Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Borderbende
Posts in topic: 31
Honden: 4
Welke: Border Collie

Re: Murphy ❤ Willem en de smurf

Bericht door Borderbende »

Hahahahahaha hij heeft zijn eigen Willemschaap!

(Hopelijk geeft Willem voor zichzelf snel de grens aan idd.)
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn

Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Borderbende schreef: 17 okt 2021, 20:40 Hahahahahaha hij heeft zijn eigen Willemschaap!

(Hopelijk geeft Willem voor zichzelf snel de grens aan idd.)
Ja, daar lijkt het wel op :') . Maar even goed in de gaten houden hoe het ontwikkelt.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik heb weer een filmpje klaar, deze keer Murphy en de katten, ik vind hem zelf alvast hilarisch :engel: . Uiteraard smurf in de hoofdrol maar Mannes is co-speler (of mede-hoofdrol, hoe noem je dat?), echt de held met zijn :lekkerpuh: :uitlachen: :mrgreen: .

(je moet hem eigenlijk wel echt met het volume een beetje hard kijken, maar als je geen slapende honden wakker wil maken zou ik oordopjes indoen of toch maar zachter zetten :mann: )
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Re: Murphy ❤ Raaf en de Smurf spelen + 100 foto's

Bericht door Yvette »

Dat filmpje met Willem :LOL: Je ziet hem nog achterom kijken, gdvrrr komt ie weer :LOL:

Woon je eigenlijk in een koelcel of waarom is het zo vreselijk koud bij jullie? :goeie: :schrik:

Zamunda schreef: 16 okt 2021, 20:08*kuch* Wat je daar ziet is nog niet eens de helft van de oogst :mrgreen: *kuch* . Tja, zoveel mogelijk weggeven, zelf van eten, de honden mee laten spelen/eten en de rest gaat terug op de composthoop. Volgend jaar hetzelfde liedje als het weer een goed seizoen is (ik gebruik zaden die uit deze pompoenen komen en plant ze dan in mei in de composthoop, geef één keer water en verder moeten ze het zelf uitzoeken).
Dat zijn er echt megaveel dus, het is wel leuk en bijzonder dat ze zo goed groeien met zo weinig inspanning verder
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda

Re: Murphy ❤ Raaf en de Smurf spelen + 100 foto's

Bericht door Zamunda »

Yvette schreef: 17 okt 2021, 21:39 Dat filmpje met Willem :LOL: Je ziet hem nog achterom kijken, gdvrrr komt ie weer :LOL:
Ja exact dat :mrgreen: .

Yvette schreef: 17 okt 2021, 21:39Woon je eigenlijk in een koelcel of waarom is het zo vreselijk koud bij jullie? :goeie: :schrik:
We leven dichtbij de natuur :') . Nee, heel oud en slecht geïsoleerd huis (en in open landschap) met ook nog hoge plafonds en een vide... is niet te betalen om echt warm te stoken. Als het echt koud wordt verkassen we meestal naar de keuken waar we een heerlijke houtkachel hebben, deze winter wordt even kijken hoe we dat dan gaan doen nu de katten in de huiskamer leven (en ons dan zouden missen). Maar zover is het nog niet.

Yvette schreef: 17 okt 2021, 21:39Dat zijn er echt megaveel dus, het is wel leuk en bijzonder dat ze zo goed groeien met zo weinig inspanning verder
Ja dat is zeker leuk. Het gaat niet altijd zo makkelijk, als het echt gortdroog is de hele zomer moeten we wel af en toe water geven (of gewoon geen oogst, ook goed) maar met een zomer als deze was dat absoluut niet nodig.
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Re: Murphy ❤ Willem en de smurf + katten en smurf

Bericht door Smoushond »

Wat een geweldig leuk filmpje met die katten. Ze zorgen wel voor afleiding 🤣😉
Afbeelding
Borderbende

Wat een gaaf filmpje! Alles, maar dan werkelijk alles haalt hij uit de kast om te spelen. En dan die kat zo ongegeneerd erbij gaan liggen! Teasing!!!! Hihihihi.
Wat een heerlijk vrolijk pupje is het met veel positiefs in zich. Mooi!

Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Wahahaha, heerlijk filmpje weer :LOL: . Zie je nu wat je al die puppieloze jaren gemist hebt :engel: ?
Zamunda schreef: 17 okt 2021, 21:07 Maar met de kelpiegenen zit ik natuurlijk wel in een heel andere hoek, misschien moet ik wel opletten dat het niet richting drijfgedrag gaat.
Dat bedoelde ik nog niet eens (daar leek het nu in ieder geval nog niet op), wel dat puppen bijzonder vasthoudend kunnen zijn op dat punt, zeker als ze merken dat het slachtoffer wat onzeker reageert :mrgreen: .
Manuma

Bericht door Manuma »

Ik hoopte al zo dat je zo lekker uitgebreid zou gaan plaatsen over Murph :E: Die is echt met z’n gestreepte gat in de boter gevallen. Heerlijk zo :I:
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Wat een leuke updates allemaal weer.
GoldenGizmo
Posts in topic: 6
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Zamunda schreef: 17 okt 2021, 21:07 Ik heb weer een filmpje klaar, deze keer Murphy en de katten, ik vind hem zelf alvast hilarisch :engel: . Uiteraard smurf in de hoofdrol maar Mannes is co-speler (of mede-hoofdrol, hoe noem je dat?), echt de held met zijn :lekkerpuh: :uitlachen: :mrgreen: .

(je moet hem eigenlijk wel echt met het volume een beetje hard kijken, maar als je geen slapende honden wakker wil maken zou ik oordopjes indoen of toch maar zachter zetten :mann: )
De mijne is toch echt wel kapot hoor, wéér geen enkele reactie :blauwoog:

Leuk filmpje! Wel handig, die entertainment voor je pup :mann:
Random
Posts in topic: 16

Bericht door Random »

Erg grappig filmpje. Vooral waar die in het begin in die krabpaal zit te kletsen. :hartjes:
K@ren
Posts in topic: 30

Bericht door K@ren »

Leuke filmpjes! Murphy houdt iedereen wel bezig :lol1:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 17 okt 2021, 23:49 Wat een geweldig leuk filmpje met die katten. Ze zorgen wel voor afleiding 🤣😉
Ja daar heb ik wel mazzel mee vind ik! Zeker de eerste vijf dagen heeft dat geholpen met het wakker in de ren verblijven. Sinds hij er ook af en toe in moet slapen zijn ze juist lastig want dan ligt hij eindelijk rustig, gaan ze in die ren zitten kloten :') . Vandaag lukte het hem om toch in slaap te vallen na een paar bezoekjes van Mannes.

Borderbende schreef: 18 okt 2021, 06:57 Wat een gaaf filmpje! Alles, maar dan werkelijk alles haalt hij uit de kast om te spelen. En dan die kat zo ongegeneerd erbij gaan liggen! Teasing!!!! Hihihihi.
Wat een heerlijk vrolijk pupje is het met veel positiefs in zich. Mooi!
Schitterend hè :LOL: . Hij maar proberen om reactie uit te lokken en die kat maar stoïcijns blijven liggen :uitlachen: .

Inge O schreef: 18 okt 2021, 08:49 Wahahaha, heerlijk filmpje weer :LOL: . Zie je nu wat je al die puppieloze jaren gemist hebt :engel: ?
Ja, het is wel heel bijzonder om zo mee te maken :hartjes: . Toch ben ik blij dat ik niet meteen voor een pup gegaan ben, dan had ik echt al duizend keer met m'n handen in het haar gezeten na anderhalve week :schrik: . Plus dat ik inmiddels ook heel duidelijk voor mezelf heb dat ik geen pup in huis ga halen als ik geen andere hond in huis heb.
Toen ik een jaar na Mister's dood op zoek was naar een hond was ik wel klaar voor een pup maar was een herplaatser ook goed. Ik ben toen op Ravi uitgekomen en dat is natuurlijk weer een gouden greep geweest :liefde: . Maar ik wist wel dat een volgende hond (die nog niet op de planning stond) een pup zou worden. Nú wilde ik wel echt een pup. En toen was daar 'ineens' weer een drachtige Spring...
Ik denk dat een volgende hond ook een pup wordt, tenzij ik echt 'vanzelf' tegen een onweerstaanbare herplaatser aanloop met een goede basis. Maar dat is voor over een jaar of 4 à 5, eerst maar eens deze smurf goed grootbrengen :mann: .

Inge O schreef: 18 okt 2021, 08:49Dat bedoelde ik nog niet eens (daar leek het nu in ieder geval nog niet op), wel dat puppen bijzonder vasthoudend kunnen zijn op dat punt, zeker als ze merken dat het slachtoffer wat onzeker reageert :mrgreen: .
Nee vind ik ook, maar al schrijvende bedacht ik ineens dat het me wel verstandig leek alert op te zijn, ook met het filmpje van Gudrun laatst in m'n achterhoofd.
Ja die smurf vindt het geweldig dat Willem een makkelijk slachtoffer is, maar Willem lijkt toch wel meer een modus gevonden te hebben inmiddels.

Manuma schreef: 18 okt 2021, 09:21 Ik hoopte al zo dat je zo lekker uitgebreid zou gaan plaatsen over Murph :E: Die is echt met z’n gestreepte gat in de boter gevallen. Heerlijk zo :I:
Ah wat leuk om te lezen, en dat terwijl je zelf ook lekker met Meeko bezig bent!

Célie schreef: 18 okt 2021, 09:39 Wat een leuke updates allemaal weer.
Dank je!

GoldenGizmo schreef: 18 okt 2021, 11:18De mijne is toch echt wel kapot hoor, wéér geen enkele reactie :blauwoog:

Leuk filmpje! Wel handig, die entertainment voor je pup :mann:
Hahaha, je hebt hem te goed gedesensibiliseerd op de laptop :nocheer: :mrgreen:

Random schreef: 18 okt 2021, 12:02 Erg grappig filmpje. Vooral waar die in het begin in die krabpaal zit te kletsen. :hartjes:
Ja vond ik ook zo leuk. Je ziet hem niet maar hoort hem wel :F: . Ben benieuwd hoe lang hij nog door die gaten kan.

K@ren schreef: 18 okt 2021, 13:32 Leuke filmpjes! Murphy houdt iedereen wel bezig :lol1:
Ja, dat is een ding dat zeker is :LOL: . Prachtig om naar te kijken ook, ik verveel me geen seconde.
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 24
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Wat een leuk filmpje. :E: Ik kon hem dit keer bijna niet bekijken omdat Froo had besloten dat Murphy toch wel een beetje leuk klonk en continu het scherm van de telefoon probeerde af te likken. :LOL:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik heb nog twee compilatiefilmpjes van afgelopen week:

Wat de smurf verder zoal uitkuurt in de ren

Smurf in bed

Frootje schreef: 18 okt 2021, 18:39 Wat een leuk filmpje. :E: Ik kon hem dit keer bijna niet bekijken omdat Froo had besloten dat Murphy toch wel een beetje leuk klonk en continu het scherm van de telefoon probeerde af te likken. :LOL:
Niet! Haha geweldig. Ik dacht juist dat je hem bijna niet kon bekijken omdat ze besloten had dat hij echt NU dood moest :mrgreen: .
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Hahaha, die oogjes in de paal :I: . En dat mandworstelen :I: . En dat droomlijfje :I: .
Zamunda schreef: 18 okt 2021, 18:23 Toch ben ik blij dat ik niet meteen voor een pup gegaan ben, dan had ik echt al duizend keer met m'n handen in het haar gezeten na anderhalve week :schrik: .
Ja, dat zou je inderdaad helemaal anders beleefd hebben, omdat je dan nog geen idee had gehad waar je zou zijn uitgekomen.
Ik had wat dat betreft het geluk dat ik mijn eerste pup had als tiener van 14, en hoewel ik het bezig zijn met honden al heel serieus nam waren doemscenario's op die leeftijd nog niet aan de orde.
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

