Niet zo heuen
- Suzanne
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Havanezers
Niet zo heuen
Sinds ze nog maar weinig tanden hebben, krijgen ze altijd zon kluifding waar ik leverworst in frot. Groot succes, het interesseert ze op die manier niet dat ik wegga, minder hysterisch als mensen op visite komen.
Maarja, 1 probleem. Het is niet, pakken en geven zoals een kluif. Ik moet het maken en dat gaat niet onopgemerkt.
Ik doe mijn best om het stiekem te maken, maar die neuzen werken te goed.
Dus, als ik een kwartier voor het nodig is, de kluifjes heb gemaakt, dan liggen ze klaar in de keuken. deur dicht. En tot het moment dat ik wegga, heb ik 2 vervelende honden. Saar zit aan een stuk door te neusfluiten en te zenuwen. En Eef ligt te rillen in haar mandje.
Vanmorgen werd ik er zelf zo zenuwachtig en opgefokt van dat ik maar 5 minuten voor ik opgehaald zou worden al naar buiten ben gegaan. Kluiven geven, schoenen aan, wegwezen.
Maarja, 1 probleem. Het is niet, pakken en geven zoals een kluif. Ik moet het maken en dat gaat niet onopgemerkt.
Ik doe mijn best om het stiekem te maken, maar die neuzen werken te goed.
Dus, als ik een kwartier voor het nodig is, de kluifjes heb gemaakt, dan liggen ze klaar in de keuken. deur dicht. En tot het moment dat ik wegga, heb ik 2 vervelende honden. Saar zit aan een stuk door te neusfluiten en te zenuwen. En Eef ligt te rillen in haar mandje.
Vanmorgen werd ik er zelf zo zenuwachtig en opgefokt van dat ik maar 5 minuten voor ik opgehaald zou worden al naar buiten ben gegaan. Kluiven geven, schoenen aan, wegwezen.
- Anneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Re: Niet zo heuen
Ach! En maar blijven kijken of je niet alvast opstaat om het te pakken.
Anneke en Bobbie
Aaaaah dat trillende smoeltje.
En als je de kluiven al geeft en nog ff binnen blijft? Dan zijn ze toch lekker bezig als je weggaat? Sta jij niet in de regen
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Dat gebibber is zó herkenbaar.
Mahdutje doet dat als hij wat lekkers wil, dan gaat hij eerst zeuren en je aankijken met die bolle ogen op standje snielugh, dit zegmaar:
Hij zegt nog net niet letterlijk 'ik heb zoooo'n honger, zie je dan niet dat ik bijna doooooood ga' terwijl hij net 5 minuten daarvoor zijn voer gehad heeft en hij vetkwabjes naast zijn piemeltje heeft en een speklaagje op zijn ribben.
En als dat niet werkt voor extra effect bibberen.
Mahdutje doet dat als hij wat lekkers wil, dan gaat hij eerst zeuren en je aankijken met die bolle ogen op standje snielugh, dit zegmaar:
Hij zegt nog net niet letterlijk 'ik heb zoooo'n honger, zie je dan niet dat ik bijna doooooood ga' terwijl hij net 5 minuten daarvoor zijn voer gehad heeft en hij vetkwabjes naast zijn piemeltje heeft en een speklaagje op zijn ribben.
En als dat niet werkt voor extra effect bibberen.
- Suzanne
Haha nou, ze worden er steeds handiger mee en dan is hij al voor een groot deel leeg als ik wegga.
Maar ik zat wel te denken, ik kan ze natuurlijk ook gewoon een ochtend/avond van te voren maken en in een bak in de koelkast leggen. Kijken of ze het ook zolang volhouden
Of de volgende keer een paar extra maken en die in de koelkast leggen.Suzanne schreef: ↑06 mei 2024, 20:40Haha nou, ze worden er steeds handiger mee en dan is hij al voor een groot deel leeg als ik wegga.
Maar ik zat wel te denken, ik kan ze natuurlijk ook gewoon een ochtend/avond van te voren maken en in een bak in de koelkast leggen. Kijken of ze het ook zolang volhouden
- CatnDog
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Het oogt best heftig. Het is maar goed dat je weet waarom ze dit doet, anders zou je bijna denken dat ze een zenuwaandoening heeft.
- Suzanne
Ja het is echt bizar om het zo te zien. Het is altijd een enorm relaxed hondje, wat zich enkel opwindt bij visite of als er een hond aan het hek snuffelt.
en het slaat ook echt direct om in complete blijdschap als het tijd is dat ze de kluiven krijgen.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Haha, dat is ook wel erg moeilijk, als je weet dat het lekkers klaarligt!
Wel herkenbaar hoor. Als ik met twee honden een lange wandeling ga maken, krijgen de andere twee vaak een lekkere gevulde kong en als ik die ga klaarmaken, kunnen ze hun geduld ook maar moeilijk bewaren en trippelen ze allemaal heen en weer van de deur (mogen we mee wandelen?) naar hun vaste plaatsen waar ze hun snacks krijgen (of krijgen we lekkers?), want zij weten natuurlijk niet bij welk tweetal ze zullen horen.
Wel herkenbaar hoor. Als ik met twee honden een lange wandeling ga maken, krijgen de andere twee vaak een lekkere gevulde kong en als ik die ga klaarmaken, kunnen ze hun geduld ook maar moeilijk bewaren en trippelen ze allemaal heen en weer van de deur (mogen we mee wandelen?) naar hun vaste plaatsen waar ze hun snacks krijgen (of krijgen we lekkers?), want zij weten natuurlijk niet bij welk tweetal ze zullen horen.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Oh Froo kan ook zo bibberen als ze weet dat ze iets heel lekkers krijgt. Vreselijke aansteller. Eef is wel heel schattig, bibberen of niet bibberen, van mij mag ze alle snacks.