Even buurten
Re: Even buurten
Wat een prachtige hond is het ook....en gezellig mee zo naar de zaak
- Gretha
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Hij deed het geweldig goed, vrijdagavond op cursus (Rally-O) ook al. Tot 2 weken geleden had hij een lastigere periode. Slecht luisteren, chaos in zijn hoofd en zenuwachtig.
Nu is dat weer 180 graden gedraaid en gaat het weer veel beter gelukkig.
We zijn er 2 uurtjes geweest, ik werk er zelf niet. Mijn man werkt daar en jongste zoon was er aan het klussen aan zijn eigen auto. Maar het is inderdaad erg leuk dat hij daar gewoon mee naar binnen mag. Ik hou hem natuurlijk wel uit de buurt van klanten. Sommige mensen vinden hem wel erg indrukwekkend
Dank je wel. We zijn ook super blij met hem en ik vind zelf ook dat hij wel lekker opdroogt.
Hij vindt dat soort dingen geweldig en is ook niet onder de indruk van lawaai in de werkplaats (luchtsleutel in dit geval). Staat er vlak naast en kijkt niet op of om.
Wel is hij reactief naar andere honden geworden wat ik erg jammer vind. Ik hoop dat onder controle te kunnen krijgen. Waarschijnlijk gaat dat wel lukken.
Ik was er al van overtuigd dat het onzekerheid was en sinds vrijdag tijdens de cursus weet ik dat wel zeker. Ik zat eerst in een ander groepje samen met een jonge Cane Corso reu. Die 2 konden elkaars bloed wel drinken, Cash afleiden werd steeds lastiger. Zelf vond ik de Cane Corso geen prettige uitstraling hebben. Ze reageerden echt extreem op elkaar.
In de nieuwe groep zit een Friese Stabij reu die ook bij iedere hond uit zijn stekker gaat, echt als een idioot blaffen en grommen. Overduidelijk pure angst.
Op hem reageert Cash veel minder heftig en als hij wel reageert, kan ik hem vrij makkelijk afleiden en weer meenemen. We stonden al vrij snel met 4 honden (waarvan 3 reuen) vlakbij elkaar en dat ging probleemloos. Wel iets meer afstand voor de Stabij, die vond het nog heel erg moeilijk.
Maar de Golden reu die ultieme rust uitstraalt stond 2 m naast ons.
De dooddoener: hij is in het eerst jaar 3x gepakt door een andere hond, lijkt toch echt zijn sporen nagelaten te hebben. Samen met de gierende hormonen zorgden ervoor dat het even wat lastiger was allemaal.
Maar ik merk duidelijk dat we nu weer (even) in een andere, rustigere fase zitten. Hopelijk kan ik hem de komende tijd zonder excessen naar volwassenheid begeleiden en krijgt hij zijn zelfverzekerdheid weer terug.
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Wat een prachtige hond is het toch. Gister was ik een stuk wandelen en er was een groep honden aan het spelen bij het water. Maar de beauceron bleef bij het bankje zitten, waar z’n baasje zag. De frisbee die zij had was veel interessanter dan alles wat eromheen gebeurde, dat bekeek hij stoïcijns.
- Gretha
Dank je wel.Persistence schreef: ↑26 mei 2024, 19:56 Wat een prachtige hond is het toch. Gister was ik een stuk wandelen en er was een groep honden aan het spelen bij het water. Maar de beauceron bleef bij het bankje zitten, waar z’n baasje zag. De frisbee die zij had was veel interessanter dan alles wat eromheen gebeurde, dat bekeek hij stoïcijns.
Daar wil ik ook naartoe werken en ik denk ook wel dat dat er in zit. Zeker als hij volwassen en rustiger wordt.
Hij twijfelt nu regelmatig tussen de afleiding en mij en de afleiding wint het nu nog iets te vaak.
- Cooper
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Wat gezellig, iedereen z'n dag meteen goed zo te zien .
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Ik had het echt geweldig gevonden als Brego zo mee naar het werk zou kunnen, maar het is met het type werk wat ik doe (fysio/manueeltherapeut) echt niet handig.Gretha schreef: ↑26 mei 2024, 19:17
Hij vindt dat soort dingen geweldig en is ook niet onder de indruk van lawaai in de werkplaats (luchtsleutel in dit geval). Staat er vlak naast en kijkt niet op of om.
Wel is hij reactief naar andere honden geworden wat ik erg jammer vind. Ik hoop dat onder controle te kunnen krijgen. Waarschijnlijk gaat dat wel lukken.