🤣 lekker apenkooien en zo herkenbaar koop je een lief leuk snoezig mandje . Zie je het ineens door de kamer vliegen 😂
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Smoushond schreef: 18 okt 2021, 19:10 🤣 lekker apenkooien en zo herkenbaar koop je een lief leuk snoezig mandje . Zie je het ineens door de kamer vliegen 😂
En maar mopperen dat ie het koud heeft hè. Ga ERIN liggen klojo :hmmm: .

Inge O schreef: 18 okt 2021, 19:08 Hahaha, die oogjes in de paal :I: . En dat mandworstelen :I: . En dat droomlijfje :I: .
Wat een lol hè :mrgreen: .

Inge O schreef: 18 okt 2021, 19:08Ja, dat zou je inderdaad helemaal anders beleefd hebben, omdat je dan nog geen idee had gehad waar je zou zijn uitgekomen.
Ik had wat dat betreft het geluk dat ik mijn eerste pup had als tiener van 14, en hoewel ik het bezig zijn met honden al heel serieus nam waren doemscenario's op die leeftijd nog niet aan de orde.
Geweldig dat je dat toen gedaan hebt, van wat je eerder erover vertelde was dat een heerlijke tijd!
Afbeelding
Borderbende

:hartjes: Zelfs nog druk in zijn slaap! HAHAHAHAHAHAHA. Zo heerlijk hoe ze zo kunnen vertrekken naar dromenland he.
Hier gelukkig nog steeds eentje ( in januari 2 jaar) die nog erg op de puppymanier kan gaan liggen. Dan wil je er alleen maar bij kruipen. De andere twee doen het ook nog wel, als ze echt heeeeeeuuuuuuuuul moe zijn. :F:

Afbeelding
GoldenGizmo
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Wat fijn dat hij dat holletje toch gebruikt! Niet zoals jij in gedachten had waarschijnlijk, maar hij doet er in ieder geval iets mee :LOL:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

GoldenGizmo schreef: 18 okt 2021, 20:35 Wat fijn dat hij dat holletje toch gebruikt! Niet zoals jij in gedachten had waarschijnlijk, maar hij doet er in ieder geval iets mee :LOL:
:')

Borderbende schreef: 18 okt 2021, 20:12 :hartjes: Zelfs nog druk in zijn slaap! HAHAHAHAHAHAHA. Zo heerlijk hoe ze zo kunnen vertrekken naar dromenland he.
Hier gelukkig nog steeds eentje ( in januari 2 jaar) die nog erg op de puppymanier kan gaan liggen. Dan wil je er alleen maar bij kruipen. De andere twee doen het ook nog wel, als ze echt heeeeeeuuuuuuuuul moe zijn. :F:
Lekker is dat :I: .
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik zat nog even terug te lezen, maar de keukenrol en het sopje heb ik gelukkig héél weinig nodig gehad :cheer: . De was is na de eerste vier dagen ook weer sterk gereduceerd dus heel erg fijn, sinds ik de bak op bedhoogte heb staan doet hij het ook niet meer op bed. Blij met de smurf en met de kattenbakken.

