Die durft

Teckeltoos
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Teckel

Die durft

Bericht door Teckeltoos »

https://www.facebook.com/share/r/pgYomn8WtKXSxE2s/

In eerste instantie schoot ik in de lach maar ik vraag me af of dit werkelijk grappig is. :scratch:
Afbeelding
Nanna

Re: Die durft

Bericht door Nanna »

Grootheidswaanzin. Die krijgt de trekken nog wel thuis. Ik zou dit trouwens nooit toestaan. Als je je niet kunt gedragen vreet je maar alleen in de gang (ik heb zo’n logeehondje die dit gedrag ook laat zien).
Opgedonderd.
Afbeelding
Marc
Posts in topic: 5

Bericht door Marc »

Het is met name heel gevaarlijk. Veel pups hebben dat overigens. Meestal gaat dat weg. Krijgen ze in grote nesten en al aan de melk. Mijn honden uit Spanje hadden het allemaal in meer of mindere mate. Asielen en geleerd voor je eten op te komen. Daarna eten ze hier zij aan zij vlees. Mijn honden gaan wel vechten om peren in de tuin bv. Heel soms. Ineens rollen Bas en Guus dan krijsend over het gras. Ik laat ze maar gaan dan en ze doen elkaar sowieso niks.
nevache
Honden: 7

Bericht door nevache »

Gaat hier niet gebeuren.
Ik heb er 7, de voerbakken staan op een vloerruimte van zeg 3x3m, en iedereen blijft van elkaars bakken af zolang er nog uit gegeten wordt.
'Nieuwe' honden moeten dat bijna allemaal nog even leren - niet alleen de Spaanse asielhonden, ook de anderen, tweedekans, logé of pup.
Dat hoeven ze niet onderling duidelijk te maken, dat regel ik.
Ik wil gewoon geen oorlog rondom voer, klaar.
Dus zowel kleine Mojo als ouwe Brass kunnen rustig in eigen tempo hun bak leegknagen.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

nevache schreef: 24 apr 2024, 10:59 Gaat hier niet gebeuren.
Ik heb er 7, de voerbakken staan op een vloerruimte van zeg 3x3m, en iedereen blijft van elkaars bakken af zolang er nog uit gegeten wordt.
'Nieuwe' honden moeten dat bijna allemaal nog even leren - niet alleen de Spaanse asielhonden, ook de anderen, tweedekans, logé of pup.
Dus zowel kleine Mojo als ouwe Brass kunnen rustig in eigen tempo hun bak leegknagen.
Hier net zo. Pups zijn natuurlijk sowieso onbenullig, dus ik leer ze meteen dat ze het voer en de snacks van de andere honden (en katten) met rust moeten laten. Ik wil echt geen concurrentie rondom eten tussen mijn honden, ze moeten allemaal rustig kunnen eten zonder bang te zijn dat het afgepakt wordt. Elke hond die hier binnenkomt, snapt dat binnen twee dagen, pup of volwassen, van fokker of herplaatser.
Zodra ze klaar zijn en bij hun bak weglopen, vinden ze het allemaal geen probleem als een andere hond die nog een keer uitlikt.
Als ze iets vinden (bijvoorbeeld fruit dat van de boom is gevallen of iets wat in de keuken op de grond is gevallen), geldt de regel dat het van degene is die er als eerste bij was, ook dan laten ze elkaar en de buit met rust. Dat hebben ze onderling zo bedacht en daar houden ze zich allemaal aan. :E:
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Hier zijn het gelukkig niet van die vretende vuilnisbakken. Alles dat ze krijgen wordt eerst uitgebreid bekeken en gekeurd en daarna per Gods Gratie eens aangepakt.
Kluiverij kan ik gewoon laten liggen zonder dat er knokpartijen om ontstaan. Ik strooi weleens wat geraspte kaas over de vloer wat ze dan met zijn vieren gaan opstofzuigen. Geen grommetje.
Ze vechten trouwens sowieso nooit. Ze weten ook wel dat ik dat beter kan😎
Afbeelding
blondie

Bericht door blondie »

Heb slechts 1x een pup gehad, en die had die neiging niet en anders had tante Jol er direct wel heel helder in geweest als ik al niet eerder had ingegrepen.
Chara was wel wat alert op voer, maar Aak had dus als pup al niet de neiging om bij anderen voer te gaan jatten of te gaan verdedigen dus gedrag van Chara rondom voerbak en eten doofde ook eigenlijk uit omdat niemand dreiging gaf.

Toen Glory kwam voelde die zich het prettigst in de bench met eten, en later moest ik ingrijpen omdat Chara dus blijkbaar Glory dusdanig intimideerde dat die niet verder durfde te eten, maar ook haar eten niet durfde te verdedigen.

Dus tijdje de bench op slot gedaan en als waakhond zelf opgetreden, dat was in begin en nu ook niet meer aan de orde. Ze eten hun eigen bak allemaal leeg op een plekje bij elkaar vandaan, dat wel. En vervolgens gaan ze elkaars bakken nog even inspecteren en uitlikken.

Vanwege de vraatlust van Chara kan ik geen eetbare kluiven laten liggen. Alles moet direct op, ze krijgen allemaal tegelijkertijd wel kluifmateriaal en dat gaat zonder gedoe of knokken.
Maar als ze afgeleid worden (Aki en Glory) omdat bijvoorbeeld de baas thuis komt, dan is Chara er als de kippen bij om dan die kluiven te jatten en op te vreten.
Aki komt meestal dan maar zijn kluif eerst bij mij afgeven/in bewaring geven om vervolgens blij de baas te gaan begroeten :LOL:
Doet hij ook als hij wil gaan drinken, dan krijg ik de kluif op schoot en dan gaat hij drinken en vervolgens geef ik de kluif weer terug.
Heel slim van hem.

Snoepjes soms strooien gaat dan weer wel, maar Chara is gewoon onverzadigbaar en haar mindset veranderd domweg als er eten in het spel is. Toch die aandoening van haar die dan opspeelt, de EPI en dan dus eigenlijk vorm van PICA.

Maar goed, we mogen nog in onze handen knijpen vind ik, dat het bij haar niet tot extreme voernijd heeft geleidt.
CatnDog
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Baknijd. Ik vind het niet grappig, maar de mensen die de video gemaakt hebben zullen het wel grappig vinden omdat het nog een pup is.
Loraine
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Alleen al om het grootteverschil vind ik het bloedlink, als de herder het niet gepikt had en nét verkeerd had gepakt was het byebye pupje.

Hier lopen er 2 met voedselnijd en 1 die bij héél lekker eten ook van zich af durft te snauwen, ze zijn allemaal redelijk vergelijkbaar qua formaat.
Ik voer ze apart zodat ze allemaal rustig kunnen eten en ik geen ogen overal moet hebben. :P
Mahdu en Dívka hebben inmiddels de verstandhouding dat ze elkaar met rust laten en pas bij elkaars bakken komen als ze allebei hun bak leeg hebben.
Geklier en intimidatie grijp ik op in, wil ik gewoon niet hebben.
Joep zit apart en mag er weer bij als alle honden uitgegeten zijn.
Wanneer ik bij mijn ouders ben eten Mahdu en Dívka in mijn slaapkamer, wanneer Joep eens mee zou gaan gaat hij in het washok.

Laatst hebben Joep en Dívka nog geknokt om een kluif, Dívka dacht die van Joep te kunnen jatten en Joep zat ahw in een hoek gedreven en meende zich te moeten verdedigen.
Was meer gegrauw en gesnauw dan dat er daadwerkelijk schade viel maar ik wil het gewoon niet hebben.
Dívka heb ik dan ook direct weggestuurd, even uit de situatie verwijderd zegmaar en toen was het ook vrijwel gelijk klaar volgens Joep.
Dívka had wat meer tijd nodig.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Rana heeft het als pup één keer geprobeerd bij mijn teckel.
Die heeft haar toen meteen woedend in de hoek van de keuken gedirigeerd.
Daarmee was het klaar.
Nooit meer gebeurd.
Ook niet bij de volgende pups die ik in huis kreeg.
De bakken stonden overigens niet naast elkaar maar elk in een eigen hoekje in de keuken.
Toen ik Ita later eten wilde geven in het hoekje waar Rana altijd at wilde ze er niet eens aankomen al was Rana toen overleden.

