Vliegenangst
- thom
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Vliegenangst
Voordat onze Aar hier kwam wonen hadden we nog nooit een hond gehad die angstig was voor vliegen, maar Aar was het en naarmate hij ouder begon te worden werd hij steeds panischer. Als er een vlieg in de woonkamer was ging hij piepend richting de slaapkamer.
We dachten dat gaat ons bij Quin vast niet overkomen. Hij komt uit een shelter in Portugal en daar zullen gerust veel vliegen zijn, zowel binnen als buiten.
Vandaag een prachtige dag en staat dus vanaf vanmorgen de schuifpui al open met een bromvlieg binnen als gevolg. Quin moet er niks van hebben en gaat ervoor op de loop.
We geven er voor nu maar weinig aandacht aan en laten hem zijn gangetje gaan. In de hoop dat het dan wel weer zal afnemen.
We dachten dat gaat ons bij Quin vast niet overkomen. Hij komt uit een shelter in Portugal en daar zullen gerust veel vliegen zijn, zowel binnen als buiten.
Vandaag een prachtige dag en staat dus vanaf vanmorgen de schuifpui al open met een bromvlieg binnen als gevolg. Quin moet er niks van hebben en gaat ervoor op de loop.
We geven er voor nu maar weinig aandacht aan en laten hem zijn gangetje gaan. In de hoop dat het dan wel weer zal afnemen.
Ons Portugese meisje Farah.
Re: Vliegenangst
Wees blij. Hier happen ze naar dat soort gedierte. Ben altoos bang dat ze in een wesp happen.
- thom
Zo bang als Aar het laatste jaar voor vliegen was vond ik echt niet fijn hoor. Integendeel.
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Dat dus. Brego kwam een keer met een behoorlijk dikke lip. Wesp te pakken gehad.
Hoe erg gaat hij op de loop? In paniek? Of gaat hij gewoon ergens anders liggen? Miep zorgt ook dat ze uit de buurt blijft van alles dat bromt of zoemt.
Dus die schiet ook weleens weg. Geen blinde paniek, maar ze vindt het gewoon spannend.
En eigenlijk vindt ik dat wel fijn:)
Dus die schiet ook weleens weg. Geen blinde paniek, maar ze vindt het gewoon spannend.
En eigenlijk vindt ik dat wel fijn:)
Chara en Aki hebben de neiging tot happen naar vliegen, wespen en bijen.. niet fijn.
Van Glory merkte ik gisteren dat ze ongemakkelijk werd van bromvlieg in huis, en net is ze ook continue aan het verkassen of gaat ineens op de loop.
Ik herinner me nu weer dat ze 2 jaar geleden op marktplein gestoken leek te zijn en behoorlijk out ging in bijzijn van mijn vriend.
Later is ze toen nog eens gestoken en sindsdien dus de toch wat angstige reactie bij vliegende beesten.
En met mij erbij was ook eens een aanvaring, met wespen en bijen, nu weet ik even niet meer of Glory daar al bij was maar Chara had wespen in haar lijf hangen, en ik werd op mijn hoofd gestoken toen en in mijn arm moest ik bijen verwijderen
Ik had al wespen angst/fobie, en nog steeds bij onverwachts een brommend insect bij me schiet ik op.. dus dat helpt Glory ook niet echt over haar angst heen..
Van Glory merkte ik gisteren dat ze ongemakkelijk werd van bromvlieg in huis, en net is ze ook continue aan het verkassen of gaat ineens op de loop.
Ik herinner me nu weer dat ze 2 jaar geleden op marktplein gestoken leek te zijn en behoorlijk out ging in bijzijn van mijn vriend.
Later is ze toen nog eens gestoken en sindsdien dus de toch wat angstige reactie bij vliegende beesten.
En met mij erbij was ook eens een aanvaring, met wespen en bijen, nu weet ik even niet meer of Glory daar al bij was maar Chara had wespen in haar lijf hangen, en ik werd op mijn hoofd gestoken toen en in mijn arm moest ik bijen verwijderen
Ik had al wespen angst/fobie, en nog steeds bij onverwachts een brommend insect bij me schiet ik op.. dus dat helpt Glory ook niet echt over haar angst heen..
Anne is er niet bang voor, maar ze moeten wel dood, dus zij gaat op ze jagen.
Tanja en Anne
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Welke: Groenendaeler
Zeno reageert verschillend op bromvliegen binnen vs buiten. Buiten zal hij er naar happen als de vlieg heel dicht langs komt, maar binnen vindt hij vliegen ook niet zo'n succes. Al heeft hij ook niet de neiging om ervoor op de vlucht te slaan.
Ik denk dat het geluid binnen te veel galmt en het toch ook een soort stoorzender is in de beleving van een hond? Wie weet dat die vliegen ook wel een soort stresssignaal uitzenden. Die brommers overleven het nooit lang in huis; de luchtkwaliteit is blijkbaar niet goed genoeg.
Ik denk dat je er prima aan doet door er weinig aandacht aan te besteden en als de vlieg in de buurt is van een raam, die brommer naar buiten laten ontsnappen door het raam even een stukje open te doen. Dan ben in de ogen van Quin hopelijk ook meteen The Lord of the Flies.
Ik denk dat het geluid binnen te veel galmt en het toch ook een soort stoorzender is in de beleving van een hond? Wie weet dat die vliegen ook wel een soort stresssignaal uitzenden. Die brommers overleven het nooit lang in huis; de luchtkwaliteit is blijkbaar niet goed genoeg.
Ik denk dat je er prima aan doet door er weinig aandacht aan te besteden en als de vlieg in de buurt is van een raam, die brommer naar buiten laten ontsnappen door het raam even een stukje open te doen. Dan ben in de ogen van Quin hopelijk ook meteen The Lord of the Flies.
- thom
CatnDog schreef: ↑03 mei 2024, 19:12 Zeno reageert verschillend op bromvliegen binnen vs buiten. Buiten zal hij er naar happen als de vlieg heel dicht langs komt, maar binnen vindt hij vliegen ook niet zo'n succes. Al heeft hij ook niet de neiging om ervoor op de vlucht te slaan.
Vandaag was het natuurlijk niet zo heet/warm meer dus de schuifpui was dicht en dat scheelt dan een slok op een borrel.
Hij was ook helemaal zijn vrolijke zichzelf toen hij het eindelijk eens tijd vond om op te staan en dat ging goed toen hij begin van de middag stond te eten en zo'n nare dikke strontvlieg hem kwam storen. Quin liet zijn eten staan (was nog maar 1 hap) en zocht een veilige plek.
Sinds die tijd ben ik op jacht naar dat vliegende monster met een elektronische mepper, maar ben daar toch niet zo goed in.
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Welke: Groenendaeler
De vliegenmepper zou ik afraden. Dat was mijn eerste ingeving: meppen die handel (geen elektronische, maar een gewone). Dat vond Zeno al helemaal raar. Dat gemep naar die vlieg. Daardoor wordt het meer een ding en dat wil je eigenlijk voorkomen.
- thom
Deze kneus gaat het echt niet redden met een gewone vliegenmepper hoor. No way.