Verslagje van gisteren:
Afgelopen nacht weer mooi droog gebleven. Ik heb hem om half zeven op de bak gezet en ben toen zelf ook even naar de wc geweest. Dat vond meneertje niet zo'n strak plan dus die zat lekker het hele huis wakker te keffen :') . Toen ik terugkwam was hij al goed wakker natuurlijk maar daar was ík het dan weer niet mee eens :mann: . Eens kijken wie er gaat winnen deze keer :F: . Dat was ik want na een wandelingetje onder de dekens en wat gekauw op mij is hij toch weer lekker tegen me aangekropen en in slaap gevallen.
Ruim half uurtje later vond ik het wel een mooie tijd dus zijn we lekker aan de dag begonnen. Eerst naar buiten met de hele bende van ellende, lekker beetje bewegen in de zijtuin én in de achtertuin en dan naar binnen voor een bakkie eten. Toen in de ren en daar ging hij na een tijdje in zijn doos liggen. Maar het was te koud want ik zag hem na een paar minuten rillen. Shit, snuggle was toch te ver afgekoeld en als ik er nu nog iets aan ga doen dan gaat ie zeker niet meer zonder mij in slaap vallen. Op hoop van zegen heb ik een dekentje gepakt en zo goed en zo kwaad als het ging van boven de ren op hem laten vallen. Hij keek even op maar bleef toch liggen en ja hoor, paar minuten later viel hij lekker in slaap!

Slapen in de doos
Afbeelding

Hij heeft toen maar een uurtje geslapen maar we hadden dan ook nog niet veel gedaan. Toen brok meegenomen voor hem en de groterds en met z'n allen de wei ingegaan, voor het eerst. Hij vond het in eerste instantie heel spannend in de zandbak en misschien wat imponerend met die vrolijk rennende groterds maar na een minuut of vijf ontdooide hij en ging hij toch ook meer op pad. Later kwam hij lekker los en heeft hij echt een lekkere wandeling gehad!
Het was ook heel mooi om te zien dat hij nu echt onderdeel uitmaakt van de roedel, gewoon tussen de groterds in meehobbelen :I: . Man, wat een genot om ze met z'n allen zo door de wei te zien banjeren :hartjes: .

Spannend nog wel
Afbeelding

Hij hoort er helemaal bij
Afbeelding

Afbeelding

Na de wandeling naar werkkamer en hopen dat hij moe genoeg was om daar ook lekker in slaap te vallen met man erbij (dat kon bijna niet anders want hij was qua fysieke uitdaging prima aan zijn trekken gekomen). Hij moest eerst nog eten en toen zat ie al te zeuren dat ik even weg was dus toen ik zijn eten had neergezet ben ik snel weggegaan (dacht meteen weer aan de suggestie van Inge O dat ik beter hem had laten meenemen door man) in de hoop dat het daarna wel goed zou zijn. En dat was het gelukkig: hij heeft ruim twee uur geslapen, is toen een half uurtje gaan spelen en daarna weer in slaap gevallen :F: . Super, dat biedt perspectieven :E: .

Daarna lekker in de tuinen geweest, de honden daar gevoerd en met de smurf lekker rondgehobbeld en getuinierd. Toen was het alweer etenstijd voor hem, dus eten in de ren gegeven en zijn doos met snuggle en dekens daar weer neergezet. Hij ging vrij snel liggen maar ik vond hem toch net weer te bloot dus ik ben een stokje gaan zoeken en heb toen door de tralies heen zijn dekentje wat over hem heen geschoven :') . Hij keek wel even om maar bleef gelukkig liggen en is toen heerlijk in slaap gevallen :slaap2: .
Afbeelding
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Geen foto of filmpje teveel :I:

Die streepjes, die achterpoot zonder streepjes, dat zwarte lange staartje, die oortjes die overeind komen, die lieve oogjes, die murmeltjes en hupsjes. Zucht :hartjes:

Eevee vond trouwens wel wat van het filmpjes, ze kwam helemaal kijken met gespitste oortjes en er kwam een binnenbeks blafje uit, hahah. Ze wil wel op date geloof ik. Kunnen we ze niet vast uithuwelijken? :mann:

Heerlijk topic dit en hij past zo leuk bij de rest van je dieren. Zo leuk om te zien! Blijf vooral doorgaan met veel (!) foto's plaatsen!

Ps: ik mis wel nog steeds die cozycave of iets soortgelijks :pffff:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Fabiola17
Posts in topic: 3
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Hier geen enkele reactie op de filmpjes.
Nuffe dames!
Wel weer genoten van alles!
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
Plaats reactie