~Fototopic~ Alledaagse hondendingen
Re: ~Fototopic~ Alledaagse hondendingen
Mooi @Diana
Is dit in de rivier (dus rivier staat droog)?
Is dit in de rivier (dus rivier staat droog)?
- Diana
- Posts in topic: 274
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Nee, de rivier is achter het riet en de groene bebossing die je in de achtergrond ziet en staat gelukkig niet droog, dus ze konden weer even lekker plonzen. Maar veel is er niet van over hoor, het is echt maar een stroompje van een paar meter nu op plekken waar hij in nattere voorjaren makkelijk 30 meter breed was.
Ik heb nog geen zomer hier meegemaakt waarin de rivier echt droog kwam te liggen, maar het is nu al twee jaar zo droog, dat ik niet verbaasd zou zijn als dat deze zomer wel gaat gebeuren.
Dat zou jammer zijn.Diana schreef: ↑30 mei 2024, 12:26Nee, de rivier is achter het riet en de groene bebossing die je in de achtergrond ziet en staat gelukkig niet droog, dus ze konden weer even lekker plonzen. Maar veel is er niet van over hoor, het is echt maar een stroompje van een paar meter nu op plekken waar hij in nattere voorjaren makkelijk 30 meter breed was.
Ik heb nog geen zomer hier meegemaakt waarin de rivier echt droog kwam te liggen, maar het is nu al twee jaar zo droog, dat ik niet verbaasd zou zijn als dat deze zomer wel gaat gebeuren.
Hier is zo veel regen gevallen de afgelopen maanden dat het watertekort met een veel te lage grondwaterstand wat hier was ontstaan de laatste jaren, volledig is bijgevuld.
Er lopen weer stroompjes die al jaren en jaren droog stonden.
- Diana
- Posts in topic: 274
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, dat zou zeker jammer zijn, de honden (behalve Arlo) vinden het heerlijk om daar even af te kunnen koelen op warme dagen en op die manier kunnen we ook op écht warme dagen nog prima wandelen 's ochtends vroeg.ranetje schreef: ↑30 mei 2024, 12:33Dat zou jammer zijn.Diana schreef: ↑30 mei 2024, 12:26Nee, de rivier is achter het riet en de groene bebossing die je in de achtergrond ziet en staat gelukkig niet droog, dus ze konden weer even lekker plonzen. Maar veel is er niet van over hoor, het is echt maar een stroompje van een paar meter nu op plekken waar hij in nattere voorjaren makkelijk 30 meter breed was.
Hier is zo veel regen gevallen de afgelopen maanden dat het watertekort met een veel te lage grondwaterstand wat hier was ontstaan de laatste jaren, volledig is bijgevuld.
Er lopen weer stroompjes die al jaren en jaren droog stonden.
Normaal gesproken regent het hier m.u.v. een enkele onweersbui helemaal niet in de zomer, dus ik verwacht pas in het najaar weer regen. Het duurt dus nog wel even voordat we weer wat nieuwe aanvoer van water in de rivier kunnen verwachten.
- Kells
- Posts in topic: 164
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Wat lief zo met de katten
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
De laatste daagjes op Terschelling
- Desiree
- Posts in topic: 65
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Gisteren weer eens samen met Droef en Roderick gelopen. Meestal loopt Roderick alleen of met Izzy aangezien ik met Droef moet opletten of er geen grote reuen in de buurt zijn. Er was helemaal niemand te bekennen dus dan maar even samen los.
Er moest uiteraard ook weer naar koek gezocht worden. En het leek me leuk het verschil te filmen, geen idee waarom maar Roderick kreeg weer eens kortsluiting.
Er moest uiteraard ook weer naar koek gezocht worden. En het leek me leuk het verschil te filmen, geen idee waarom maar Roderick kreeg weer eens kortsluiting.
- nevache
- Posts in topic: 25
- Honden: 7
Ik moet elke keer zo verschrikkelijk lachen om die hond van jou