Bloed, zweet en tranen

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
jenn90
Posts in topic: 1

Bloed, zweet en tranen

Bericht door jenn90 »

Maar het lijkt er op dat Ramble echt volwassen aan het worden is :cheer:

Ramble is echt een super lieve sportieve hond echt alles wat ik zocht in een hond maar uiteraard hoort daar ook een andere kant bij… en dat heb ik geweten :nocheer:

Als pup bewust al een aan en uit knop beginnen te installeren maar nadat hij richting volwassen gaan werd zijn we toch wat hobbels tegen gekomen waarvan ik echt dacht zucht dit wordt ‘nooit’ wat,
Lees voornamelijk eerst dingen doen voordat er nagedacht wordt, bananen in oren en zelfs de confrontatie in huis met de andere honden gaan opzoeken (zeker nadat Lucky weg viel :-() nou speelde er ook een stuk pijn/stress mee doordat hij ook 3 auto-ongelukken heeft meegekregen in 2 jaar maar toch. :ugh:

De regels wat strakker getrokken in huis en na een paar behandelingen bij osteo/chiro werd hij toch langzamerhand wat stabieler in zijn karakter en werd er weer meer nagedacht.

Vandaag dacht ik goh laat ik hem eens meenemen naar het restaurant waar ik zou gaan lunchen en wat heeft hij mij verbaasd! :I:

In het begin was hij wat ‘onrustig”. Maar met hem voornamelijk zelf na te laten denken en hem “begrenst” dat hij zelf mocht kiezen om te staan/zitten/liggen als het maar binnen de riemlengte was.
Koos hij er op een gegeven moment (na een minuut of 10) zelf voor (na alles bekeken te hebben), vanuit zijn positie lekker te gaan liggen en slapen!

Geen getetter geen gespring en geen onrust!

En dan bedenk ik mij nu weer wat hij me ook weer geleerd heeft over hondengedrag en wat ik weer kan meenemen naar de volgende hond.

Het is een beetje een lang verhaal geworden :goeie:

Maar zie hier de foto’s van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
CatnDog
Honden: 1
Welke: Groenendaeler

Re: Bloed, zweet en tranen

Bericht door CatnDog »

Wat goed!
Zeno kan prima mee naar een terrasje, maar slapen zit er echt niet bij.
Gretha
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Wat knap!
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »