Hoevaak plassen is genoeg?
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Hoevaak plassen is genoeg?
Mijn honden gaan zodra ik op sta de tuin in en dan nog drie keer wandelen en savonds smiddags nog twee keer de tuin in.
Mira is zindelijk op die manier maar ze gaat het echt niet op zitten houden als ze moet pist ze doodleuk in de gang en dat mag ze ook gewoon.
Maar Echo gaat nog veel vaker bij de deur staan staren met haar staartje aangetrokken van "ik moet zo nodig" maar dat kan eigenlijk niet. Als ik haar dan naar buiten laat gaat ze ook niet piesen.
Hoevaak moet jouw hond per dag naar buiten? Het is hier nu minimaal 6 keer en dat vind ik best veel.
Mira is zindelijk op die manier maar ze gaat het echt niet op zitten houden als ze moet pist ze doodleuk in de gang en dat mag ze ook gewoon.
Maar Echo gaat nog veel vaker bij de deur staan staren met haar staartje aangetrokken van "ik moet zo nodig" maar dat kan eigenlijk niet. Als ik haar dan naar buiten laat gaat ze ook niet piesen.
Hoevaak moet jouw hond per dag naar buiten? Het is hier nu minimaal 6 keer en dat vind ik best veel.
Re: Hoevaak plassen is genoeg?
Hier vier keer. En daar doen ze het maar mee. Meestal rond dezelfde tijd dus die blazen zijn perfect getraind.
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Hier vier keer en Clancy vijf keer. Sinds een week heeft ze niet meer in huis geplast.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
4x per dag
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- annnie
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Ronja is mijn zeikhond. min. 4x soms 6x of vaker. Hangt een beetje van de dag af. Als ze flink heeft lopen racen of een botje gekauwd krijgt ze een extra piesrondje. Als ik haar 's nachts niet een trui aantrek kan ik de volgende ochtend dweilen. Als ik net iets te lang weg ben of haar vraag om een piesrondje niet doorheb kan ik ook dweilen. Het is bij haar echt finetunen hoe ik moet handelen om het piesen in huis te voorkomen. Annie is dan weer het compleet tegenovergestelde
Annie gaat 3x mee naar buiten, maar als het aan haar ligt heeft ze ook totaal geen bezwaar tegen minder. Het eerste rondje doe ik altijd met Ronja alleen. Dan slaapt mevrouw nog. Het gebeurt wel eens dat ik dan pas weer tegen het middaguur weer ga als ik thuis blijf. Dan schrik ik dat het op eens al zo laat is en kan ik Annie gaan wakker maken.
Ze heeft er dan wel zin in, maar ik heb nooit het idee dat ze op knappen staat.
Laatste rondje wil ze vaak ook niet mee en afhankelijk vanaf hoe laat het rondje daarvoor was mag ze thuis blijven. Ronja wil trouwens dat laatste rondje ook nooit en ik heb er meestal ook geen klap zin in dus daar heb ik wel begrip voor. Maar zij moet, dus ik ook
Annie gaat 3x mee naar buiten, maar als het aan haar ligt heeft ze ook totaal geen bezwaar tegen minder. Het eerste rondje doe ik altijd met Ronja alleen. Dan slaapt mevrouw nog. Het gebeurt wel eens dat ik dan pas weer tegen het middaguur weer ga als ik thuis blijf. Dan schrik ik dat het op eens al zo laat is en kan ik Annie gaan wakker maken.
Ze heeft er dan wel zin in, maar ik heb nooit het idee dat ze op knappen staat.
Laatste rondje wil ze vaak ook niet mee en afhankelijk vanaf hoe laat het rondje daarvoor was mag ze thuis blijven. Ronja wil trouwens dat laatste rondje ook nooit en ik heb er meestal ook geen klap zin in dus daar heb ik wel begrip voor. Maar zij moet, dus ik ook
Laatst gewijzigd door annnie op 24 apr 2024, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- thom
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Bij het opstaan heel soms in de tuin, daarna volgen er 4 wandelingen per dag en dat is eigenlijk genoeg.
Een heel enkele keer vlak voordat we naar bed gaan, maar dat is echt een uitzondering.
Een heel enkele keer vlak voordat we naar bed gaan, maar dat is echt een uitzondering.
Ons Portugese meisje Farah.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wij zijn het grootste deel van de dag buiten en de deur staat altijd open; ze mogen hier in de tuin plassen, dus ik weet niet precies hoe vaak ze plassen nu ze dat helemaal zelf kunnen bepalen en ik er niet altijd met mijn neus bovenop sta. Maar ik denk de teven zo'n 4 keer per dag en Arlo 5-6 keer.