Die kleine pup op het filmpje zou ik niet in de buurt laten komen van die voerbak.
Te groot risico dat het (misschien per ongeluk) een keer niet goed gaat.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Diana schreef: 24 apr 2024, 11:29
nevache schreef: 24 apr 2024, 10:59 Gaat hier niet gebeuren.
Hier net zo. Pups zijn natuurlijk sowieso onbenullig, dus ik leer ze meteen dat ze het voer en de snacks van de andere honden (en katten) met rust moeten laten. Ik wil echt geen concurrentie rondom eten tussen mijn honden, ze moeten allemaal rustig kunnen eten zonder bang te zijn dat het afgepakt wordt. Elke hond die hier binnenkomt, snapt dat binnen twee dagen, pup of volwassen, van fokker of herplaatser.
Zodra ze klaar zijn en bij hun bak weglopen, vinden ze het allemaal geen probleem als een andere hond die nog een keer uitlikt.
Als ze iets vinden (bijvoorbeeld fruit dat van de boom is gevallen of iets wat in de keuken op de grond is gevallen), geldt de regel dat het van degene is die er als eerste bij was, ook dan laten ze elkaar en de buit met rust. Dat hebben ze onderling zo bedacht en daar houden ze zich allemaal aan. :E:
Hier eten ze naast elkaar rauw vlees. Maar een gevallen peer zonder toezicht heeft in het verleden wel eens tot veel kabaal en wat plukjes haar en een tand door de lip geleid. 🫣😆 Ik doe daar niks mee. Zeker omdat Guus dan van Bas leert dat ze haar gevonden peer niet wil delen. Dat is denk ik gewoon hun hondennatuur. Niks mis mee en ik ben er ook niet altijd bij. Dus ik vind het ook goed dat ze het zelf kunnen regelen.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Marc schreef: 24 apr 2024, 10:15 Het is met name heel gevaarlijk.

Ligt aan de hond. Echo kan door een cavia van de bak gepiept worden. Die heeft geen notie van voedselnijd. Voedsel is er gewoon altijd in haar beleving en het is voor iedereen.
Die zou echt in geen enkel scenario een pup mollen om een bak brokken.

Mira heeft ook geen voernijd maar laat doie hele pup niet met een gevoel van vrijheid rondlopen. Die gaat zodra ze een jong hondje ziet er meteen naartoe om te zeggen wat het plan is. Dat is ook gewoon een moederhond dus dat klopt ook wel.

Dapper had van mijn honden de grootste voernijd. Naar mensen. Ook niet omdat hij ging hakken maar die pakte zijn voer en vloog onder het bed of achter de bank. Maar dat ging ook over met gewoon altijd een volle bak.

Zo'n pup gaat bij mij op protocol. Alleen maar eten in je bench en na zitten en dankuwel zeggen. Onhebbelijk.
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Kells en Fin zijn beide nogal van het verdedigen van hun voedsel. Aislinn wat minder en de jonge Clancy is nog gewoon een ongeleid projectiel. Ze leert het wel, maar om beschadigingen te voorkomen krijgt zij haar eten in het krat waar in ze gekomen is. De andere drie hebben hun eigen plek en staan daar braaf te wachten tot ik de boel serveer. Die hoef ik thuis verder niet te scheiden. Als we op reis zijn, dan moeten ze weleens eten terwijl ze dicht bij elkaar zijn (achter de auto aan de trekhaak) en dat gaat ook goed zo lang ik er bij sta om te scheidsrechteren. Het is hier vooral oppassen bij het geven van kauwmateriaal. Wat de een niet blieft wordt geclaimd door de ander en ze kunnen weleens ruziën om een overgebleven kauwtje.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Marc

Bericht door Marc »

EchoMira schreef: 24 apr 2024, 22:27
Marc schreef: 24 apr 2024, 10:15 Het is met name heel gevaarlijk.

Ligt aan de hond. Echo kan door een cavia van de bak gepiept worden. Die heeft geen notie van voedselnijd. Voedsel is er gewoon altijd in haar beleving en het is voor iedereen.
Die zou echt in geen enkel scenario een pup mollen om een bak brokken.

