Hondenluik, voors en tegens alsjeblieft
Hondenluik, voors en tegens alsjeblieft
Wie heeft er een hondenluik? Ik zit er weleens aan te denken, maar heb niet echt helder voor mezelf of het hier nou wel of niet handig is. Dus. Wie heeft er (g)een en waarom?
Mij lijkt het handig om dat de honden overdag zelf naar binnen en buiten kunnen en ik niet steeds als portier naar de deur hoef. Ze kunnen de afgesloten tuin in.
Ik zie ook wel nadelen, de poort moet echt altijd dicht zijn (is 'ie nu ook wel, maar dus nog beter opletten) je moet opletten dat je het luik 's nachts en als je weggaat ook dichtdoet.
Mij lijkt het handig om dat de honden overdag zelf naar binnen en buiten kunnen en ik niet steeds als portier naar de deur hoef. Ze kunnen de afgesloten tuin in.
Ik zie ook wel nadelen, de poort moet echt altijd dicht zijn (is 'ie nu ook wel, maar dus nog beter opletten) je moet opletten dat je het luik 's nachts en als je weggaat ook dichtdoet.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
Re: Hondenluik, voors en tegens alsjeblieft
onze buren hebben een cavalier en een hondenluik. dat beest staat bij nacht en ontij in de tuin te janken als een sirene.
de buren werken de hele dag dus de hond heeft vrij toegang tot de tuin. zodra hij mijn honden of ons hoort in de tuin stiert hij naar buiten en begint te janken, te gillen en te krijsen.
de buren werken de hele dag dus de hond heeft vrij toegang tot de tuin. zodra hij mijn honden of ons hoort in de tuin stiert hij naar buiten en begint te janken, te gillen en te krijsen.
- Loraine
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik heb geen hondenluik maar wel de achterdeur zo ongeveer 24/7 open staan wanneer het weer dat een beetje toelaat en ik thuis ben.
Naar buiten rennen om daar de buurhonden te gaan lopen uitschelden is uit den boze en dat weten ze heel goed.
Bij 1 blaf stuur ik ze consequent naar binnen en zelfs tetterbek Dívka is vrijwel altijd stil in de tuin, tenzij er een buurtkat in mijn tuin kom.
Die moet oprotten en dat wordt luidkeels duidelijk gemaakt.
Voordeel is dat er vrijwel geen buurtkatten meer in de tuin komen, 1 soms nog maar die blijft achterin en dat is nog geaccepteerd volgens Dívka, zodra hij meer naar het midden komt jaagt ze hem alsnog weg.
Ze kunnen overigens niet in de volledige tuin, ik heb een stuk van ±3,5*5?m afgezet met puppyren-paneeltjes van ±70cm hoog dus buurtkatten kunnen gewoon het grootste deel vd tuin gebruiken zonder dat ze gevaar lopen oid, al jaag ik ze zelf ook weg omdat ik geen zin heb in dat getetter en Dívka geen gebruik kunnen laten maken van mijn eigen tuin.
Wanneer ik zelf ook in de tuin ben zet ik het hekje open en kunnen de honden gewoon in de hele tuin, zo hoef ik ook niet op te letten of de poort openstaat oid.
Mijn poort komt overigens uit in de brandgang welke is afgesloten met traliedeuren maar mijn smurfen passen tussen de tralies door, dus als extra beveiliging staan de puppyren-paneeltjes er.
Naar buiten rennen om daar de buurhonden te gaan lopen uitschelden is uit den boze en dat weten ze heel goed.
Bij 1 blaf stuur ik ze consequent naar binnen en zelfs tetterbek Dívka is vrijwel altijd stil in de tuin, tenzij er een buurtkat in mijn tuin kom.
Die moet oprotten en dat wordt luidkeels duidelijk gemaakt.
Voordeel is dat er vrijwel geen buurtkatten meer in de tuin komen, 1 soms nog maar die blijft achterin en dat is nog geaccepteerd volgens Dívka, zodra hij meer naar het midden komt jaagt ze hem alsnog weg.
Ze kunnen overigens niet in de volledige tuin, ik heb een stuk van ±3,5*5?m afgezet met puppyren-paneeltjes van ±70cm hoog dus buurtkatten kunnen gewoon het grootste deel vd tuin gebruiken zonder dat ze gevaar lopen oid, al jaag ik ze zelf ook weg omdat ik geen zin heb in dat getetter en Dívka geen gebruik kunnen laten maken van mijn eigen tuin.
Wanneer ik zelf ook in de tuin ben zet ik het hekje open en kunnen de honden gewoon in de hele tuin, zo hoef ik ook niet op te letten of de poort openstaat oid.
Mijn poort komt overigens uit in de brandgang welke is afgesloten met traliedeuren maar mijn smurfen passen tussen de tralies door, dus als extra beveiliging staan de puppyren-paneeltjes er.
Wij hebben een achterdeur en die leidt naar een afgesloten achtertuin.
Hier hebben wij een haak op de deur, dusdanig groot dat Aki mits hij niet uit dijt er ook nog door kan.
Onze poort is vergrendeld met een schuifslot van de binnenkant en evt. ook een sleutelslot.
Hier laten/lieten we in de zomer dus nog wel de achterdeur dus op een haak staan als we niet thuis zijn, en dat is niet echt zichtbaar vanuit de slop aangrenzend aan de tuin.
Bij onraad (dus bij rammelen aan de poort) vliegen de honden er wel heen, dus geloof niet dat ze hier dan nog proberen eroverheen te gaan of binnen te komen, mensen zullen ook gaan kijken omdat in principe onze honden nooit zo snel aanslaan.