Ik weet wel dat als het regent, ik Amy moet aansporen om naar buiten te gaan, omdat ze het dan als het aan haar ligt zo 24 uur ophoudt. Ze zal nooit iets binnen doen. Arlo wel, die houdt het in eerste instantie ook op, maar kan dat niet zo lang als Amy en gaat dan als ik even niet oplet gewoon op het overdekte terras plassen
Ik weet wel dat als het regent, ik Amy moet aansporen om naar buiten te gaan, omdat ze het dan als het aan haar ligt zo 24 uur ophoudt. Ze zal nooit iets binnen doen. Arlo wel, die houdt het in eerste instantie ook op, maar kan dat niet zo lang als Amy en gaat dan als ik even niet oplet gewoon op het overdekte terras plassen
3x per dag.
Soms een plasje extra met lekker weer als ze buiten is in de tuin.
Toos heeft echt een mega blaas denk ik, die kan makkelijk s’avonds om 7 uur voor het laatst gaan en de volgende ochtend pas om een uur of 10 of 11 uit d’r nest komen en dan met enige tegenzin naar buiten lopen ik te gaan plassen.
Soms een plasje extra met lekker weer als ze buiten is in de tuin.
Toos heeft echt een mega blaas denk ik, die kan makkelijk s’avonds om 7 uur voor het laatst gaan en de volgende ochtend pas om een uur of 10 of 11 uit d’r nest komen en dan met enige tegenzin naar buiten lopen ik te gaan plassen.
- Jackira
- Welke: Herderkruisingen en een Husky
Laila wilde een tijd (in de vuurwerk periode) nog maar 1 keer per dag naar buiten,'s ochtends vroeg was dat. Ze deed nooit iets in huis en ook als ze dan buiten was kon ze nog even zoeken naar een goede plek. Het was niet alsof ze op klappen stond. Heel vreemd vond ik dat maar ze deed er alles aan om niet aangelijnd te kunnen worden op andere tijden.
Nu gaat ze weer vijf keer per dag mee naar buiten, ze staat dan ook echt te springen voor de deur en lijkt dan hoge nood te hebben.
De rest gaat ook 5 keer per dag naar buiten en ze hebben blijkbaar een ingebouwde klok want ze weten precies wanneer het tijd is. Dat is vooral sinds man niet meer werkt want hij is erg van de klok. Daarvoor hadden ze variabele tijden en vroegen ze zelf nooit om een uitlaatronde. Als ze alleen met mij thuis zijn dan zijn ze ook heel rustig en liggen gewoon te slapen. ALs man thuis is dan zijn ze alert bij ieder dingetje.
Dus ik denk dat gewoonte er heel veel toe doet bij dit soort dingen.
Nu gaat ze weer vijf keer per dag mee naar buiten, ze staat dan ook echt te springen voor de deur en lijkt dan hoge nood te hebben.
De rest gaat ook 5 keer per dag naar buiten en ze hebben blijkbaar een ingebouwde klok want ze weten precies wanneer het tijd is. Dat is vooral sinds man niet meer werkt want hij is erg van de klok. Daarvoor hadden ze variabele tijden en vroegen ze zelf nooit om een uitlaatronde. Als ze alleen met mij thuis zijn dan zijn ze ook heel rustig en liggen gewoon te slapen. ALs man thuis is dan zijn ze alert bij ieder dingetje.
Dus ik denk dat gewoonte er heel veel toe doet bij dit soort dingen.
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
4x is hier zeker genoeg. Ik loop in de avond voor het slapen gaan nog altijd een klein rondje maar das volgens mij meer voor mn eigen gemoed
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Hier gaan ze meteen de tuin in als we wakker worden. Er wordt drie keer per dag met ze gelopen. De laatste keer rond 22:00 uur.
Als ze tussendoor eens moeten plassen doen ze dat in de tuin. Otje poept nog wel eens in de tuin maar Dirkje nooit.
Als ze tussendoor eens moeten plassen doen ze dat in de tuin. Otje poept nog wel eens in de tuin maar Dirkje nooit.
Zo’n 4 a 5 keer per dag gaat pippa uit. Meestal 5 plasmomenten, maar af en toe maar 4 keer, zoals het uitkomt.
In de regel vier keer.
En als we thuiskomen met de auto en langer en verder weg zijn geweest nog even plassen voor het naar binnen gaan.
Laatste ronde willen ze trouwens vaak niet, dat is echt piesen en weer terug.
En als we thuiskomen met de auto en langer en verder weg zijn geweest nog even plassen voor het naar binnen gaan.
Laatste ronde willen ze trouwens vaak niet, dat is echt piesen en weer terug.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- alinelaila
- Welke: Friese Stabij
Ik ga 4 keer per dag uit, maar Zoë plast niet altijd elke wandeling. Soms plast ze wel in de tuin, vaak 's ochtends vroeg. Dus al met al zal ze zo'n 4-5 keer per dag plassen.
Ze gaan hier in de vroege ochtend uit, ze doen behoeften niet op de plaats tenzij de nood extreem hoog is of als ze ziek zijn en ze het grasveld achter niet halen.