Mira heeft ook geen voernijd maar laat doie hele pup niet met een gevoel van vrijheid rondlopen. Die gaat zodra ze een jong hondje ziet er meteen naartoe om te zeggen wat het plan is. Dat is ook gewoon een moederhond dus dat klopt ook wel.

Dapper had van mijn honden de grootste voernijd. Naar mensen. Ook niet omdat hij ging hakken maar die pakte zijn voer en vloog onder het bed of achter de bank. Maar dat ging ook over met gewoon altijd een volle bak.

Zo'n pup gaat bij mij op protocol. Alleen maar eten in je bench en na zitten en dankuwel zeggen. Onhebbelijk.
Eva kon er anders ook wat van.....vanuit de bench.....rrrrrrr
Mijn honden hebben geen voernijd naar mensen maar Guus houdt wel zijn voer stevig vast en verstard ook wat. Ik test het dus niet verder bij hem omdat ik het niet op de spits wil drijven.

Bas heeft het een heel klein beetje naar Guus als hij bij haar peer komt. Over vlees niet en bij de bakjes allebei nooit.

Als die Duitse herder voernijd had gehad in het filmpje was dit een ramp scenario geworden. Is niet haar pup en denk ik ook niet echt aan elkaar gewend.
blondie

Bericht door blondie »

Die pup heeft een issue vind ik eerlijk gezegd, en die Duitser denkt WTF! :80:

Heb wel het idee dat als de pup het nogmaals had gedaan deze een poot op de kop had gekregen of wel een snauw.

Dan wil ik het namelijk niet als voedselnijd zien, maar respect leren naar elkaar toe.

Aak heeft die voedselnijd niet, Chara had in kleine mate in zich maar is daar niet in gegroeid, Glory is er op een of andere manier te timide in.

Glory krijgt voer in de bench, en de laatste tijd ligt er soms op dat moment een kat in :19: dat boeit haar niet, dus laat ik het maar. Meestal gaat de kat weg, of blijft liggen maar gaan niet naar haar voerbak.

Dat hebben de katten zeer waarschijnlijk geleerd om niet te doen, Chara is er namelijk heel helder in en geeft ze de blik als ze te dichtbij zitten of komen.

Bij Aki kon iedereen veel, en in aanvang soms de reactie zoals de herder in filmpje van asjemenou bij uithalen vanuit het betreffende dier, en daarbij hadden de katten toen ze jong waren dus respijt, Chara kon dat ook 1x doen en ook Glory.
Maar bij een 2de of 3de keer had Aak wel zoiets van.. hé maar dit is gewoon mijn eten en ik wens geen knal voor mijn kop van een kat, of een grom van een andere hond en kwam dus wel dan 1x helder door.

Hier is het voor zowel katten als honden helder dat ze zolang iedereen uit eigen voerbak nog eet je daar afstand van houdt, en de bakken staan dus wel op ruime afstand van elkaar. Maar de signalen onderling non verbaal zijn ook gewoon helder of ooit helder doorgekomen.

Maar situatie zoals in dit filmpje zou ik zelf niet hebben afgewacht eerlijk gezegd.
Diana

Bericht door Diana »

Mila heeft vroeger wel voernijd gehad ten opzichte van andere honden, niet naar mensen (alhoewel ze aan mensen haar eten ook niet zomaar zal afstaan, maar ze zal geen agressie inzetten). Maar sinds er duidelijke regels zijn rondom het eten en de honden elkaar met rust moeten laten, merk je daar helemaal niets meer van. Ze kan zonder problemen naast een andere hond eten en heeft nu gewoon het volste vertrouwen dat het niet afgepakt wordt. Ze zou wel snauwen als een hond dat toch zou proberen, maar vroeger ging de lip al omhoog als een andere hond alleen al haar kant op keek terwijl ze iets lekkers had of in haar ogen te dichtbij kwam :hmmm:
Ze is overigens altijd wel consequent geweest, want iets te eten afpakken van een ander zou ze ook nooit doen. Daar heeft ze heilig respect voor en dat verwacht ze ook van andere honden.
De andere honden hebben geen voernijd, maar ze zullen allemaal ook niet zomaar hun lekkers aan een andere hond afstaan, daarvoor zijn ze véél te voergericht allemaal. Maar ze drijven eigenlijk nooit iets op de spits.
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Dívka heeft de tweede keer dat ze hier kwam (1e keer nadat Mahdu hier kwam wonen) alle kluiven verzameld, is erop gaan liggen en toen Mahdu op 3,5m afstand langs kwam lopen en een steelse blik op haar wierp is ze ontzettend uitgevallen naar hem.
Ik heb haar daarop gecorrigeerd, nog een shitload aan kluiven gepakt en die rondgestrooid.
Zo, allebei meer dan genoeg kluiven, allebei aan een andere kant vd woonkamer en wáág het niet om te gaan knokken want dan krijg je vliegles. :zweep:
Inmiddels eten ze naast elkaar uit de hand, liggen ze soms samen aan dezelfde kluif te knagen en kan de voerbak binnen een meter afstand vd andere geplaatst worden zonder een scheef oog naar elkaar.
Afbeelding
Sterre

