En zo ben ik begonnen aan het verzamelen van de gegevens van hondenvoer en het lezen van onderzoeken over wat de eisen zijn van goed hondenvoer. Het resultaat is de website voerkeur.nl die ik eerder deze week online heb gezet.
Nu ben ik heel benieuwd wat jullie van dit concept vinden en of jullie ideeën hebben voor verbeteringen. Zoals eerder gezegd is het concept overgenomen van huiskatteninfo.nl. De berekeningen voor de caloriebehoeften en beoordelingen van voedingsbehoeften zijn aangepast voor honden, maar misschien zijn er nog verschillen tussen hondenvoer en kattenvoer waar ik niet aan gedacht heb.
Hieronder kort wat je allemaal op de website kunt vinden:
- De etiketinformatie van honderden (ik wil dit verder uitbreiden) hondenvoeren verzameld, makkelijk te sorteren en te filteren.
- Afgeleide informatie zoals de hoeveelheid koolhydraten, de geschatte calorieën en de allergenen uit de ingrediëntenlijst.
- Beoordelingen van 1 tot 5 sterren voor voedingswaarden en ingrediënten d.m.v. wetenschappelijk onderbouwde algoritmes, die de voedingswaarden en ingrediëntenlijsten analyseren en onderling vergelijken.
- De prijzen van het voer per kilo bij verschillende winkels. Er gaan meer winkels bijkomen zodra de koppeling voor het actueel houden van de prijzen gemaakt is.
- Hoeveel voer je hond nodig heeft om op gewicht te blijven wanneer je een formulier invult met het gewicht, de leeftijd en/of het activiteitsniveau van je hond.