Illegaal geïmporteerde pup in beslag genomen
- GoldenGizmo
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Golden retriever
Illegaal geïmporteerde pup in beslag genomen
Goh, er wordt dus toch af en toe op gecontroleerd en actie op ondernomen:
https://www.nieuwsuithorstaandemaas.nl/ ... QgOLZEj8pc
https://www.nieuwsuithorstaandemaas.nl/ ... QgOLZEj8pc
-
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Re: Illegaal geïmporteerde pup in beslag genomen
Klinkt an sich goed, maar ik vraag me dan af of de eigenaar dit nou echt niet wist / kon weten. Ik weet, jullie weten dat er regels zijn... maar echt, niet iedereen weet dat. Ik vind het nogal wat... eigenlijk. Als ze nou een handelaar gepakt hadden, maar ze hebben nu de eind-eigenaar ;-(
Suzanne
Suzanne
Waar denk je dat ze waren op controle?~Suzanne~ schreef: ↑13 okt 2021, 21:21 Klinkt an sich goed, maar ik vraag me dan af of de eigenaar dit nou echt niet wist / kon weten. Ik weet, jullie weten dat er regels zijn... maar echt, niet iedereen weet dat. Ik vind het nogal wat... eigenlijk. Als ze nou een handelaar gepakt hadden, maar ze hebben nu de eind-eigenaar ;-(
Suzanne
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Labrador
Natuurlijk kan een eind-eigenaar dat wel weten, zo moeilijk is het niet te vinden waar je aan moet voldoen om een hond te kunnen importeren. Maar ja, wachten tot ze de grens over mogen dat is niet leuk, want juist die kleintjes zijn zo schattig. En sla de chip en de inentingen ook maar over, kost toch alleen maar geld.~Suzanne~ schreef: ↑13 okt 2021, 21:21 Klinkt an sich goed, maar ik vraag me dan af of de eigenaar dit nou echt niet wist / kon weten. Ik weet, jullie weten dat er regels zijn... maar echt, niet iedereen weet dat. Ik vind het nogal wat... eigenlijk. Als ze nou een handelaar gepakt hadden, maar ze hebben nu de eind-eigenaar ;-(
Er zullen vast wel wat oprechte naïevelingen tussen zitten, maar ik geloof echt niet dat dat er veel zijn.
Maple
Dat dusMarielle schreef:Natuurlijk kan een eind-eigenaar dat wel weten, zo moeilijk is het niet te vinden waar je aan moet voldoen om een hond te kunnen importeren. Maar ja, wachten tot ze de grens over mogen dat is niet leuk, want juist die kleintjes zijn zo schattig. En sla de chip en de inentingen ook maar over, kost toch alleen maar geld.~Suzanne~ schreef: ↑13 okt 2021, 21:21 Klinkt an sich goed, maar ik vraag me dan af of de eigenaar dit nou echt niet wist / kon weten. Ik weet, jullie weten dat er regels zijn... maar echt, niet iedereen weet dat. Ik vind het nogal wat... eigenlijk. Als ze nou een handelaar gepakt hadden, maar ze hebben nu de eind-eigenaar ;-(
Er zullen vast wel wat oprechte naïevelingen tussen zitten, maar ik geloof echt niet dat dat er veel zijn.