Bericht door Sterre »

Diana schreef: 25 apr 2024, 16:22 Mila heeft vroeger wel voernijd gehad ten opzichte van andere honden, niet naar mensen (alhoewel ze aan mensen haar eten ook niet zomaar zal afstaan, maar ze zal geen agressie inzetten). Maar sinds er duidelijke regels zijn rondom het eten en de honden elkaar met rust moeten laten, merk je daar helemaal niets meer van. Ze kan zonder problemen naast een andere hond eten en heeft nu gewoon het volste vertrouwen dat het niet afgepakt wordt. Ze zou wel snauwen als een hond dat toch zou proberen, maar vroeger ging de lip al omhoog als een andere hond alleen al haar kant op keek terwijl ze iets lekkers had of in haar ogen te dichtbij kwam :hmmm:
Ze is overigens altijd wel consequent geweest, want iets te eten afpakken van een ander zou ze ook nooit doen. Daar heeft ze heilig respect voor en dat verwacht ze ook van andere honden.
De andere honden hebben geen voernijd, maar ze zullen allemaal ook niet zomaar hun lekkers aan een andere hond afstaan, daarvoor zijn ze véél te voergericht allemaal. Maar ze drijven eigenlijk nooit iets op de spits.
Wat een bijzondere hond is jouw Mila toch. Ik geniet altijd van jouw verhalen over je honden, maar Mila vind ik echt geweldig.
Ineke A

Bericht door Ineke A »

Zou die pup niet zwaar ondervoed geweest zijn inder al dat haar? Dat zou het enige zijn wat zulk gedrag zou kunnen verklaren..
Diana

Bericht door Diana »

Sterre schreef: 25 apr 2024, 17:45
Diana schreef: 25 apr 2024, 16:22 Mila heeft vroeger wel voernijd gehad ten opzichte van andere honden, niet naar mensen (alhoewel ze aan mensen haar eten ook niet zomaar zal afstaan, maar ze zal geen agressie inzetten). Maar sinds er duidelijke regels zijn rondom het eten en de honden elkaar met rust moeten laten, merk je daar helemaal niets meer van. Ze kan zonder problemen naast een andere hond eten en heeft nu gewoon het volste vertrouwen dat het niet afgepakt wordt. Ze zou wel snauwen als een hond dat toch zou proberen, maar vroeger ging de lip al omhoog als een andere hond alleen al haar kant op keek terwijl ze iets lekkers had of in haar ogen te dichtbij kwam :hmmm:
Wat een bijzondere hond is jouw Mila toch. Ik geniet altijd van jouw verhalen over je honden, maar Mila vind ik echt geweldig.
Haha, wat lief, dankjewel. Ze is nogal uitgesproken :engel:
Afbeelding
Diana

Bericht door Diana »

