Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..
- Jetski
- Posts in topic: 8
- Welke: Portugese waterhond
Re: Dushi.. de weg naar een happy hondenleven..
Och die foto weer.
Als ze toch eens zou weten dat haar toekomst deze ellende allemaal waard is..
Als ze toch eens zou weten dat haar toekomst deze ellende allemaal waard is..
Ja ze hebben zo als ik nu zie al een achterstand... laat het maar iets later worden, komt best goed uit
En ze gaat net als Mira, vanuit de bus meteen in de auto, en wij tillen haar van de auto zo de tuin in, zodra het kan vervang ik het tuigje voor een veiligheidstuig en die mag ze voorlopig aanhouden..
Het doet me echt wat merk ik, deze hele maand, waarin zoveel gebeurd is en morgen om deze tijd is ze gewoon in huis.. Ben zo benieuwd naar haar...
- thom
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Kimmie schreef: ↑22 jun 2024, 12:18Ja ze hebben zo als ik nu zie al een achterstand... laat het maar iets later worden, komt best goed uit
En ze gaat net als Mira, vanuit de bus meteen in de auto, en wij tillen haar van de auto zo de tuin in, zodra het kan vervang ik het tuigje voor een veiligheidstuig en die mag ze voorlopig aanhouden..
Het doet me echt wat merk ik, deze hele maand, waarin zoveel gebeurd is en morgen om deze tijd is ze gewoon in huis.. Ben zo benieuwd naar haar...
Ons Portugese meisje Farah.
- nevache
- Posts in topic: 19
- Honden: 7
Niet jouw verantwoordlijkheid op dit moment, hoor, maar had verwacht dat ze vanuit Roemenie al in een veilig tuig was gehesen, zeker met een angstige hond - was hier met Sem en Chaiou wel het geval. Er kunnen onderweg altijd lullige oepsmomentjes voorvallen.Kimmie schreef: ↑22 jun 2024, 12:18
Spannend hoor, zeker nadat je ook al een pittige tijd met verlies achter je kiezen hebt, en dan de komst van Mira en nu Dushi...
Ben heel nieuwsgierig hoe ze gaat landen, en dan aarden en dan zichzelf laten zien!
Ja, we zijn er gelukkig op voorbereid, en alles ligt al klaar, veiligheidstuigje, sleeplijnen en GPS tracker...
Die Mira is heel goed geland inmiddels en zo'n leuk hondje , echt een leuk lief meisje, en heel ondernemend (<= lees heel stout af en toe )
Die Mira is heel goed geland inmiddels en zo'n leuk hondje , echt een leuk lief meisje, en heel ondernemend (<= lees heel stout af en toe )
heel veel vervoerders hebben helemaal niets om onderweg, dus valt me al mee dat ze nog een tuig om heeft. overigens is een veiligheidstuig onderweg ook een soort van schijn veiligheid. zat honden die dat kapot bijten als ze uren in zo'n kennel zitten.nevache schreef: ↑22 jun 2024, 14:30Niet jouw verantwoordlijkheid op dit moment, hoor, maar had verwacht dat ze vanuit Roemenie al in een veilig tuig was gehesen, zeker met een angstige hond - was hier met Sem en Chaiou wel het geval. Er kunnen onderweg altijd lullige oepsmomentjes voorvallen.Kimmie schreef: ↑22 jun 2024, 12:18
Spannend hoor, zeker nadat je ook al een pittige tijd met verlies achter je kiezen hebt, en dan de komst van Mira en nu Dushi...
Ben heel nieuwsgierig hoe ze gaat landen, en dan aarden en dan zichzelf laten zien!
- CatnDog
- Posts in topic: 21
- Welke: Groenendaeler
Gaan jullie daarvoor nog wel wat proberen te slapen?
Ja, we gaan om half 8 nog even de honden uitlaten, en dan naar bed.. met beetje hoop kunnen we nog een uurtje of 5 slapen, de bus rijdt volgens schema, dus het wordt denk ik gewoon de 2.30- 3.00 vannacht.
