Wat kan ik hiermee, in relatie tot Teddy's (corgi)vacht? Of is hij onbruikbaar? Ben aan het opruimen en kwam deze tegen. Geen idee hoe ik er aan kom.
Lassoborstel
- nevache
- Posts in topic: 1
- Honden: 7
Re: Lassoborstel
Ik gebruik zo'n zweetmes voor de paarden. Voor de honden eigenlijk nooit, tenzij ze buiten in de buurt lopen als ik dat ding in handen heb.
- Daan
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Oooo voor paarden kan ie dus wel? Is het een 'gevaarlijk' ding? Als in: geschikt voor in de paardrijtas van mijn 9-jarige dochter als ze de ponys verzorgt, of kan ik hem dan beter doneren aan de manege?
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Voor honden kan hij ook. Handig om een beetje los stokhaar uit te ruien.
Werkt het best waar je de ondervacht wil laten zitten of waar geen ondervacht zit.
Werkt het best waar je de ondervacht wil laten zitten of waar geen ondervacht zit.
Ik gebruikte hem tijdens de rui van mijn Bulldog. Ideaal! Wel voorzichtig want voor je het weet ligt de huid open.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Voor een kortharige hond kun je beter een zachte rubberen rosborstel gebruiken.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Nou. Misschien moet je gewoon wat minder hard en lang raggen.
Ik heb het zelf meer over 7 keer over beide schouders en de stuit en een lekkere massage erbij. Het is tweetjestijd met je hond, je staat toch geen aangebrande pan uit te schrapen?
Precies! Alleen op de rug en nek, de wat beter behaarde delen van de hond. En met de nodige voorzichtigheid natuurlijk. En alleen op het hoogtepunt van de vergaring.