Ineke A schreef: 25 apr 2024, 17:57 Zou die pup niet zwaar ondervoed geweest zijn inder al dat haar? Dat zou het enige zijn wat zulk gedrag zou kunnen verklaren..
Nou, nee hoor, bij sommige honden zit dat er gewoon in. Mila snauwde als pup van 7 weken haar nestgenootjes al weg bij de voerbak en die was echt niet ondervoed. En als ze daar niet naar luisterden, sprong ze er grommend, grauwend en happend bovenop.
Afbeelding
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Bij Aislynn is het vooral een probleem als ze iets niet lust en de rest wel. Dan moet je echt uitkijken, want ze vliegt de anderen aan. Zij eet en knaagt dus altijd in haar bench, maar ook daar kan een hoop herrie uitkomen. Een ander krijgt altijd iets wat lekkerder is dan wat zij gekregen heeft, vindt ze. Heel vervelend.
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Wat ik lees uit veel berichten is dat mensen zeggen dat hun honden geen voernijd hebben maar eigenlijk zeggen ze dat ze hun honden de regels rondom eten hebben geleerd. Zodra je een hond erbij neemt die super direct en onbeschoft hun bakken induikt ben ik wel benieuwd hoeveel honden dan echt geen baknijd hebben .... 😇

Ik voer ze ook naast elkaar dus zonder een spoortje agressie. Elk hun persoonlijke bak. Guus altijd rechts en Bas links. Totaal geprotocolleerd. Nooit ook maar een blik.

Maar als ze dus buiten zijn en ze hebben iets heel lekkers en er is niemand bij gaat dat hier anders. In 7 jaar zijn ze om die reden een keer of 3 gaan vechten.

Dapper heeft Eva ook een keer gebeten toen er gekotst was direct na het eten en dus ineens de routine verstoord was en er een berg vlees midden in de kamer lag.

Soms is het wegnemen van de noodzaak tot voernijd genoeg om het hele gegeven onzichtbaar te maken. Maar dan op hele rare momenten komt het toch.

Ik kan me ineens herinneren dat Guus een zakje hondensnoep uit de handen van een bekende trok. Bij haar hond. Haar hond en Guus begonnen meteen te vechten. Om die snoepjes. Echt een doet hij anders echt nooit dingetje...😆
Diana

Bericht door Diana »

Klopt, bij Mila is die voernijd weg bij bekende honden en honden die zich aan haar 'regels' houden, dus: je bemoeit je niet met het eten van een ander.
Ze verdedigt haar voer niet omdat het niet nodig is: ze heeft het volste vertrouwen dat niemand het afpakt. Dat gebeurt hier ook niet in de tuin als ik er niet bij ben, omdat ze onderling een regel hebben dat je geen voer van elkaar afpakt en dat het van degene is die het als eerste heeft. Ook als er in de keuken eten op de grond valt of er een hond of kat kotst, is dat dus geen issue.
Een (vreemde) hond die in haar bak duikt, dat zou ze echt niet accepteren. Vechten heeft ze nog nooit gedaan, maar wel flink snauwen/uitvallen om duidelijk te maken dat ze van haar voer af moeten blijven.
Mijn andere honden zouden waarschijnlijk alleen maar heel verbouwereerd zijn als zoiets gebeurde en hulpeloos naar mij kijken, die zijn gewoon niet zo assertief in zulke dingen en verwachten dat ik het voor ze oplos. Die gaan ook véél verder om conflicten te vermijden, terwijl Mila conflicten niet uit de weg gaat als het haar iets oplevert. Tot op zekere hoogte, want vechten doet ze niet. Als een andere hond niet onder de indruk is van haar geïntimideer en gesnauw, druipt ze af.
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Ik zeg dat ik er 2 heb lopen met voernijd, die ondanks streng toezicht, een vast ritme etc niet verdwenen is.
Ik zie wel dat beide honden met voernijd geen probleem (meer) hebben met eten vlakbij degene die geen voernijd heeft.
Dívka kluift geregeld aan dezelfde kluif als Mahdu, dus echt samen kluiven.
Voor Joep is dat nog een stap te ver, maar vlak naast Mahdu liggen met zijn eigen kluif is weer geen probleem.
Dívka en Joep zo naast elkaar proberen we niet, dat levert gegrauw, gesnauw en knokpartijen op, zeker als er één het gevoel heeft niet weg te kunnen.
Maar ze kunnen wel alle 3 naast elkaar zitten en wachten tot ik een koekje geef of als ik brokjes uit de hand voer, al zit Mahdu dan vaak in het midden.
Afbeelding
Plaats reactie