Verder zijn ze alledrie vooralsnog wel stil in de achtertuin, dus als we eens weg gaan en het is mooi weer dan schromen we ook niet om de achterdeur op de haak te zetten.
Meestal blijven ze binnen, maar Aak vind het ook nog wel fijn om op de bank buiten lekker te gaan liggen en omdat hij en de andere twee in principe niet aanslaan op passanten achter vind ik dat prima.
Hier hebben wij een haak op de deur, dusdanig groot dat Aki mits hij niet uit dijt er ook nog door kan.
Onze poort is vergrendeld met een schuifslot van de binnenkant en evt. ook een sleutelslot.
Hier laten/lieten we in de zomer dus nog wel de achterdeur dus op een haak staan als we niet thuis zijn, en dat is niet echt zichtbaar vanuit de slop aangrenzend aan de tuin.
Bij onraad (dus bij rammelen aan de poort) vliegen de honden er wel heen, dus geloof niet dat ze hier dan nog proberen eroverheen te gaan of binnen te komen, mensen zullen ook gaan kijken omdat in principe onze honden nooit zo snel aanslaan.
Verder zijn ze alledrie vooralsnog wel stil in de achtertuin, dus als we eens weg gaan en het is mooi weer dan schromen we ook niet om de achterdeur op de haak te zetten.
Meestal blijven ze binnen, maar Aak vind het ook nog wel fijn om op de bank buiten lekker te gaan liggen en omdat hij en de andere twee in principe niet aanslaan op passanten achter vind ik dat prima.
Ik zie dan meteen een spoor van modderpoten voor me in de woonkamer en op op de bank . In ons wisselvallige Nederland
- Loraine
Hier hetzelfde.
Maar er staan een paar grote plantenbakken en Mahdutje heeft eens in de late avond baggerbiggetje gespeeld, vervolgens een rondje door het huis gerend en is zich daarna lekker gaan afsmeren/droog rollen in bed.
Gelukkig was de woonkamerdeur dicht dus hij kwam niet verder dan keuken, gang en slaapkamer maar kon dus flink dweilen en mijn bed verschonen.
Ik durf het niet. Kleine hondjes grote tuin en natuur. Dus zwijnen, soms loopt er een hert, dassen en veel zwerfkatten. Dus mijn honden mogen alleen buiten als ik thuis ben. Helaas. Hierna wil ik wel een hond die snachts buiten kan en ook als we werken. Lijkt me prettig.
Verschrikkelijkellen en de birmanen schreef:onze buren hebben een cavalier en een hondenluik. dat beest staat bij nacht en ontij in de tuin te janken als een sirene.
Ik heb een hondenluik en ben daar hartstikke blij mee.
Mattie kan binnen en buiten wanneer hij daar zin in heeft, ook 's nachts en als ik weg ben.
Het enige nadeel is dat je stookt voor de mussen want echt goed afsluiten doet dat ding niet.
Ik heb deze https://images.app.goo.gl/NBdphrQoKeRmTePX8
Je hebt volgens mij wel beter isolerende luiken maar die pasten of niet in mijn voordeur of de hond past er niet doorheen.
Ik heb wel expres gekozen voor een luik met een flexibele flap omdat die held van mij niet door een harde plastic klep gaat.
Mattie kan binnen en buiten wanneer hij daar zin in heeft, ook 's nachts en als ik weg ben.
Het enige nadeel is dat je stookt voor de mussen want echt goed afsluiten doet dat ding niet.
Ik heb deze https://images.app.goo.gl/NBdphrQoKeRmTePX8
Je hebt volgens mij wel beter isolerende luiken maar die pasten of niet in mijn voordeur of de hond past er niet doorheen.
Ik heb wel expres gekozen voor een luik met een flexibele flap omdat die held van mij niet door een harde plastic klep gaat.
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Hier geen hondenluik en ik zou er ook geen nemen.
Ten eerste lijkt het me een leuke manier voor dieven om naar binnen te kruipen.
Ten tweede zou ik Zeno er geen plezier mee doen. Die wil niet in z'n eentje in de tuin zijn.
Ten eerste lijkt het me een leuke manier voor dieven om naar binnen te kruipen.
Ten tweede zou ik Zeno er geen plezier mee doen. Die wil niet in z'n eentje in de tuin zijn.
Ik zou de dieven wel eens willen zien die hier eerst over de hekken klimmen en dan nog door het honden luik willen kruipen voordat ze een encounter met mattie hebben gehad, die kruipen niet door het luik. Dat kan ik je wel verzekeren. Net als dat mattie niet door mijn omheining komt.
Maar wil je zelf ben je aan de beurt.
Ik slaap heel gerust met mijne cane corso
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Bij Mattie niet, maar ik heb Zeno al ontslagen uit zijn functie als waakhond.Isabel schreef: ↑22 apr 2024, 18:52 Ik zou de dieven wel eens willen zien die hier eerst over de hekken klimmen en dan nog door het honden luik willen kruipen voordat ze een encounter met mattie hebben gehad, die kruipen niet door het luik. Dat kan ik je wel verzekeren. Net als dat mattie niet door mijn omheining komt.
Maar wil je zelf ben je aan de beurt.
Ik slaap heel gerust met mijne cane corso
- Loraine
Ik wens ze veel succes, Dívka mag dan klein zijn met haar ±35cm maar ze tettert zo hard dat ze er de doden mee kan wekken, bij wijze van spreken.
Daar word ik met mijn zeer slechte gehoor wakker van ongeacht waar ze zich bevindt in/achter het huis.
Daar word ik met mijn zeer slechte gehoor wakker van ongeacht waar ze zich bevindt in/achter het huis.