Ik zal dit langs komen op het nieuws.
BARK Air: ’s werelds eerste hondenjetservice
Het lijkt op een verlate 1 april grap, maar in de VS wordt het ‘serious business’: het meenemen van honden aan boord van een luxe zakenjet. Onder het adagium ‘dogs fly first’ worden door BARK Air vanaf 23 mei vluchten aangeboden van New York naar Los Angeles en van New York naar London Stansted Airport.
Lange vliegafstanden overbruggen met een hond is een uitdaging waar veel ‘hondenouders’ mee te maken hebben. Dat geldt met name voor voor honden die niet in een reismand passen die onder de stoel ervoor kan worden geplaatst. Niet zelden wordt deze honden de reis ontzegd, of ondergaan ze de stress van het vliegen in vrachtruim.
Dat moet anders, vinden ze bij Bark (Engels voor ‘blaffen’), een Amerikaans bedrijf dat abonnementen op boxen met hondenkoekjes levert. Daarom werd een hondenjetservice in het leven geroepen, waarbij Bark samenwerkt met het Amerikaanse Talon Air. Deze chartermaatschappij gaat de vluchten aanbieden met onder meer long-range Gulfstreams-zakenjets.
Volgens Bark komt daardoor de eersteklas reiservaring van een mens nu ook beschikbaar voor honden: van boeking tot aankomst zullen honden de echte VIP’s zijn, die worden getrakteerd op een positief luxueuze, samengestelde ervaring.
Uiteraard mogen de baasjes ook mee omdat die per slot van de rekening betalen: vanaf 8.000 dollar voor een enkeltje New York-London Stansted Airport of vanaf 6.000 dollar voor een enkeltje naar Los Angeles.
Dit gaat over een soort privejet en een ticket kost nogal wat. Maar wat als het allemaal betaalbaarder kon, met de hond op (vlieg)vakantie. Zouden jullie daar dan gebruik van maken?
Bark Air
Re: Bark Air
Ik zag het ook.
Klinkt leuk en lief .......
Iets voor de zeer rijken gezien het bedrag dat je neer moet leggen per enkele reis
Klinkt leuk en lief .......
Iets voor de zeer rijken gezien het bedrag dat je neer moet leggen per enkele reis
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Zullen honden die wagenziek worden ook last krijgen van een vliegreis? Dan wordt het meer barf-air.
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
O dat was op het 8 uur journaal? Ik heb het niet gezien, want aan het begin werd er niet gezegd waar het over ging, dus ik deed de tv uit en ging mijn honden uitlaten. De regels over vliegen met honden zou wel erg veel soepeler mogen. Ons kleine prutske zat 8 uur in een krat in het ruim van een vliegtuig. Tel de incheck en uitcheck tijd er bij op en dan zit je al gauw op 15 uur. Ze heeft er geen blijvend trauma aan over gehouden, maar het was absoluut geen leuke ervaring voor haar.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik vind het vooral heel leuk dat zelfs bij de achterlijk rijke mensen het comfort van het hondje nog steeds leidend is.
Heel schiphol moet klaar staan als yorkie Prunella haar off boarding procedure begint want het is niet de bedoeling dat ze ontevreden gaat kijken. Heel goed.
Heel schiphol moet klaar staan als yorkie Prunella haar off boarding procedure begint want het is niet de bedoeling dat ze ontevreden gaat kijken. Heel goed.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Dat is weer het andere uiterste!EchoMira schreef: ↑22 mei 2024, 22:46 Ik vind het vooral heel leuk dat zelfs bij de achterlijk rijke mensen het comfort van het hondje nog steeds leidend is.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.