Dus het wordt wel morgen voor verdere updates..
In ieder geval is ze er morgen
Dus het wordt wel morgen voor verdere updates..
In ieder geval is ze er morgen
- hakunamatata
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Heel spannend! Ze is prachtig
Hopelijk voelt ze zich snel veilig in de roedel en draait ze lekker mee. Het klinkt wel als een enorme kans voor haar die ze anders nooit had gekregen. Zoals je beschrijft is een thuis die een speld in de hooiberg is zoals voor genoeg buitenlandse honden gezocht wordt. Wat een geluk heeft ze.
Hopelijk voelt ze zich snel veilig in de roedel en draait ze lekker mee. Het klinkt wel als een enorme kans voor haar die ze anders nooit had gekregen. Zoals je beschrijft is een thuis die een speld in de hooiberg is zoals voor genoeg buitenlandse honden gezocht wordt. Wat een geluk heeft ze.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Ja , ik hoop dat de andere honden haar gaan meetrekken.. nu was Mira geen zielig hondje ofzo, maar ze draait prima mee met de andere honden..
Ik hoop zo dat ze Dushi gaan helpen, en dat ze een heel blij meisje wordt die lekker mee kan rennen en spelen..
Ik hoop zo dat ze Dushi gaan helpen, en dat ze een heel blij meisje wordt die lekker mee kan rennen en spelen..
- nevache
- Posts in topic: 19
- Honden: 7
Nou, welterusten maar vast dan, hè
- thom
Zo spannend toch allemaal, wij hebben het net achter de rug.
Hoop dat jullie toch wel wat kunnen slapen.
Hoop dat jullie toch wel wat kunnen slapen.
De laatste loodjes wat het wachten betreft.
Morgenochtend is ze er en hopelijk zal ze zich dan snel thuis voelen.
Morgenochtend is ze er en hopelijk zal ze zich dan snel thuis voelen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Goedemorgen , Dushi arriveerde om 5.15, en we waren om half 7 thuis, we hebben de honden bij haar geintroduceerd in de tuin, dit verliep echt super, toen naar binnen mee genomen en ook daar ging het heel erg goed, ze ligt nu te slapen...zoveel indrukken , over een uurtje mag ze mee de wei op, en ja, met veiligheidstuig en gps tracker...
Ze is super nieuwschierig, dat gaat echt wel goedkomen...
Ze is super nieuwschierig, dat gaat echt wel goedkomen...
- Diana
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat super @Kimmie, en wat zijn ze lief en voorzichtig met haar!
Ik vind dat ze er nu al minder bang uitziet dan op de filmpjes uit Roemenië. Ik denk ook dat het helemaal goed gaat komen met haar!
Ik ben benieuwd hoe ze straks buiten reageert.
Ik vind dat ze er nu al minder bang uitziet dan op de filmpjes uit Roemenië. Ik denk ook dat het helemaal goed gaat komen met haar!
Ik ben benieuwd hoe ze straks buiten reageert.
Inderdaad ze toont al stukken beter en nieuwsgierig.
Dat komt vast en zeker goed , wat heerlijk voor haar dat haar leven deze wending heeft genomen.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Dat ziet er beloftevol uit!
Wat een vriendelijke bende heb je
Wat een vriendelijke bende heb je
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Ohhh dat ziet er al goed uit.
-
- Posts in topic: 3
Wat fijn dat het zo ontspannen ging met de andere honden. Lief koppie heeft ze!
Dit ziet er veel beter uit dan ik gedacht had. Ze is niet bevroren en duidelijk geen kennel syndroom want ze is open voor haar omgeving. Prachtig hondje om te zien. Erg bijzonder.
