93%
93%
Pit Bulls and Pit Bull mixes are the most prevalent type of dog entering shelters across America. If these statistics don’t shock us into working on creative solutions to help these dogs, the Pit Bull will continue to pay the ultimate price, its life!
Shelters in large cities across the nation report a “pit bull” population of anywhere from 40% to 60%. The national average being 33%.
About 75% of municipal shelters euthanize Pit Bulls immediately upon intake, without even a chance at adoption.
Studies estimate that up to 1 million Pit Bulls and Pit Bull mixes are euthanized per year, or 2800 per day.
A study by Animal People reports a 93% euthanasia rate for Pit Bulls and only 1 in 600 Pit Bulls finding a forever home. That is correct, 1 in 600!
Pit Bulls are the most abused, misused and killed type of dog in the US today.
Shelters in large cities across the nation report a “pit bull” population of anywhere from 40% to 60%. The national average being 33%.
About 75% of municipal shelters euthanize Pit Bulls immediately upon intake, without even a chance at adoption.
Studies estimate that up to 1 million Pit Bulls and Pit Bull mixes are euthanized per year, or 2800 per day.
A study by Animal People reports a 93% euthanasia rate for Pit Bulls and only 1 in 600 Pit Bulls finding a forever home. That is correct, 1 in 600!
Pit Bulls are the most abused, misused and killed type of dog in the US today.
- Diana
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: 93%
In Spanje ook, na de galgo's en podenco's.
Als ik foto's en filmpjes zie van met name gemeentelijke asielen (de voormalige dodingsstations) is daar een groot deel, ik schat ongeveer een derde, pitbull/stafford en die zitten er vaak jaren of komen er nooit meer uit. Galgo's en podenco's worden vaak redelijk vlot uit die gemeentelijke asielen gehaald door rescues die zich toespitsen op de voormalig jachthonden en hebben daardoor een grotere kans op adoptie.
Als ik foto's en filmpjes zie van met name gemeentelijke asielen (de voormalige dodingsstations) is daar een groot deel, ik schat ongeveer een derde, pitbull/stafford en die zitten er vaak jaren of komen er nooit meer uit. Galgo's en podenco's worden vaak redelijk vlot uit die gemeentelijke asielen gehaald door rescues die zich toespitsen op de voormalig jachthonden en hebben daardoor een grotere kans op adoptie.
- alinelaila
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
En in Nederland?
Mijn internet wordt vaak wat gemanipuleerd van bepaalde meldingen moet ik bekennen, maar mij valt hier wel op dat er behoorlijk wat Mechelse en Duitse herders aangeboden worden op websites en via asiels, ook veel husky's trouwens.
Oh en sinds vorig jaar ook aanzienlijk veel herplaatsers uit buitenland, die na herplaatst te zijn vanuit buitenland nu ook in Nederland fijn ter herplaatsing worden aangeboden omdat het niet werkt in de huissituaties waar ze in zijn gekomen.
Mijn internet wordt vaak wat gemanipuleerd van bepaalde meldingen moet ik bekennen, maar mij valt hier wel op dat er behoorlijk wat Mechelse en Duitse herders aangeboden worden op websites en via asiels, ook veel husky's trouwens.
Oh en sinds vorig jaar ook aanzienlijk veel herplaatsers uit buitenland, die na herplaatst te zijn vanuit buitenland nu ook in Nederland fijn ter herplaatsing worden aangeboden omdat het niet werkt in de huissituaties waar ze in zijn gekomen.
- alinelaila
- Posts in topic: 2
- Welke: Friese Stabij
Ja, ik schreef het een paar reacties terug idd al; er is de laatste jaren een verschuiving geweest en je ziet nu veel meer herders in de asiels. Die je ook amper geplaatst krijgt..
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik zie bij het asiel hier wat meer huskies voorbijkomen naast de vaak Mechelse herders en wat klapkaken.
Uiteraard ook andere honden maar genoemde types het meest.
Uiteraard ook andere honden maar genoemde types het meest.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Hier nog steeds meer pitbulls en staffords.. dat is over t alfemeen 90% daarnaast 5% herders en de rest met name rottweilers etc
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Welke: Oud Duitse herder
Ja dat viel mij ook al op. Heel veel mechelse die herplaatst worden. Triest weer. Vooral omdat het vaak ook is, omdat mensen zich niet inlezen. De reden die regematif langs komt is, kan niet bieden wat hij/zij nodig heeft. En dan rond het jaar oud.alinelaila schreef: ↑27 mei 2024, 13:57Toch is er in nederland de afgelopen jaren echt wel een verschuiving geweest. Minder stafford/pitbull-achtige honden en meeeer herders, vooral mechels. En die plaats je dus net zo min
-
Heel veel Mechelaars inderdaad, om verdrietig van te worden. Ik zit op een paar Mechelaargroepen op FB en daar gaat er geen dag voorbij dat er geen ter herplaatsing wordt aangeboden. Soms al pups van een week of 10 oud...Rosanne schreef: ↑27 mei 2024, 17:40Ja dat viel mij ook al op. Heel veel mechelse die herplaatst worden. Triest weer. Vooral omdat het vaak ook is, omdat mensen zich niet inlezen. De reden die regematif langs komt is, kan niet bieden wat hij/zij nodig heeft. En dan rond het jaar oud.alinelaila schreef: ↑27 mei 2024, 13:57Toch is er in nederland de afgelopen jaren echt wel een verschuiving geweest. Minder stafford/pitbull-achtige honden en meeeer herders, vooral mechels. En die plaats je dus net zo min
Onbegrijpelijk dat mensen zo onvoorbereid aan een dergelijk werkhondenras beginnen. Finny is mijn 6e Belgische Herder en 2e Mechelaar en met haar leer ik nog iedere dag bij. Ze heeft heel veel opgekropte energie als je haar niet geestelijk en in mindere mate fysiek aan het werk zet. Als je denkt een gemakkelijke gezinshond in huis te halen met de gemiddelde Mechelaar, dan kom je bedrogen uit en wordt de hond het zoveelste slachtoffer van menselijke onnadenkendheid.