Frootje schreef: ↑22 jun 2024, 18:04
Ik verwacht bij 50cm ook niet per se iets groters dan Farah op de foto's... Het lijkt heel wat maar Aloy is bijna 55cm en zij is echt maar een ukkie. Hangt ook wel een beetje van de bouw af en misschien ook wel van het geslacht, denk ik, Aloy is qua bouw best rank. Mowin is ongeveer even hoog maar hij heeft echt zo'n brede bouw met een diepe borstkas en hij lijkt echt veel groter. Hij weegt ook 10 kilo meer (ik vind hem wel iets mollig maar hij is niet echt te dik).
Ik ben heel benieuwd naar de foto's! Ze klinkt als een heerlijk hondje.
Quin was zo'n 55-56 cm en oogde veel groter.
Maar eerlijk is eerlijk, in het begin was Quin ook vrij iel, veel te dun en hij groeide hier ook nog de hoogte in en Farah is natuurlijk jonger dan Quin was toen hij hier kwam.
thom schreef: ↑22 jun 2024, 18:07
We werden door de oprichtster van de stichting en degene die onze begeleiding deed flink stevig geknuffeld.
Dat had nu echt niet gehoeven hoor.
Ik moet denken aan die wolventruien van Echomira. Hadden ze die aan?
thom schreef: ↑22 jun 2024, 18:28
Ria en Farah zijn weer terug van de hei en dat was natuurlijk 1 grote snuffelsessie.
Nu ligt ze heerlijk te slapen in een streepje zon.
Ach Thom, wat fijn voor jullie - paar kilootjes en paar cm haar erbij , af en toe een 'weet je nog, met Quin' , maar vooral heeeel erg van haar genieten!
thom schreef: ↑22 jun 2024, 18:07
We werden door de oprichtster van de stichting en degene die onze begeleiding deed flink stevig geknuffeld.
Dat had nu echt niet gehoeven hoor.
Ik moet denken aan die wolventruien van Echomira. Hadden ze die aan?
Wat ligt ze er al super snel heerlijk relaxed bij. Wat een bijzondere vacht en kleuren heeft ze, heel apart. Zo benieuwd hoe ze er over een half jaartje uit ziet.
Het valt me steeds meer op dat ze echt een vreselijke trimbeurt heeft gehad. Hele stukken eruit en hele stukken eraan. Doordat we Quin hadden weten we er iets meer van dan daarvoor.
Het groeit allemaal wel weer aan hoor, maar die trimbeurt hadden ze toch echt beter achterwege kunnen laten. Dan hadden wij dat wel laten doen zodra het nodig was.
Farah was trouwens de grootste hond bij dit vervoer, kun je nagaan, allemaal mini hondjes.
Toen ze uit de bus kwam was haar staart (en dat is een flinke) strak naar beneden, eenmaal thuis kwam deze al gezellig hoger en nu begint deze echt omhoog te gaan.