Shira is een tijdje geleden (februari) geopereerd aan een BMO en vier weken daarna aan twee goedaardige melkkliertumoren.
ALs ze loops is dan is het logisch dat ze aantrekkelijk ruikt voor andere honden. Ik merk dat ze nog steeds blijkbaar zo ruikt want veel honden lopen achter haar aan en ruiken aan haar tijdens de losloopwandeling. Buiten dat ze dat zelf heel vervelend vindt valt het me op en vraag ik me af of er nog steeds iets niet goed kan zijn. Voorheen had ze dit alleen net voor, tijdens en kort na de loopsheid.
Ze heeft drie behoorlijke operatiewonden gehad aan haar buik maar die zijn voor zover ik kan zien goed geheeld.
Zou het daardoor nog kunnen komen of zou er nog steeds iets niet goed zijn in de buik?
Shira krijgt nog steeds honden achter zich aan(geur)
Re: Shira krijgt nog steeds honden achter zich aan(geur)
Vaginitis?
Ik zou het anders niet weten.
Ik neem aan dat alles bij die operatie vanwege BMO is verwijderd.
Of er is een stukje eierstokweefsel blijven zitten. Heel af en toe lijkt dat voor te komen.
Ik zou het anders niet weten.
Ik neem aan dat alles bij die operatie vanwege BMO is verwijderd.
Of er is een stukje eierstokweefsel blijven zitten. Heel af en toe lijkt dat voor te komen.
- Jackira
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Dat zou ook nog kunnen. Hoewel ik niet merk dat ze daar klachten van heeft verder. Misschien toch maar weer even richting d.a.
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Volgens mij hebben sommige (castraat) teven dat helaas? Flora blijft ook lekker ruiken, bijna 2 jaar geleden gecastreerd en tegelijk ook 2 tumortjes weggehaald.
Onbekende honden heeft ze niet zo'n last van want die ontwijken we meestal omdat Danu een kort lontje heeft naar indringers
Bekende reuen willen graag op haar en die troela is een watje naar haar vrienden dus meestal moet ik of eigenaar reu haar ontzetten.
Of Mies (castraat) ook lekker ruikt weet ik niet. Alle honden zijn zo verstandig hun neus niet onder haar staart te steken laat staan maar te dénken over meer.
Danu ruikt met loopsheid en schijndracht periode lekker, daarna niet meer.
Onbekende honden heeft ze niet zo'n last van want die ontwijken we meestal omdat Danu een kort lontje heeft naar indringers
Bekende reuen willen graag op haar en die troela is een watje naar haar vrienden dus meestal moet ik of eigenaar reu haar ontzetten.
Of Mies (castraat) ook lekker ruikt weet ik niet. Alle honden zijn zo verstandig hun neus niet onder haar staart te steken laat staan maar te dénken over meer.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik heb ook wel vaker gehoord dat teven na castratie aantrekkelijk bleven ruiken, zonder dat daar een medische oorzaak voor was.
Mila heeft er gelukkig geen last van na haar castratie, maar ik denk dat reuen dat bij haar ook niet durven. Zelfs als zij loops was, accepteerde ze hevig gesnuffel maar van heel weinig reuen. De meeste proberen heel onopvallend een keer voorzichtig richting haar achterwerk te snuffelen zonder haar daarbij te ontrieven Daar heb ik geen verschil in gemerkt.
Mila heeft er gelukkig geen last van na haar castratie, maar ik denk dat reuen dat bij haar ook niet durven. Zelfs als zij loops was, accepteerde ze hevig gesnuffel maar van heel weinig reuen. De meeste proberen heel onopvallend een keer voorzichtig richting haar achterwerk te snuffelen zonder haar daarbij te ontrieven Daar heb ik geen verschil in gemerkt.
- Jackira
- Posts in topic: 3
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Over gecastreerde reuen had ik dat inderdaad wel gehoord maar nog niet over teven maar dat kan dus ook begrijp ik.pioenroos schreef: ↑13 apr 2024, 18:11 Volgens mij hebben sommige (castraat) teven dat helaas? Flora blijft ook lekker ruiken, bijna 2 jaar geleden gecastreerd en tegelijk ook 2 tumortjes weggehaald.
Shira bijt ook van zich af want het is geen gewone snuffel (dat kan ze prima hebben) maar als ze de kans krijgen worden ze opdringerig. Die kans krijgen ze van haar niet maar ze is al pittig genoeg zonder irritatie. Dus ik vind het altijd prettig om haar een beetje in de luwte te houden met andere honden. Ze vindt maar een paar honden leuk en de rest negeert ze normaal gesproken.
Maar als ze opdringerig worden gaat ze snauwen. Waar ik geen probleem mee heb maar ik vind het vervelend voor haar.
- nevache
- Honden: 7
Hier worden alledrie de gecastreerde teven ook nog steeds besnuffeld door de (eigen) heren. En gezien het feit dat dat een duidelijk cyclisch patroon heeft en voor meer dan één reu geldt, denk ik maar zo dat een hormonaal geinspireerd geurtje de oorzaak is.