- GoldenGizmo
- Welke: Golden retriever
En als je je voor aanschaf een beetje hebt verdiept, dan kun je ook weten dat pups tegenwoordig ook gechipt moeten zijn als je ze niet importeert maar ze 'gewoon' in Nederland zijn geboren.Marielle schreef: ↑13 okt 2021, 21:38Natuurlijk kan een eind-eigenaar dat wel weten, zo moeilijk is het niet te vinden waar je aan moet voldoen om een hond te kunnen importeren. Maar ja, wachten tot ze de grens over mogen dat is niet leuk, want juist die kleintjes zijn zo schattig. En sla de chip en de inentingen ook maar over, kost toch alleen maar geld.~Suzanne~ schreef: ↑13 okt 2021, 21:21 Klinkt an sich goed, maar ik vraag me dan af of de eigenaar dit nou echt niet wist / kon weten. Ik weet, jullie weten dat er regels zijn... maar echt, niet iedereen weet dat. Ik vind het nogal wat... eigenlijk. Als ze nou een handelaar gepakt hadden, maar ze hebben nu de eind-eigenaar ;-(
- Babs
- Posts in topic: 1
- Welke: Babstaard kruising van een mix
Diezelfde mensen kunnen altijd als het fout loopt ineens wel het internet afstruinen en alles uitzoeken om er over te klagen dus dan kun je dat onderzoek vooraf natuurlijk ook doen.~Suzanne~ schreef: ↑13 okt 2021, 21:21 Klinkt an sich goed, maar ik vraag me dan af of de eigenaar dit nou echt niet wist / kon weten. Ik weet, jullie weten dat er regels zijn... maar echt, niet iedereen weet dat. Ik vind het nogal wat... eigenlijk. Als ze nou een handelaar gepakt hadden, maar ze hebben nu de eind-eigenaar ;-(
Suzanne
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Zal vast niet via een handelaar zijn geweest want die zorgen wel dat er een chip en paspoort (met vervalste geboortedatum) bijzit
Ben ik achteraf toch wel blij dat ik die pup uit Duitsland niet gewoon meegenomen heb.
Nu heb ik ook lieve honden, moest alleen even wachten. Was ook zo erg niet.
Nu heb ik ook lieve honden, moest alleen even wachten. Was ook zo erg niet.
Tanja en Anne
-
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Als ik het juist interpreteer niet bij een handelaar, maar bij de uiteindelijke koper. Ook dan is het fout wat er gebeurt maar ik had liever dat ze bij een handelaar hadden aangebeld.Dagmar schreef: ↑13 okt 2021, 21:30Waar denk je dat ze waren op controle?~Suzanne~ schreef: ↑13 okt 2021, 21:21 Klinkt an sich goed, maar ik vraag me dan af of de eigenaar dit nou echt niet wist / kon weten. Ik weet, jullie weten dat er regels zijn... maar echt, niet iedereen weet dat. Ik vind het nogal wat... eigenlijk. Als ze nou een handelaar gepakt hadden, maar ze hebben nu de eind-eigenaar ;-(
Suzanne
Suzanne
Wordt een "gewone" eigenaar zo gemakkelijk gecontroleerd?
Of was dit een handelaar?
Overigens wel een bulletje met een neus.
Of was dit een handelaar?
Overigens wel een bulletje met een neus.
Een klant van mij heeft dit laatst meegemaakt.
Pup was te jong geïmporteerd en de dierenarts hier in NL heeft melding gemaakt bij de nvwa. Binnen 24 stonden ze op de stoep en werden de pup en katten die ze al hadden in beslag genomen.
De pup was toen 12 weken, is direct geënt en mocht na 3 weken quarantine weer naar huis. Ik denk (hoop) dat er vaker gehandhaafd wordt dan dat er over geschreven wordt.
Pup was te jong geïmporteerd en de dierenarts hier in NL heeft melding gemaakt bij de nvwa. Binnen 24 stonden ze op de stoep en werden de pup en katten die ze al hadden in beslag genomen.
De pup was toen 12 weken, is direct geënt en mocht na 3 weken quarantine weer naar huis. Ik denk (hoop) dat er vaker gehandhaafd wordt dan dat er over geschreven wordt.
- Inge O
- Posts in topic: 5
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
En dat hoop je waarom ?
Eigenlijk vind ik dit bericht inclusief de meeste reacties getuigen van de domheid + zeer slecht geheugen van mensen (ja, ik ben dus kwaad) .
Die regel is er gekomen onder het mom van rabiëspreventie, er was al jaaaaaaaren geen probleem meer via huisdierenimport vanuit het gros van de Europese landen, dat was dus absoluut geen grond om de vroegere gewone importregel te wijzigen.
Die regel is er in de eerste plaats gekomen om import vanuit oa. de Oostbloklandbroodfokkers van te jonge puppen tegen te gaan, en laat dit nu juist niét gelukt zijn want die foefelden, foefelen en zullen blijven foefelen ( (´foe·fe·len
onovergankelijk werkwoord; foefelde, heeft gefoefeld; afleiding: foefelaar <in België>
1 <knoeien, trucjes toepassen, foezelen>-) ).