En ik moet even kwijt dat die rottweiler wel echt een lieverd is zeg! Wat een galante vriendelijke hond. Ik heb normaal niet zoveel met rottweilers. Ieder zijn ding maar ik vind ze eigenlijk eng denk ik. Deze is echter duidelijk in zijn taal en toont rustig en zelfverzekerd zijn vriendelijke aard. Super.
Ben blij voor je dat het in elk geval op gebied van omgeving en andere honden helemaal niet zo slecht met haar gesteld is als de filmpjes laten geloven.
Om deze reden vind ik dat zulke honden altijd en alleen geplaatst mogen worden bij roedels of minimaal een andere stabiele hond. Tom die wij hadden was helemaal wild. Klampte zich vast aan de zittingen van de stoel en kroop door de hele auto. Liet zich niet aanraken en beet naar iedereen. Vanaf het moment dat we hem bij Bas hadden gezet was alles anders. Hij deed wat Bas deed. Sprong de volgende dag zo de auto in....liet zich aanhalen en kon ineens lopen aan de flex. Bas was zijn spiegel en zijn grote voorbeeld en zonder Bas zouden we weken of zelfs maanden nodig hebben gehad voor wat Bas hem in een week kon leren.
Zij komt goed. Hoop ook met mensen maar anders zit ze goed. Met jullie komt het ook goed alleen vreemden kan je zo niet zeggen.
En ik moet even kwijt dat die rottweiler wel echt een lieverd is zeg! Wat een galante vriendelijke hond. Ik heb normaal niet zoveel met rottweilers. Ieder zijn ding maar ik vind ze eigenlijk eng denk ik. Deze is echter duidelijk in zijn taal en toont rustig en zelfverzekerd zijn vriendelijke aard. Super.
Ben blij voor je dat het in elk geval op gebied van omgeving en andere honden helemaal niet zo slecht met haar gesteld is als de filmpjes laten geloven.
Om deze reden vind ik dat zulke honden altijd en alleen geplaatst mogen worden bij roedels of minimaal een andere stabiele hond. Tom die wij hadden was helemaal wild. Klampte zich vast aan de zittingen van de stoel en kroop door de hele auto. Liet zich niet aanraken en beet naar iedereen. Vanaf het moment dat we hem bij Bas hadden gezet was alles anders. Hij deed wat Bas deed. Sprong de volgende dag zo de auto in....liet zich aanhalen en kon ineens lopen aan de flex. Bas was zijn spiegel en zijn grote voorbeeld en zonder Bas zouden we weken of zelfs maanden nodig hebben gehad voor wat Bas hem in een week kon leren.
Zij komt goed. Hoop ook met mensen maar anders zit ze goed. Met jullie komt het ook goed alleen vreemden kan je zo niet zeggen.
Wat ziet het er goed uit allemaal. Wat een geweldige honden heb je. Zo beleefd en galant tegen haar. Super.
- thom
Wat een heerlijk positief verhaal zeg ! :ok
Ze oogt ook al flink ontspannen, helemaal fijn.
Ze oogt ook al flink ontspannen, helemaal fijn.
Ja , de andere honden helpen haar echt, en ze is gewoon heel nieuwschierig... haar nieuwschierigheid overwint haar angst..
Voor de mensen die zich afvragen, en hoe nu buiten.. nou ja... ze had gewoon al een blij staartje..
En Lieuwe was ook leuk..
Flossie en Dushi:
en nu is ze helemaal versleten...
Ik ben zo blij dat ze er is, het is een speciaal meisje
Voor de mensen die zich afvragen, en hoe nu buiten.. nou ja... ze had gewoon al een blij staartje..
En Lieuwe was ook leuk..
Flossie en Dushi:
en nu is ze helemaal versleten...
Ik ben zo blij dat ze er is, het is een speciaal meisje
Wat een goede berichten Wat fijn dat de eerste kennismaking zo goed gaat.
Ik wens jullie heel veel plezier met Dushi, het is echt een schatje
Ik wens jullie heel veel plezier met Dushi, het is echt een schatje