Ferry Kristiansand - Hirtshals

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Plaats reactie
EddyD
Posts in topic: 1

Ferry Kristiansand - Hirtshals

Bericht door EddyD »

Vraagje :
Heeft er iemand ervaring met de overtocht van Kristiansand (Noorwegen) naar Hirtshals (Denemarken).
Wij zouden de overtocht willen doen met een camper en de hond.
Mag de hond uit de camper op de boot rondlopen onder begeleiding ?
Moet de hond in de wagen blijven, en zo ja, mogen wij daar bij blijven (verlatingsangst) ?
ranetje

Re: Ferry Kristiansand - Hirtshals

Bericht door ranetje »

Nee hij mag zo te lezen niet uit de camper.
In ieder geval niet als je met Color line reist.
bron
Dieren worden vervoerd op eigen risico van de eigenaar. Aan het vervoer van huisdieren zijn kosten verbonden. Houd er rekening mee dat in Noorwegen en de meeste andere Europese landen speciale regels gelden voor het importeren van levende dieren. Neem contact op met een dierenarts voor meer informatie en een aanvraagformulier. Er mogen geen dieren worden meegenomen in de gemeenschappelijke ruimtes of hutten (Kiel-Oslo) op de schepen van Color Line. Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar om ervoor te zorgen dat huisdieren die over loopbruggen worden vervoerd, in hun eigen kooi/box worden vervoerd. Neem contact op met de klantenservice voor de regels met betrekking tot geleidehonden. Houd er rekening mee dat in Noorwegen strikte voorschriften gelden om levende dieren mee te nemen. Meer informatie over inentingen, identificatie enz. op mattilsynet.no.
Of je zelf in de camper mag blijven kan ik niet vinden.
Afbeelding
Hamilton

Bericht door Hamilton »

Reizen met Fjordline, mag de hond wel mee. Kijk even op hun site voor de mogelijkheden. https://www.fjordline.com/nl/p/de-hond-mee-over-zee
PS nog een tip, boeken via de Noorse site scheelt kronen!
Afbeelding
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Ik had de honden mee op het dek, want de autoruimte werd afgesloten en kon je er dus niet meer bij als je ze in de auto liet. Mocht zelf overigens niet in de auto blijven zitten.
Maar je mag met de honden maar zeer beperkt binnen en soms moet je wel een trap of op of af.
Ik weet even niet meer met welke maatschappij ik was.
Afbeelding
Plaats reactie