Wie zijn er dan wel getroffen? De modale goedmenende fokker, én de zeer goedmenende toekomstige pupeigenaar die zich goed inleest en het ervoor over heeft om een pup uit het buitenland te halen.
In het begin was er alom grote verontwaardiging over deze regel, en nu, jaren later, loopt iedereen blijkbaar weer braaf in het gelid en gaat zelfs met vingertjes zwaaien - on-be-grij-pe-lijk.
Dat landen als België en Nederland deze maatregel tov. elkaar toepassen is méér dan van de zotte, en ik doe niet aan zotte regels dus nee, ik heb mij hier nooit aangehouden - sue me.
Misschien moet ik mijn reactie wat nuanceren. Want in dit geval ging het wel degelijk om een broodfok pup. Willens en wetens want iets anders konden ze niet betalen, was hun verklaring. De nvwa vroeg om een lijst met honden waarmee de pup in contact was geweest, degene die ze hebben kunnen achterhalen zijn allemaal benaderd door de nvwa.Inge O schreef: ↑17 okt 2021, 19:04En dat hoop je waarom ?
Eigenlijk vind ik dit bericht inclusief de meeste reacties getuigen van de domheid + zeer slecht geheugen van mensen (ja, ik ben dus kwaad) .
Die regel is er gekomen onder het mom van rabiëspreventie, er was al jaaaaaaaren geen probleem meer via huisdierenimport vanuit het gros van de Europese landen, dat was dus absoluut geen grond om de vroegere gewone importregel te wijzigen.
Die regel is er in de eerste plaats gekomen om import vanuit oa. de Oostbloklandbroodfokkers van te jonge puppen tegen te gaan, en laat dit nu juist niét gelukt zijn want die foefelden, foefelen en zullen blijven foefelen ( (´foe·fe·len
onovergankelijk werkwoord; foefelde, heeft gefoefeld; afleiding: foefelaar <in België>
1 <knoeien, trucjes toepassen, foezelen>-) ).
Wie zijn er dan wel getroffen? De modale goedmenende fokker, én de zeer goedmenende toekomstige pupeigenaar die zich goed inleest en het ervoor over heeft om een pup uit het buitenland te halen.
In het begin was er alom grote verontwaardiging over deze regel, en nu, jaren later, loopt iedereen blijkbaar weer braaf in het gelid en gaat zelfs met vingertjes zwaaien - on-be-grij-pe-lijk.
Dat landen als België en Nederland deze maatregel tov. elkaar toepassen is méér dan van de zotte, en ik doe niet aan zotte regels dus nee, ik heb mij hier nooit aangehouden - sue me.
Als ik deze zelfde situatie had meegemaakt met een pup van een goede fokker had ik nu anders gereageerd dus ik begrijp je reactie helemaal.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ik zou er zelf veel te schijterig voor zijn, ben je straks wekenlang je pup en andere huisdieren kwijt .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Inge O
Ja, die zijn er zeer zeker, lees maar alleen al in dit topic.Maart schreef: ↑17 okt 2021, 19:59Idem. Ik vind het ook afschuwelijk dat er mensen zijn die zo'n dingen gaan melden. Iemand raken over de rug van een dier, hoe laag kun je vallen.
Nog een reden waarom ik een eventueel toekomstige pup nooit meer ga aankondigen, want ik heb helaas weet genoeg van mensen die het gaan doen. Echt om te kotsen, maar tja.
Ik waarschuw 'mijn buitenlanders' daar ook altijd overduidelijk voor, meer nog, bij interesse begin ik zelfs met de hele uitleg rond deze materie, en ik laat ze zelfs tekenen dat ze ervan op de hoogte waren.
Zum kotzen dat deze onzin allemaal nodig is, 200% onzinnig.
- Inge O
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
De gewone fokkers die ook nog pups over de grens verkopen zullen met te weinig (motivatie) zijn om iets te kunnen bereiken.
OS met dank aan Hakunamatata
- Inge O
En zo worden we constant monddood gemaakt, over alles.
Het hf is daar weer een ander voorbeeld van.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Tja en door zulke dingen gaan mensen dan niet meer naar een DA .Elske schreef: ↑17 okt 2021, 18:03 Een klant van mij heeft dit laatst meegemaakt.
(je onderschrift is wel erg groot)