Chara plast soms toch nog in huis in de nacht, ondanks dat hun laatste rondje ook tussen de 22.00 en 23.00 uur ligt, en in de ochtend rond 06.30.
We kunnen daar de vinger niet op leggen, eerst dachten we toch vorm van verlatingsangst, maar nu ze mee mag naar boven gebeurd het soms toch boven helaas ook..
Dan gaan ze of in de vroege middag of in de namiddag nog weg, meestal 2 uur later nog een keer en dan het laatste korte rondje dus vlak voor we naar bed gaan.
4 plasmomenten dus, of soms vaker als een van de honden echt aangeeft te moeten en we zijn thuis. Ze doen het meestal niet op de plaats achter (alles steen) dus gaan we echt de poort uit naar het grasveld toe.
Chara plast soms toch nog in huis in de nacht, ondanks dat hun laatste rondje ook tussen de 22.00 en 23.00 uur ligt, en in de ochtend rond 06.30.
We kunnen daar de vinger niet op leggen, eerst dachten we toch vorm van verlatingsangst, maar nu ze mee mag naar boven gebeurd het soms toch boven helaas ook..
Dan gaan ze of in de vroege middag of in de namiddag nog weg, meestal 2 uur later nog een keer en dan het laatste korte rondje dus vlak voor we naar bed gaan.
4 plasmomenten dus, of soms vaker als een van de honden echt aangeeft te moeten en we zijn thuis. Ze doen het meestal niet op de plaats achter (alles steen) dus gaan we echt de poort uit naar het grasveld toe.
- Kells
- Posts in topic: 2
- Welke: Ierse Setters
Hier plassen ze trouwens niet in de tuin. Ook Clancy doet dat niet meer. In het begin uiteraard wel, maar ze verplaatste dat steeds een stukje verder van de achterdeur. Nu gaat ze pas zitten als we de tuin uit zijn.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
4x, maar Jamie de laatste tijd minimaal 3x extra.
(Zie z'n topic in gezondheid)
(Zie z'n topic in gezondheid)
- nevache
- Honden: 7
Een keer of 4: rondom ontbijt, rond lunch, vóór avondeten en vóór de nacht.
En jong, oud of ziek soms nog een keertje tussendoor rond 20 uur, als dat nodig is.
's Winters ligt dat wat duidelijker dan zomers: 's winters zijn het echt uitlaatmomenten.
Zomers zijn wij zelf, en dus de honden ook, veel meer buiten en kunnen ze zelf bijna de hele dag hun wei opzoeken als ze nodig moeten.
En jong, oud of ziek soms nog een keertje tussendoor rond 20 uur, als dat nodig is.
's Winters ligt dat wat duidelijker dan zomers: 's winters zijn het echt uitlaatmomenten.
Zomers zijn wij zelf, en dus de honden ook, veel meer buiten en kunnen ze zelf bijna de hele dag hun wei opzoeken als ze nodig moeten.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
3x per dag een blok om en voor de nacht nog een plasje in het grasperk aan de overkant.
Peer heeft sterke blasspieren. Heeeeeel soms als het pestpokkekloteweer is hoeft het wat hem betreft niet voor de nachtplas. Dan kan hij gerust van 's avonds 7u tot 7u zijn behoeftes inhouden.
Kotsen doet hij het liefst op zijn zachte ligkussen. Gelukkig is de hoes wasbaar.
Peer heeft sterke blasspieren. Heeeeeel soms als het pestpokkekloteweer is hoeft het wat hem betreft niet voor de nachtplas. Dan kan hij gerust van 's avonds 7u tot 7u zijn behoeftes inhouden.
Kotsen doet hij het liefst op zijn zachte ligkussen. Gelukkig is de hoes wasbaar.
-
Perry wordt 3x per dag uitgelaten. Tijdens het uitlaten plast hij altijd heel vaak, echt dat markeren wat hij doet. Hij hoeft namelijk nooit nodig en doet echt nooit een lange plas. Toen hij nog pup was deed hij ook nooit een lange plas, altijd al snel meerdere plasjes. Met een maand of 4-5 tilde hij al zijn poot op, hij is nogal van het markeren
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Hier ook 4 x per dag. Maar de eerste keer hoeft hij nog niet zo nodig en ik vermoed dat dit komt omdat hij z'n plas gewoon wil bewaren voor tijdens de wandeling.
1x in de tuin bij opstaan meneer. Kodi kan niet wachten tot ik 10 minuten later beneden kom dan piest hij tegen de kast.....
Daarna lange wandeling met talloze plasjes.
Om 5 uur hetzelfde en dan om 21.30 klein rondje.
Dus 4x
Daarna lange wandeling met talloze plasjes.
Om 5 uur hetzelfde en dan om 21.30 klein rondje.
Dus 4x