Ik was er al van overtuigd dat het onzekerheid was en sinds vrijdag tijdens de cursus weet ik dat wel zeker. Ik zat eerst in een ander groepje samen met een jonge Cane Corso reu. Die 2 konden elkaars bloed wel drinken, Cash afleiden werd steeds lastiger. Zelf vond ik de Cane Corso geen prettige uitstraling hebben. Ze reageerden echt extreem op elkaar.
In de nieuwe groep zit een Friese Stabij reu die ook bij iedere hond uit zijn stekker gaat, echt als een idioot blaffen en grommen. Overduidelijk pure angst.
Op hem reageert Cash veel minder heftig en als hij wel reageert, kan ik hem vrij makkelijk afleiden en weer meenemen. We stonden al vrij snel met 4 honden (waarvan 3 reuen) vlakbij elkaar en dat ging probleemloos. Wel iets meer afstand voor de Stabij, die vond het nog heel erg moeilijk.
Maar de Golden reu die ultieme rust uitstraalt stond 2 m naast ons.
De dooddoener: hij is in het eerst jaar 3x gepakt door een andere hond, lijkt toch echt zijn sporen nagelaten te hebben. Samen met de gierende hormonen zorgden ervoor dat het even wat lastiger was allemaal.
Maar ik merk duidelijk dat we nu weer (even) in een andere, rustigere fase zitten. Hopelijk kan ik hem de komende tijd zonder excessen naar volwassenheid begeleiden en krijgt hij zijn zelfverzekerdheid weer terug.
Ah dat is wel even pittig inderdaad. Je ziet dus wel verschil tussen hoe hij met verschillende honden om gaat. Eigenlijk kan hij ze gewoon best goed lezen, in “je bent niet te vertrouwen en/of je misdraagt je”. Alleen is het niet handig en zou het mooiste zijn dat hij ze kan negeren. Dat hij het toch netjes kan bij een relaxte reu is echt top, want daar zit dus wel een opening in het kunnen leren van. En hij is er slim genoeg voor.
Ik was daar ook echt bang voor bij Brego, dat andere honden hem gingen pakken met angst tot gevolg. Hij heeft al een onzekere inborst en was echt altijd de Sjaak en soms nog steeds. Zo sneu dat hij het dan zelfs drie keer mee heeft moeten maken.
Gelukkig zijn ze ook best veerkrachtig en met het dalen van de hormoonpiek en jou inzet gaat het echt wel goed komen.
Hij is echt prachtig.
Uit wat je vertelt lees ik vooral een nog niet helemaal volwassen hond.
Als hij op het werk zo goed gaat denk ik dat jij (met training uiteraard) de volwassen zelfzekerheid ook wel voor elkaar krijgt.
Hopelijk is hij door het moeilijkste deel heen als hij nu weer zo veel beter gaat.
Uit wat je vertelt lees ik vooral een nog niet helemaal volwassen hond.
Als hij op het werk zo goed gaat denk ik dat jij (met training uiteraard) de volwassen zelfzekerheid ook wel voor elkaar krijgt.
Hopelijk is hij door het moeilijkste deel heen als hij nu weer zo veel beter gaat.
- Gretha
Bedankt voor jullie lieve positieve berichten, dat is altijd fijn met dit soort dingen.
@ranetje Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt hoor en hij is inderdaad alles behalve volwassen. Dat gaat ook nog zeker 1 1/2 jaar duren, misschien wel 2.
Dus ik heb nog even de tijd
Maar ik ben bang dat als er nu nog een keer wat voorvalt dat het wel heel erg moeilijk gaat worden.
@Rosanne kan me voorstellen dat het geweldig zou zijn als je Brego mee zou kunnen nemen. Maar dat zou met Cash ook niet kunnen hoor even buurten bij manlief en zoon en weer naar huis gaat prima. Maar een hele dag lijkt me ook geen goed idee.
@ranetje Ik heb er ook wel vertrouwen in dat het goed komt hoor en hij is inderdaad alles behalve volwassen. Dat gaat ook nog zeker 1 1/2 jaar duren, misschien wel 2.
Dus ik heb nog even de tijd
Maar ik ben bang dat als er nu nog een keer wat voorvalt dat het wel heel erg moeilijk gaat worden.
@Rosanne kan me voorstellen dat het geweldig zou zijn als je Brego mee zou kunnen nemen. Maar dat zou met Cash ook niet kunnen hoor even buurten bij manlief en zoon en weer naar huis gaat prima. Maar een hele dag lijkt me ook geen goed idee.