Diana schreef: 26 apr 2024, 16:39Nou ja, ze doet het inmiddels al 9 jaar goed, dus die opluchting had ik vooral lang geleden toen ze net beter was. Ondertussen ken ik haar als een heel sterk hondje en ze mankeert werkelijk nooit wat - behalve voor die jaarlijkse bloedtesten komt ze letterlijk nooit bij de dierenarts. Daardoor sta ik er doorgaans helemaal niet meer bij stil dat ze een chronische aandoening onder de leden heeft.ranetje schreef: 26 apr 2024, 15:48 Wat goed @Diana dat Amy het zo mooi blijft doen.
Voor jou vast ook een grote opluchting![]()
Ik was heel erg verbaasd geweest als de uitslagen niet goed waren geweest, want ze zit duidelijk goed in haar vel en is kerngezond. Maar omdat Leishmania heel geniepig kan zijn, zonder duidelijke uiterlijke symptomen tot het al in een vergevorderd stadium is, blijven we het toch maar jaarlijks checken. Die mooie uitslagen zijn dus elke keer meer een bevestiging van wat ik al zag en dacht.![]()
~Fototopic~ Alledaagse hondendingen
Re: ~Fototopic~ Alledaagse hondendingen

- nevache
- Posts in topic: 25
- Honden: 7
@Diana Als Leishmania al zolang slapend is, is de kans dan nog groot dat het weer opvlamt bij ziekte of stress ofzo?Diana schreef: 26 apr 2024, 16:39Nou ja, ze doet het inmiddels al 9 jaar goed, dus die opluchting had ik vooral lang geleden toen ze net beter was. Ondertussen ken ik haar als een heel sterk hondje en ze mankeert werkelijk nooit wat - behalve voor die jaarlijkse bloedtesten komt ze letterlijk nooit bij de dierenarts. Daardoor sta ik er doorgaans helemaal niet meer bij stil dat ze een chronische aandoening onder de leden heeft.ranetje schreef: 26 apr 2024, 15:48 Wat goed @Diana dat Amy het zo mooi blijft doen.
Ik was heel erg verbaasd geweest als de uitslagen niet goed waren geweest, want ze zit duidelijk goed in haar vel en is kerngezond. Maar omdat Leishmania heel geniepig kan zijn, zonder duidelijke uiterlijke symptomen tot het al in een vergevorderd stadium is, blijven we het toch maar jaarlijks checken. Die mooie uitslagen zijn dus elke keer meer een bevestiging van wat ik al zag en dacht.![]()

- Diana
- Posts in topic: 344
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Nee, die kans is maar heel klein als het al zo lang stabiel onder controle is. Soms gebeurt het als het immuunsysteem verzwakt door ouderdom of inderdaad door een andere aandoening.nevache schreef: 26 apr 2024, 20:31@Diana Als Leishmania al zolang slapend is, is de kans dan nog groot dat het weer opvlamt bij ziekte of stress ofzo?Diana schreef: 26 apr 2024, 16:39Nou ja, ze doet het inmiddels al 9 jaar goed, dus die opluchting had ik vooral lang geleden toen ze net beter was. Ondertussen ken ik haar als een heel sterk hondje en ze mankeert werkelijk nooit wat - behalve voor die jaarlijkse bloedtesten komt ze letterlijk nooit bij de dierenarts. Daardoor sta ik er doorgaans helemaal niet meer bij stil dat ze een chronische aandoening onder de leden heeft.ranetje schreef: 26 apr 2024, 15:48 Wat goed @Diana dat Amy het zo mooi blijft doen.

- nevache
- Posts in topic: 25
- Honden: 7
Zo beweeglijk en explosief als ze zijn kan, zo stil en gefascineerd kan ze dan opeens staan te focussen op iets in de verte

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- alinelaila
- Posts in topic: 16
- Honden: 1
- Welke: Friese Stabij
Ik snap helemaal wat je bedoelt, berghonden zijn gewoon speciaalWilma schreef: 26 apr 2024, 18:54Het is weer heerlijk om een Tatra in huis te hebben. Zo vertrouwd en gelijk zo 'eigen'.Pyrnoah schreef: 26 apr 2024, 16:13 Hoe is het om weer een Tatra in huis te hebben? En wat een leuke naam hebben jullie haar gegeven![]()
Het is ook een echte Kaat, de naam past bij haar.
Geniet van je mooie Kaatje!
- Kells
- Posts in topic: 325
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Gretha
- Posts in topic: 70
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Eindelijk die springveer weer eens vast kunnen leggen.
Ze stond een keertje stil.
Dat dat kwam omdat ze de zwaluwen die op de schuur van de buren zaten aan het uitschelden was, laten we maar even buiten beschouwing.

Dat dat kwam omdat ze de zwaluwen die op de schuur van de buren zaten aan het uitschelden was, laten we maar even buiten beschouwing.

Glimworm!Gretha schreef: 29 apr 2024, 19:23 Eindelijk die springveer weer eens vast kunnen leggen.
![]()

- Kells

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
- Persistence
- Posts in topic: 61
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Als je dit ziet aankomen moet je toch gewoon lachen
Ze vind altijd ballen aan de waterkant maar het randje was net te hoog voor de dramaqueen….
- Kells
Persistence schreef: 02 mei 2024, 19:41Als je dit ziet aankomen moet je toch gewoon lachen![]()
Ze vind altijd ballen aan de waterkant maar het randje was net te hoog voor de dramaqueen….
- hakunamatata
- Posts in topic: 95
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Het is alsof ik naar Eevee kijk. Da's dus de boerenfox in haar snap ik nuPersistence schreef: 02 mei 2024, 19:41
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~