moet los”. Sukkel.
Daarom ga ik voor die van mij staan en zeg nee. Dan escaleert het nooit. Guus is een keer heel erg lang belaagd door een kruising herder die non stop zijn snuit en zijn nek legde en wilde rijden. Strontvervelend en dat had ondanks alles wel kunnen escaleren als ik niet ingreep omdat Guus bijna begon te happen van noodweer. Dat zou zeker een reactie geven want daar was die hond op uit. Later was diezelfde hond in boscafe merlijn en daar greep hij een kooiker op een hele nare manier. Ook zo begonnen. Eigenaren waren hippies die niets deden en er hun schouders bij ophaalde.EchoMira schreef: ↑27 mar 2024, 11:41Het interesseert me oprecht geen bal wat de smurven allemaal vinden maar ik vind de confrontatie opzoeken/escaleren gewoon niet de beste weg naar een veilige situatie.ellen en de birmanen schreef: ↑27 mar 2024, 08:55 ik zal er maling aan hebben om als tokkie te gaan gillen. de veiligheid van mijn honden gaan voor op dat wat de buurt van mij zal denken. ik brul het liefst de hond weg.
Verreweg de meeste honden komen alleen maar patsen en gaan dan weer weg. Dan maak je de boel echt niet veiliger door de hond af te willen bluffen. Wat er gebeurt als de hond door je bluf heen kijkt en je corrigeert daargelaten; nog erger wordt het als de hond wel van je geschreeuw schrikt en in de verdediging gaat.
Koekje ophouden en allemaal zitten is veel veiliger.
@Maart wat een rotbeet.
Ik neem aan dat jouw tetanusprik nog geldig is?
Anders wel even een halen
Ik neem aan dat jouw tetanusprik nog geldig is?
Anders wel even een halen
Tetanus moet ik voor kijken, het zal net wel, net niet zijn. Het is geleden van toen Runar me per ongeluk in mijn gezicht gebeten en die is 13.
Tevens de trouwdag van een vriend, maar ja, die is ondertussen gescheiden dus dat vraagt zo stom
Tevens de trouwdag van een vriend, maar ja, die is ondertussen gescheiden dus dat vraagt zo stom
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
Misschien weet je huisarts dat nog?
Net ff online gezocht hoe ik bij mijn medische gegevens kan, nog geldig tot 20 sept dit jaar.
Precies goed dus
Precies goed dus
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Jeetje Maart, dat heb jij weer.
Wel goed dat je honden zo rustig bleven.
Wel goed dat je honden zo rustig bleven.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Oeh dat was een hoektandje... beterschap Maart!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hoop dat het schoon blijft Maart! Zal wel blauw zijn ondertussen ook, rot wondjes vind ik dat, lijkt niets maar is dieper dan je denkt
Gelukkig bleven je eigen honden netjes!
Gelukkig bleven je eigen honden netjes!
- Cooper
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Jee, beterschap Maart
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Ik heb het gelukkig niet vaak meegemaakt. Laatst wel met een herder die los al grommend kwam aanstormen. Automatisch hield ik Mo wat naast/achter me en ik dirigeerde wat naar de herder; gestrekte arm, hand gebaarde stop, en hard Nee! Nee! roepen. Ik loop altijd met lange longeerlijn en heb die met lussen in mn hand, dus uiteindelijk ben ik met mn lussen gaan zwieren tussen ons in om afstand af te dwingen, dat werkte wel. Maar mocht een hond echt aanval-agressief zijn dan geen idee, dan schreeuw en stomp ik om me heen denk ik.
- Kells
- Posts in topic: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik maak dit soort dingen ook zelden mee, maar ik ben er wel alert op omdat ik een roedel van 4 heb en die reageren wel op bepaalde situaties. Bijvoorbeeld een herder die onlangs op grote snelheid op mijn roedel af kwam denderen. Ik zag hem aankomen, eerder dan mijn honden, dus het lukte om hem weg te brullen. De ontvangst van mijn roedel was wat minder gezellig geweest en dat kan ik mijn honden niet kwalijk nemen. Die herder had geen kwade bedoelingen, maar de actie van die hond was gewoon onhandig en typisch voor een enige hond in een huishouden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.